gaspode skrev:haha, DU tog död på Wesley!
Vi hade aldrig klarat det utan dig
Garim skrev:Det gäller att vara skoningslös HELA tiden, och inte känna medlidande med någon! Då kanske vi hade fått en värdig vinnare här... (ok ok, Angel är väl inte ovärdig direkt... men ändå!)
merl skrev:Garim skrev:Det gäller att vara skoningslös HELA tiden, och inte känna medlidande med någon! Då kanske vi hade fått en värdig vinnare här... (ok ok, Angel är väl inte ovärdig direkt... men ändå!)
Så i den kvarvarande omröstningen ska jag ge alla mina poäng till River. Eller det kanske blir tråkigt. Men om det skulle stå mellan Mal och River i slutändan ska jag helhjärtat kämpa på Rivers sida. Inte ett enda plus kommer stackars Mal få från mig i det läget.
(Hm, undrar om jag kommer klara av det? Gillar ju Mal väldigt mycket också, det kommer att bli svårt.)
ey skrev:men alltså, allt det här med utvecklande. det är så självklar att Wes måste utvecklas åt nått håll, han är bara en töntig (ganska rolig) mes när han först börjar. Angel är en svår karaktär att ändra och hade man ändrat för mycket hade det bara blivit fel. missförstå mig rätt, jag älskar Wes, men jag tycker att det är en ganska enkel karaktär, från mes -> bad guy.
Angel däremot är töntig hela tiden fast han tros vara häftig och är självupptagen samtidigt som han bara tänker på andra, det tycker jag är jävligt intressant.
CheeseGuy skrev:ey skrev:men alltså, allt det här med utvecklande. det är så självklar att Wes måste utvecklas åt nått håll, han är bara en töntig (ganska rolig) mes när han först börjar. Angel är en svår karaktär att ändra och hade man ändrat för mycket hade det bara blivit fel. missförstå mig rätt, jag älskar Wes, men jag tycker att det är en ganska enkel karaktär, från mes -> bad guy.
Angel däremot är töntig hela tiden fast han tros vara häftig och är självupptagen samtidigt som han bara tänker på andra, det tycker jag är jävligt intressant.
Men det är ju inte så enkelt att Wes var mesig och sen blev han mörk. (Det har diskuterats en massa i avsnittstrådarna, bland annat vet jag att A bear har skrivit ett bra inlägg om det i Orpheus-tråden, så jag refererar bara dit.) Jag tycker att Wes är klart mer intressant än Angel, och från och med säsong 3 är han överlag bättre skriven och spelad. Men det är bara min åsikt, och jag tycker att Angel är riktigt bra också (i sin egen serie).
Off skrev:Damnit. Jag visste att jag skulle gett Wes + varje dag. Så går det när man vill jämna ut tävlingen.
AKS skrev:Well, det är nog många som inte gav Angel plus från början heller så det jämnar nog ut sig... Jag började t ex plussa Doyle och sedan Cordelia.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare