One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav carre » tor maj 04, 2006 23:13

alltså. DET HÄR FÅR INTE VARA SISTA AVSNITTET!! då tar jag livet av någon. helst inte mig själv men vem vet
jag kan inte skriva mer nu, får se om det och samla mina tankar.
för att citera mig själv sekunden efter jag sett klart det:

[23:06] <carre|> å
[23:06] <carre|> herre
[23:06] <carre|> gud
[23:06] <carre|> vilket
[23:06] <carre|> jävla
[23:06] <carre|> avsnitt
[23:06] <carre|> OMG
[23:06] <carre|> jag sitter här med munnen på vid gavelk
[23:06] <carre|> och bara gapar
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » tor maj 04, 2006 23:14

ey skrev:alltså. DET HÄR FÅR INTE VARA SISTA AVSNITTET!! då tar jag livet av någon. helst inte mig själv men vem vet
jag kan inte skriva mer nu, får se om det och samla mina tankar.
för att citera mig själv sekunden efter jag sett klart det:

[23:06] <carre|> å
[23:06] <carre|> herre
[23:06] <carre|> gud
[23:06] <carre|> vilket
[23:06] <carre|> jävla
[23:06] <carre|> avsnitt
[23:06] <carre|> jag sitter här med munnen på vid gavelk
[23:06] <carre|> och bara gapar

Hade tänkt och skriva något eget, men ey´s inlägg sammanfattar allt jag känner.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 11:46

Samma här. Hittar ingen smiley som kan uttrycka det bra heller.

Jag blir ständigt fascinerad över hur en ungdomsserie kan innehålla så stor dramatik, så stora känslor, men att det ändå fungerar. Nog för att jag vet en del som slutat se p.g.a. just det, men jag tycker det är underbart att få tung dramatik serverad en gång i veckan... speciellt nu i säsong tre, då de lagt grunden för historien och karaktärerna i två säsonger och kan leka lite mer med... allt.

OTH! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 17:08

Resultaten är inne från Kristin's Save One Show... :)

If I ever run for office, start a cult or aspire to be the next Kelly Clarkson, let me tell you, I want the fans of a certain show on my side.

The results are in for this year's Save One Show campaign, in which nearly a million fans voted for the endangered series they can't live without. And One show is the clear winner.

The envelope please...

Fifth Place: What About Brian, 3%
Fourth Place: Everwood, 7%
Third Place: Supernatural, 14%
Runner-Up: Veronica Mars, 32%
And the Winner Is: One Tree Hill, 44%

Yes, One Tree Hill has been selected as the one show you TV fans just can't live without. Congratulations, you loyal Tree huggers!

Since so many of you voted this year--958,017 total to be exact--this should send a very clear message to the new CW network's chief, Dawn Ostroff, that One Tree Hill deserves to stick around. She's set to decide its fate in the next two weeks, before announcing the new CW schedule on May 18.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eynosh » fre maj 05, 2006 19:59

Yeppii!!! Även om jag hoppas att VM också får en ny säsong.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav carre » fre maj 05, 2006 21:03

OTH!!!

jag slår till med en lövbunny, så ni fattar hur seriöst glad jag blir:
:lovebunny:

en ny säsong vore bäst!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » lör maj 06, 2006 0:51

Ojojojojoojoj vilket avsnitt. Hoppas verkligen att den där save-kampanjen fungerar. Bryr mig inte om de andra serierna så det här resultatet var fantastiskt. Var helt säker på att VM skulle vinna förresten.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » lör maj 06, 2006 13:48

3x22: Jävlar vilket avsnitt!
Tidigare har jag tänkt att det gör inte mycket om One Tree Hill inte kommer tillbaka nästa säsong, men nu finns det inte något val! Måste ha fortsättning! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör maj 06, 2006 18:41

Jag har på senare tid funderat på att ge OTH en lite ärligare chans än vad jag kanske gjort tidigare. Och efter att ha kollat igenom den här tråden så verkar det som att säsong 3 är såpass bra att säsong 1 och 2 är värda att ses även om jag inte älskar dom bara för att få njuta av den.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör maj 13, 2006 18:28

Precis som jag sa så har jag nu börjat se One Tree Hill (rätt ovanligt att jag faktiskt tar mig för någonting jag säger att jag ska göra). Har nu sett 15 avsnitt och även om det aldrig skulle ha på någon topp tio lista att göra så är det väldigt underhållande och engagerande. Har varit tårögd både en och två gånger.

