Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån feb 27, 2006 0:17

noike skrev:
Off skrev:
noike skrev:Efter en liten paus då jag glömde bort att titta så ahr jag nu sett fem avsnitt av Profit. Det är så att man kan gråta, Jim Profit som gästkaraktär i Angel hade varit så bra, så satans bra.

När ska du rippa avsnitten åt mig då?

Tog inte du ner dem från the Internets?

Jo men det var för dålig kvalle. Får bli ett impulsinköp någon gång om jag inte hittar dvd-rippar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » mån feb 27, 2006 22:09

Z-tv - 22.00 - It's always sunny in Philadelphia, del 1:7

Vad jag förstått av kommentarer här så borde man se det. Men är det bara sju avsnitt? Kommer det flera?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » mån feb 27, 2006 22:11

Glorificus skrev:Z-tv - 22.00 - It's always sunny in Philadelphia, del 1:7
Vad jag förstått av kommentarer här så borde man se det. Men är det bara sju avsnitt? Kommer det flera?

Säsong två kommer i sommar. Det är få avsnitt för att den och Starved delade budget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån feb 27, 2006 22:13

noike skrev:

Säsong två kommer i sommar. Det är få avsnitt för att den och Starved delade budget.

Se den, älska den, se om den, älska den mer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Matt » mån feb 27, 2006 22:34

Helt klart du ska se den. Kommer fler avsnitt. Jag längtar.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Glorificus » mån feb 27, 2006 22:47

Då tar jag en paus i mitt pluggande om en kvart. Deadline 23:59, men jag kan behöva lite mer inspiration för att bli färdig tills dess. ;)

Bra att höra att det kommer en till säsong, så man slipper vara nedläggningsdeprimerad från början som med de flesta pärlor bland serier.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » mån feb 27, 2006 23:31

:D :D :D

Bra grejer.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Peppe » mån feb 27, 2006 23:34

How's that ass feelin? 8)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » tis feb 28, 2006 16:25

Adam Baldwin ska vara med i den coola piloten med Taye Diggs som verkar bra.
Den verkar väldigt bra!

DAY BREAK (ABC) - Adam Baldwin (Danny Love on "The Inside") is the latest addition to the pilot, a serialized drama about a cop (Taye Diggs) on the run after being framed for murder. He'll play Chad Shelton, a grizzled police veteran, in the Touchstone Television-based hour, which Rob S. Bowman is directing from a script by Paul Zbyszewski. Moon Bloodgood, Meta Golding and Ramon Rodriguez also star while Matthew Gross also serves as an executive producer.

http://www.thefutoncritic.com/cgi/newswire.cgi?id=7096
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis feb 28, 2006 16:58

LWes skrev:Den verkar väldigt bra!

Tycker den låter väldigt mycket som valfri Steven Segalfilm i serieform. Jag hoppas jag har fel, för Adam borde vara med i kvalitet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peppe » tis feb 28, 2006 17:00

noike skrev:
LWes skrev:Den verkar väldigt bra!

Tycker den låter väldigt mycket som valfri Steven Segalfilm i serieform. Jag hoppas jag har fel, för Adam borde vara med i kvalitet.

Steven Seagal är the king of cool, så det låter ganska bra det.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » tis feb 28, 2006 20:29

Jag tycker att det låter som The Fugitive/Prison Break ungefär.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons mar 01, 2006 16:00

LWes skrev:Nu tar jag alla nya saker från mininova och det går så långsammt! Men istället laddar jag upp jättemycket :x !

Beror nog på vad det är för saker. Boston Legal, Gilmore Girls och Scrubs rusade ner för min del. Allt var nere på lite mer än en halvtimme.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons mar 01, 2006 16:13

Fan, Scrubs glömde jag bort.. jag hade behövt lite JD innan resan. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons mar 01, 2006 16:19

Tinwiel skrev:Fan, Scrubs glömde jag bort.. jag hade behövt lite JD innan resan. :lovebunny:

Jobbigt värre. Jag kan ljuga och säga att de var dåliga så slipper du våndas.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons mar 01, 2006 18:12

Ingen Shield heller. Börjar bli skogstokig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons mar 01, 2006 18:14

SKOGSTOKIG!

