House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » sön mar 05, 2006 2:49

noike skrev:
wyndham skrev:Har inte märkt nån dålig bild på R1:an. Om tv-ripparna har bättre kvalitet måste det vara nåt skumt fel nånstans.

Okej, kanske inte så dålig bild då. Fullt möjligt att recensionerna av den skrevs av perfektiondårar.

R1:an är icke-anamorfisk = en tredjedel mindre upplösning än vad andra widescreenfilmer/serier har. Så, jo, sämre bild. Och det är inte bara perfektionsdårar som märker den skillnaden. Däremot märker man nog inte det så väl utan wide-TV/projektor. Men med det är det tydlig skillnad.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » sön mar 05, 2006 22:45

Tack för formatförklaringen. Kan bara gå i god för att bilden är utmärkt på en "vanlig" tv.

2x12
Jo det här var väl bra, men inte i närheten av de bästa avsnitten i vare sig säsong ett eller två skulle jag säga. Ointressanta sjuklingarna brukar ju inte nödvändigtvis innebära sämre avsnitt. Bulldog från Frasier var en kul nemesis, men liksom abstinensavsnittet i s. 1 tyckte jag att migräntemat blev lite väl mjäigt. Wilson är ju alltid underbar och House alltmer grumliga omdöme bådar gott inför framtiden, men är det bara jag som tycker att 2x11 var såå mycket bättre?

2x13
House och Wilson fortsätter att glänsa, men som avsnitt tycker jag detta kändes som ett steg tillbaka. Scenerna med Cuddy var också en ljuspunkt; ja som i så många avsnitt är behållningen det förbannade benet.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » mån mar 06, 2006 19:19

Hugh Laurie på Letterman, ZTV, alldeles strax. Jättekul bara att höra han prata brittiska.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Illyria » mån mar 06, 2006 19:27

Tack för tipset, ska kolla.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis mar 07, 2006 18:22

Skådis som ska vara med den 4:e april:
Michelle Trachtenberg, och det som SotW. Fler buffyssar åt folket!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis mar 07, 2006 20:42

Yay! Riktigt kul.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons mar 08, 2006 21:50

adolvsson skrev:
Illyria skrev:
Off skrev:Skådis som ska vara med i avsnittet den 7 mars.

Hoppas han är med mer än Tom Lenk fick vara.

Ett enkelt ja eller nej svar på den frågan:
Svaret är, och jag lägger till tecken för att ingen som inte vill veta absolut inte ska få veta - Ja.

Lite mer specifikt, med reservation för missuppfattning:
He's the sicko of the week.

Jag missuppfattade. Så, stäm mig.

Inte.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tor mar 09, 2006 1:02

2x14:
Okej, efter att ha sett avsnittet... Antingen var texten om avsnittet felaktigt, eller så tolkade jag det inihilvitti fel. Båda är absolut möjligheter. Hursom, intycker jag fick var att Adam Busch skulle spela den gamle mannens roll. Inte att han skulle spela såpass gammal, men att Adam var den som skulle behöva ett nytt hjärta.
Tja, så blev det ju inte. Sorry 'bout all confusion.

Och avsnittet i sig var skitbra. Kort sagt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tor mar 09, 2006 16:43

2.14 Adam fick ändå vara med mer än Tom, även om han inte var veckans patient.
Tyckte det var ett rätt bra avsnitt, fast House kan vara vassare.

HOUSE (FOX) - Daniel Sackheim, a co-executive producer and a frequent director on the series, has inked a one-year, seven-figure overall deal with NBC Universal Television. The pact calls for Sackheim to be upped to executive producer on "House" next season as well as develop new projects for the studio.

Inte för att jag förväntar mig att House kommer läggas ner, men det kan ju ses som en liten bekräftelse på en tredje säsong ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre mar 10, 2006 2:10

2.12-2.14:Jo, nog jävlar var det här bra. Rejält satans bra vid tillfälle t.o.m. Förmodligen framförallt 2.13 med incest-hermafrodit-modellen. Dark, dark House... "Gonna cut your balls off!"

Och jag gillade även att 2.14. lekte lite mer med seriens mall genom att ta in bilkraschoffret och hennes man halvvägs igenom och skapa fler relationer, fler konflikter, än det vanliga "patienten och hans/hennes familj". Dessutom gillar jag ju Greg Grunberg och tyckte han gjorde ett bra jobb.

