Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav freso » tor maj 11, 2006 0:40

A bear skrev:2.22
Känns, tyvärr, inte direkt som om jag kommer att F5:a skiten ur mininova när s3e1 går igång.

Varför F5:a när du kan RSS:a? :)

I övrigt tycker jag avsnittet var bra, men som alla sagt hela tiden igenom säsongen har trådarna varit alldeles för lösa och därför blev ju själva slutet väldigt... torftigt, men det var ju att vänta.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav adolvsson » tor maj 11, 2006 1:13

Yey, folk håller med mig överallt här, jag blir alldeles varm inombords av olämplig stolthet!

8)

Jag kommer vara där när/om 3x01 drar igång, för som jag sa (sa jag det här? Har sagt det nånstans) är jag löjligt förtjust i grundkonceptet, och det finns karaktärer jag gillar tillräckligt mycket för att ge serien en chans till, men det finns inte ens tillstymelsen av det sug som fanns inför den här säsongen. Och om VM skulle läggas ner nu, vet jag faktiskt inte om det skulle göra mig så sablans mycket.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor maj 11, 2006 1:46

Jag håller inte med dig, det var en väldigt bra säsongsfinal. Och visst finns det saker som kunnat göras bättre under säsongen, det har RT också sagt, men det är fortfarande en av de allra bästa serierna. Jag hade gärna sett ett längre finalavsnitt där mer saker kunnat nyanserats t ex, men detta var också väldigt bra. Minus Jackie. Och cliffhangern kunde varit hetare.

Den här finalen berörde mycket mer än s1 också, allt med Cassidy är verkligen hjärtknäckande.

Jag ser otroligt mycket fram emot en ny säsong, om det blir en.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor maj 11, 2006 2:26

Illyria skrev:Jag håller inte med dig

Det är lugnt, i annat fall hade jag nästan blivit orolig ;) Jag är hur som helst fullt tillräckligt nöjd med att vi ser lika i Mac-frågan. Mac FTW!

Illyria skrev:Jag hade gärna sett ett längre finalavsnitt där mer saker kunnat nyanserats t ex

Det hade definitivt varit ett steg i rätt riktning, men för mig hade det nog inte gjort så stor skillnad, eftersom det ändå var ett i sin egen rätt bra producerat avsnitt - bara så väldigt fel på en hel massa vis. Dom flesta nyanseringar, eller för den delen saker som hände i avsnittet, hade IMHO behövt många avsnitt på sig för att spelas ut, inte 43 eller ens 90 minuter.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Noam » tor maj 11, 2006 6:34

Illyria skrev:
Noam skrev:Mina posters har anlänt och jag har börjat sätta upp dem här i Norrköping.
Denna sitter i "Linghallen" vid Norra Promenaden.
Linghallen är NUBFs (Norrköpings Ungdomsbasket) högkvarter och kryllar av ungdomar! 8)

Yay för Noam! 8)

Faktiskt första bildbeviset jag sett på att en poster hänger ute nånstans.

mmmm, tycker det är lite dåligt med fotografering asså. Kom igen nu ni andra poster-nissar!! :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » tor maj 11, 2006 7:12

adolvsson skrev:... men det finns inte ens tillstymelsen av det sug som fanns inför den här säsongen. Och om VM skulle läggas ner nu, vet jag faktiskt inte om det skulle göra mig så sablans mycket.

Det första här håller jag med om. Jag känner mig nöjd nu efter denna säsongsavslutning. Jag kommer utan problem att klara av sommarväntan för denna serie (tror dock *inte* det kommer att vara samma känsla efter PB-avslutningen, men ingen övrig jämförelse mellan båda serierna). Förra sommaren kändes en vecka som alldeles för lång tid att vänta på S2.

Däremot skulle jag absolut bli mycket besviken om det inte blev en S3. Mycket. Men återigen så är det ingenting jämfört med vad jag känt om det inte blev en S2.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tor maj 11, 2006 13:58

A bear skrev:2.22
Någon borde köpa Rob Thomas en big board där han kan skissa upp hela säsongen så åtminstone han själv vet vem som är skurken när han börjar.

