Och, jo, jag upptäckte samma skämt för första gången under DVD-tittningen också.

EVE: My name is Eve. And just so we get the whole irony thing of the way... (picks up a shiny red apple from the desk and throws it to Angel)
Angel: They have help. The whole world is designed for them, so much that they have no idea what goes on around them after dark. They don’t see the weak ones lost in the night, - or the things that prey on them. And if I join them, maybe I’d stop seeing, too.
Tompa skrev:Avslutade S4 igår och idag så satte jag igång med S5. Svagsint som man är.
Det första som slår mig. Vad har hänt med Angels hår?Ser ut som 50-tals Angel.
Min favoritdel var direkt efter mercy-scenen. På väggen i skolan hänger en banner: "Respect: Learn it - Know it - Show it"
Många problem nu när gänget ska prioritera vem man ska hjälpa, kan bli intressant. Eva = Dålig, Lilah = Bäst (apatin hon visar när hon är bergis på att W&H ska ta livet av henne i seriens första halva är underbar)
Byråkratin i första scenen är underbar, kontrakt, PR-bilder osv. Underbart.
Och helt plötsligt "Previously on" på DVD'n nu när man sluppit det i fyra säsonger. Jobbigt.
Oftast ingen röd tråd i mina inlägg för min hjärna fungerar tydligen inte linjärt.
Lipton skrev:Det var en helt OK säsongsstart, Harmony störde dock mer än vad hon tillförde, när hon stod där och jidrade så tänkte jag bara att kan inte hon vara tyst nu. Den här Eve får man väl hoppas att hon inte blir långvarig. Kul med "Holden".
Men nu är Spike här så då blir allt bra hoppas jag.
Nea skrev:
Harmony är inte någon favorit direkt och jag skulle verkligen vilja ha en förklaring till hela "ingen själ-men-helt-ok-ändå" upplägget.
GIRL: You did this for publicity?
Tam skrev:Capt. Peroxide skrev:Cordor-arcen
Är det namnet man använder? Vad är det för fel på ConCorde?
makane skrev:Jag var ju ett Lilah fan, men att ens jämföra de 2 är ju straffbart.
AKS skrev:makane skrev:Jag var ju ett Lilah fan, men att ens jämföra de 2 är ju straffbart.
Fuck you too.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare