Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » fre apr 07, 2006 14:36

Efter att ha velat se denna serie väldigt länge så blev det nu äntligen av igår, då jag såg de första 4 avsnitten.

små rolig, quotable... börjar bra, om än inte helt klockrent, och fortsätter i god stil. Har dock inte sett orginalet så jag har inget att jämföra med.

Musiken var ju en upplevelse i sig, har haft "Let's Hear It For The Boy" på hjärnan hela dagen, börjar bli smått frusterande :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » fre apr 07, 2006 14:47

madskellig skrev:Efter att ha velat se denna serie väldigt länge så blev det nu äntligen av igår, då jag såg de första 4 avsnitten.

små rolig, quotable... börjar bra, om än inte helt klockrent, och fortsätter i god stil. Har dock inte sett orginalet så jag har inget att jämföra med.

Musiken var ju en upplevelse i sig, har haft "Let's Hear It For The Boy" på hjärnan hela dagen, börjar bli smått frusterande :D

YAY!!

Lustigt att alltid Umeå ska vara staden där det bor en massa folk med god smak! :D

Fortsätt gärna skriva.

Såg du den på C+ eller har du fått fatt i boxar/avsnitt på annat vis?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » fre apr 07, 2006 15:00

Jag köpte säsong 1 från Amazon där den var hyfsat billig

ser dock att säsong 2 är mycket dyrare, så jag hoppas att jag inte blir alltför förtjust i serien ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » fre apr 07, 2006 15:08

madskellig skrev:Jag köpte säsong 1 från Amazon där den var hyfsat billig

ser dock att säsong 2 är mycket dyrare, så jag hoppas att jag inte blir alltför förtjust i serien ;)
Annars finns alltid DC-varianten. Vi är några som ligger på hubben med hela komplett just nu. Dessutom har vi förlagan också om du är intresserad. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » fre apr 07, 2006 18:27

Jo, att kunna ladda hem dom skulle ju vara att föredra, men jag har ingen internet hemma just nu (eller i den överskådliga framtiden) så för mig är det dyra DVD-boxar som gäller, tyvärr.

Men min DVD samling växer i alla fall :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » fre apr 07, 2006 18:33

madskellig skrev:Jo, att kunna ladda hem dom skulle ju vara att föredra, men jag har ingen internet hemma just nu (eller i den överskådliga framtiden) så för mig är det dyra DVD-boxar som gäller, tyvärr.

Men min DVD samling växer i alla fall :)

Alltid nåt!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre apr 07, 2006 21:41

[5x03]

Litet av ett mellanavsnitt för våra två favorithjältar - centrerat istället kring vårdnadstvisten. Som jag i sig tycker är trist. Men den får bieffekter som är desto intressantare.

Babylon har fått en konkurrent under dom två minuterna det låg nere mellan ägarbytet och det finns tydligen inte tillräckligt många homokillar med glittriga tighta toppar för att fylla två klubbar i Pittsburgh. Nåt jag undrar är: När det är som vanligt - hur får Popperz det att öht att gå runt? Nåja. Ointressant i det stora hela...

Vad har hänt med Brians hår? Han ser ut som en tioårig gosskörs sopran...

Lindz/Bri scenerna är tillbaka till att vara boooooringgggg.

Jag gillar hur den dialogen som är offcam faktist är lite av tydlig hela tiden. Att man kan höra vad Justin och Ben pratar om när scenen är koncenterad på Deb och Michael tex.

Mikey är otacksam och överdrivet envis och tänker inte ett dugg på JR's bästa.

Awwww Brian kommer hem från jobbet... Domestic bliss! :lovebunny:

Ted: skåpar ut plastikop:s
Brian: Hey, why don't you try doing a little work instead of counting who's had work done?
Ted: And the point of that would be?
Justin: To keep your body mind and spirit healthy and in shape.
Ted: Pfft.
Justin: Of corse - I personally don't need it. I only do this so guys can check out my ass!

Emmets queen-out på gymet är bara såååå Emmet!

Justin: I'm sure he'll survive as he always does. Beutifully.
Och så är det. Babylon är tillbaka!

Varför är jag en sån sucker för när B/J håller varandra i handen? Dom kan ha vild och rå sex och det rör mina hjärtesträngar inte det minsta - men såfort dom håller varandra i handen! :lovebunny:

[hela serien]

En del saker grundmuras här:

- Justin vill ha ett hus/hem med Brian - som Ben och Mikey.
- Brian och Mikey's konflikt.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre apr 07, 2006 22:09

[5x04]

Diskussionen med det andra paret i sängen är lite lustig - hur fokuset ideligen skiftar mellan vad som intresserar Brian och vad som appellerar Justin.

