Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » sön feb 12, 2006 14:53

3x01 Det här är så bra! Jag gillar skarpt både dom första avsnitten av s2 och 3.
Brian är sårad, ensam men samtidigt oerhört storsint. Trots alla hans brister så visar han här att han ändå är en rätt så god människa. Ha önskar Justin all lycka, trots att han nyss har blivit sviken. Låtsas som att det inte spelar någon roll.... men Brians smärta.. Justin är sorgsen. Brian slår Mikey. Justins blick.

Brian köper en hustler som ser ut som Justin. Damn... Drama! Smärta! Längtan! Det här är så jävla bra..

Alla Brian/Justin-centrerade avsnitt brukar vara populära hos mig, och det stämmer i detta fall. Jag älskar att se Brians försök till att hålla masken, att inte visa att han blir påverkad, men dom där ögonen lurar ingen.. (och med ingen menar jag oss, tittarna, och Debbie).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » sön feb 12, 2006 14:54

tänk vad glada ni blir när ni har fem till pers att kommentera QaF. torsdag som gäller!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » sön feb 12, 2006 15:06

ey skrev:tänk vad glada ni blir när ni har fem till pers att kommentera QaF. torsdag som gäller!

Jippi! jippi! JAG blir jätteglad i alla fall! Hur många avsnitt ska ni se då?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » sön feb 12, 2006 15:42

FEM!?

ÅHG.... Bild

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 12, 2006 19:07

3x02-3
Hur kan jag bli alldeles hjärtvärkig av att Brian fantiserar om Justin när han har sex med ett av sina trick, och sedan slänger ut honom? Brian är ju en skitstövel egentligen, men den här kärlekshistorien är så gripande..

Jag vrider på mig av pinsamhet när Temmet ska prata kärlek och snusk med varann...så fel. Efteråt på The Diner, haha, ok, det var lite roligt. Mest pg av Brians ansiktsuttryck..
Temmet: Because we have what you don't.
Brian: Anal warts?
Brian är ensam stackarn, och plågar Mikey och Ben med att hänga med dom hela tiden. Ben är klok. Nästan Debbie-klok.
Ben: The more he's hurting, the more he's trying to hide it.

Brian är verkligen vidrig ibland, som när han kidnappar Mikey och drar med honom till den där klubben. Varför står M ut med honom vid såna tillfällen? Jag hade blivit rasande..

Brian betalar för Justins skola, och dom har flera scener tillsammans. Fortfarande kemi. Goddammit!

3x03 har ju ett av mina favoritcitat:
Debbie: The problem is he thinks I'm a whore
Emmet: I'm so proud.
"Doctors of Dickology". Jag älskar den här serien: :D
Emmet: The truth is, we're the sluts.
Ted: Speak for yourself.
Brians version av Carnivale.. kan nån tipsa HBO? ;) Butthole Bingo!

Så Justin.. är du lite uttråkad av Ethan? Hehe. :twisted:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön feb 12, 2006 21:18

3x04
Pedofilavsnittet.. Jävla skitunge, Brians familj är obehaglig, inte konstigt att han är som han är.. Men - JT to the rescue!

Haha...Debbies inredningssmak. Och Vic bara flinar.. :D

Slutscenen mellan Justin och Brian vid loftet. Hoooot! Kemiiiii! (ibland behövs inte så många fina ord.. ni fattar vad jag menar ;) ).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » sön feb 12, 2006 21:26

Whhhaaaa! Omkörd igen! :eek:

*muttrar* måste sluta leka med Photoshop och dottern... måste se mer QaF....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » sön feb 12, 2006 21:33

Jag kanske kan slå ihop PS och eftersläpet! Om jag förvirrar Tinne med lite avatarer så kanske jag kan smyga mig ikapp! :twisted:

Tinwiel! Avatar-tajm!