Har sett vissa avsnitt eller åtminstone delar av avsnitt tidigare, vilket känns mycket dumt nu såhär i efterhand men så går det när man zappar antar jag. Därför hade jag redan innan en rätt bra koll på karaktärerna. Som väntat är Brooke min favorit. Gillar det alltid väldigt mycket när karaktärer som hon, som till en början mest verkar vara väldigt ytliga sedan visar sig ha en massa djup. Finns ingen annan i serien som jag känner lika mycket sympati för. Triangeln Brooke-Lucas-Peyton fungerar enormt bra tycker jag. Alla inblandade karaktärer är bra och jag kan väl inte direkt säga att jag tycker att någon av dom gör fel. I senaste avsnittet jag såg så fick Brooke veta att dom hade gått bakom ryggen på henne och hennes samtal med Peyton gjorde verkligen ont. Men samtidigt så förstår jag ändå att Peyton och Lucas vill vara tillsammans för dom passar verkligen ihop. Och sen så hade ju Peyton trots allt sagt att hon inte kunde svika Brooke. Och så blir det ändå så här illa för alla. Smärtsamt men mycket bra.

När jag förut bara har sett delar av serien hade jag alltid lite svårt för Nathan och Haley men det har helt ändrats. Dom är väldigt, väldigt söta tillsammans.

Spolier längre fram i serien, tyvärr vet jag inte riktigt när. Men jag vet ju att dom kommer att gifta sig sen och det är jag däremot tveksam till. Äktenskapliga problem kan ofta bli lite tråkiga. Men, men det kanske kommer att bli rätt bra ändå, jag har som sagt mest sett delar av avsnitt och det är aldrig riktigt rättvist.
Två karaktärer som jag däremot har svårt för är Deb och Dan. Dan känns som en sådan karaktär som jag borde gilla bara för att han är ett sånt svin (låter knäppt men ja ni vet vad jag menar), men nej jag tycker inte att han funkar så bra. Deb är mest ointressant och jag bryr mig inte speciellt mycket om dom eller deras problem.

Serien är väl inte den mest originella jag någonsin sett och trots att det finns bra karaktärer så saknar jag dom som man verkligen dyrkar, men den är väldigt, väldigt underhållande och jag gissar att jag rätt snart kommer att vara ikapp er andra då den också är beroendeframkallande.

Och dessutom är Chad Michael Murray sjukt snygg.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör maj 13, 2006 19:01

Oooh, superkul att läsa dina kommentarer, Buffster...

Fortsätt skriva av dig om dina reaktioner på resten av serien också! :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » lör maj 13, 2006 19:16

Självklart kommer jag att fortsätta att kommentera. Ingen jag känner är lika inne i tv-serier som jag så det är sällan jag kan diskutera sånt med någon. Det är då det är så himla bra att kunnat skriva om allt man tycker och tänker här. Kul också att höra att ens kommentarer uppskattas.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör maj 13, 2006 20:13

1.17 Fantastiskt avsnitt! Mouth!!! När han visade det andra lagets koreografi. Bäst.

Allting som kretsade kring Haley var riktigt bra också. Lucas som sa att hon såg löjlig ut, hur lycklig hon såg ut när hon dansade och sen hur Nathan sa åt Lucas att han inte borde behandla henne så.

Och så Brooke. Aj, aj, aj när hon rev sönder bilden i slutet.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör maj 13, 2006 21:07

The Buffster skrev:1.17 Fantastiskt avsnitt! Mouth!!! När han visade det andra lagets koreografi. Bäst.