BTW, dottern till gammelgubben i 2.14. var ofattbart jäkla söt. Många gånger sötare än hermafroditmodellen som alla spenderade hela det avsnittet med att tjata om hur söt hon var.

Trodde dock för en sekund att modellen verkligen skulle dö tidigt i 2.13. när hennes hjärta stannade, och att resten av avsnittet skulle handla om hur någon av Houses drastiska metoder hade gått käpprätt åt helvete... det känns som en sådan uppenbar handling för ett avsnitt att det nästan måste dyka upp snart.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav dizzy » fre mar 10, 2006 21:11

Illyria skrev:Inte för att jag förväntar mig att House kommer läggas ner, men det kan ju ses som en liten bekräftelse på en tredje säsong ivarjefall.

Det är klart att House får en tredje säsong.
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-house ... -headlines
Yay!
:D
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Off » lör mar 11, 2006 0:14

dizzy skrev:
Illyria skrev:Inte för att jag förväntar mig att House kommer läggas ner, men det kan ju ses som en liten bekräftelse på en tredje säsong ivarjefall.

Det är klart att House får en tredje säsong.
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-house ... -headlines
Yay!
:D

Sweet goodness.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tis mar 14, 2006 13:31

Fler BtVS-skådisar i House... :)
From alexia_me: I love House! Got any interesting news?
Yeah, I'm hearing Michelle Trachtenberg is guest starring as a heart-transplant patient. The airdate is Apr. 4 as of now.

Ännu fler hjärttranslatationer... men det måste ju också betyda att hon är veckans patient ivarjefall?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis mar 14, 2006 13:49

Illyria: Hjärttransplantioner är den nya innefärgen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons mar 15, 2006 16:11

Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön apr 02, 2006 12:22

YAY! MyEpisodes (och m.a.o. tv.com) påstår att andra säsongen får (åtminstone) 24 avsnitt! More House!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » sön apr 02, 2006 12:42

caffeineaddict skrev:YAY! MyEpisodes (och m.a.o. tv.com) påstår att andra säsongen får (åtminstone) 24 avsnitt! More House!

Holy HAUS-y goodness!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » sön apr 02, 2006 12:55

caffeineaddict skrev:YAY! MyEpisodes (och m.a.o. tv.com) påstår att andra säsongen får (åtminstone) 24 avsnitt! More House!

HAUS!

Har jag sagt att jag älskar när de visar ett gäng avsnitt i rad på c+ som idag tex.

10:15 House: Del 6, Spin
11:00 House: Del 7, Hunting
11:45 House: Del 8, The Mistake
12:30 House: Del 9, Deception

Jag älskar c+.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » fre apr 07, 2006 13:01

2.16 Alltid kul att se Michelle. Även om kanske själva fallet (som vanligt) inte var det bästa med veckans avsnitt. Men avsnittet var (som vanligt) riktigt bra i alla fall, massa små roliga detaljer.

Cameron: To bad it's not you giving the sample, we'd be done by now.

House: Sorry, there is a reason they call it the whiteboard, it’s not my rule.

House: Give me a rat.
Cameron: You have a rat.
House: What? I'm not gonna kill Steve.

Wilson: Wow, looks like somebody filed halfway through your cane while you were sleeping.

Wilson och House var som vanligt underbara båda två.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav dizzy » fre apr 07, 2006 18:01

2.16
Ja ännu ett härligt House avsnitt. Och Michelle T dessutom.
Håller med om att fallet väl inte var det bästa, men House och Wilsons bråkande var ju underbart.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Illyria » fre apr 07, 2006 18:42

2.16
Fick skrattanfall när Wilson hade sågat i House käpp och han ramlade. :D

Trevligt att återse Michelle också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre apr 07, 2006 19:15

2x16

Tycker överlag att den här säsongens sjuklingar varit sämre än s01s.