Bild Bild Bild Bild Bild Bild

Edit: En till...
Bild
Fast den blev inte så bra...
Senast redigerad av Ai sön feb 12, 2006 22:53, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » sön feb 12, 2006 22:03

*svimmar*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » sön feb 12, 2006 22:08

:eek:

Så hemsk var dom väl inte? :(

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » sön feb 12, 2006 22:10

*kravlar mig upp till tangentbordet igen*

"Hemsk"?! Skojar du? De är fantastiska.

*plockar upp hakan också*

:D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » sön feb 12, 2006 22:14

Glorificus skrev:*kravlar mig upp till tangentbordet igen*

"Hemsk"?! Skojar du? De är fantastiska.

*plockar upp hakan också*

:lovebunny:

tack!

Kul att du gillar dom - jag är som besatt just nu. Spottar ur mig avatarer på löpande band utan att ha nånstans att använda dom! Sinnessjukt... :eek:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 12, 2006 23:02

Jag dör... *dregel* 8) superheta är dom, Ai!

Sorry, jag hade en QaF-dag idag, det är därför jag har sett rätt så många avsnitt.. orkar inte skriva några recensioner heller, så dom blir kortare och kortare.. /me är lat. Men du hinner snart ikapp igen, Ai. Hur går det för Glory då, hur långt har du kommit?

Edit: Älskar den där på Brian, som är tredje från höger. Oj, du har bytt avatar igen? Saknade du "Drutten"? ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » sön feb 12, 2006 23:12

Tinwiel skrev:Edit: Älskar den där på Brian, som är tredje från höger. Oj, du har bytt avatar igen? Saknade du "Drutten"? ;)

Den är en av mina absoluta favoriter också - lustigt att man alltid fastnar för dom som var enklast att göra - dom komplicerade med, typ, femton lager gillar man väldigt sällan lika mycket...

Ja, nu när jag börjat göra miljontals QaF-avatarer som en madwoman, märkte jag att jag ville byta varje dag till en ny. Mycket för att se hur dom ser ut i rätt sammanhang och för att nån gång få nån jävla användning för dom. Men eftersom jag egentligen inte gillar att folk byter avatarer stup i kvarten så kände jag pressen att leva som jag lär. Och sen saknade jag min tjej!

Så nu gör jag avancerade och detaljerade avatarer medans jag själv har en superenkel en. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » sön feb 12, 2006 23:15

Tinwiel skrev:"Drutten"?

"The power of Christ compels you!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » sön feb 12, 2006 23:47

Tinwiel skrev:Hur går det för Glory då, hur långt har du kommit?

Har precis sett 4x05.
Och är ett nervvrak efter alla scener med Justin och en pistol. Brr. Å ena sidan är jag glad att jag bryr mig så mycket om en karaktär att det värker i själen av oro, å andra sidan är det ganska påfrestande för psyket. Jag vill att alla ska låsa in sig i Mikeys butik och bara sitta och läsa serietidningar och skämta med varandra resten av serien, så jag slipper oroa mig så mycket. Där finns ju till och med ett back room.

Har skrivit kommentarer om avsnitten i s3-4 i ett textdokument, men jag lägger in dem här efter jag tagit mig tid att skriva kommentarer om s2-avsnitten också.

Nu är det dags för 4x06. A.k.a "Everybody moves into the comic shop".
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » sön feb 12, 2006 23:53

Är du på säsong fyra redan!

Nä. Jag kan inte låta övertygande förvånad ens i skrift...

Strunta i att vänta med att lägga in 3-4 rec's tills du gjort s2. Du kan alltid göra s2 senare! Vi vill lääääääsa ju! Varför tror du jag satt i timmar och delade ut serien på msn innan du hittade hubben? För mitt höga nöje? NEJ! JAG VILL LÄSA! :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån feb 13, 2006 0:33

Haha.. Glory, jag förstår vad du menar. Sådär ville jag också att det skulle vara, jag älskar ju drama men blir alldeles förstörd ändå när det händer.

noike: :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån feb 13, 2006 0:47

