Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 16:55

Jag är mållös. Nu vill jag verkligen starta Buffy/Angel-verkstan på allvar! MEN det är lite tvåeggat det där. Jag gillar verkligen din avatar så om jag får till nån bra så betyder det ju att du byter....

Hittills så har jag faktist till 90% bara hållt mig till QaF (och Zoë), men jag har försökt komma igång lite med resten av ME-serierna mest för att kunna lägga ut en klump här och förhoppningsvis få lite egostrykning! 8) För hur det än är så är ju inte QaF-tråden den mest välbesökta... Aktiv, men inte speciellt välbesökt...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » tis apr 25, 2006 17:11

Jag gillade Dru också grumble, grumble

Jo, jag gillar ju också min avatar skapligt, har ju ändå haft den i principen sen jag blev medlem, och därför vill man ju verkligen hitta något man verkligen faller för. Om inte annat ser jag verkligen framemot den där ego boosten du tänker göra. Även om det inte blir någon avatar till mig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 19:01

Jag har gjort en med tanke på dig just. Försökte få den i samma "anda" som den du har. Jag pm:ar tre varianter - om du inte vill ha den (jag tar inte illa upp) så säg till. Då har jag chansen att lägga in dom i forumet och få lite egostrykning! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » tis apr 25, 2006 19:17

Nu blir man riktigt nyfiken... ;) Tufft jobb att toppa den som Tob har nu.

Vad mycket att se fram emot nu - brat ska se klart s1 i kväll...
Och inte se 2x01 direkt sen, påstår hon. HAHA
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 19:28

Glorificus skrev:Och inte se 2x01 direkt sen, påstår hon. HAHA

MooooooaaaaaaHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAA *smileyn som ser ut som en skrattande djävul*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » tis apr 25, 2006 22:10

Bah! Den här serien är såååå förutsägbar.

Jag visste direkt att jag skulle älska det här avsnittet OCH DET GJORDE JAG!!! :D :D :D

Jag hade bara tre avsnitt kvar av säsongen så jag tänkte vänta med att skriva till efter alla tre men seriöst, hur kan jag se det här avsnittet och inte skriva!? So here it goes:
1x20
Serien är faktiskt förutsägbar, det är inte ett skämt. Direkt jag hörde "King of Babylon" visste jag att jag skulle älska det här avsnittet. Direkt de kom till Babylon visste jag att Justin skulle ställa upp (i sin cowboy-outfit eftersom jag preciiis sett Ais bild) och så klart vinna! Men jag har inget emot att det är förutsägbart för jag älskar det så SÅ mycket!!

Gud, min händer är ömma efter allt klappande, och halsen hes efter allt skratt och hejande. Underbara underbara avsnitt. Sedan ett tag tillbaka har jag hejat på Justin, han är så underbar. (Än om Brian är min favorit.) Så det var helt underbart att se Justin hävda sig rejält. (Boy oh boy, han kunde dansa! Första gången jag upplevt honom som sexig.) Det var också helt underbart att se Brians reaktion. Jag klappade i händerna när jag såg hur sårad Brian blev och när han gick efter ner i "sexkammaren" och såg Justin med killen. Men mitt i allt klappande fick jag ta mig åt hjärtat för det gjorde så ont att se Brian så sårad, än om han förtjänade det. Underbart!! Slutet var ju också prislöst!! Att Justin upprepade några klassiska Brian-fraser både vid uppraggningen och i slutet var så bra!! Och blickarna mellan Brian och Justin. Lööööv. :)

Sedan hände det visst andra saker också. Deb var överspelad som vanligt. (Än om jag förstår att en del av det är att karaktären Deb överspelar.) Brent var söt men helt galet stirrig, och jag vet inte om jag tyckte att hans historia med Em var så rolig, lite underhållande kanske. Det var iaf roligt att se doktorn visa upp sig (och äta upp sina spydiga kommentarer), och att se Michael avundsjuk. Och Blake gillar jag fortfarande än om jag har en otäck känsla att han kommer att såra Ted... kanske genom att dö...

Galet, jag bäddade ned mig med tjocktröja och filt och trodde att jag skulle sitta och mysa. Nu efter jag suttit och hoppat i stolen är jag helt svettig och sitter i linne och med byxorna upprullade till knäna. Men det är ett litet pris att betala. ;)

Hm... vet inte om jag använt så många utropstecken i något inlägg förr. Försöker att inte använda "älskar" och "underbart" så ofta men det är lönslöst. Det här avsinttet ska jag se om många gånger!! :D

Men det visste ni redan.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 22:17

brat skrev:Men det visste ni redan.