Det visste han från första avsnittet, precis som med Lilys mördare i säsong 1 och det första mysteriet i säsong 3 (förutsatt att han inte ljuger förstås). Men jag håller med om att planeringen under säsongen inte har varit lysande. Däremot tycker jag som sagt inte att det här avsnittet led av det.

Och vafan, säsong 1 hade en jävla massa brister också, framförallt alldeles för många dåliga CotW. Och jag vill minnas att folk hade en massa invändningar mot säsongsfinalen då också.

Spoilers för 2.22 och det Rob Thomas har sagt om säsong 3 i diverse intervjuer de senaste veckorna:Jag längtar i och för sig inte heller lika mycket efter säsong 3 som jag gjorde efter säsong 2 förra året, men jag ser ingen anledning till att misstagen den här säsongen kommer upprepas. Rob Thomas är medveten om att arcen blev för rörig den här säsongen, och jag tror att de mindre mysterier över 7-8 avsnitt kan fungera riktigt bra, så länge karaktärerna bara kommer i första hand.

Kommer Logan gå på Hearst förresten? Mac och Wallace ska tydligen bo på varsitt rum och Veronica bor kvar hemma, men det har inte sagts något om Logan. Jag hoppas att Weevil kan vara kvar i serien också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 11, 2006 14:13

Cheeseguy: Minns också klagomålen på s1, t ex de du nämner, känns lite som de glömt borts efterhand. Personligen är jag väldigt förtjust i de små fallen, men säsongsfinalen var inte helt perfekt. Det finns både för- och nackdelar med båda säsongerna och RT & co lär förhoppningsvis av misstagen. De verkar ju ivarjefall vilja lyssna och kan ta åt sig kritik, jämfört med vissa andra seriers skapare (OTH t ex).

Om säsong 3: Weevil kommer sitta i fängelse för det här med Thumper ett tag, inte för mordet, men för att han överföll honom, och sen kommer han ut. Vet inte vad som kommer hända med honom då.

Logan har jag inte läst något alls om.

Just nu är jag väldigt nyfiken på allt som har med s3 att göra, brukar uppdatera vm.se med allt nytt om säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peppe » tor maj 11, 2006 15:02

Illyria skrev:Cheeseguy: Minns också klagomålen på s1, t ex de du nämner, känns lite som de glömt borts efterhand. Personligen är jag väldigt förtjust i de små fallen, men säsongsfinalen var inte helt perfekt. Det finns både för- och nackdelar med båda säsongerna och RT & co lär förhoppningsvis av misstagen. De verkar ju ivarjefall vilja lyssna och kan ta åt sig kritik, jämfört med vissa andra seriers skapare (OTH t ex).

Vet inte om jag skulle kalla det en bra grej att göra som folk säger och inte som man själv vill, men man får hoppas att han gör en kickass tredje säsong och tar åt sig rätt kritik, men den blir nog i klass med de två tidigare, gillar fortfarande serien mycket så det spelar ingen roll för mig just nu.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » tor maj 11, 2006 17:13

Jag var kritisk mot en del CotW under S1, men det betyder ju inte att jag inte kan tycka att S1 var en mycket bättre säsong. Jag hade problem med S1 (precis som jag hade problem med BtVS S2 som jag ändå avgudar), men föredrar den ändå framför S2. Det behöver inte betyda att man glömt att man inte älskade allt med S1 det betyder bara att man har större problem med S2.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor maj 11, 2006 17:16

Lite känns det som Kristen är för bra för VM hon får säkert många filmerbjudanden nu. Och då kan det bli svårt att hålla serien igång.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » tor maj 11, 2006 17:17

Fast hon har ju kontrakt för serien i säkert 5-7 säsonger (som de flesta tv-skådespelare) så det behöver ingen bry sig om -- kan inte tänka mig att KB skulle göra en Mischa Barton (om det nu är sant).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor maj 11, 2006 17:19

AKS skrev:Fast hon har ju kontrakt för serien i säkert 5-7 säsonger (som de flesta tv-skådespelare) så det behöver ingen bry sig om -- kan inte tänka mig att KB skulle göra en Mischa Barton (om det nu är sant).