Ja, det är en underbar Mouth-scen! Skaparen av serien, Marc Schwahn, brukar säga att Mouth är den karaktär han skapade efter hur han själv var i high school. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » lör maj 13, 2006 21:09

1.18 Wow. Nu är jag verkligen inne i det här. Men jag börjar nästan tro att jag är känslomässigt instabil så som jag grät under det här avsnittet. Och då är jag ändå inte ett så stort Keith och Karen fan. Fast det var fint.

Bäst i avsnittet var Brooke och Mouth. Såklart. Brooke blir bara bättre och bättre. Och ofattbart vacker är hon dessutom.

Jag gillade verkligen det här men två saker störde mig. Dels att Lucas nu går och tror att Nathan har varit otrogen mot Haley. Den typen av missförstånd är bara trista. Sen att Brooke kanske är gravid, nja jag vet inte riktigt. Men, men jag längtar till nästa avsnitt, minst sagt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör maj 13, 2006 21:12

Glorificus skrev:Ja, det är en underbar Mouth-scen! Skaparen av serien, Marc Schwahn, brukar säga att Mouth är den karaktär han skapade efter hur han själv var i high school. ;)

Kul. Hoppas att Mouth kommer att vara med rätt mycket, jag gillar honom.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön maj 14, 2006 19:20

Första säsongen avklarad och jag måste erkänna att One Tree Hill har överraskat mig positivt. Har skrivit någon gång tidigare om hur mycket bättre jag tycker att OC är men det känns inte lika självklart längre. OC har fortfarande bättre karaktärer, och det tycker jag i och för sig är det viktigaste men OTH har nästan bättre story. I alla fall om man jämför med hur OC är nuförtiden. Jag hoppas verkligen inte att OTH kommer att sjunka så enormt i kvalitet som OC i dom kommande säsongerna. Men att döma av era kommentarer utanför spoilermarkeringarna så känns det som om det snarare kommer att bli ännu bättre i säsong 3.

Det var ett riktigt bra sista avsnitt. Stör mig dock ENORMT mycket på storyn kring Haley och Nathan. Om hur hon inte är redo, han inte vill pressa henne, yadayadayada. Sen att hon ville vänta tills hon gifte sig och så att Lucas blev besviken när han trodde att hon inte hade gjort det. Fan alltså det var det värsta av allt. Förstår att det är tänkt att han ska bry sig om henne och inte vilja att hon ska göra någonting hon ångrar men jag upplevde det mer som att han blev besviken. Usch vad arg jag blir. Jag hatar hur det alltid ska vara så i tv-serier. Att tjejen inte är redo osv. Helt idiotiskt. Men, men ska försöka att inte fokusera för mycket på det. Och nu har dom gift sig, som jag nämnde tidigare så visste jag ju redan det och är dessutom väldigt tveksam men det återstår att se hur det blir.

Mycket annat dramatiskt som hände också. Lucas och Keith lämnar Tree Hill. Deb och Keith har sex. Dan får en hjärtattack. Visst, det känns kanske lite väl såpigt ibland men jag tycker att det fungerar bra ändå. Mest på grund av att jag verkligen bryr mig om dom flesta karaktärer.

Bra musik val med Snow Patrols Run i slutet också.

Ser mycket fram emot säsong två och hoppas att den håller lika hög klass. Det var faktiskt inte ett enda avsnitt under säsongen som jag tyckte var riktigt dåligt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » sön maj 14, 2006 19:30

Jag har faktiskt inte sett hela säsong två men den räknas nog som den sämsta säsongen om du nu vill bli förvarnad. S03 är minst lika bra som s01 och vissa avsnitt är helt suveräna.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » sön maj 14, 2006 19:50

jag har faktiskt inget emot s2. men det kanske är för jag är västa OTH-fangirlen :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » sön maj 14, 2006 19:57

ey skrev:jag har faktiskt inget emot s2. men det kanske är för jag är västa OTH-fangirlen :D

Samma här!