Yuuuuhp. Men det tål att upprepas iallafall!

Jag är vääääääldigt svag för Poledancing!Justin, och tänkte inte ens på att jag kanske spoilade med den där avataren... Nu måste jag ju kolla upp allihopa så det inte är några stora spoilers... men det tror jag inte...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 22:18

OT

Oh! Tob har bytt avatar nu! :D

*stolt*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » tis apr 25, 2006 22:48

Tog en paus från omtitten av en av mina absoluta favoritfilmer, Empire of the Sun, för att hämta lite saft... men kan visst inte hålla mig från datorn och då framför allt QaF-tråden. ;)

brat skrev:Bah! Den här serien är såååå förutsägbar.

Jag visste direkt att jag skulle älska det här avsnittet OCH DET GJORDE JAG!!! :D :D :D

:D :D
Du har så mycket bra framför dig!!

Ai skrev:Oh! Tob har bytt avatar nu! :D

*stolt*

Mycket fin!! Bra att den förmedlar lite samma känsla som den förra, så det inte blir en alltför stor omställning. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 22:53

Glory: Dom andra jag gjorde finns i Avatar-tråden. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » tis apr 25, 2006 22:57

Ai skrev:Glory: Dom andra jag gjorde finns i Avatar-tråden. ;)

Jupps, såg det. :) Utom den som togs bort av spoilerskäl... *nyfiken* Kan du inte posta den i någon s7-tråd? Eller någon spoilermärkt tråd i allmänna BtVS-forumet...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 23:01

Glorificus skrev:
Ai skrev:Glory: Dom andra jag gjorde finns i Avatar-tråden. ;)

Jupps, såg det. :) Utom den som togs bort av spoilerskäl... *nyfiken* Kan du inte posta den i någon s7-tråd? Eller någon spoilermärkt tråd i allmänna BtVS-forumet...

http://i3.photobucket.com/albums/y59/ba ... Insane.jpg

spoilervarning för BtVS s7

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tis apr 25, 2006 23:18

Var är brat? Ser hon båda sista på raken nu? Får väl vackert vänta då....

Detta betyder visserligen att hon kommer att vara klar med säsongsavslutningen - med allt vad det innebär - innan midnatt! Vilket gör att det blir en massa vakna timmar för henne som hon kunde se på fortsättningen, istället för att vara envis och ha säsongsuppehåll. Visserligen så är flickan envis. Frågan är bara hur stor masochist hon är!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » tis apr 25, 2006 23:25

Ai skrev:http://i3.photobucket.com/albums/y59/badbadpixie/photoshop/Insane.jpg

spoilervarning för BtVS s7

Nice!! 8) :) (Och smart... klart du inte behöver lägga ut den i nån tråd, hihi...)

QaF 1x22
Jag har fått det här avsnittet på hjärnan nu bara för att brat ser det i kväll, så jag känner att jag måste bara skriva av mig lite...
Det är så underbart och fint och romantiskt med dansen, inför alla i Justins skola. Och vilken chock sen när allting händer. Och de hemska klippen mellan Brian/Justin och Michael på flygplatsen... när hans mobil ringer... väskan han släpper i golvet... Brian på sjukhuset, först när han står med den blodiga sjalen i ambulansen, sen när han sitter med den helt förstörd och Mikey kommer dit... och hela ovissheten om Justin!!!!!
Så känslosamt! Dansen. Det var så fint när de dansade... "Even if it was ridiculously romantic."
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 25, 2006 23:56

Jag såg nyss om 1x14
Yaay, vilket feelgood-slut! Jag kände mig nere och deppad innan men nu är jag på riktigt bra humör. Glada Emmet är tillbaks, alla på dansgolvet, Brian och Justin, gogodansare. Jag blir så avundsjuk, jag vill också ut och dansa.. :D Härlig låt också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons apr 26, 2006 0:16

Ai skrev:Var är brat? Ser hon båda sista på raken nu? Får väl vackert vänta då....

Haha! Roligt att höra att man är så saknad. Hee, ni är beroende av mig. :D

Nog glada gubbar och skratt.

1x21
Säga vad man vill om Deb men hon är konsekvent iaf. (Höll på att bli galen när hon släppte disken och UTBRAST "You are *not* pathetic.") Sedan var det ju bra att allt löste sig för Vic. (Var det ingen som såg den stora "den här toan är övervakad"-skylten??) Det börjar redan skita till sig för Ted och Blake, för en sekund trodde jag att Blake skulle dö i duschen av någon konstig anledning. Och det hände saker med Mikes liv också.