Oj vilka långa kontrakt. Jamendåså är det ju inget problem.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav The Buffster » tor maj 11, 2006 21:57

2.22 Har inte hunnit läsa era kommentarer så noga ännu så ni får ursäkta om jag upprepar en massa. Min spontana reaktion efter (och under) avsnittet var definitivt :eek: .

Det finns en massa invändningar mot avsnittet som t ex att allting hände väldigt fort. Jag ser ingen anledning till varför inte endel saker kunde ha löst sig tidigare, eller åtminstone börjat få en upplösning tidigare (vissa saker har inte ens behövt vara med alls). Veronica och Logan, oj vad jag hade längtat men här kändes det mest framstressat och hade inte alls den inverkan på mig som jag ändå trodde att det skulle ha. Dansen för några avsnitt sen berörde mer. (Visst jag blev väldigt glad, men inte överlycklig). När det gäller huruvida världen behöver LoVe så finns det väldigt många saker som jag väldigt, väldigt gärna vill ha som jag ändå inte direkt kan säga att världen behöver. (Det gäller dock inte Spuffy som både jag och framförallt världen verkligen behöver).

Det var väldigt synd om Weevil (älskar, Weevil) som inte fick ta examen men tyvärr var det en av dom sakerna som också kändes stressade. Överhuvudtaget så tycker jag att mycket i säsong 2 hade kunnat skippas för att istället ge mer utrymme åt Weevil och någon annan av seriens bra karaktärer.

Att man ville spara avslöjandet, att det var Cassadiy som låg bakom allting till slutet är ju förståeligt. Och jag tyckte dessutom att det fungerade bra. Man blev förvånad och det kändes inte helt taget ur luften. Men att han var så illa däran hade jag aldrig kunnat gissa. Hemskt. "My name is Cassidy!", väldigt snyggt.

Sen så trodde jag också för någon yttepytte sekund att Keith kanske skulle dö ändå. Men nä det hade varit för hemskt. Väldigt bra att Aaron dog däremot. Väldigt bra också att det var han Terrence (hette han så) som gjorde det.

Sen så påverkar ju givetvis hela säsongens problem, som redan diskuterats, även säsongsavslutningen. Hade hela säsongen varit bättre planerad och med fokus på lite andra saker så hade säsongsavslutningen också blivit bättre.

Ojojoj vad förvirrat det känns som att det här inlägget blev. Men för att sammanfatta det så tycker jag att det har funnits stora problem med säsongen som helhet men vissa avsnitt har ändå varit riktigt, riktigt bra och jag tycker att säsongavsnlutningen kan räknas dit. Mycket som var dåligt men det som var bra, framför allt spänningen, vägde upp det mer än väl. När jag tänker på avsnittet har jag svårt att greppa vad det egentligen var som jag gillade så mycket. Men ja, någonting var det som gjorde att jag satt så här :eek: genom nästan hela avsnittet och det är ett bra betyg.

När det gäller säsong 3 så längtar jag inte ihjäl mig. Det kan t ex inte ens nästan jämföras med det sug jag har känt efter Rescue Me säsong 3 ända sen säsong 2 tog slut. Men, och det är ett ganska stort men, jag längtar ändå och jag tror definitivt att säsongen kan bli riktigt bra. Skulle verkligen bli ledsen om det inte blir någon säsong 3.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre maj 12, 2006 21:36

2x22
Bra skådespelande från framför allt Kristen Bell och han som spelar Cassidy. Gripande scener på taket mycket tack vare det.