Ok, korta recensioner av 3x05-6 (för att jag har blivit lat).
Stackars Mikey får prestationsångest. Hela den här "jag lyckas inte med att runka för att jag tänker på vart dom (his boys)ska hamna och att folk förväntar sig saker"-grejen är hemskt rolig. :D

Brian lyckas återigen hitta den värsta homofobiske skitstöveln och representerar honom. Vad är det för fel? Är girighet sån stark drivkraft att han går emot allt annat? Det känns nästan på gränsen till självförakt att göra en sån grej. Visst, there is nothing noble about being poor, men nån jävla integritet får man väl ändå ha. Att Ethan gör vad han gör förstår jag, men inte Brian.

Brian i slutscenen av 3x05 är riktigt vidrig, det är en av hans lägsta stunder tycker jag. Stackars Justin. Alltså egentligen borde han inte få Justin.. ändå så hoppas jag. Weird.

Daphne! Vi får se alldeles för lite av henne nu när hon och Justin inte går i samma skola längre. Synd. :(

Det har varit lite Belgian Blue-varning på Ben hela tiden, även fast jag tycker att han är söt och klok och trevlig osv. Steroidhistorien är bara lagomt engagerande.

Ethan och Justins romantiksnack driver mig till vansinne den här gången också. Stackars Justin.. blir han sviken den här gången också, fastän han har lovats guld och gröna skogar? Kunde han inte ha hittat nåt mellanting till ny pojkvän, måste han ta Brians absoluta motsats? Fast det hade väl inte blivit nån brytning mellan dom annars om inte Ethan verkligen hade varit så smörig som han är. Ooops, sorry, blev lite taskig där.. :twisted:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » mån feb 13, 2006 1:58

Ok, jag ger vika. Upptäckte dessutom att jag började anteckna efter 2x16, så...

2x16
Emmett som geisha! Underbart! Minerna, gångstilen, allt! :D Ted: "You put the gay back in geisha."

Arrgh, Brian.. varför köpte han inte rosorna? Stackaren kommer ju att förlora Justin om han fortsätter såhär. Den där Ethan verkar ha fångat Justin utan ansträngning, antar att det kommer att hända saker där. Men framför allt handlar det väl om att Justin inte är säker på att han vill vara som Brian Kinney. Kombinerat med att han inte känner sig uppskattad. Han verkar inte förstå de små gesterna, som när Brian hjälper honom att knyta slipsen och ger honom en kyss på pannan innan Mel och Lindsay drar iväg honom till fiolspelningen. Värre var det när Brian sen gav honom en hustler i present... arrgh! Rosor, Brian, rosor!

Deras problem speglas lite i Teds dilemma i det här avsnittet - om han kan vara älskad för den han är och behålla den perfekte killen, eller om han borde skämmas för sitt "relief work". Här lämnar den helgonlike killen honom p.g.a att han driver en porrsida, fastän Ted säger att han kan sluta med den. Luke: "No, you shouldn't give up doing what you love. Besides, it's not your problem. It's mine." På samma sätt är det Justins inställning till Brian Kinney som är problemet, det är inte Brian som måste förändra sig. Brian skulle inte vara lycklig om han inte fick vara Brian Kinney. Fast jag vet inte... samtidigt vill man ju att han ska visa sin uppskattning för Justin lite mer.

Här får man se lite mer av Ben, i och med att han träffar på killen som gav honom HIV och att han inte vill fira sin födelsedag efter det dåliga beskedet från läkaren. Men jag tycker fortfarande han är lite träig. Jag tyckte mer om honom i början, första gångerna han sökte upp Mikey i seriebutiken.

2x17
Brian visar ännu en gång hur briljant han är på sitt jobb när han landar Brown-kontot i Chicago. Men omedvetet stöter han bort Justin ytterligare! Man vill verkligen inte att de ska ha problem... samtidigt som man förstår båda två. Justin vill ha en pojkvän som ger honom mer uppmärksamhet, medan Brian vill ha Justin och inte tycker att han kan förvänta sig att Brian Kinney ska ändra på sig för att det ska vara så.