Men vem orkar bry sig när det finns Brian och Justin? Scenen i början då Justin gör allt för att verka självständig och inte visa att han är sårad samtidigt som man klart ser att Brian också bryr sig hur gärna han än vill dölja det. Scenen i loftet då Justin vägrar dölja hur mycket han kommer att sakna Brian och Brian igen försöker övertyga sig själv att han inte bryr sig, fin hejdå-kram! Och stackars Brian när han får veta att han inte får jobbet, han ser så nere ut att jag måste tycka synd om honom. Men vad är det egentligen? Hälften stolthet och hälften rastlöshet/åldersnoja?

Nu har jag verkligen ingen aning om vad som väntar mig. Vad kan hända i säsongsavslutningen som ska göra det så omöjligt att sluta se?

1x22
Jasså det.

Jag ska inte försöka göra det här logiskt. Jag ska bara återge mina tankar såsom de kom efter bästa minnesförmåga.

Jag var till en början helt inställd på ett sorgligt slut.
Jag tyckte att 30-åriga Brian var rolig. Deras fest var superrolig med gravstenstårta! Att Brian skulle ge sig själv en speciell gåva gav mig knutar i magen, lät högst oroande och rädd som jag var för ett hemskt slut väntade jag mig det värsta.
Jag tyckte att Justin var så söt och naiv när han bjöd Brian på balen. Och där tänkte jag att det självklart kommer att bli en "the Prom" där Brian dyker upp för sista dansen. Aw så gulligt, tänkte jag och såg fram emot det.
Sedan var det en del tjafs med doktorn då jag hann tänka att han är väldigt bra på att vara en skit men väldigt bra på att be om ursäkt också. Så jag har lätt att förlåta honom, och Mike också. Men han borde nog inte det, doktorn är inge bra.
Dessutom sket det sig totalt för Ted och Blake, undrar om Blake dyker upp igen. Jag skulle inte ha något emot det. Det var i vilket fall inte helt oväntat att Blake skulle lämna kliniken.
Så får vi se Brian öppna sin present och vid det här laget har jag glömt mina tankar på romantiska bal-slut och tror att han ska försöka ta livet av sig. Vilket han väl i princip gjorde än om jag inte är säker på hur seriös han trodde att han var... Hans åldernoja slår iaf min med hästlängder, och det vill inte säga lite!
Tack och lov blev Brian räddad och då han dök upp på balen tänkte jag: Ja just ja! Det var så här det skulle gå. Tänk, det kanske blir ett lyckligt slut! Det är därför det kommer att vara svårt att sluta se. Inte sorgligt - lyckligt! Scenen då de dansar är hur fin som helst! :lovebunny: (Får jag ta det här opassande tillfället att uttrycka hur mycket jag saknar ett helt vanligt hjärta? Lovebunnyn känns över.)
Jag trodde att det var slut, lyckligt slut, och att Brian skulle ta hem Justin, kanske tom erkänna sina känslor.
Men så sätter sig Brian ensam i bilen och jag får genast knutar i magen igen.
Sedan klubbar Chris Hobbs ned Justin och mina illusioner om lyckligt slut flyger iväg. :cry: What is the world without Sunshine?

Edit: Kan jag läsa alla era halvdåligt markerade spoilers på den här sidan nu? Jag för känslan att de handlar om 1x22... Och är det helt-helt säkert att jag kan läsa de spoilers Glory lovade?

Edit 2: Jag läste era spoilers på den här sidan nu. Ni tror så lite om mig. Säsongsuppehåll hör till. Än om man måste vara en djävul till masochist.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons apr 26, 2006 0:25

Japp. Du är masochist. En envis masochist! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » ons apr 26, 2006 0:32

Ai skrev:Japp. Du är masochist. En envis masochist! :D

Envis? Jag? Nää... :D
Jag har förra veckans Prison Break osett så jag ska försöka distrahera mig med det. Måste bara lugna ned mig först och ställa om mig. Så jag fuskar lite, typ. Hoppas att det inte blir som igår kväll då jag såg Supernatural för att distrahera mig och znarkade mig igenom avsnittet, trots att Jensen var snygg som vanligt.