Annars... meh. Men det är ju tydligt att det här avsnittet blev resultatet av den dåliga säsongen. De knöt ihop saker till höger och vänster, nu när det inte gick att gå tillbaka i tiden och lägga upp allt på ett bra sätt.

De tryckte in för mycket tvätt i maskinen och blandade dessutom mörka och ljusa färger, så resultatet blev rätt urvattnat och aningen missfärgat. :D

Jag känner för att banka huvudet lite i väggen, men det ska jag inte göra. Hoppas istället på att den tredje säsongen blir betydligt bättre än det här. Det var ju förresten en snygg CW-shoutout i det här avsnittet. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » fre maj 12, 2006 21:38

Glorificus skrev:2x22
De tryckte in för mycket tvätt i maskinen och blandade dessutom mörka och ljusa färger, så resultatet blev rätt urvattnat och aningen missfärgat.

Hah! Diggar metaforen, fröken. Guldstjärna!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » fre maj 12, 2006 21:53

:D

Borde nästan finnas en tråd där man kan samla sina guldstjärnor...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » fre maj 12, 2006 21:58

Glorificus skrev:Borde nästan finnas en tråd där man kan samla sina guldstjärnor...

* i signaturen?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » lör maj 13, 2006 0:27

Ikväll har jag gått en promenad på universitetsområdet här i Luleå tillsammans med en kompis. Då vi tittade in genom fönstrena på en av de upplysta universitetsbyggnaderna så såg vi... en hel rad Veronica Mars-affischer, sådana som skickats ut, uppsatta i rad på en vägg! Det förgyllde min kväll lite grann. :)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Illyria » lör maj 13, 2006 0:36

Och ingen kamera hade du? ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Spuffy » lör maj 13, 2006 0:38

Nej, jag var faktiskt arg över det själv! Hade inte ens med någon kamera till kompisen jag var hos, annars hade jag nästan vänt om och hämtat den för att föreviga ögonblicket. ;)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav gaspode » lör maj 13, 2006 22:36

De här kan jag inte med gott samvete gilla, även om det som alltid finns bitar i VM jag älskar..

Cassidy? Nej, det kändes som en riktigt dålig lösning. De behövde ha nån som det inte pekade på så att det skulle vara en överraskning, men det hela kändes grymt konstgjort.. Veronicas slutledningsförmåga var i liiite för många steg och lite för exakt rätt för att jag ska tycka om det...

Man var ju aldrig ens orolig för Keith, även om jag led med Veronica, Kristen Bell är fantastiskt bra.. Tycker dock att scenen när han kom tillbaka var dels ett bortslarvat tillfälle att verkligen skina på det jag älskar med serien och dels ologisk.. Borde han inte först och främst ha hört talas om att planet sprängdes rakt ovanför Neptune? Och isåfall gått direkt till Veronica och berättat att han inte var på planet?
edit: Ju mer jag tänker på det ju surare blir jag på den här grejen. Trodde de verkligen att de kunde lura tittarna att Keith var på planet?! De försöker ju verkligen...

LoVe-scenerna var väl bra, men ändå inte så bra som de har varit innan... Det gick lite för fort där, hade velat se lite i stil med magin från "our relationship was epic" innan de bara var ett sött tråkigt par igen..
Logan verkade inte ens rycka på axlarna åt att hans pappa just blivit skjuten.. Det nämndes inte ens i slutet.. ?? Ok att de inte hade bästa förhållandet, men nån slags reaktion hade väl varit rimlig att vänta sig..
edit: :oops: det nämndes ju visst i slutet.. jajaja

Jackie är väl ute ur serien för gott nu antar jag. Saknad av ingen..
Duncan fick Aaron mördad?! Didn't see that one coming, minst sagt..
Skönt sätt för manusförfattarna att bli av med Aaron?
Hade varit roligare att ha kvar honom faktiskt..

För jäkligt att de plockade ut Weevil från graduation och sen inte nämnde det mer i avsnittet..