Vic..?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » tor mar 02, 2006 15:07

Free Ride 1x01
Knäpp och kul serie. Jag tänker absolut forsätta se den tills vidare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor mar 02, 2006 22:00

American Idol Top 10 Girls + Top 10 Boys

Yawn-o-rama! Fy, vad trista de var denna vecka! Särskilt tjejerna. T.o.m. Paris tråkade till sig rejält.

Den enda som gav mig något gav dock verkligen mycket: Chris! Wow! Det är det enda jag kan säga.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Djehuti » tor mar 02, 2006 23:28

Toppkandidaterna, alltså wow. Programmet är sjukt underhållande, mest på grund av Petter och Hannes. Hannes är ett sånt jävla orginal, finns inte många av det slaget i världen. Har killen en enorm självdistans eller är han helt enkelt omedvetet rolig? Han är ett riktigt enigma...

Och Petter...klarsynt och smart. Du kammar hem tävlingen!

http://www.toppkandidaterna.se
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav AKS » fre mar 03, 2006 20:16

American Idol Results Show

Det skämtas mycket om Paula Abdul och hennes beteende på t ex TwoP, men jag har aldrig riktigt fattat varför de skämtar om missbruk efter varje show. Efter detta avsnitt dock... Antingen var hon riktigt full eller så hade hon rökt en Philly blunt för det där... made the kind of sense that's not. :)

Well, helt rätt att Heather åkte... Jag menar, t.o.m. tidigare Idol-vinnare som Carrie och Kelly Clarkson skulle verka dåliga om de gjorde Hero. Så är det bara. Att ge sig på Mariah Carey för en sångerska som Heather är som att en nybörjare på skidor ger sig ut i en störtloppsbacke. Helt idiotiskt. Mariah Carey är antagligen den bästa sångerska som är känd (finns antagligen nån bättre som inte har en karriär). Sen kan man tycka vad man vill om Mariah, men hon har för det första en fantastisk range och till det en perfekt kontroll.

Brenna... well, good riddance. Hon kunde knappt sjung alls.

Sway... Tråkig kille, men långt bättre än den där killen som alla vill nypa i kinden (Kevin?). Och att den där mörkhårige pojken åkte var också väntat.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre mar 03, 2006 20:55

AKS skrev:American Idol Top 10 Girls + Top 10 Boys

Yawn-o-rama! Fy, vad trista de var denna vecka! Särskilt tjejerna. T.o.m. Paris tråkade till sig rejält.

Den enda som gav mig något gav dock verkligen mycket: Chris! Wow! Det är det enda jag kan säga.

Håller med exakt. Har sett båda avsnitten i princip på rad nu och det blev riktigt tråkigt titt som tätt. Men avslutningen var maffig. Chris! Överglänste samtliga fullständigt.

Nu skall jag se reultat avsnittet :-)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre mar 03, 2006 21:59

American Idol, Resultat

Skönt att den hemska och mer eller mindre vidriga människan Brenna åkte ut. Heather verkade betydligt mer sympatisk, men höll inte riktigt måttet, hade inte sagt något om hon hade rykt redan i första programmet.

Killarna. Jodå. Tycker nog det var rätt ändå. Sway var defintivt en bra sångare, men funkade inte riktigt på scen. Dels så är de låtar han har sjungit inget för mig, och dels gör han inget speciellt av dem.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre mar 03, 2006 23:31

AKS skrev:American Idol Results Show

Det skämtas mycket om Paula Abdul och hennes beteende på t ex TwoP, men jag har aldrig riktigt fattat varför de skämtar om missbruk efter varje show. Efter detta avsnitt dock... Antingen var hon riktigt full eller så hade hon rökt en Philly blunt för det där... made the kind of sense that's not. :)

Well, helt rätt att Heather åkte... Jag menar, t.o.m. tidigare Idol-vinnare som Carrie och Kelly Clarkson skulle verka dåliga om de gjorde Hero. Så är det bara. Att ge sig på Mariah Carey för en sångerska som Heather är som att en nybörjare på skidor ger sig ut i en störtloppsbacke. Helt idiotiskt. Mariah Carey är antagligen den bästa sångerska som är känd (finns antagligen nån bättre som inte har en karriär). Sen kan man tycka vad man vill om Mariah, men hon har för det första en fantastisk range och till det en perfekt kontroll.

Brenna... well, good riddance. Hon kunde knappt sjung alls.