Ähum.. fan-boy kanske jag borde säga.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » mån maj 15, 2006 10:20

Hmm... jaha det känns ju lite trist men jag har ändå ingen lust att hoppa över den så det blir nog att se igenom den snabbt för att sen få njuta av säsong 3.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån maj 15, 2006 12:39

Har nu sett 2.01 och 2.02 Och båda har varit riktigt bra. Jag gillar Haleys föräldrar hur mycket som helst. Inte så fördömande som dom flesta andra föräldrar i amerikanska tonårsserier. Härligt att se. Deb däremot. Att hon ens kan säga så hemska saker. Även om mina föräldrar knappast skulle tycka att det var en bra idé att jag gifte mig så tidigt så känner jag mig helt säker på att dom aldrig skulle säga så elaka saker.

Att Keith och Lucas skulle komma tillbaka hade man ju redan gissat. Och jäääävlar vad snygg Lucas är nu när han har rakat av sig håret.

Därför måste jag bara...
Bild

Bild

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån maj 15, 2006 15:47

2.03 - 2.05 Hade redan sett 2.03 och 2.04. Dom var bra men jag stör mig på saker som ska Nathan vara otrogen med en strippa? ska Nathan och Haleys äktenskap överleva trots dålig ekonomi? Nej, det är ointressant. Jag gillade dom förut och gör väl egentligen det fortfarande men jag hade gärna sett att dom inte hade gift sig.

Men, men en del annat var bra. Felix kan nog bli intressant. Eller ja, det beror ju på. 2.05 var hur som helst riktigt bra. Med höjdpunkter som Mouth sjunger karaoke, en lättklädd Lucas och Tim som är så söt ibland.

Grejen med att Brooke nu har blivit fattig efter att ha varit rik är egentligen någonting som jag tycker att man har sett för många gånger förut men i och med att jag gillar henne så mycket som karaktär så fungerar det ändå okej.

EDIT: Glömde nämna hur mycket jag gillar Skills och hur kul det var att han var så rädd för alla djuren.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån maj 15, 2006 16:30

The Buffster skrev:2.03 - 2.05 EDIT: Glömde nämna hur mycket jag gillar Skills och hur kul det var att han var så rädd för alla djuren.

Skills!:D

Ju mer du skriver om avsnitten, desto mer lockad blir jag att se om allt från början igen... får se om jag hinner med det i sommar kanske.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav _Gunn_ » mån maj 15, 2006 16:42

The Buffster skrev:2.03 - 2.05 EDIT: Glömde nämna hur mycket jag gillar Skills och hur kul det var att han var så rädd för alla djuren.

Skills är med rätt så mycket i säsong 3 och han är roligare än någonsin! skrattar åt varje scen han är med i. :D
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder

Inläggav The Buffster » mån maj 15, 2006 17:35

_Gunn_ skrev:Skills är med rätt så mycket i säsong 3 och han är roligare än någonsin! skrattar åt varje scen han är med i. :D

YAY! Det blir verkligen någonting att se fram emot.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån maj 15, 2006 20:01

2.06 Mouth köper tillbaka dockhuset åt Brooke. Så fint. Så jävla fint.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » mån maj 15, 2006 20:04

The Buffster skrev:2.06 Mouth köper tillbaka dockhuset åt Brooke. Så fint. Så jävla fint.

:D du är fast va?! :P
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » mån maj 15, 2006 20:07

Om det nu blir en s04 kommer The Buffster vara med och skrika "OTH IS A ROLLERCOASTER!" på IRC. I like it.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav _Gunn_ » mån maj 15, 2006 20:08

The Buffster skrev:2.06 Mouth köper tillbaka dockhuset åt Brooke. Så fint. Så jävla fint.

2x06... är det inte då Chris Keller kommer in i bilden?
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film