Att Beaver (förlåt, Cassidy) tog livet av sig var väl också bekvämt...
Slipper de ta nån större hänsyn till det bagaget i nästa säsong..
Kan ju vara bra att de får lite färre trådar att koncentrera sig på så..

Ganska kul drömsekvens när hon drömde om hur det "kunnat vara", men jag missade nog vad poängen var, eller så har jag glömt av det :D

Edit:

Jag fokuserar väldigt mycket på det dåliga i mitt inlägg ser jag..
Jag kan inte säga att jag tyckte det var ett dåligt avsnitt, bara dåliga lösningar..

Scenen på taket var väldigt bra, och både Kristen och han som spelar Cassidy var riktigt övertygande. Hade inte Cassidy-grejen varit så överdrivet plot twistig så hade jag antagligen älskat det. När han säger "why not?" och de inte har något svar.. mycket bra faktiskt!
När Veronica försöker ringa sin pappa på planet var riktigt hjärtskärande..

Vad gillade jag mer då? Drömsekvensen nämnde jag ju...
Jag gillade den korta stund den andra PI:n var med, Vince.. Synd att han inte fick mer tid.. På nåt sätt var det väl lite kul att Woody hette Mister Underhill när han gömde sig också :)
Senast redigerad av gaspode lör maj 13, 2006 23:04, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Glorificus » lör maj 13, 2006 22:47

gaspode skrev:Duncan fick Aaron mördad?! Didn't see that one coming, minst sagt..

Jag skrattade högt när det plötsligt klipptes till Australien. Där Duncan sitter och bygger sandslott på en strand... HAHA.. följt av ett (psykopatiskt med tanke på situationen) leende mot dottern när han precis fått veta att hans beställningsmord gått vägen. What were the writers smoking? passar nog in här. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör maj 13, 2006 22:58

gaspode skrev:Att Beaver (förlåt, Cassidy) tog livet av sig var väl också bekvämt...
Slipper de ta nån större hänsyn till det bagaget i nästa säsong..
Kan ju vara bra att de får lite färre trådar att koncentrera sig på så..

Ah! Potentiell kritik (som jag egentligen måste fundera lite till på för jag har inte tänkt på det förrän du postade det här): RT har ju helt öppet lovat att alla trådar från de första två säsongerna skulle vara ihopknytna till avslutningen. Utan att gå närmare in på om han faktiskt lyckades med det, kan inte bara själva åtrån att knyta ihop allt har lätt till att göra slutet ännu mer splittrat och ihopstressat än vad det hade varit ens med dom dåliga förutsättningar säsongen hade till att börja med? Återigen det där med att det är viktigare för Rob Thomas att det görs på ett visst sätt, inte hur eller att det görs ordentligt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » lör maj 13, 2006 23:03

Glorificus skrev:
gaspode skrev:Duncan fick Aaron mördad?! Didn't see that one coming, minst sagt..

Jag skrattade högt när det plötsligt klipptes till Australien. Där Duncan sitter och bygger sandslott på en strand... HAHA.. följt av ett (psykopatiskt med tanke på situationen) leende mot dottern när han precis fått veta att hans beställningsmord gått vägen. What were the writers smoking? passar nog in här. ;)

Vadå? Jag inser att avsnittet inte var perfekt, men vad var det för fel på just den scenen?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » lör maj 13, 2006 23:06

Glorificus skrev:

han stoppar till och med en australiensisk flagga i sitt sandslott för att visa att det inte är nåt skämt att han är i australien.
:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » lör maj 13, 2006 23:08

AKS skrev:Varför var Logan så elak på slutet och sa "I'm so sorry" till Veronica då han visste att pappan levde. Om han hade sagt "Iäm so sorry you had to think you're dad died...", men han var inte ens på väg att säga nåt annat än I'm sorry. Fast det var väl för att vi tittare skulle bli lurade vilket känns lite vekt.