Man måste dock älska Wilson och House. Hoppas Wilson bor kvar resten av säsongen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön apr 09, 2006 21:15

2.16

Jag hoppas verkligen att Wilson kommer att bo kvar i Houses lägenhet i några avsnitt till. Hur kul som helst. Började skratta högt då House föll till golvet och Wilson sa sin replik om att nån filat igenom hans käpp då han låg och sov. :D Över huvu taget så tyckte jag att det var en hel del småroliga saker i detta avsnitt och veckans fall var helt okej.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » ons apr 12, 2006 20:27

2.17 Jag älskar verkligen House. Inte bästa avsnittet någonsin eller så, men jag gillade det verkligen. För en gångs skull så brydde jag mig verkligen om fallet, och ville veta vad som var fel. Det blev antagligen extra spännande i och med kopplingen till det gamla fallet. House briljerade som vanligt. På ett sätt så tycker jag att någon gång borde han ju ha fel men och andra sidan så blir jag lika glad varje gång han har rätt så jag vet egentligen inte vad jag vill. Wilson befäster sin position som min favorit efter House. Väldigt underhållande under pokerspelet. House, Wilson och Chase alla iklädda kostymer var väl inte heller helt fel. Jag vet att det har varit ett bra avsnitt när jag känner mig såhär glad just efteråt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » mån apr 17, 2006 0:08

Jag såg just 2x17 och jävlar vad serien är mycket bättre än jag har för mig mellan avsnitten. Jag är så imponerad över Hugh Laurie's amerikanska, han gör det så övertygande!
Dr House är så smart. Dom som skriver serien måste vara väldigt smarta!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav wyndham » ons apr 19, 2006 8:21

2x18
Det här var ju inte helt lysande. Men lite kul att se nyvaken efter fyra timmars sömn (eller ännu mer passande för Tam som är mitt uppe i en Jack Bauer).

Wilsons pondus är helt enorm när han kliver in. Antar att författarna ville hålla igen lite på dom roliga hemma-hos-House-hyssen, men lite trist att inte lämna sjukhuset. Cameron var ovanligt jobbig och Foreman var ovanligt mycket Foreman. Dom tre musketörerna börjar spåra ut lite; det verkar lite svårt att skapa nya arc inifrån mellan dom sex karaktärerna. Tyckte att det funkade bättre med en Vogler eller Stacy inslängd i mixen, men vi får väl se när dom hittar på nåt nytt.

Veckans sjukling var ju inte så skoj, men mitt uppe i QaF-US så känns alla flator som inte heter Mel och Lindsey som jätteintressanta karaktärer. Själva sjukdomsförloppet var inte särskilt spännande heller. Även om det aldrig varit seriens främsta styrka så kunde jag verkligen uppskatta mysterierna i säsong ett på ett annat sätt.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » ons apr 19, 2006 13:41

House 2.18 Nej, det här var verkligen... Nej. Allt var verkligen flera nivåer under seriens vanliga standard. Dialogen var ibland riktigt smärtsam att höra. Hur fan kom det här igenom egentligen utan omskrivningar? Det hela var som ett enda stort parodiavsnitt fast skrivit av någon utan humor.

Två ord: shit sandwish.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tor apr 20, 2006 12:10

2.18 Nja, jag vet inte jag. Tycker inte att det var lika dåligt som noike tyckte men det var ändå inget jag gillade. Kan inte direkt peka på specifika saker men jag tyckte helt enkelt inte om det. Veckans fall borde kanske ha varit intressant, med ett etiskt dilemma och allt, men jag brydde mig enormt lite. Avsnittet var inte heller alls lika roligt som House brukar vara, inte direkt några "looks like somebody filed halfway through your cane while you were sleeping" repliker. Cameron och Foremans tjafs hade jag inte mycket till övers för, fast slutscenen där Foreman kändes helt iskall var rätt bra ändå. Jag har inte direkt sett honom på det viset innan, inte lika extrem i alla fall. Wilson hade gärna fått vara med mer, hans scener var som alltid bra.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tor apr 20, 2006 12:15

2.18, kanske inte helt upp till vanlig standard men knappast dåligt för det.
Slutet var mest intressant. House sover över problemen, kommer det sluta illa som Wilson påpekade?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons apr 26, 2006 17:20

2.19 YAY! Myyyycket bättre än förra veckans avsnitt. Att använda fallet att faktiskt belysa och utveckla relationerna mellan de olika personerna är något som glöms bort lite väl ofta i House. vilket är synd för när det finns med så lyfts helheten. Skönt att vi också fick se Wilson med patienter istället för bara House och hans timjobb.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film