Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor mar 30, 2006 22:20

Tob skrev:Bilder på kartan:

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mycket intressant. Folk är väldigt duktiga om dom fått ut allt det där ur det lilla vi fick se.
Saker och ting verkar ju inte helt oplanerade i alla fall.
Den mystiska zonen i mitten är intressant. UNKNOWN! Hur kommer det sig att det är helt okännt vad som finns där inne?
Lost är så jävla coooolt. "SUGOI!" som Luffy skulle sagt om han fick se kartan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav freso » tor mar 30, 2006 23:21

2.17
Ville bara fortsätta på spåret med Henry. Varför bygga upp en sådan bra story, och sedan lämna graven med den riktiga Henry i. Och framför allt, varför i hela hvetet skulle de lämna hans ID-kort? Kändes som en nödlösning det där...
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Zaxx » tor mar 30, 2006 23:51

2.17:

Ja det är väl helt enkelt så att det i mitten på kartan är porten till Hell... Vi har helt enkelt oss en liten liknelse till Buffy här... Hellmouth! Ön drar till sig "all sorts of bad things".........
och tidsförskjutelse som jag sagt ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sus@n » fre mar 31, 2006 17:00

Noam skrev:Vill inte pissa på din parad sus@n, men jag tror det kan bli svårt att hålla ett helt forum levande för varje serie.

Det är ett forum för två serier. Precis som Buffyforum är ett forum för både Buffy & Angel. Ingen skillnad alls, nada skillnader.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Noam » fre mar 31, 2006 18:41

sus@n skrev:
Noam skrev:Vill inte pissa på din parad sus@n, men jag tror det kan bli svårt att hålla ett helt forum levande för varje serie.

Det är ett forum för två serier. Precis som Buffyforum är ett forum för både Buffy & Angel. Ingen skillnad alls, nada skillnader.
Jag menade inte att det var någon skillnad på det sättet. Vad jag menade var att vi på det här forumet har förenats pga Buffy, men nu diskuterar vi alla serier och filmer vi ser på här, inte bara Buffy. Vad jag menade var att det finns inte tillräckligt att diskutera om varje enskild serie för att varje serie ska ha ett eget forum. Det krävs nog en serie som skapar lite fanatiska fans, som Buffy, för att hålla ett så smalt forum levande.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav sus@n » lör apr 01, 2006 12:30

Noam: Still don't get it. Det finns flertal amerikanska forum som diskuterar Lost lagom fanatiskt. Sedan kanske det inte finns lika måmga svenska tittare -därav låg aktivitet på mitt forum- och därför försöker jag leja nya medlemmar.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Zaxx » lör apr 01, 2006 17:55

sus@n skrev:Noam: Still don't get it. Det finns flertal amerikanska forum som diskuterar Lost lagom fanatiskt. Sedan kanske det inte finns lika måmga svenska tittare -därav låg aktivitet på mitt forum- och därför försöker jag leja nya medlemmar.

Fast du kan inte jämföra Amerika med Sverige ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav dizzy » tis apr 04, 2006 19:04

freso skrev:Ville bara fortsätta på spåret med Henry. Varför bygga upp en sådan bra story, och sedan lämna graven med den riktiga Henry i. Och framför allt, varför i hela hvetet skulle de lämna hans ID-kort? Kändes som en nödlösning det där...

Nu vet vi ju inte helt säkert att han är en Other även om det lutar åt det. Och är det så så finns det väl inget som säger att det här var planerat, han blev ju tillfångatagen av Rousseau. Så han kanske bara vill ta sig därifrån helskinnad och använde den här storyn som enda chansen att verka oskyldig. Och hade inte Sayid varit med och varit så misstänksam och grävt upp graven hade han förmodligen lyckats lura dem.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » tis apr 04, 2006 19:49

dizzy skrev:
freso skrev:Ville bara fortsätta på spåret med Henry. Varför bygga upp en sådan bra story, och sedan lämna graven med den riktiga Henry i. Och framför allt, varför i hela hvetet skulle de lämna hans ID-kort? Kändes som en nödlösning det där...

Nu vet vi ju inte helt säkert att han är en Other även om det lutar åt det. Och är det så så finns det väl inget som säger att det här var planerat, han blev ju tillfångatagen av Rousseau. Så han kanske bara vill ta sig därifrån helskinnad och använde den här storyn som enda chansen att verka oskyldig. Och hade inte Sayid varit med och varit så misstänksam och grävt upp graven hade han förmodligen lyckats lura dem.