Du får i vilket fall gärna fixa med min avatar om du tycker att det behövs. Det är ju din så! :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons apr 26, 2006 0:38

Det är inte min - det är din nu. Du har ju definitivt haft den längre än jag nånsinn hade. ;)

Jag håller på och pillar lite med den från och till faktist, jag har två varianter på G som jag kommer att pm:a till dig nån dag.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons apr 26, 2006 0:39

PB är nog bästa distraktionen om du nu bestämt dig för att vänta (hur länge, en dag?) med 2x01.

Galet, nu när du äntligen sett 1x22 vill jag fortfarande att du ska se nästa och nästa och nästa på en gång, bara så man får höra lite fler reaktioner... :P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » ons apr 26, 2006 0:50

Glorificus skrev:PB är nog bästa distraktionen om du nu bestämt dig för att vänta (hur länge, en dag?) med 2x01.

Galet, nu när du äntligen sett 1x22 vill jag fortfarande att du ska se nästa och nästa och nästa på en gång, bara så man får höra lite fler reaktioner... :P

Du *är* galen. :D Alla välvilliga människor här på bf skulle säkert skicka dig till mig för en Intervention om det behövdes men du skulle dyka upp med mer droger (i form av extramaterial och dylikt) och locka mig ned djupare i fördärvet.

Mitt säsongsuppehåll är inte tidsbestämt (man ska inte göra sina masochist-övningar för svåra). Tanken är att jag ska hålla mig till nästa dag (tortyr), men inte längre än till nästa dag (belöning). Så nästa avsnitt blir imorgon. Frågan är om jag lyckas hålla mig till jag kommer hem klockan 22 eller om jag måste se något innan jag far klockan 16.

Jag är bara glad att jag inte behövde ha ett uppehåll på fyra månader. Stackars jäklar. Eller hur gick serien i USA? De första två säsongerna är ju normallånga men de senare är mycket kortare, visades de bara halvsäsong eller?

När vi ändå pratar om relativt oviktiga saker... kan någon berätta för mig ifall det är känt om det här gänget faktiskt är homosexuella i verkligheten eller om de är lyckligt heterogifta och har 2.3 barn.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons apr 26, 2006 0:53

brat skrev:När vi ändå pratar om relativt oviktiga saker... kan någon berätta för mig ifall det är känt om det här gänget faktiskt är homosexuella i verkligheten eller om de är lyckligt heterogifta och har 2.3 barn.

Av main-cast så är det Peter "Emmet" Paige och Randy "Justin" Harrison som är öppet gay. Det kommer nån fler i kommande säsonger. Men just nu är det dom två. Sen är väl han som spelar Vic också gay vad jag kommer ihåg.

Resten är straight.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons apr 26, 2006 0:54

brat skrev:När vi ändå pratar om relativt oviktiga saker... kan någon berätta för mig ifall det är känt om det här gänget faktiskt är homosexuella i verkligheten eller om de är lyckligt heterogifta och har 2.3 barn.

Vill du verkligen veta det? Krossar en del illusioner. ;)

Gay or straight
Randy Harrison (Justin) och Peter Paige (Emmett) är de enda som är gay. :eek:

Edit: Isch, Ai, du är så snabb. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons apr 26, 2006 0:55

brat: Peter Paige (Emmet) och Randy Harrison (Justin) är gay i verkligheten. Och en till är också gay men den personen har inte kommit in i serien än... Dom andra verkar vara rätt så straighta även om Gale Harold nog inte ville erkänna det från början, för att han tyckte att det var bäst för karaktären, om folk inte kände till hans rätta sexualitet. Tror jag. Ai?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » ons apr 26, 2006 0:55

Huj! Glory spoilermarkerar hon. :eek:

Tycker du det tar bort nåt att veta det, Glory?

Kanske ska markera jag också?

Fast jag är rätt säker på att det står tidigare i tråden.

Edit: Ser att Tin inte spoilermarkerat heller.

Tin: Det var väl nåt som hans agent och CowLip kokade ihop. Dom fick honom att kliva in i garderoben för att skapa lite mystik kring Brian/Gale. Tillslut så kom han ut i en intervju samtidigt som han erkänner att han rökt på lite innan intervjun! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons apr 26, 2006 0:59

Ai skrev:Huj! Glory spoilermarkerar hon. :eek:

Tycker du det tar bort nåt att veta det, Glory?

Kanske ska markera jag också?

Fast jag är rätt säker på att det står tidigare i tråden.

