Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » tor mar 30, 2006 13:10

Glömde en sak:

Arrested Development-ungarna på Veronica Mars, samtidigt! En ren slump eller trevliga casting-människor som vill se till att AD-skådisarna får fortsätta jobba?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tor mar 30, 2006 17:56

2x16: fantastiskt! Bättre än avsnitten i första halvan av säsong 1 tillsammans. Nästan verkligen.

Veronica och Kristen var var verkligen på topp, hennes reaktion när Troy sade att han hade tvättat mitt i natten och scenen i perukaffären var bland det roligaste jag har sett på länge.

En hel del Logan är alltid bra också. Som RalfiParpa tycker jag också att Hannah gärna hade fått bli mördad, även om det inte är säkert att hon verkligen har försvunnit helt ur serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 18:09

RalfiParpa skrev:Arrested Development-ungarna på Veronica Mars, samtidigt! En ren slump eller trevliga casting-människor som vill se till att AD-skådisarna får fortsätta jobba?

Rob Thomas gillar AD och han ville ha med dem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » tor mar 30, 2006 21:27

CheeseGuy skrev:2x16: fantastiskt! Bättre än avsnitten i första halvan av säsong 1 tillsammans. Nästan verkligen.

Veronica och Kristen var var verkligen på topp, hennes reaktion när Troy sade att han hade tvättat mitt i natten och scenen i perukaffären var bland det roligaste jag har sett på länge.

En hel del Logan är alltid bra också. Som RalfiParpa tycker jag också att Hannah gärna hade fått bli mördad, även om det inte är säkert att hon verkligen har försvunnit helt ur serien.

Hon kommer nog tillbaks om ca en och en halv säsong.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Tob » tor mar 30, 2006 21:40

2.16 Väldigt bra!
Min favorit Veronika är tillbaka. Skarpa och och skamlöst underhållande dialoger. Scenerna i perukaffären var underbara, helt underbara, och fantastiskt roliga.

Känns som vi fick lite försmak på hur säsong 3 kan se ut rent stilistiskt, och scenografiskt, och jag gillade det.

Och Logan, han hade verkligen fallit för Hannah, och ännu ett nederlag för Logan.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 30, 2006 22:09

2.16 Bra avsnitt, ett av de bättre på länge, men jag är knappast lyrisk. Jag saknar förresten Veronicas hår från förr också. Nu hänger bara hennes hår och hon har ingen frisyr alls. Trist.

Bra saker:
- Stun gun! Bästa användningen av den hittills!
- Musiken i perukaffärsscenen
- Ett flertal repliker som får mig att minnas VM:s fornstora dagar (både seriens och karaktärens)

Meh:
- Logan och Hannah. Trodde också (och hoppades) att hon skulle bli dödad. Trodde dock att det skulle bli av misstag och att någon var ute efter Logan. Med tanke på hur scenen var upplagd blev det ett jäkla antiklimax att hon skickades till Vermont. Well, good riddance tycker jag. Förlåter man Logan så snabbt så förtjänar man att skickas till Vermont även om man är ung och kär.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 22:24

2.16 Varför skulle pappan vilja döda dottern? Eller skulle det vara Fitzpatricks hämnd för att doktorn tog tillbaka sitt vittnesmål? Dte hade isåfall varit bättre, men ändå lite väl mycket.

Jag gillar Veronicas hår numera, tyckte det var snyggt i detta avsnittet. Mer realistiskt än något överstylat också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor mar 30, 2006 22:27

2x16 Jag håller absolut med dom som tycker att avsnittet var riktigt bra!
En sak som jag tycker vore kul är om Logan åker i fängelset och stannar där i en säsong, ungefär som Beast i första säsongen av den superba X-Men-tv-serien.
Han kan fortfarande vara med under tiden, men han sitter i fängelset och blir misshandlad ibland. Nu låter det som att jag inte gillar Logan, men det gör jag, men jag vill ändå se honom råka illa ut om och om igen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Spuffy » tor mar 30, 2006 23:06

2.16 - Bästa avsnittet på länge!
Ett riktigt bra avsnitt! Dialogerna var, precis som flera redan skrivit, riktigt bra. Och Kristen/Veronica var sådär fantastisk/härlig/charmig som bara hon kan vara! Och Logan var med mycket, vilket jag oftast tycker är bra. Plus att jag tyckte att allt som hände var intressant - våldtäktsaffären, Logan/Hannah, den stulna portföljen. Kul att de återanvände Troy också! Appropå Troy hoppas jag på att få en fortsättning på våldtäktshistorien sen någon gång - i säsong 3 som Illyria skrev?

- Logan/Hannah, lite blekt "slut" på den affären i o med att Hannah "bara" skickades iväg. Kommer hennes pappa att vittna mot Logan i alla fall nu? Speciellt då den där portföljen är stulen - fanns där enda beviset på att han drog tillbaka sitt vittnesmål? Och kommer Hannah att komma tillbaka? För Logan borde väl försöka få tillbaka henne i alla fall - fast han kanske inte kan göra så mycket åt den saken, hon är väl under 18 och då har väl föräldrarna rätt stor makt över henne.
- Ligger Fitzpatricks bakom precis allt - busskraschen, Felix död, mannen på stranden?

- Ingen ledtråd till vad det egentligen var Kendall pysslade med i förra avsnittet, jag vill veta!
- Och ingen Weevil nu heller! Vad är detta? Jag saknar honom!

Jag längtar verkligen till nästa vecka!

Jag undrar - hur ligger det till med en säsong 3? Kommer det säkert att bli en sådan?