The Others kanske förstörde för Henry av nån anledning? Iofs känns då ID-kortet lite överdrivet, men the Others verkar ju vara drama queens så varför inte...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » tis apr 04, 2006 22:58

AKS skrev:
dizzy skrev:

The Others kanske förstörde för Henry av nån anledning? Iofs känns då ID-kortet lite överdrivet, men the Others verkar ju vara drama queens så varför inte...

Tror iofs de skall dra ut på den ÄNNU mer nu och låta Henry vara ännu en pjäs på Ön... känns för uppenbart med en "Other". Vad hände förresten med han som sprang från Hatchen när larmet gick av första ggn ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Bender » tor apr 06, 2006 14:37

2x18
Ganska ok avsnitt!
Lost är rätt bra på cliffhangers - det är nog det dom är bäst på! Libby var alltså också mentalpatient? Troligen inget man får veta något mer om närmsta tiden direkt.
Hela Dave-historien kändes dock inte så intressant i sig.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » tor apr 06, 2006 21:10

2.18 Yawner...

Detta avsnitt borde ha varit bättre. Men det blev alldeles för långa och förutsägbara flashbacks. Vid det första "dude" ur Daves mun så var det helt klart vartåt det hela lutade. Sen var det bara att vänta och vänta på poängen man räknat ut på tre sekunder.

Annars hände det ingenting. Och sen ingenting igen. Och sen blev det en intressant cliffhanger. Vad betyder detta? Har Hurley skaffat sig en stalker eller nåt?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor apr 13, 2006 18:58

2.19 Lite bättre än förra avsnittet. Men ganska långifrån så bra som Lost kan vara lite då och då.

En del basfakta kring Rose och Bernard, det var ändå på tiden, och det kändes inte speciellt överaskande att Rose var döende. Vad har ön för slags helande kraft? och hur? och varför?

Att det skulle ske någon uppföljning på den mysiga cliffhangern hade jag absolut inte väntat mig, så ingen besviekelse kring det.

Skall man räkna med att Micheal är tillbaka nu då tro?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor apr 13, 2006 22:17

2x19 Jag tyckte att det var ett mycket bra och gott avsnitt
Flashbackarna tyckte jag var bra. Det var coolt när John var med och så förstod man att hon visste, men det känndes som man redan visste att hon visste men man visste inte att man inte visste förns man fick veta att hon verkligen visste.
Det tyckte jag var bra, och "Henry" är en lurig jävel. Han var så glad när Locke var helt förvirrad och arg.
Det är lite konstigt att just Michael kom, just när dom var där, men dom kanske inte ville prata med Jack så dom släppte Michael istället så han kan berätta om sina upplevelser, vad det nu må vara. Vad sägs om ett Michael-avsnitt nästa vecka ungefär i stil med Claire-avsnittet då man fick se flashbacks från när hon var fångad.
Men det vore väl att ge oss lite väl mycket information!

Nästa avsnitt kommer inte förns 3e Maj! Det kommer handla om:
Ana-Lucia. Det blir bra
och den efter det:
Mr Eko. Det blir nog också bra.
och den efter det:
MICHAEL! Det var vad jag ville höra!
och efter det är det bara 2 avsnitt kvar, så det är inte så mycket kvar nu av säsongen!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » fre apr 14, 2006 1:57

Alltså

spoiler s2ep19:
Nu börjar det hända grejor igen.. men det jag sitter o tänker på är , vad är det som de INTE kommer visa som vi skall sitta o vänta på sen tills S3 :( Börjar bli jobbigt med segdragna grejor!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rorkrokarn » fre apr 14, 2006 8:41

har 19 kommit , jag kan inte hitta .
HEJA GAIS
Användarvisningsbild
Rorkrokarn
Scooby

Inläggav Zaxx » fre apr 14, 2006 14:34

Rorkrokarn skrev:har 19 kommit , jag kan inte hitta .

Du är dålig på att leta!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rorkrokarn » fre apr 14, 2006 23:06

Zaxx skrev:
Rorkrokarn skrev:har 19 kommit , jag kan inte hitta .