Tänk vad egoistiga vuxna kan vara. Ser dom inte hur illa dom gör bäbisen?

Det där konstiga med Brians hår fortsätter att hända... :eek:

Justin har blivit så stoooooor! *mamma-mode*

Sån härligt hemtam scen i badrummet.

Var det verkligen ingen som insåg att Brian skulle slå bakut under middan? Bara tanken på par-middag! Herrejösses!

Sen att Brian inte inser att Mikey inte skulle komma till Babylon. Delusional...Tur att han har Justin...

Deb visar vart skåpet ska stå. Äntligen en bra användning för ett baseballträ i den här serien! Undrar om det är samma från rekvisitaavdelningen som var med i säsongsavslutningen i första säsongen?

Ungar kan vara dom grymmaste....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » lör apr 08, 2006 0:52

Aah, just det, visste väl att jag glömde något... läste att du börjat se QaF, madskellig, några timmar innan vi skulle ses, men så glömde jag totalt bort att nämna det. Du har så mycket bra att se fram emot!! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » lör apr 08, 2006 1:12

Glorificus skrev:Aah, just det, visste väl att jag glömde något... läste att du börjat se QaF, madskellig, några timmar innan vi skulle ses, men så glömde jag totalt bort att nämna det. Du har så mycket bra att se fram emot!! :D

Du kan ju alltid hjälpa till med brända avsnitt till madskellig om det skulle behövas. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » lör apr 08, 2006 1:28

Ai skrev:
Glorificus skrev:Aah, just det, visste väl att jag glömde något... läste att du börjat se QaF, madskellig, några timmar innan vi skulle ses, men så glömde jag totalt bort att nämna det. Du har så mycket bra att se fram emot!! :D

Du kan ju alltid hjälpa till med brända avsnitt till madskellig om det skulle behövas. ;)

Ja, jag tänkte just samma sak. Har några skivor som jag kan kopiera åt dig om du vill ha, madskellig... s1-5, men du har väl redan s1. Har inte bränt ut allt ännu, men det är ca fyra dvd-skivor, avi-filer. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » lör apr 08, 2006 13:15

Glorificus skrev:Ja, jag tänkte just samma sak. Har några skivor som jag kan kopiera åt dig om du vill ha, madskellig... s1-5, men du har väl redan s1. Har inte bränt ut allt ännu, men det är ca fyra dvd-skivor, avi-filer. :)

Det skulle vara helt underbart, jag har betat mig igenom några avsnitt till av s1 nu på morgonen och det blir verkligen bara bättre och bättre, så chanserna är nog ganska stora att jag kommer vilja se resten av serien :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » lör apr 08, 2006 13:30

Skriiiiiiiiiiiiv! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » lör apr 08, 2006 14:43

Oh, Jag är så dålig på att kommentera avsnitt, men jag kan väl försöka slänga in lite allmäna åsikter om det jag sett hittils i alla fall.

1x05-08

Ok, Brian är underbart jaded, allmänt slutty och manulipativ vilket jag verkligen gillar, tycker synd om Michael för hans crush (vilket man uppenbarligen ska) men han beter sig samtidigt väldigt illa mot kiropraktorn så... blandade känslor, alltid bra för att hålla intresset uppe :) men gud vad dom knarkar, naughty boys!

Brian kan ju möjligen vara den vakraste man jag någonsin sett, så jag förstår verkligen Justins stalker tendencies :D Naiv och gullig men med attityd, så han gillar jag. Det bästa med deras realation är ju dock dom ögonblicken man totalt tycker att Brian är hopplös, och så gör han något så snällt som att låta Justin bo hos honom efter bråket med pappan. very nice. Gillar karaktärer med många sidor, gör allt mycket mer oförutsägbart.

Annars var avsnittet med konstvisningen en favorit, tyckte väldigt synd om pianisten (dumma Ted) men allt med Justin och hans Mamma var intressant, and... um, nice art :D

Så... några tankar i alla fall, har kanske mer intressanta saker att säga om kommande avsnitt :)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » lör apr 08, 2006 16:11

Underbart att läsa!

