Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » sön apr 02, 2006 14:58

Jag har avsnitten. Tänk på att se dem i rätt ordning också, om någon vet vilken som är rätt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » sön apr 02, 2006 15:11

CheeseGuy skrev:Jag har avsnitten. Tänk på att se dem i rätt ordning också, om någon vet vilken som är rätt.

Läs på sidan 14 i den här tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 15:20

CheeseGuy skrev:Jag har avsnitten. Tänk på att se dem i rätt ordning också, om någon vet vilken som är rätt.

Yay! Gulle dig! Jag började leta efter torrents ändå, men hittade inga såna heller. Laddar 101 av dig nu. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön apr 02, 2006 15:24

Det finns en torrent på Demonoid för avsnitt 1-7.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 15:29

Illyria skrev:Det finns en torrent på Demonoid för avsnitt 1-7.

Jag sökte där men jag hittade inget.. jag gjorde nog fel. Meeen, laddar hellre på DC om det är möjligt, DC bråkar inte med min internetupkoppling, som torrents gör.

Alltså.. jag hade inte fattat riktigt. Serien är alltså nedlagd!! :eek: Är det nån curse över Tim eller? Eller inte bara över Tim... Jaha. Less man blir. Aldrig får man vara glad för nåt. :evil:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 15:40

Jippi! Nu laddar jag både the Inside och Nip/Tuck av Cheeseguy och Tob. Sweeeeeet! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tam » sön apr 02, 2006 15:54

1.11
Carter, aka "den där svarta killen," han är jävligt kul. Skrik på rekonstruktionen; genius. Synd han inte lär få en stor arc dom två sista.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 16:38

Tinwiel skrev:Alltså.. jag hade inte fattat riktigt. Serien är alltså nedlagd!! :eek: Är det nån curse över Tim eller?

Ja, den här gången var det vågen av dansprogram som stal alla tittare. Tänk vilken frustration för Tim när folk hellre såg på dans än på The Inside..!

Tam skrev:1.11
Carter, aka "den där svarta killen," han är jävligt kul. Skrik på rekonstruktionen; genius. Synd han inte lär få en stor arc dom två sista.

Haha, ja, det var genialt!! Skulle kunna se den scenen på repeat i en vecka! :D

Adam Baldwin som spelade att han spelade mordbrännar-anhållen i nyhetsinslaget var också helt underbart. Och den riktige mordbrännarens kommentar i förhörsrummet sen...
"I could tell by looking at him - he's too stupid to set up something like that."
Följt av Webs lilla leende på andra sidan fönstret.
Melody till Danny: "I'm offended on your behalf."
Danny: "I was going for stupid."

Annars störde jag mig som vanligt på Rachel Nichols, men jag kan åtminstone förstå Rebeccas reaktion av att vara på en plats som påminner om något traumatiskt. Det var ett bra sätt att knyta an veckans fall till huvudkaraktären. Ooh, och skådespelaren som var mordbrännaren var riktigt bra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eriked » mån apr 03, 2006 21:03

GGRRR AAARRRGHH!!!

Såg just att tv400 just visade Wonderfalls avsnitt2.... mummel har längtat efter den serien.. nu har jag ju missat TVÅ avsnitt, aja får se avsnitt 3 nästa vecka. Inga repriser visar de heller

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav carre » mån apr 03, 2006 21:35

det finns en wonderfallstråd vettu!
(btw, dra ner den så du kan se den i lugn och ro, eller vafan, köp boxen, det är lätt värt det)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » mån apr 03, 2006 22:01

ey skrev:det finns en wonderfallstråd vettu!

Administratösen! :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » mån apr 03, 2006 22:27

caffeineaddict skrev:
ey skrev:det finns en wonderfallstråd vettu!

Administratösen! :D

:D datts maj nejm biiiitch! ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eriked » tis apr 04, 2006 23:51

Har kanske kommit fram tidigare i tråden men jag orkar inte läsa igenom allt... Hittade en Q/A sak med Tim Minear ang: Drive

http://www.whedon.info/article.php3?id_article=14838

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav The Buffster » fre apr 07, 2006 15:43

1.11 Bra avsnitt, men jag tycker nog ändå inte att det var det bästa hittills. Det ska riktigt mycket till för att slå 1.07. Men som sagt, bra var det.

Mel: Are you talking about you’re poor defenceless sparrow with the broken wing again?
Paul: No I am talking about Virgil Webster and his new toy he hasn't found all the buttons to yet.
Danny: Sure you’re not the one who wants to know where her buttons are?

Great stuff. Och Adam Baldwin fick chansen att skina lite. Visst blev jag förvånad över att Rebeccas kidnappare visade sig leva på slutet, men jag känner mig ändå lite tveksam till den vändningen. Men, men det kanske kan bli något bra av det.