Du är dålig på att leta!

har den nu
HEJA GAIS
Användarvisningsbild
Rorkrokarn
Scooby

Inläggav twistability » sön apr 16, 2006 11:19

2.19
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om avsnittet, säger varken bu eller bä. Sämre än de två senaste veckorna dock. Jack och Kate var bra och det är alltid intressant med the others, även om vi inte fick se dem in action så att säga. Det blev ju riktigt spännande där ett tag i Jacks lilla tornadoscen innan de snabbt som bara den bytte till Rose och Borenards sömnpiller...

Och nu är Michael tillbaks...Jag tänkte redan då han försvann att han lär komma tillbaka i slutet av säsongen. Fast han kan väl inte ha något viktigt att berätta. Gissar på att han blivit drogad och tappat minnet precis som Claire.

Jag tycker det borde vara lite högre tempo nu så nära inpå säsongsavslutningen. Det kan väl inte vara så många avsnitt kvar?
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav AKS » ons apr 19, 2006 10:14

Från dagens Ask Ausiello om sista avsnittet (dubbelavsnitt):

Question: Please give me the best Lost spoiler that you can possibly think of! — Reed

Ausiello: Unfortunately, the best spoiler I can think of is something I'm not allowed to discuss. Would you settle for the second best? The two-hour finale is basically one big Desmond flashback.

Om det är så så kan det bli riktigt intressant. Förutsatt att det inte *bara* är flashbacks. Men om han får lika mycket utrymme som andra flashbacks och att det inte bara är en enda så kan ju detta bli en ny Maternity Leave.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons apr 19, 2006 11:26

AKS skrev:Från dagens Ask Ausiello om sista avsnittet (dubbelavsnitt):

Question: Please give me the best Lost spoiler that you can possibly think of! — Reed

Ausiello: Unfortunately, the best spoiler I can think of is something I'm not allowed to discuss. Would you settle for the second best? The two-hour finale is basically one big Desmond flashback.

Om det är så så kan det bli riktigt intressant. Förutsatt att det inte *bara* är flashbacks. Men om han får lika mycket utrymme som andra flashbacks och att det inte bara är en enda så kan ju detta bli en ny Maternity Leave.

JÄVLAR! DET LÅTER FANTASTISKT!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav brat » ons apr 19, 2006 22:13

2x18
Hehe, Lost körde en "Normal Again". Sånt som ger mig huvudvärk. För det går aldrig att bevisa att något är verkligt. Den ö-Hurley som Hurley har skapat i sin hjärna behöver ju inte veta vad som sker på andra sidan ön. Att Libby fanns på mentalsjukhuset kan vara en ledtråd till var han hittade inspiration till den karaktären i sin ö-fantasi. Nä, jag ska inte spinna vidare på dröm-teorin (om Hurley vaknar i sista avsnittet och inget av det verkligen hänt blir det en av tv:s största besvikelser).

Det hände en del intressanta saker i avsnittet, rent handlingsmässigt (Libby-avslöjandet, Henry-pratet, maten som kom från himlen). Men avsnittet i sig var inte speciellt intressant tyvärr, det var förutsägbart och riktigt dåligt skrivet. När Hurley pratade med sin låtsaskompis och sedan låste ut honom kunde jag inte tro att de var allvarliga. Hur kan man skriva något så fånigt? Mycket av Hurleys doktorns dialog var också blaj.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons apr 26, 2006 2:11

Spännande, det kommer ett puppetmaster-spel som heter ... Lost Experience 8)

the "largest global interactive challenge based on a television series."

"The 'Lost Experience' gives the mystery, intrigue, twist and turns that 'Lost' provides as a television series," ABC marketing head Mike Benson says. "[The game] adds worldwide challenges for participants that require ingenuity and tenacity on their part. It's like a giant, mysterious jigsaw puzzle that will come to life for all the world to solve."

"Lost Experience" will track a storyline parallel to the occurrences on the show but not featured on-air. The first clues to the game will show up during episodes airing next week
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » lör apr 29, 2006 18:40

Säsong 2 kommer på dvd den 3 oktober (R1).

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5560
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » sön apr 30, 2006 21:35

Illyria skrev:Säsong 2 kommer på dvd den 3 oktober (R1).

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5560

SÅ SENT?! :(
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » sön apr 30, 2006 21:50

Jag misstänker att de tänker starta säsong 3 i november, därför lägger de dvd-släppet då. Nu under säsong 2 har det klagats mycket på repriserna och de långa uppehållen och det har därför pratats om att serien ska få tre hela block med mindre mellanrum istället för upphackade. Då kommer nog serien börja senare också.