Jag kan säga redan nu att du kommer att älska serien innan detta är klart. Allt det du gillar kommer att tiodubblas! :D

Så ring du till Glory, hämta en uppsättning nybrända skivor, lås in dig med ordentligt med vätska och stäng av telefonen! Kom bara fram med jämna mellanrum och rapportera så vi vet att du inte fått hjärtinfarkt av QaF-overload! ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » lör apr 08, 2006 16:48

madskellig, du har ett pm... *pekar uppåt* :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » lör apr 08, 2006 22:44

Fortsätter klistra in saker jag skrev ned direkt efter att ha sett avsnitten...

4x05
Oj, vilket omtumlande avsnitt! Jag vågade knappt titta när Justin hade pistolen riktad mot Chris Hobbs. Usch! Jag var så orolig för Sunshine. Vilken lättnad när han lät honom gå och sen själv vände ryggen åt den andra killen. Hoppas allt med jobbiga Pink Posse är över nu!

Många skratt i det här avsnittet också... Michael som inte ville säga åt Ben att hans bok var tråkig (speciellt när han satt och tränade på vad han skulle säga, haha!)... Mikey och Brian som hälsade på i Emmetts nya lägenhet...

Kul att Lindsay ringde och bad Brian komma för att prata lite vett med Melanie. Hon vet vem som kan säga saker rätt ut och mena det, och att Melanie också vet det.

Mysig scen när Emmett kommer hem till Debbie och de sitter på soffan och äter glass. Häagen-Dasz! :D

4x06
Shit, vilken vändning... chockad Brian när läkaren berättade om knölen.
Och det här är första gången i serien som en huvudkaraktär dör. Vic! Jag har inte kommenterat honom så ofta, men han har alltid funnits där. Nu är han borta... det kommer att bli lite tomt. Innan han dog blev jag ännu en gång irriterad på hur arg och gapig Debbie kan vara. Ibland kan hon vara så insiktsfull och ibland så ensidig. Jobbigt att det var Mikey som hittade honom död. :( Mikey är så söt och oskyldig, man vill inte att sorgliga saker ska hända honom.

Men avsnittet hade roliga inslag också - framför allt när Brian och Justin slog vad om samme trick. Hehe, kul att de smågnabbades så länge att han hann försvinna när de var på Babylon. :D Scenen på gymmet var också kul, med "crabs"-lögnen.

Ted och Blake blir ett par igen, ingen surprise där. Det känns inte som att Teds storyline kan gå åt något annat håll just nu. Jag kan åtminstone inte se någon framtid för honom och Emmett... annat än att det vore bra om de åtminstone blev vänner igen. Saknar deras roliga vän-samvaro!

Lite problem mellan Mikey och Ben också. Ben är svartsjuk av olika anledningar - dels för att Mikey börjar bli mer framgångsrik än honom på skrivarfronten och dels för att han ännu en gång försvarar Brian. Den scenen i Debs vardagsrum när hon slår till Brian var laddad. Ibland vet inte Brian Kinney när det är bäst att vara tyst.

4x07
Jag trodde verkligen Brian var på väg till Ibiza, men det visar bara hur svår han är att tyda. Han kunde lika gärna ha bestämt sig för att åka till en party-ö för att tillbringa sin sista tid där. Eller bara för att samla tankarna. Men när man nu fick se honom på operationsbordet kunde jag inte låta bli att önska att han ändå hade berättat för Justin så att han kunde ha funnits där när han vaknar. :(

Fin scen med Brian och Justin precis innan... jag trodde nästan att Brian skulle säga "I love you" han med. ;) QaF är bra på att blanda komedi och drama, t.ex. här varje gång då Brian inte vill ha sex. Justin bara gapar. Eller undrar om det beror på hans hår. :D :D

Debbie tillåter inte sig själv att sörja... påfrestande för alla, även mig som tittare... ja, jag är lite less på att hon är så självcentrerad jämt, även om hon kanske har rätt att vara det nu när Vic precis har dött.

Jag gillade Hunter/Mikey/Ben-historien i det här avsnittet. Hunter som tänker på sin egen dödlighet och Mikey som försöker förstå.

Det känns bra att Ted och Emmett börjat bli vänner igen. Och nu kändes det naturligt att Blake tyckte att han och Ted skulle bryta upp. Hela deras dialog i slutet om att timingen alltid varit fel för dem passade bra in.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön apr 09, 2006 21:31

madskellig! En till QaF-are! Jääättekul!