Emmett får ärva en massa pengar... Roliga scener i banken när han är så övertygad om att de ska anklaga honom för stöld av 300 dollar. Sen var det kul att se vad han gav alla! Armani-kollektionen till Brian, operabiljetter till Ted, osv. Men man förstod att det skulle komma någon vändning om att George familj skulle motsätta sig att Emmett fått ta del av arvet.

Lindsay och Melanie kommer fram till att de behöver Leda för att krydda sitt sexliv. Huh. Känns mest som en konstruerad historia för att krydda serien med en lesbisk trekant. ;)

2x18
Justin och Ethan... om Justin varit singel hade jag nog gillat dem bättre som ett par, men nu tänker man bara på hur han bedrar Brian. Ethan är allt som Brian inte är - en romantiker rakt igenom. Men han är nästan för romantisk. Justin har däremot inte varit med om något sånt tidigare, det är nytt och känns stort för honom. Så han försöker återskapa samma sak med den person han egentligen vill vara med, men Brian ser inte poängen med att ha picknick på golvet. Självklart förstod man att han inte skulle sätta sig där och vara puttenuttig, men samtidigt vill man inte att sprickan mellan dem ska bli större...

Emmett Honeycutt var strålande när han vägrade förneka förhållandet till George och hellre gav upp alla pengarna. Eller snarare var det scenen där han sa det till familjen Schicklers advokater som var strålande. Go Emmett! :)

Slutligen var det jobbigt att se Mikey så orolig för Ben på sjukhuset... speciellt när han bröt ihop utanför rummet. Tur att Brian var där. Och nu fick man veta lite mer om dagarna precis efter Justins bashing... Brian: "The night Justin was bashed and I called you, and you were about to get on a plane, and you came here and you sat with me for three days, waiting to see if he was going to live or die. If it hadn't been for you, I never would have made it. It was because of you. You're strong enough for both of us. And you're going to be strong for Ben."

2x19
Härligt när Debbie till slut ger polisen en kyss - mitt framför alla andra. :D Emmett: "A straight kiss at Woody's. That's gotta be a first."

Mikey ser Justin kyssa Ethan och bestämmer sig till slut för att berätta för Brian att Justin träffat någon annan. Det är snyggt gjort också, i scenen på Babylon, att han berättar det med antydningar fast ändå så att Brian förstår att något är på gång. Han verkar obrydd då, men vilket slut... Brian: "Take a shower - you stink." Hårt. Brutalt. Ärligt. Brian Kinney.

Precis som Ethan är för romantisk - och borde få vilken frisk människa som helst att kräkas - är det med Ted och hans porr (för mycket av det goda, osv.). Haha, kul med hans försök att få sin fantasi förverkligad... att vara Brian..! Klockrent. Sen kom en spännande vändning - att Ted nu fått upp ögonen för Emmett..! Det var definitivt kemi mellan dem i de scenerna, även om det känns lite konstigt. Blir intressant att se vad det här ska leda till.

Bowlingmatchen var kul. Allting som placerar våra huvudkaraktärer i samma scener som straighta människor höjer förväntningarna lite extra. Man väntar bara på att Brian eller Emmett eller någon annan ska visa hur fabulous det är att vara dem. :D

2x20
Justin väljer Ethan. Det sorgliga är att han inte förstår att han krossar Brians hjärta. Kan bara tänka mig hur han kommer att stänga av sig ännu mer emotionellt nu! Stark scen när Brian står där mitt i folkmassan och ser Justin med Ethan och att han väljer någon annan än honom. Brian..! :( Om han bara sagt tre små ord.

Release-partyt för "Rage" på Babylon var annars mycket bra gjort, framför allt dramatiseringen på scenen. :D

Ted och Emmett... många roliga scener när Ted skrattar överdrivet högt åt vad Emmett än säger och inte kan sluta titta eller ta på honom. Ted är inte direkt subtil när han är kär..! Och Emmett Honeycutt visar sig kunna öppna sitt hjärta lika lätt som alltid... han är verkligen one of a kind.

