Serie 1 i kanal 5

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Serie 1 i kanal 5

Inläggav Josefin » mån dec 29, 2003 18:02

Ett tillfälle att få folk att börja titta är den 19 Januari. Då börjar kanal 5 visa Buffy Mån-Fre i stil med hur BBC gjorde i England, en gång censurerad krint 17-18 och en gång oklippt senare samma kväll.

Gå in på http://www.kanal5.se för att se exakta tider.

Vilket fint forum ni har!
Användarvisningsbild
Josefin
Demon Fodder

Inläggav pfant » mån dec 29, 2003 19:11

Visst har vi det och du är så välkommen så!

Att Buffy ska visas på svensk tv och förhoppningsvis nå en större publik har vi redan börjat diskutera, närmare bestämt här http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=244

Men bättre att det startas en tråd för mycket om denna goda nyhet än en för lite :D
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion

Inläggav caffeineaddict » mån dec 29, 2003 19:30

Jag oroar mig bara för att informationen om att de tidigt sända avsnitten är klippta kommer vara dålig, så att många människor bara kommer se eftermiddagsavsnitten och få se slaktade versioner av varje avsnitt... Då lär man ju knappast fastna i magin... :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lois » mån dec 29, 2003 20:23

Men finns det så mycket att censurera i s1? Det kan ju inte vara särskilt mycket bortklippt där tycker jag...
Användarvisningsbild
lois
Minion

Inläggav caffeineaddict » mån dec 29, 2003 20:41

lois: Nej, kanske inte, men britter och deras känsliga censurregler för vad som får sändas på eftermiddagar.... BBC hade tydligen slaktat säsong 7 något enormt när den sändes i Storbritannien.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav lois » mån dec 29, 2003 20:45

Britterna är inte kloka ibland, vi får väl hoppas att de inte censurerar ljudet som de gör i England också med tutor och andra oljud.
Användarvisningsbild
lois
Minion

Inläggav gaspode » mån dec 29, 2003 22:06

Det ska faktiskt bli spännande att se avsnitten, bara för att se vad som är värt att censurera ur dessa harmlösa program..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Josefin » tis dec 30, 2003 14:18

Det var inte meningen att det skulle bli ett nytt ämne...

Jag fastnade för Buffy när jag bodde i England och såg först de klippta versionerna och jag kan inte komma ihåg att jag tyckte att det saknades något. Ibland blir det knasigt när någon skadas och så ser man inte det men man ser efterspelet. Slagsmålen är med men inte när de bryter nacken av varandra etc... I senare sässonger kan jag tänka mig att de censurerade sex.
Användarvisningsbild
Josefin
Demon Fodder

Inläggav noike » tis dec 30, 2003 15:07

De tidigare säsongerna verkar det inte ha varit så fruktansvärt farligt. Men från vad jag har hört ska omklippningen på i alla fall avsnitt 7.15 varit hemsk.
Hela sekvensen där Buffy och de andra hittar Chloe är borta och man får se Buffy gräva en grav. Hela poängen med avsnittet försvann ner på golvet i BBCs klipprum.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis dec 30, 2003 16:35

Spoiler fram till Buffy avsnitt 7.18:Vad jag har förstått får man mer eller mindre gissa sig till det faktum att Xander blir av med ett öga i Dirty Girls. Detta är väl sannolikt den brutalaste bilden i hela serien (förutom kanske när Warren blir flådd i slutet av S6). Men även "löjligare" saker har klippts, som Anyas "masturbation"-kommentar i Storyteller

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tis dec 30, 2003 19:29

Är väl bara å hoppas att folk ser de tidiga avsnitten å sen blir intresserade å de ser de oklippta senare på kvällen också. Kan vara bra om föräldrar låter barnen se de klippta avsnitten så det föds upp en hel Buffygeneration under oss :D

Välkommen Josefin!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Peak » tis dec 30, 2003 19:56

Sedan går legenden om de hemska oklippta versionerna som vissa tuffingar låtsas ha sett sent på kvällen. Blodet flöt och så vidare... Bra reklam... :D

*Vissa minnen om barndomen och min beundran för dem som satt och berättade om hur läskig "Huset som Gud glömde" var och sånt...*

:p
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Återgå till Allmänt om BtVS