Ai: Duschbilden var mums. 8) Den är sparad.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » mån apr 10, 2006 17:26

Klistrar in fler av mina egna kommentarer. Hihi, jag har hunnit glömma vad jag själv skrev, så det är roligt för mig att läsa igenom.

4x08
Whoa. Så bra.
Supersnyggt att det är Mikey som bryter ihop och berättar för Brian att han och Justin vet om cancern. Och att det är Brian som tröstar Mikey, följt av att det går riktigt lång tid innan vi ser Brian och Justins konfrontation. Då Brian gör det motsatta - exploderar av ilska och slänger ut Justin!
Brian/Mikey-scenen var förresten ännu ett utmärkt exempel på drama/komedi-mixning. Mikey...

Jag blir mer och mer fundersam kring Lindsay och konstnären... vad är på gång där? Hallå, Lindsay, han är en *man*! Nog för att hon alltid verkat ha ett mer än gott öga till Brian. ;)

Ben och Mikey bråkar, men det känns inte som så allvarligt som Hunter tror att det är. Men jag gillar alla deras familjescener, de är så söta allihopa. Och Hunter är riktigt, riktigt rolig - jag gillar alla hans scener.

Jag skrattade när Ted väckte Mikey också - det där Hal Sparks-leendet och skrattet är smittsamt. :D

Karl får Debbie att komma över grälet med Vic. Lågmäld scen, det var bra.

4x09
Ännu ett underbart avsnitt.
Justin: "Now why don't you get your ass back in bed, you son of a bitch, and eat some fucking chicken soup." *asg*

Brian som berättar för Ted att han har "the big c". :D Jag har nog inte gillat Ted särskilt mycket tidigare, han har alltid varit den som bara finns där utan att jag brytt mig särskilt mycket om honom, men han är ju hur härlig som helst nu när han jobbar för Brian... Det är nog en bra kombination, för när jag tänker tillbaka på tidigare Ted/Brian-scener i serien så har han varit lika härlig. Antar att Brian plockar fram det bästa från alla karaktärer han interagerar med. ;) Fast Ted var lika bra när han var själv och skulle hålla i presentationen på reklambyrån.

Mikey och Ben har problem. :( Nu vill jag verkligen, verkligen inte att något ska hända som äventyrar deras familjelycka. Det verkar skakigt, med deras olika karriärframgångar, Hunters oro i förra avsnittet för att de ska splittras, och nu den här Anthony som är Bens fan.

Lindsay kommer närmare konstnären, neeej, håll dig därifrån! Galet. Mel ska ju ha en bebis snart. När hon och Mikey satt där på lamase-klassen (finns det något svenskt ord för det?) och hon pratade om hur ljus båda deras framtid var... iiih... olycksbådande.

Emmett och fotbollskillen, sista scenen med dem var ännu en sån där då jag skrattade och oroade mig på samma gång... hoppas det var en engångsgrej för det här avsnittet. Emmett skulle däremot passa bättre med Chandelier/Darren.

Men framför allt var det Brian-är-sjuk-scenerna som kändes starkast i det här avsnittet. Ingen är van vid att se honom sådär. Skönt att Justin är tillbaka i loftet!

4x10
Awww! Mikey och Ben är så fina ihop!! Dansen i slutet av det här avsnittet... :lovebunny: (Vad är det med danser egentligen? Jag blir alltid lika påverkad av just danser!)
Edit: Och det är såna här insikter som förgyller mina dagar till ofattbara grader... *skriver in en dans-scen i manuset jag håller på med* :D

Brians mamma verkade riktigt normal när hon pratade med Debbie i kyrkan, men när hon pratade med Brian på hans kontor... usch, vad jobbigt. Men det var ju tur att Brian fick något gott utifrån det i alla fall. :D Suveränt bra scen dem emellan på kontoret, på ett hjärtskärande sätt - att en mamma kan säga sånt åt sitt eget barn. Samtalet mellan Brian och Debbie på gatan var däremot härligt att se... hans riktiga mamma. Och hon ser honom som en son.

Besöket hos kineserna var roligt. Mikey var lika söt som vanligt, speciellt när Justin stod bredvid och skrattade åt honom, och det kinesiska paret var underhållande. "I think they're both bottoms."

