The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tor mar 23, 2006 0:50

Zaxx skrev:1x08:

Varför hejjar vi inte på folk mer att se denna serie.. Totally fuckin amazing! Ett av de bästa avsnitten hittills, kanske det bästa! Helt underbart att se dem byta partners lite ;) Man har på 8 avsnitt fastnat för karaktärerna mer än vad jag hittills gjort i ngn serie.. (exept DLM) Fortsätter det såhär så förstår jag varför ni får erektion varje gång ni ser att det postats i Shield tråden!

Om du känner så nu, blir jag riktigt nyfiken på dina inlägg när du kommit ikapp.

SHIELD FT-MUDDAFUKKING-W!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor mar 23, 2006 0:52

Jag tror inte Zaxx kan hålla den här takten mycket länge till. Snart bryts hans motstånd ner och han börjar tugga säsongsmaraton precis som alla oss andra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » tor mar 23, 2006 1:04

5x11. Det finns knappt några ord för det här! Jag är helt förstummad!
Scenen mellan Lem och Shane var en lång utdragen plåga inför det oundvikliga som man visste skulle ske. Och det gjorde så ont hela vägen. För varje sekund. För ångesten i Shanes blick. För Lem. LEM!! Lem är död! Så mycket som man känt för karaktären Lem under alla dessa säsonger. Och den vördnad, respekt och värme som bara har snöbollat sig allt större i proportion, stegvis under den här säsongen. Det helvete han utsatts för. Om Vic är hjärtat, Ronnie hjärnan och Shane.. ja.. jag orkar inte ens tänka på shane just nu.. Så var Lem utan tvekan själen i Strike Team. Tårar föll för Lem.

Jag återkommer säkert med mer kommentarer men just nu känner jag mig rent mentalt nuke'ad.

Ett av de bästa TV-serieavsnitten någonsin? Utan någon som helst jäkla tvekan. Jag vågar mig inte på någon kronologisk rankning men Sköld är en titan. Sköld borde banne mig vara ett obligatoriskt ämne i utbildningsväsendet med det enda syftet att få elever och studenter att uppleva The Shield. Det känns rationellt i mitt omtumlade huvud just nu.

adolvsson skrev:Till helgen och nästa The Inside kommer diskhandskarna tillbaka, jag lovar, men tills dess får Zoë stå tillbaka för Shield-loggan. A fan's gotta do what a fan's gotta do.

ord.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Zaxx » tor mar 23, 2006 1:15

Kommer ni ihåg när jag hatade itty bitty minispoilers om Buffy / Angel engång i tiden..?

nu ser jag qarlssons avatar o tänker.. jaha, han kommer vara med till S5 då.. SPOILER!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav qarlsson » tor mar 23, 2006 1:23

Zaxx skrev:nu ser jag qarlssons avatar o tänker.. jaha, han kommer vara med till S5 då.. SPOILER!

Hey! Du analyserar för mycket ;) Kanske min absoluta favvokaraktär i shield-verse. oavsett säsonger. That's all.

Kul som sjutton att du förresten fastnat för serien. Du har sinnessjukt mycket bra framför dig. Men likt noike tycker jag du håller ett lite väl slött tempo 8)
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav adolvsson » tor mar 23, 2006 1:26

qarlsson:
Din avatar... it makes me go all :cry: -y. Kan liksom inte låta bli att titta på den, och känna smärta, och sen gråta en liten manlig tår.

WHY MUST ALL THE GOOD ONES DIE YOUNG?!?!?!!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » tor mar 23, 2006 1:37

WTF!

Ett spoilat mess till qarlsson med en ledsen smiley!?? KOMMER HAN DÖ!!? STOP THE MADNESS!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » tor mar 23, 2006 1:48

Zaxx skrev:WTF!

Ett spoilat mess till qarlsson med en ledsen smiley!?? KOMMER HAN DÖ!!? STOP THE MADNESS!

Neurotic, much? ;) Vi har ju diskuterat dagens avsnitt under spoilerblock hela dan, och qarlsson har spoilerblock, det hade han haft oavsett avatar. So, you know, doesn't mean a thing.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor mar 23, 2006 2:10

Zaxx skrev:WTF!

Du. Vi kommer få vänta till januari för fortsättning på det som hände där. Januari! Pain. Knows. No. Bounds.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor mar 23, 2006 12:29

Zaxx skrev:Varför hejjar vi inte på folk mer att se denna serie..

Jo, alltså... det känns nästan taskigt att inte upplysa andra om det här. (Däremot är det lite skrämmande att jag plötsligt får Jehovas Vittnen-vibbar från mig själv.)

Och ett stort ORD till precis allt som har sagts om det här avsnittet.