Och jag har faktiskt anmält mig till affischkampanjen, någonstans i Luleå ska man väl ändå få upp en affisch eller flera. :)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 23:47

Det finns inget klart om det blir en säsong tre eller ej, CW har sagt de ska meddela sin lineup den 18 maj, dvs efter säsongsfinalen... Jag hänvisar hit, där brukar jag posta allt senaste nytt om en ev säsong 3.

Spuffy, trevligt att du anmält dig. Såg att Tam också gjort det, väldigt bra. Det har kommit in en hel del anmälningar idag. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre mar 31, 2006 14:01

VM-referens i senaste OC (3.19)
Marissa: Wow, well aren't you a regular Veronica Mars. Way to solve this week's mystery.
:)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » lör apr 01, 2006 15:25

2x16Jodå, ännu en liten uppryckning. Men håller med alla som är sura på hur Hannah-grejen löste (?) sig. Fegt fegt fegt feeeeegt.

Men nu fick vi väl en föraning om hur en ev s3 kommer att se ut (även om kontinuitetspetimetern i mig muttrar att VM inte behöver FLER löst hängande trådar). Och allt mer pekar på att borgmästaren är inblandad, och att Fitzpatricks är inblandade i hans inblandning. Eller om det är tvärtom? Vad har Fitzpatricks att tjäna på att Neptune blir rikemansstad? Och vad har i så fall Thumpers gäng att säga om den saken?

Och så mer av advokaten vars namn jag aldrig kan minnas, men som är kul. Och Lamb får lite mer att göra än att bara vara sur och korkad.

Vild spekulation:Ska vi gissa att någon kommer att bindas, munkavlas och placeras i stadiumet lagom till att det ska sprängas?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » lör apr 01, 2006 15:49

A bear skrev:2x16Vad har Fitzpatricks att tjäna på att Neptune blir rikemansstad?

För att skillnaderna mellan dom rika och fattiga blir större och kriminaliteten frodas.
Dom förklarade det för några avsnitt sen har jag för mig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » sön apr 02, 2006 17:09

I + och - tråden har jag nämnt en liten hemlighet, som numera inte är hemlighet längre:

Vi på VeronicaMars.se har fått intervjua Percy Daggs III som spelar Wallace. :D

Läs intervjun: Intervju med Percy Daggs III

(det är inte jag som gjort intervjun, den krockade med The Knife-konserten)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 17:10

O. M. G.

:eek: :eek:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » sön apr 02, 2006 17:14

Det var ungefär min första reaktion också. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 17:18

:D :D :D :D
Jag blir alldeles fangirlig av bara tanken på en telefonintervju med Wallace..! OTH måste ha varit helt galet nervös!!

Hur som helst, kul att läsa intervjun, även om han gärna kunde ha gett lite längre svar... men jag klagar inte, att han över huvud taget gjorde intervjun är ju helt fantastiskt roligt!! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » sön apr 02, 2006 17:25

Ja, vissa frågor hade jag också velat ha lite längre svar på, men det blev bra som det är. Intervjuerna är ju tidsbegränsade också och såklart OTH var nervös innan, sen är intervjuerna avslyssnade också, ännu mer nervöst.

Ibland får SVT riktigt bra idéer, som att ge oss den här chansen. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 18:28

VA! Woaw! :eek: :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön apr 02, 2006 19:56

Tänkte jag också: detta måste vara genom SVT! Jävlar vad kul!!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön apr 02, 2006 20:06

Visst är det genom SVT, vi har knappast sådana kontakter själva.

Aprilskämt om VM, som har koppling till AKS signatur... ;)

http://www.silverbulletcomicbooks.com/rage/index1.htm (scrolla ner lite)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Spuffy » sön apr 02, 2006 20:14

Wow! :eek: Vilken grej! Jättekul att SVT kommer på något sådant!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tam » mån apr 03, 2006 0:20

2.16
Så räknar vi med att Dean (aka AD-George Michael) är våldtäktsmannen?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » mån apr 03, 2006 0:40

Tam skrev:2.16
Så räknar vi med att Dean (aka AD-George Michael) är våldtäktsmannen?

Pga AD? Vi får väl se vad som händer, det här lär ju tas upp igen under en ev säsong 3...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor apr 06, 2006 13:33

2.17
WOODY: I bet you have some fun with the ladies, huh?
LOGAN: Uh, the ones that survive.

Logan är i högform, Weevil är tillbaka och arcen dominerar. Bra avsnitt.
Senast redigerad av CheeseGuy tor apr 06, 2006 13:37, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav A bear » tor apr 06, 2006 13:34

Jag tror Cheeseguy menar 2.17. Fanken.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav CheeseGuy » tor apr 06, 2006 13:37

A bear skrev:Jag tror Cheeseguy menar 2.17. Fanken.

Fan också. Förlåt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav A bear » tor apr 06, 2006 13:39

CheeseGuy skrev:
A bear skrev:Jag tror Cheeseguy menar 2.17. Fanken.

Fan också. Förlåt.

Lugnt, det var ju ingen jättesuperspoiler.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » tor apr 06, 2006 15:21

CG, get your ass over till Bikttråden!! Bara där kan man få syndernas förlåtelse eller nåt sånt... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nyx » tor apr 06, 2006 23:37

Roligt SVT-avsnitt idag! "Annoy, tiny blonde one! Annoy like the wind!" - fick mig att skratta riktigt högt. Var det inte någon som hade det i sin signatur för ett tag sen? :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film