Lindsay, vad i hela fridens namn håller du på med?! Oavsett om det är en kvinna eller man hon är attraherad av så är hon ju gift! Och har ett lyckligt familjeliv! Arrgh. Hehe, det roliga är ju att det här är ett okonventionellt hook-up i QaF-land. ;)

Emmett fortsätter att träffa fotbollsstjärnan... han verkar extremt arrogant, men kyssen i slutet var fin. "Because I wanted to." Aww!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » mån apr 10, 2006 21:05

[5x05]

Stackars lilla JR!!! Förresten, hur gör dom för att få barnet att gråta så förtvivlat i bild? Nyper det? :eek:

Om man vill rubba Brian så har vi redan konstatera att man ska gå för hans mjukdelar - eller hård.. i hans fall... - efter att ha gett honom cancer så ger vi honom en VD. Det var på tiden iofs! Att han inte har klippkort på penicilinkurer är ett rent under! Den som blir mest rubbad den här gången är dock Justin. Smekmånaden efter LA-hemkomsten är definitivt över.

Hunters förra liv hinner så tillsist ikapp honom. Callie är en bra vän tillsist iallafall, synd bara att hon hittat en ny kille...

Ted! The Ultimate Drama Queen! Och här trodde vi att den titeln var Emmets... Man ska definitivt inte dömma hunden efter fjäderboan. Eller i Emmets fall: Ryamatta-jackan! :D

Lindz och Melanie. Båda är lika själviska så man vill bara ge dom en Debbiesmäll! Sen kan man vända sig om och göra det samma med Mikey. Tack och lov tar han sitt förnuft till fånga och inser vad han håller på med.

Brian tar sitt ansvar och berättar för sitt senaste trick att han har syfilis - vilket tömmer back room på fem sekunder och försäljningen av penicilin går upp rekordhögt i Pittsburgh....

Brian och Justin har början till The Talk... och Brian reagerar som han alltid gör. Sticker huvudet i sanden - eller snarare tar en dusch som vanligt - i hopp om att det försvinner. Justin "ritar" av sig...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » mån apr 10, 2006 21:09

Ai skrev:[5x05]
Brian och Justin har början till The Talk... och Brian reagerar som han alltid gör. Sticker huvudet i sanden - eller snarare tar en dusch som vanligt

Svårt att välja mellan vilket alternativ man helst vill se... Brian som har The Talk eller Brian som Duschar. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » mån apr 10, 2006 21:12

Glorificus skrev:
Brian och Justin har början till The Talk... och Brian reagerar som han alltid gör. Sticker huvudet i sanden - eller snarare tar en dusch som vanligt

Svårt att välja mellan vilket alternativ man helst vill se... Brian som har The Talk eller Brian som Duschar. :D

För mig får han prata så mycket han kan - bara han duschar samtidigt!!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » mån apr 10, 2006 21:16

Ai skrev:
Glorificus skrev:

Det här börjar arta sig till en fin liten samling scener vi vill se. Klippning/drejning, The Talk i duschen... snart har vi ett helt avsnitt.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » mån apr 10, 2006 21:19

Glorificus skrev:
Ai skrev:
Glorificus skrev:

Det här börjar arta sig till en fin liten samling scener vi vill se. Klippning/drejning, The Talk i duschen... snart har vi ett helt avsnitt.

Mmmmmmmmm

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » mån apr 10, 2006 21:59

[5x06]

Oooooo Guden Kinney är dödlig! Han tappade sin lilla slavpojke i förra kurvan och märkte det inte ens. Hybris. 8)

Justin å andra sidan har ett nytt livsmål. Driva Brian till vansinne, alternativt måla in honom och sig själv i ett hörn. Hur trodde han att detta skulle sluta? Att Brian skulle se senaste numret av Rage och helt plötsligt se the error of his ways och vända sig till Justin och falla på knä och fria? Sunshine, Sunshine...

Debbie är inte skapt för att ligga på soffan och äta pralliner! Debbie ska vara på dinern!! Och Carl är världens sötaste!

Ted får sin hämnd. Tre år efteråt. Lite kul: Detta är tredje gången som karaktären Troy har varit med och den har följt sin lilla utveckling, eller brist på. Först hade Brian honom i bastun på gymet medans Gus skulle omskäras i säsong 1, sen blev Ted uppraggad under Gay Pride säsong 2 och så nu.

Det är nåt med Brian trots att han är en skitstövel. Han tillåter inte nån av sina vänner att bli patetiska. Även om han gör det genom att hålla upp en stark lampa och en jättestor spegel! Som med Emmet.