Ja, det står nog tidigare också... och jag spoilermarkerade nog mest bara för den dramatiska effekten, hihi... QaF makes everyone a drama queen. :D

När jag först fick veta det tänkte jag på det i några avsnitt, men när man väl vant sig vid tanken tycker jag inte det spelar någon roll. ;)
Edit: Hehe, lite kul att jag verkligen tänkte "straighta? hm.. mja, okej då, jag accepterar väl det då..."
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » ons apr 26, 2006 1:38

Ai skrev:Av main-cast så är det Peter "Emmet" Paige och Randy "Justin" Harrison som är öppet gay.

Seriöst! Jag har apbra gaydar!! Jag gissade igår och valde ut de två som solklara ja:n och alla andra som nej:n. Efter lite övervägande satte jag ett frågetecken på Gale... men det var mest önsketänkande. :P Men det borde ju i vilket fall vara bättre för mig att han är straight med tanke på att jag inte är en homosexuell man. Men, vad har han för familjesituation då? (Oj vad jag skrattar åt mig själv när jag skriver det här. Men jag kan inte låta bli att undra. Han slår ta mig sjutton James Marster, Jensen Ackles och Jake Gyllenhaal med bara en blick!!)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » ons apr 26, 2006 4:10

Prison Break - Schmrison Break. Sömn - Schmömn. Mycket roligare att läsa Tins, Ais och Glorys kommentarer om säsong 1. (Peka mig bara till rätt sida om det finns fler kommenterare i tråden.)

Säsong 1.
Mycket har hänt, mycket att prata om. Men jag tänkte fokusera på Justin. :P

Jag gillar hur Justin blir en i gänget. Främst i de sista fyra avsnitten syns att de accepterat honom. De skrattar åt hans skämt, imponeras av hans mod, retar Brian tillsammans med honom, hejar på honom i King-tävlingen. Det sker i ungefär samma takt som Brian börjar inse sina känslor för Justin.

Ett litet problem jag hade med serien är att de i början kopierade UK-versionen så mycket att jag förväntade mig en uppdaterad kopia. Det var klart förvirrande, och lite störande, att de startade med Mikey+Brian aspekten från UK-versionen men sedan struntade i den. Jag fick känslan (antog) att man skulle shipa M+B och försökte kämpa mot mina egna J+B shiptendenser.
Ep 4 - Jag börjar klaga på att jag vill ha ihop Justin och Brian istället för Mikey och Brian.
Ep 8 - Jag kunde inte förneka hur mycket jag älskade Justin och Brian. Men jag var ändå förvirrad eftersom jag trodde att man skulle shipa Mikey och Brian. Fortfarande i avsnitt 9 & 10 har Mikey och Brian några sexiga scener men Justin smäller ändå alltid högre.
Ep 11 - Det solklart att jag shipar Brian och Justin men jag vill inte erkänna det själv. :P Därefter fanns det ingen annan. Men de lägger nästan helt av med Brian+Mikey ögonblicken så det hjälper, men när det ändå händer vill jag inte veta av det.
Öh.. intressant lista? Hur som helst tycker jag att seriens början känns lite splittrad.

Tinwiel skrev:1x20
Blev Brian lite svartsjuk där, när han såg Justin ha sex med killen i the Back Room? Eller var det bara för att han blev snuvad på konfekten själv? Jag gissar på båda alternativen, man ser inte sådär sårad ut, om det inte känns lite extra inombords.. .

Ai skrev:[1x20]
Helt klart en kombination av svartsjuka och whiplash som forsar genom Brian när han ser Justin under trappen. Kanske inte just svartsjuka för att nån annan har Justin. Men för att han inte är ung längre, och dom är det fortfarande. Whiplash för att hans värld just precis tvärnitat, och han var inte rikitgt beredd... Lite synd att han inte fick mogna i den känslan lite längre eftersom Deb och Mel kommer....

Säsong 1
Jag är överdrivet optimistisk, jag vill ha ihop dem så gärna att jag läser in saker som säkert inte finns där. Men jag tycker ändå att det är solklart att Brian bryr sig mer och mer om Justin allt eftersom tiden går. Speciellt efter "gives a shit" i avsnitt 16. Vid "King of Babylon" är jag helt säker att han är avundsjuk, inte bara på att Justin lyckas där han misslyckas utan mer för att Justin är med någon annan än honom. Jag har sett om scenen nu. I Brians blick ser jag först chock över att han bryr sig vad Justin gör. Sedan kommer den avundsjuka blicken. Båda blickar har väl lite att göra med Brian själv men mest upplever jag att de handlar om Justin. Önskar att jag kunde bevisa att han faktiskt, i den situationen, bryr sig mer om Justin än sitt ego men jag har inget konkret. Jag lutar mig på det faktum att han frågar "I thought we had plans?" just innan och blir klart förvånad att Justin inte stannar med honom. Och sättet de filmar Justin med killen när Brian ser dem. De fokuserar på Justin. Inte på det unga paret som gör det Brian blev snuvad på. So there. :P