Men jävla FX.
(5.11) För det där var inte en säsongsfinal. Inte för att säsongsfinaler behöver vara avslutande eller inte får ha en cliffhanger, men nej, det där kändes INTE som en säsongsfinal. En paus skulle jag kunna köpa, men inte över ett jävla halvår. No fucking way.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » tor mar 23, 2006 18:05

Zaxx skrev:Varför hejjar vi inte på folk mer att se denna serie..

Jag började ju inse för någon vecka sedan att jag skulle börja se serien och att jag har missat någon fundamentalt för att ens kunna leva vidare. Men tanke på det fundamentala så är det lite knepigt att serien inte har pushats lite mer.

Eller är S5 så överjävligt bra i jämföerelse mot tidigare säsongen att det är först nu det har blommat upp ett väldigt promotande. Eller så är det jag som inte har varit riktigt uppmärksam på det hela, har ju mer eller mindre omedvetet inte funderat så mycket på att se the shield.

Har första säsongen på datorn nu iaf. Får se när jag känner mig manad.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tor mar 23, 2006 18:07

Tob skrev:Får se när jag känner mig manad.

Gnnnngggnaaaaaaaaa.... NU! För bövelen!!

Annars kommer Vic att ge dig hårdsmisk, och inte på det bra sättet.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » tor mar 23, 2006 18:22

Tob skrev:Eller är S5 så överjävligt bra i jämföerelse mot tidigare säsongen att det är först nu det har blommat upp ett väldigt promotande. Eller så är det jag som inte har varit riktigt uppmärksam på det hela, har ju mer eller mindre omedvetet inte funderat så mycket på att se the shield.

S01-4 är bland det bästa som finns i tv-väg. S05 är ännu bättre.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor mar 23, 2006 19:07

Tob skrev:Får se när jag känner mig manad.

Nu, nu och kanske nu!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » tor mar 23, 2006 20:14

Tob skrev:Eller är S5 så överjävligt bra i jämföerelse mot tidigare säsongen att det är först nu det har blommat upp ett väldigt promotande.

Nejdå, men innan s4 pratade vi mest om den på IRC och inte på forumet. S5 var en del av vårt "fan, vi måste skriva mer om serierna på forumet istället"-projekt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » tor mar 23, 2006 20:32

adolvsson skrev:qarlsson:
Din avatar... it makes me go all :cry: -y. Kan liksom inte låta bli att titta på den, och känna smärta, och sen gråta en liten manlig tår.

WHY MUST ALL THE GOOD ONES DIE YOUNG?!?!?!!!

Behöver jag ens nämna att jag skriver under på de där manliga tårarna du nämner?! Jag känner mig fortfarande helt tom. Den där scenen. Mellan Shane och Lem. Den sitter som klistrad på näthinnan och FUUCK! Lem borta. Kenneth Johnson borta. I helgen ska jag och en kamrat race'a av lite avsnitt ur s03. Lem har många äga-scener i s03. I need that right now!

noike: Man, din avatar äger. Och apropå t-shirten, skrider ni vidare med den briljanta idén så signa mig!
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » tor mar 23, 2006 21:38

Av någon anledning har qarlsson skrivit i alla andra trådar att ingenting är bra längre jämfört med The Shield, vilket självklart fick mig intresserad, och eftersom ni skriver saker som "bästa tv-avsnittet någonsin" o.s.v. om det senaste avsnittet tänkte jag att jag måste se det! Om så bara för att kunna säga "Det avsnittet var ju inte alls så bra som ni säger.", men efter att nu sett första avsnittet så ser jag potential att verkligen gilla den.
Jag trodde att den skulle vara överdrivet snuskig och våldsam med överdrivet med svordomar, men så var det inte alls, så jag ska fortsätta se och hoppas verkligen att jag inte hinner bli spoilad i vad som händer i det senaste avsnittet innan jag ser det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav qarlsson » tor mar 23, 2006 21:45

LWes skrev:Av någon anledning har qarlsson skrivit i alla andra trådar att ingenting är bra längre jämfört med The Shield

What? Nu får du minsann förklara dig, med tanke på att jag själv inte har den blekaste om att jag skrivit något i stil med det.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » tor mar 23, 2006 21:48

qarlsson skrev:
LWes skrev:Av någon anledning har qarlsson skrivit i alla andra trådar att ingenting är bra längre jämfört med The Shield

What? Nu får du minsann förklara dig, med tanke på att jag själv inte har den blekaste om att jag skrivit något i stil med det.