Brians hår är marginellt bättre...

Brandons å andra sidan är marginellt sämre... än... äh. Det är bara dåligt!

Det var längesen Brian gjorde toa-tricket(!) Men visst gick det bättre förr? :D

Mel och Lindz pratar äntligen!

Mikey och Bens grannar är sååååå piiiiinsamt töntiga!

Hunter flyr. Jag förstår honom. Hans tid är mer värdefull än att vara kvar på ett ställe där han blir förnedrad och han är tillräckligt vuxen för att klara sig. Men det är otroligt sorgligt.

Brian och Justin har äntligen ett riktigt förhållande - komplett med dom ack så vanliga passive aggressive moments.... Dom är faktist aldrig så par-lika som dom är i skjortscenerna, enligt mig!

Och till sist så sätter Justin ord till det han tänkt hela tiden. Han vill vara Michael och Ben... Lustigt att han i slutet på serien skulle vara avundsjuk på Mikey när serien började med att Mikey var avundsjuk på Justin...

[hela serien]

Och Brandon gör sitt intåg... Kunde dom inte hitta nån snyggare? Och bättre?

Tydligen så finns det en bortklippt scen i sista avsnittet där Brandon går ut från Babylon och träffar en twink under en gatulampa... Och tittar man supernoga på scenen utanför entren med en långa kön i sista avnsittet så kan man faktist se honom gå ut om man är snabb!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån apr 10, 2006 22:33

5x10
När jag ser "previously on" och bråket mellan Mikey och Brian blir jag ledsen igen. Usch. :(

Haha, Brian förnekar sig inte. Ted tittar på män som "likes to cuddle after a long day". Brian vill se "cock-shots".

Även om man kan störa sig på Drews attityd vid vissa tillfällen, så är det faktiskt synd om honom och jag förstår att han inte ville komma ut. Han har ju förlorat sin dröm, att spela fotboll.

Ted och Brians scener är fortfarande bra. Han står upp för sig själv och utstrålar trygghet, och det funkar bättre ihop med Brian av den anledningen.

Mikey ber Brian om att få använda Babylon. Brian är fortfarande hemskt sårad, och plågad över att Mikey är där, men han är storsint och låter dom få Babylon.

Aaaaw: Brian i sin bil, ser Justin och tittar på honom med längtan och lite sorg. Justin får syn på honom och LER. Sunshine-leendet. Sen så pratar dom och då blir det såklart fel igen. :rolleyes:

Kund: Hey, Deb, where's my chicken frikasse?
Deb: It's still frickin!
(eller nåt liknande, roligt var det i alla fall.. :D )

Haha, stackars Teds date på The Babylon, det är inte lätt att ha ångest, sådär kan jag också bli bland folk... andas, andas... det ser nog ganska roligt ut. :D

Justin är fortfarande en barnrumpa när det gäller Jennifers pojkvän.. herregud, skärp dig.. :rolleyes:

Det är så jobbigt när man vet vad som ska hända, man bara väntar smällen.

Och så BOOM. Totalt kaos, mörker, förtvivlan. Brian vänder om, letar efter de sina. Brian är chockad. "Vart är Justin!". Han hittar honom. Michael sårad. Blod på golvet. "Have you seen Michael?" "Em?" "EM?!!"

Brian blir rasande när han inte får lämna blod, vilket jag förstår fullständigt. Snacka om frustrerande, att inte kunna hjälpa till.. :evil:

Jag gillade faktiskt scenen mellan Mel och Lindz här. Den var fin, man förstod stundens allvar litegrann.

Kyrk-scenen mellan Debbie och Brian är helt underbar, en av deras höjdpunkter. Vilken stämning.

Och så: "I love you". Justins ansikte skrynklar ihop sig, av förtvivlan över det som har hänt och längtan efter att äntligen höra orden. Shit. What a moment. Jag älskar det.

Det här avsnittet är ett av seriens allra bästa. I andra serier, som tex Cityakuten, så är "katastrofer" vardagsmat, men här, i en serie som försöker skildra mer "vanliga" personers vardagsliv, så blir katastrofen så mycket mer effektfull. Man älskar ju karaktärerna och ser hur det påverkar dom alla så fullständigt, och jag tycker att dom får fram känslan i scenerna, av vilket kaos det faktiskt är där. Under eftertexterna så spelas ingen musik utan man hör bara sirener och bildörrar som stängs. Så jävla bra.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » mån apr 10, 2006 22:58

[5x07]

Så avsnittet som faktist är rätt så väntat. Justin lämnar Brian. Men det är definitivt mindre drama den här gången. Iallafall till en början - och förvånande nog, när det queenas ut så är det inte Justin den här gången...