Därefter kan jag tänka på tre blickar som verkligen betyder känslor. I avsnitt 20, sista scenen då Justin ger Brian den uppskattning han vill ha (den uppskattning Justin vill ge). I avsnitt 21, deras hej då kram. I avsnitt 22, dansen – allt

Tinwiel skrev:1x20
Hur kunde Justin bli King of Babylon förresten? Jag menar han är ju charmerande, söt och sunshine, men dom andra killarna var ju riktiga biffar, det känns inte så troligt att Justin skulle ha vunnit över dom. Fast han kanske vann på sin charm, inte helt otroligt.. :)

Ai skrev:[1x20]
- Justin! Tävlingen är ju helt klart fixad av Sheeba, aldrig att Justin vunnit annars. Men vem kan motstå Sunshine's puppydog eyes när Brian sårat honom för säkert miljonte gången?

1x20
Jag föredrar att vara naiv och optimistisk. Eftersom Brian säger att tävlingen är riggad så är den kanske det. Men jag tycker absolut inte att det är självklart. Som Brian säger om första tävlande:
"Shaved cheast, pec inplants, steroids, hairclub for men."
Det är skabb efter skabb i den där tävlingen. Äckliga killar som slemar sig och inte ens kan dansa. Justin är sexig, kan dansa och strippar på ett intresseväckande sätt. Det kan ju faktiskt vara så att alla homos där är mer sugna på en sexig och vig boy toy än en stel hög muskler. Fast å andra sidan kanske det inte alls finns en sådan chans, vad vet jag - jag är en hetero tjej. Men då Justin snurrar sig runt stången och sedan lutar sig bakåt i brygga!? Hur kan de inte älska det mer än någon av stringklumparnas juck!? Sedan tycker jag slutligen att Justin får mer respons från publiken än några av de övriga deltagarna och det är väl det som avgör tävlingen gissar jag? Det brukar det vara på sådana ställen. (Hm, minns just när jag var i USA första gången och var på en helt vanlig klubb där det i mitten av kvällen blev stripptävling på scenen. Jag var rätt chockad.) Hursomhelst: _Jag_ tycker att Justin är en värdig vinnare och det vore inte otroligt att han kunde vinna den där tävlingen. So there. :P

1x22
För att plåga mig själv har jag nu sett om dansen + överfallet. (För att ytterligare plåga mig har jag sången på repeat.) Det absolut bästa i hela säsongsfinalen är Brians blick i backspegeln och hans lilla kärleksfulla leende följt av panik och ett hjärtskärande "Justin!". Vojne så bra det är! Asch, jag måste se det igen.

Ai skrev:Det var väl nåt som hans agent och CowLip kokade ihop. Dom fick honom att kliva in i garderoben för att skapa lite mystik kring Brian/Gale. Tillslut så kom han ut i en intervju samtidigt som han erkänner att han rökt på lite innan intervjun! :D

Oj så många homohjärtan som måste ha gått i kras då.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons apr 26, 2006 6:46

brat skrev:(Oj vad jag skrattar åt mig själv när jag skriver det här. Men jag kan inte låta bli att undra. Han slår ta mig sjutton James Marster, Jensen Ackles och Jake Gyllenhaal med bara en blick!!)

Det är det jag försöker få fram i pornografi-tråden! Såfort det frossas lite för mycket i Gyllenhaal så är jag där och klämmer dit en bild på Gale... Men det är rätt så fruktlöst, så jag har nästan gett upp nu... :(

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » ons apr 26, 2006 7:28

Ai skrev:
brat skrev:(Oj vad jag skrattar åt mig själv när jag skriver det här. Men jag kan inte låta bli att undra. Han slår ta mig sjutton James Marster, Jensen Ackles och Jake Gyllenhaal med bara en blick!!)

Det är det jag försöker få fram i pornografi-tråden! Såfort det frossas lite för mycket i Gyllenhaal så är jag där och klämmer dit en bild på Gale... Men det är rätt så fruktlöst, så jag har nästan gett upp nu... :(

Neej, ge inte upp! Varje gång det blir en ny sida utan Gale-bilder undrar jag vart världen är på väg...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film