Jag tolkade det här som att inte Logan visste att Keith var hemma heller..
Keith kan väl mycket väl ha smugit in och lagt sig utan att väcka Logan på soffan? Däremot hängde jag inte med på varför Logan bara gick utan att säga ett ljud, och i nästa scen var de typ tillsammans istället..

Kollar om den scenen nu, och den känns lite dåligt genomförd, av både Kristen och Enrico Colantoni... Sekunden innan Keith kommer ut är Kristen fantastisk. Keith och Veronica brukar ju ha väldigt bra scener.. märkligt.. kanske bara är att jag inte gillar själva scenen..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » lör maj 13, 2006 23:20

gaspode: Jag tar och klipper från ett inlägg från TV-land där detta diskuterats och jag förklarar varför jag inte gillar det:

QUOTE(Illyria @ 10 May 2006, 21:26) *

Varför skulle han väcka Logan som sover på soffan, han antar väl att något hänt, hade varit annorlunda om han hittat honom i sovrummet.

Men det är just detta jag menar, om Logan ligger där borde han ha antagit att nåt hänt och alltså blivit fundersam och väckt Logan. Det är troligare än att han väckt Logan om han legat i Veronicas säng för då vet han exakt vad som hänt och då hade han antagligen låtit dem vara i fred eftersom hans dotter är 18 år gammal.

Visst, man kan fanwanka hur man vill, men i slutändan så spelar det för mig ingen roll om det är "trovärdigt" eller inte, det är alldeles uppenbart att vi tittare ska bli tveksamma på om pappa Mars lever = vekt enligt mig. Sen om man inte tyckte det var vekt så är det ju trevligt för de personerna, det är väl en smaksak.

http://www.tv-land.se/index.php?showtopic=11428&st=75

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » lör maj 13, 2006 23:52

AKS skrev:gaspode: Jag tar och klipper från ett inlägg från TV-land där detta diskuterats och jag förklarar varför jag inte gillar det:

QUOTE(Illyria @ 10 May 2006, 21:26) *

Varför skulle han väcka Logan som sover på soffan, han antar väl att något hänt, hade varit annorlunda om han hittat honom i sovrummet.

Men det är just detta jag menar, om Logan ligger där borde han ha antagit att nåt hänt och alltså blivit fundersam och väckt Logan. Det är troligare än att han väckt Logan om han legat i Veronicas säng för då vet han exakt vad som hänt och då hade han antagligen låtit dem vara i fred eftersom hans dotter är 18 år gammal.

Visst, man kan fanwanka hur man vill, men i slutändan så spelar det för mig ingen roll om det är "trovärdigt" eller inte, det är alldeles uppenbart att vi tittare ska bli tveksamma på om pappa Mars lever = vekt enligt mig. Sen om man inte tyckte det var vekt så är det ju trevligt för de personerna, det är väl en smaksak.

http://www.tv-land.se/index.php?showtopic=11428&st=75

Jag håller ju med dig om att situationen är konstruerad för att vi tittare skall undra (vilket vi så fan heller gör, vilket gör det till ett ännu större problem).. Men Logans kommentar påverkar inte för mig, det känns inte alls självklart att Keith skulle väcka honom, han kunde sovit på soffan hos Veronica av ett hundratal anledningar utan att det hade hänt nåt.
konstigare då att inte Keith snappat upp att planet sprängdes..
Dessutom är det väl lite konstigt att Veronica och Logan inte förhörs av polis o.s.v. för Cassidys självmord?

Glömde nämna "cliffhangern" också..
Det måste ju vara nåt fantastiskt i den där väskan, inte bara pengar? Om inte Keith kommer till flygplatsen för att säga till Veronica ens?
Kan det vara väskan från Pulp Fiction som de kommit över? Kommer Samuel L Jackson vara med i S3?!
Senast redigerad av gaspode sön maj 14, 2006 0:06, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » lör maj 13, 2006 23:54

gaspode, sweetness, du måste spoilermarkera. :)

Och jag tycker fortfarande det är konstigt att han inte väckte personen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film