Sway... Tråkig kille, men långt bättre än den där killen som alla vill nypa i kinden (Kevin?). Och att den där mörkhårige pojken åkte var också väntat.

Jag förstår inte varför alltid folk tror att man måste vara full eller drogpåverkad för att vara konstig eller säga konstiga saker eller komma på konstiga idéer. Som någon skrev i film-tråden att Napoleon Dynamite måste varit skriven medan dom var påtända (eller något sånt) och det är inte första gången jag hört något sånt, när faktum är att det inte är någonting med filmen jag inte skulle komma på något liknande när som helst. En del har annorlunda fantasi.
Mycket av alla saker jag säger och alla idéer jag har är annars helt från droger och alkohol, men nej, vänta, jag dricker inte och använder inte några droger. Hmmm... Hur kan det komma sig.
Jag tycker att både Paula och Simon betedde sig ganska fånigt i det här avsnittet, men jag vet att jag själv förmodligen skulle göra likadant någon gång och jag var en domare i serien. Dom bara busar och bråkar med varandra.
Kirshti i svesnka idol har ju helt klart betett sig väldigt konstigt en del avsnitt, men jag tror inte att hon varit full som en del trott, jag tror att hon bara är helt knäpp.

Om Paula var full i dagens avsnitt har Taylor varit full dom flesta avsnitten. Det är så jag ser det.

Annars är jag nöjd med att jag hade alla rätt om vilka som skulle åka ut. 4/4 är ganska bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre mar 03, 2006 23:54

Ang. Paula Abdul:

Som sagt, jag har inte förstått det innan så det är verkligen inte så att *jag* alltid anser det. Jag hoppas därför att jag inte inkluderas i "folk" trots att det var mitt inlägg som du svarade på.

Paula har uppträtt konstigt förut men jag har som sagt aldrig förstått droganklagelserna. I detta avsnitt dock handlade det inte bara om vad hon sa och så... Det var nåt annat med hennes kroppsspråk och hennes blick i kombination med att hon hade svårt att prata tydligt vilket hon aldrig brukar ha problem med annars.

Sen så betyder det naturligtvis inte att hon var full eller hade rökt en Philly, men nog var hennes beteende underligt... Min kommentar var dock helt klart sagd med glimten i ögat som min smiley tydligt indikerade.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör mar 04, 2006 0:22

AKS skrev:Ang. Paula Abdul:

Jag hoppas därför att jag inte inkluderas i "folk".

Du kan ta det lugnt, jag räknar dig som en av mina Pokémon.

American Idol senaste resultat avsnittet:
Förresten, Carrie var så bra! Den låten är bra. Hon är så bra! Jag fick goosebumps när hon sjöng. Det bevisar hur bra hon är för ingen annan har lyckats med det den här säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » lör mar 04, 2006 1:31

Nu börjar visst yxorna falla på CW: Charmed nedlagt
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » lör mar 04, 2006 2:39

LWes skrev:
AKS skrev:Ang. Paula Abdul:

Jag hoppas därför att jag inte inkluderas i "folk".

Du kan ta det lugnt, jag räknar dig som en av mina Pokémon.

:D Fan, det var en härligt bisarr kommentar.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » lör mar 04, 2006 2:43

A bear skrev:Nu börjar visst yxorna falla på CW: Charmed nedlagt

Fan, nu måste jag ju ta upp serien där jag slutade se den för att se hur den slutar (2 säsonger allt som alt tror jag..)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » lör mar 04, 2006 22:33

Just det, CONVICTION har haft premiär! Jag laddar hem avsnittet nu, har någon hunnit se det?
Två superfantastiska grabbar, J August Richards och Eric Balfour är ju med! och coola Anson Mount från Line of Fire och The Mountain också.

Om den här serien läggs ner under första säsongen så är den enda förklaringen att Eric Balfour har en förbannelse över sig.
Hela tiden får han roller i nya serier och så läggs dom ner!
Det är okej om han fortsätter så i några år till tills jag kan göra en pirat-serie, för han skulle passa utmärkt som pirat tror jag.
Han, Keith Szarabajka, Brian Thompson, Jeff Kober och Daniel Dae Kim vill jag ha som pirater! Dom skulle vara dom coolaste piraterna någonsin!
Det är ett faktum att man i Buffy och Angel kan hitta massvis av utmärkta fascinerande skådespelare (som borde bli pirater).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film