Och såklart, JÄVLA FOX! Tror inte att jag kommer att klara mig speciellt bra utan Web.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » lör apr 08, 2006 12:45

1.12, skrivet av Jane Espenson och David Fury: ett av de bästa avsnitten hittils -- roligt, obehagligt och allmänt myspys. Och en cool Buffyverse-skådis of the Week.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön apr 09, 2006 2:19

1x12
Ja, många Buffyverse-vibbar... skrivet av Espenson och Fury, gästspel av Keith Szarabajka... och att ledtrådarna ledde fram till Almost Human, som i verkligheten stod för specialsminket i Buffy, Angel, Firefly, Miracles, The Inside...

Ett stabilt, bra avsnitt. Bra mix av lagom mycket äckligheter, ett vridet fall, dramatik i veckans fall som anknyter till karaktärerna (i det här fallet Rebecca som funderar på att försöka leva lite). Och som vanligt många roliga små detaljer... Special agent Love; "can't we just google him?"; genrefans är freaks ("go to the same chat rooms, same clubs... same 'conventions'" :D), m.m.

Bara ett avsnitt kvar nu. :(
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » sön apr 09, 2006 18:21

1.12 Inte lika bra som förra (veckans fall var ingen favorit) men med scener som dom mellan Web och Rebecca så är det omöjligt för ett Inside avsnitt att vara dåligt. Faaaaaaaaan, bara ett avsnitt kvar. Det hade kunnat bli alldeles fantastiskt (eller ja, ännu mer fantastiskt) om det hade fått fortsätta.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » mån apr 10, 2006 18:54

1.12 Bra, men en bit ifrån bäst i serien. Nästa vecka kommerdet ta slut! För alltid! Jävla värld.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån apr 10, 2006 22:38

I sista avsnittet hoppas jag vi kommer få se något om Rebeckas kidnappare, han lever ju fortfarande.

1.12 Blev besviken att hon lät Webb påverka henne att inte gå in i baren. Webb är en elaking.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis apr 11, 2006 1:16

1x12:

Got enough reasons already. Don't give me another.

Jag är med CheeseGuy på det här, tyckte avsnittet hamnar rätt högt i topp. Eller som jag uttryckte det för noike på ICQ:
FOX suger storkuk. Gigantisk storkuk.

Harsh words, but it's a statement that never gets old.

Illyira skrev:Blev besviken att hon lät Webb påverka henne att inte gå in i baren. Webb är en elaking.

Jag... tyckte synd om Rebecca, men kan inte säga att jag blev besviken. Och den scenen mellan henne och Web var fantastisk, hans manipulerade är rysingivande.

Någon borde stämmas hårt för det bara är sista avsnittet kvar nu. Sista. Jag får ont i hjärtat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis apr 11, 2006 1:32

adolvsson skrev:1x12:
Got enough reasons already. Don't give me another.

Jag är med CheeseGuy på det här, tyckte avsnittet hamnar rätt högt i topp. Eller som jag uttryckte det för noike på ICQ.

Nje, fallet tar upp för mycket plats så det blir knappt om personerna alls. Däremot var fallet ett av de intressantaste, även om det på sätt och vis kändes som ett filleravsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis apr 11, 2006 2:51

noike skrev:Nje, fallet tar upp för mycket plats så det blir knappt om personerna alls. Däremot var fallet ett av de intressantaste, även om det på sätt och vis kändes som ett filleravsnitt.

Okej, ser din poäng men håller fast vid min åsikt. Kanske hade det kännts bättre med ett filler-y avsnitt om vi hade haft fler avsnitt att avnjuta?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav dizzy » ons apr 12, 2006 23:15

Lite påskmys för både nya och gamla insiders.

adolvsson skrev det redan för några sidor sen men det tål ju att nämnas igen att det är nu på söndag TV3 börjar visa The Inside. 22.35 ser det ut som.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav adolvsson » ons apr 12, 2006 23:18

dizzy skrev:men det tål ju att nämnas igen

och igen, och igen, och igen, och igen, och igen...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav dizzy » ons apr 12, 2006 23:25

Ok då.

Det är nu på söndag TV3 börjar visa The Inside.

8)
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » tor apr 13, 2006 6:54

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor apr 13, 2006 11:25

dizzy skrev:

Ok då.

8)

Hardcore :D

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » tor apr 13, 2006 13:50

adolvsson skrev:
dizzy skrev:Ok då.

8)

Hardcore :D
Oh! Metal! \m/ (har ju inte sett en enda avsnitt ännu :(

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » lör apr 15, 2006 2:28

1x13:
JAG VILL KNARKA! Jag vill knarka, och mitt i drogruset vandra över atlanten till FOXs kontor, och prygla den det berör. Det vill säga den jäveln som såg till att vi inte får mer nu.

Därefter skulle jag terrorisera någon danssåpa.

Det här var tokbra och gav mersmak. Fan också.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör apr 15, 2006 2:28

FÖRBANNADE JÄVLA FOX!

William Mapother, rikitgt bra skådespelare ändå. Kunade man inte riktigt tro när han var med i Lost. Inte det bästa sminket på hans fatsuit men fan, det överkom han gallant.

Metahumor som "she always gets kidnapped" och "we went to see a space-western." Fan. Alltså. Jag kommer gråta mig till sömns.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film