Babylon är inte längre Brians egen lilla lekstuga. Nån annan har tagit över - och det efter att Brian faktist köpt stället! Detta är oförlåtligt!

Ben sörjer. Han har lika stort hjärta som muskler och att inte veta vart Hunter är krossar honom verkligen.

Ted försöker vara hjärtlös. Försöker vara Brian. Men han är inte lika känslomässigt störd.

Och Brians mamma har verkligen fått konkurrens! Lindz' mamma har varit förfärlig förut, men nu är hon vidrig! Minen när Lindz säger en gång för alla att hon är flata, får mig att köra knytnäven i bildskärmen!

Justin lämnar Brian alltså. Hela scenen är så fin. Så annorlunda än dom tidigare när ämnet har varit uppe på tapeten... Den här gången ställer Justin Brian inför ett slutgiltigt beslut. Det finns ingen återvändo, och Justin vet från början att Brian inte kommer att göra eller säga något som kan ändra beslutet. Och det gör han inte heller. Brian vet bara en sak. Han vill ha Justin där. Att han inte kan betala priset för det är en helt annan sak, han vill knappt erkänna att de två sakerna hänger ihop. Så när Justin till sist hämtar väskorna - som redan är packade - tiltar världen till lite för Brian. Vid ett tillfälle är han nära att be honom stanna ser det ut som.
Dörren går igen och Brian vänder sig in emot loftet. Som är tyst. Ett par sekunder får man känna att det är tomt. Fint.

Så Justin har processat allt och är färdig med förhållandet redan. Brian? Not. So. Much. Så han super sig aprak - klampar in hos Mikey och försöker förtvivlat hitta nån att skylla på! Har Justin nån gång tvivlat på hur mycket Brian älskar honom så finns inget tvivel kvar nu. Guden Kinney är inte bara dödlig, han är krossad och arg och slår ilsket vilt omkring sig för att slippa ta sitt eget ansvar. När han kliver över tröskeln och börjar orera vet han dessutom att Justin antagligen kommer att höra varje ord, men det hindrar honom inte.

Brian: You infected him! With your petti burgouis, mediocher, conformist, assimilasist life! Thanks to you he's got visions. Babies, weddings, white picket fences dancing in his blonde little head!
Mikey: And you think I put them there!
Brian: Befor you and your husband tied the noose round your necks he was perfectly happy!*pekar på sig själv* But now! He's a defector! Just like the rest of You!
Mikey: He was never perfectly happy! Waiting for years for you to say "I love you", "You're the only one I want"
Brian: Thats NOT WHO I AM!!
Mikey: DON'T WE ALL KNOW!
Brian: Now he's here. In your house.
Mikey: It's a home!
Brian It's a farce! It's a freak-show!
Mikey: Call it what you want. I honestly don't care. But he didn't leave because I infected him. He left because of you! Who wouldn't!?

:eek:
Wow.
:eek:

Så han åker tillbaka till Babylon och kastar ut och portar Brandon.

Justin har blivit sååååå stoooooor! *mamma mode*

Brandon: Why did you barr me from your club?
Brian: Because I can.
Och det är ju den springande punkten! Det är Brians sandlåda och ingen annan får leka där utan att be om lov. 8)

Så nu ska dom alltså vara vänner. Men att se dom bara kallprata är jättejobbigt!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » mån apr 10, 2006 23:04

Tin. Omg. 5x10. :eek:

Jag är snart där.

Fast jag har redan smygtittat. Såklart. Kan inte hålla mig!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » mån apr 10, 2006 23:07

Jag blir alldeles upprörd av att läsa era recs och se scenerna framför mig igen... upprörd och rörd på bra sätt alltså... ;) Känslor!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån apr 10, 2006 23:09

Haha, Ai, jag vet, det är svårt att hålla sig, men jag lyckades. Jag älskar fortfarande att läsa dina recensioner. Tänk att snart har vi kört igenom alla säsonger! Sen ska jag se utvalda avsnitt, men det blir nog inga recensioner då.. om jag inte kommer på nåt speciellt..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film