Dark Angel

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Forever Chosen » ons mar 01, 2006 18:48

En bra serie enligt mig som förtjänade ett bättre öde än vad den fick
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav Mischa85 » tis jan 16, 2007 21:01

Hej.
Jag har nyligen sett klart på båda säsongerna av dark angel och bestämde mig för att kolla runt på nätet lite.
Tyvärr så orkade jag inte läsa igenom alla sidor på engelska, men rubriken var "dark angel season three", vet inte vad det handlade om.

Men om det finns någon som fattar engelska bättre än mig och orkar leta upp sidan så kanske man kan få lite svar.

Tycker dom borde göra en fortsättning (vare sig det är i film eller en till säsong) när dom märkte att serien har stor efterfrågan, vill de inte käna stålar eller vad!
Mischa85
Demon Fodder

Inläggav sp1keout » tis jan 16, 2007 22:21

Snart 5 år sedan serien tog slut, och det ser inte ut att bli någon mer Alba i svart. Dessvärre.

Pröva Alias, ifall du gillade serien. Kan nog ge dig många timmar underhållning!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Mischa85 » tis jan 16, 2007 22:27

Okej, tack.
Undrade faktiskt vad jag skulle börja titta på härnest. Det börjar bli svårt att hitta något.
Mischa85
Demon Fodder

Inläggav eriked » tis jan 16, 2007 22:31

Svårt att få tid menar du? ;) I denna avdelning finns massa tips!

Om Dark Angel så tycker jag nog att den hade skön mytologi, bakgrund eller vad man ska säga men att den sällan använde den på ett bra sätt. God potential men lyckades inte riktigt. Var ett tag sen jag såg den nu så jaag har nog glömt en del.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Crashdummie » ons jan 17, 2007 14:08

.. det enda jag kommer ihåg är att den hade en väldig knepig slut - gjord för uppföljning! :rolleyes:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Lipton » ons jan 17, 2007 17:21

Mycket bra serie, men Jensen Ackles skulle haft huvudrollen. Det är vad jag tycker.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav madskellig » ons jan 17, 2007 17:28

Jag älskade Dark Angel då det först gick och såg nyligen om den på DVD, helt ok om än inte lika bra som jag mindes. Serien tog ju ett rejält steg uppåt då Jensen Ackles kom med i alla fall. Väldigt synd att serien fick det slut den fick.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » tor jan 18, 2007 18:09

Jag har bara sett serien en gång så jag minns den fortfarande som bra. Men jag vill minnas att det var ungefär.

säsong 1
+Stor potential men -inget som grep tag i mig 100%

säsong 2
-All potential bortkastad men +Jensen Ackles!!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tor jan 18, 2007 20:22

Jag gillade också Dark Angel, blev jätteledsen när det slutade så spännande. Men jag måste nog ändå hålla med om att serien hade potential att bli så mkt bättre, men den var ändå riktigt bra :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mischa85 » tor jan 18, 2007 20:26

Jag tycker att om vi inte kan få fortsättningen på tv, sså kan de väl göra det i bok form då, eller nått sånt.
Det borde ju redan ha mauset klart, tycker man ialla fall. :?
Mischa85
Demon Fodder

Inläggav HeY » tor jan 18, 2007 20:50

Mischa85 skrev:Jag tycker att om vi inte kan få fortsättningen på tv, sså kan de väl göra det i bok form då, eller nått sånt.

Jo det hade väl varit kul, men jag vet inte riktigt när FOX 'cutted the wire' (so to speach) för Dark Angel så jag vet inte om de hade hunnit skriva manuset innan de fick beskedet.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Crashdummie » fre jan 19, 2007 14:39

Lipton skrev:Mycket bra serie, men Jensen Ackles skulle haft huvudrollen. Det är vad jag tycker.

Håller med dig - han var ju en av andledningarna till varför jag började följa serien.

Hmm , jag kanske inte borde ha erkänt det där.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav eriked » fre jan 19, 2007 20:06

Mischa85 skrev:Jag tycker att om vi inte kan få fortsättningen på tv, sså kan de väl göra det i bok form då, eller nått sånt.
Det finns ju ganska många Dark Angel-böcker. Inte officiella dock och hur bra dom är vet jag inte, men finns att köpa.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Mischa85 » fre jan 19, 2007 21:19

Vet du vart man kan få tag på dem?
Mischa85
Demon Fodder

Inläggav HeY » fre jan 19, 2007 21:34

Mischa85 skrev:Vet du vart man kan få tag på dem?

Prova sf-bokhandeln, där finns det säkert: http://sfbok.se/
Sök bara på Dark Angel och ändra sökningsmarginalen från "allt" till böcker.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mischa85 » fre jan 19, 2007 21:38

Okej tack, det ska jag göra...
Mischa85
Demon Fodder

Inläggav HeY » fre jan 19, 2007 21:46

Mischa85 skrev:Okej tack, det ska jag göra...

Inga problem :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Prue » tis dec 18, 2007 22:09

Forever Chosen skrev:En bra serie enligt mig som förtjänade ett bättre öde än vad den fick

Så sant ^^

Följde hela säsong 1 , men svakade på andra säsongen
Såg nog inte de sista avsnitten hemskt nog

Ska skaffa mej dvd;erna under våren
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion

Föregående

Återgå till TV-serier och film