Men det är bara en teori.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor maj 04, 2006 12:33

2x20: Hur många sånna här: :o jag än gör så är det inte tillräckligt!

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
HERREGUD! :o Jag tänkte att Michael säkert gått med på att lura sina kompisar in i en fälla för att få tillbaka Walt, MEN DETTA?! :o
Ingen tv-serie har gjort mig så här shockad på riktigt länge! :o
VA FAN?! Ana-Lucia kan väl inte dö? :o Det skulle ju vara helt galet, och LIBBY! Det finns ju saker med henne som man vill veta!!! :o
Jag blir galen av shock! :o
Vad gjorde Michael i slutet? Skjöt han sig i armen? Tänker han ge pistolen till Henry och säga att han hade tagit pistolen och skjutit alla? Så är det nog...

Jag tyckte att flashbackarna var bra. Man undrade vad tusan Jack's pappa höll på med. Var det så att han försökte träffa sin dotter? Det lät som dom sa det när han bråkade med den där kvinnan. Det betyder att Jack har en syster som han förmodligen inte vet om...

Wowowowowoow. Det överraskande slutet var i alla fall helt otroligt fatanstiskt - Det är exakt anledningen att jag älskar tv-serier. Sånt kan man inte göra i filmer. :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » tor maj 04, 2006 12:47

LWes skrev:2x20: Hur många sånna här: :o jag än gör så är det inte tillräckligt!

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
HERREGUD! :o Jag tänkte att Michael säkert gått med på att lura sina kompisar in i en fälla för att få tillbaka Walt, MEN DETTA?! :o
Ingen tv-serie har gjort mig så här shockad på riktigt länge! :o
VA FAN?! Ana-Lucia kan väl inte dö? :o Det skulle ju vara helt galet, och LIBBY! Det finns ju saker med henne som man vill veta!!! :o
Jag blir galen av shock! :o
Vad gjorde Michael i slutet? Skjöt han sig i armen? Tänker han ge pistolen till Henry och säga att han hade tagit pistolen och skjutit alla? Så är det nog...

Jag tyckte att flashbackarna var bra. Man undrade vad tusan Jack's pappa höll på med. Var det så att han försökte träffa sin dotter? Det lät som dom sa det när han bråkade med den där kvinnan. Det betyder att Jack har en syster som han förmodligen inte vet om...

Wowowowowoow. Det överraskande slutet var i alla fall helt otroligt fatanstiskt - Det är exakt anledningen att jag älskar tv-serier. Sånt kan man inte göra i filmer. :o

Jag tror jag ska se avsnittet nu...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eynosh » tor maj 04, 2006 13:34

Sett det nu. Nu skiter jag i lost totalt.
2x20 och lite allmänt
Kände ingenting av veckans avsnitt.. Två pers dör och jag gav blanka fan i det. Nu är det 1900 arcar i ett, och som det känns nu används lost för att mjölka ut så mycket pengar som möjligt istället för att göra något bra av det hela.
Ska dom fortsätta med att presentera nya karaktärer och döda av dom?
Varit kritisk mot lost ganska länge nu, men detta var droppen.

Våga Vägra Lost.
Edit: Fortsätter på spoilern efter att ha smält det litegranna:
Det har varit mycket snack om att Veronica Mars haft lite för mycket i sig på sistone, men det är ju ingenting jämfört med Lost.
Visst, det är ok ett litet tag att ha många lösa trådar, men man vill gärna se dom knytas ihop också.
Hade Lost övergett några av småarcarna och riktat in sig på en lite större, lite tidigare och hållt sig till den tillsammans med lite "vid-sidan-om-händelser" (förhållandet mellan öborna, utveckling och presentation av karaktärerna i nu-tid och inte genom flashbacks) hade det kunnat bli riktigt bra.

Inte bara det; Man gör sig så mycket möda och presenterar nya karaktärer för att ta död på dom bara sådär? Det känns väldigt mycket som en nödlösning pga skådespelarnas rattfylla och att dom blev båda fällda (även om det inte var några straff och prata om..). Hastigt, ej genomtänkt och för lite engengemang har genomsyrat serien på sistone och får mig och lessna på det totalt. Tar och fortsätter med Life on mars istället..

VVL
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav twistability » tor maj 04, 2006 16:32

2.20
Jack har en halvsyster, de förbereder attack mot "The Others", Michael är tillbaka och skjuter folk = han är en other. And who cares about Ana-Lucia? Betyg: snark.
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film