Jag menade CheeseGuy. Ni har så lika namn att man blandar ihop er. :idea:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav qarlsson » tor mar 23, 2006 21:50

Lay off the drugs LWes, and get on The Shield train ;)
Senast redigerad av qarlsson tor mar 23, 2006 21:51, redigerad totalt 1 gång.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » tor mar 23, 2006 21:51

LWes skrev:
qarlsson skrev:

Jag menade CheeseGuy. Ni har så lika namn att man blandar ihop er. :idea:

Ja, jobbigt det där med lika namn. Jag brukar t ex blanda ihop dig LWes med Glorificus...

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre mar 24, 2006 8:26

Matt Roush på tvguide.com är helt lyrisk över det senaste avsnittet av The Shield. Vilket tyvärr gör att jag är spoilad. Iofs: hade jag inte läst vad han skrev hade jag inte ens *tänkt* på att ta upp The Shield igen eftersom den konstanta ilska jag kände då jag såg de första avsnitten av The Shield då de gick på TV3 var ganska jobbig. Nu *funderar* jag i alla fall på att ge The Shield en andra chans till sommaren. Vi får se...
Senast redigerad av AKS fre mar 24, 2006 8:29, redigerad totalt 1 gång.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » fre mar 24, 2006 8:27

AKS skrev:Matt Roush på tvguide.com är helt lyrisk över det senaste avsnittet av The Shield. Vilket tyvärr gör att jag är spoilad. Iofs hade jag inte läst vad han skrev hade jag inte ens *tänkt* på att ta upp The Shield igen eftersom den konstanta ilska jag kände då jag såg de första avsnitten av The Shield då de gick på TV3 var ganska jobbig. Nu *funderar* jag i alla fall på att ge The Shield en andra chans till sommaren. Vi får se...

Synd att du blev spoilad men annars, come over to the dark side.....

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Zaxx » fre mar 24, 2006 9:31

Jag HATAR att bli spoilad!

Denna gången skall jag försöka se lite snabbare, så jag inte hinner bli spoilad !
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » fre mar 24, 2006 12:37

AKS skrev:Matt Roush på tvguide.com är helt lyrisk över det senaste avsnittet av The Shield. Vilket tyvärr gör att jag är spoilad. Iofs: hade jag inte läst vad han skrev hade jag inte ens *tänkt* på att ta upp The Shield igen eftersom den konstanta ilska jag kände då jag såg de första avsnitten av The Shield då de gick på TV3 var ganska jobbig. Nu *funderar* jag i alla fall på att ge The Shield en andra chans till sommaren. Vi får se...

Det är kosmos som straffar dig för att du dissade The Shield. Jajamänsan, sanna mina ord, hallelujah och... uhm... va'heter'e... amen!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » fre mar 24, 2006 13:29

Första säsongen av The Commish, anno 1991:
Bild
Så ung och oförstörd han såg ut då, ärlig och renhårig. Och hårig. Riktigt söt, faktiskt. Nu är ingenting som det var.

Förutom att han fortfarande är rätt söt.

Det var tider, det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » fre mar 24, 2006 14:12

Ohhh jag har velat se The commish igen ända sedan jag såg piloten av The Shield.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre mar 24, 2006 15:55

adolvsson skrev:Det är kosmos som straffar dig för att du dissade The Shield. Jajamänsan, sanna mina ord, hallelujah och... uhm... va'heter'e... amen!

Hehe, men den var inte bra för min hälsa. Den fick mig ju verkligen att känna nåt = bra, men min puls var konstant på raserinivå = halvjobbigt. Men jag ska nog ge den en chans till sommaren för nu vet jag ju vad som komma skall. Om det faktum att jag blev spoilad gör att jag får en chans att älska ännu en serie så gör det inte så mycket.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » fre mar 24, 2006 16:05

AKS skrev:
adolvsson skrev:Det är kosmos som straffar dig för att du dissade The Shield. Jajamänsan, sanna mina ord, hallelujah och... uhm... va'heter'e... amen!

Hehe, men den var inte bra för min hälsa. Den fick mig ju verkligen att känna nåt = bra, men min puls var konstant på raserinivå = halvjobbigt. Men jag ska nog ge den en chans till sommaren för nu vet jag ju vad som komma skall. Om det faktum att jag blev spoilad gör att jag får en chans att älska ännu en serie så gör det inte så mycket.

Till sommaren! Crazy girl.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » fre mar 24, 2006 16:10

AKS: ha bara i åtanke -- the Shield är och ahr aldrig varit tänkt som comfort-tv på någon nivå alls. Sådant lämnar de till Sopranos eller Nip/Tuck.

Intervju med Shawn Ryan (Spoilers för 5.11)
http://www.tvguide.com/News/Ausiello/AusielloReport/
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film