Om Ben skulle åka till Tibet eller inte brydde jag mig inte så mycket om. Men jag blev ändå glad för Mikeys skull när han valde att stanna med honom. Ben växer mer och mer i mina ögon.

Michael: "Ma, will you stop force feeding him?"
Debbie: "He's one of the family now."
Ben: "Excuse me, I'm one of the family."
Michael: "Yeah, my sincere condolences."
Debbie: "What Michael means is, membership has its privileges."
Michael: "Yeah, what? Are you going to hit him in the head now too?"

Och först nu kände jag förresten igen Ethan Gold..! Det är ju Scott Hope!!! :eek:

Edit: Bloopers s2
Hal Sparks måste vara världens sötaste skrattare. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » mån feb 13, 2006 7:35

Glory 2x19 skrev: ...Ethan är för romantisk - och borde få vilken frisk människa som helst att kräkas...

Bild

Glory 2x20 skrev:Brian..! Om han bara sagt tre små ord.

Hade räckt med 1...

"Stay"

:eek:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » mån feb 13, 2006 12:05

:oops:
Fastnat i Photoshop igen...

Försökte göra en avatar medans Grodan sov, men den fukade inte i den storleken - men jag gillade bliden ändå. Så jag fortsätter helt ogenerat att terrorisera er andra med mina taffliga alster! 8)

Bild

Gjorde en avatar också. Den fukade egentligen inte heller i den här storleken, men sk*t samma!
Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån feb 13, 2006 13:23

Jag älskar dina bilder, Ai, dom två sista var riktigt heta också.. 8)

Glory och Ai, angående Glorys spoilers:
Jag blev också lätt illamående av Ethan och hans ständiga romantiska snack.. lustigt att vi alla reagerar likadant. Undra om manusförfattarna hade som avsikt att vi skulle bli lite kräkiga eller om dom faktiskt försökte porträttera Ethan som en underbar, mysig kille (vilken han kanske skulle vara om han tonade ner lite. Eller ja.. han är ju inte Brian ändå) För hur mysigt Justin än tycker att det är så ser han aldrig lika kär ut som han gjorde med Brian.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » mån feb 13, 2006 13:52

Tin: Tack. Du är bra för mitt ego. Jag har skitkul när jag gör dom, jag har inte tid liksom att teckna eller måla just nu så PS är en bra kompromiss.

*läser igenom vad jag skrivit i inlägget ovanför* Märks det att jag är dyslexisk eller vad? Tydligen så är nya stavningen av funkade - "fukade", sen gör jag tydligen blilder också... 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » mån feb 13, 2006 18:17

Angående Ethan.

Det var väldigt sötsliskigt stundtals. Jag håller nog med, man hade kunnat tona ner det ett par varv. Man hade inte behövt skapa den totala motsatsen av den "ytliga" Brian Kinney för att få fram poängen och syftet med hans roll, att påverka Brian.

Jag vet inte. Jag brukar kunna tycka det är ganska jobbigt när det blir så där ruggigt sliskigt. Speciellt om det känns tillgjort. Jag vet inte om det kändes som det riktigt, Ethans personlighet kändes ganska ärlig trots allt. Tyckte jag. Sen tror jag aldrig att jag riktigt engagerade mig i Justin/Ethans relation, med tanke på Ethans funktion i serien, att sätta Brian ur balans och ifrågasätta Justins känslor för Brian. Sen att det rätt tidigt kändes ganska klart att Ethan inte skulle bli så långvarig i serien hjälpte nog till också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » mån feb 13, 2006 20:15

1.03 "I don't care about what men thinks about their dicks!" Oooookej. Ordet "psychoooo" swishar förbi i hjärnan. Inte riktigt en sådan som man vill ska uppfostra en son.

Michael på baren när justin kommer in var riktigt kul. Stör sig mer på att Justin är där än hans mamma. Och sedan hur han springer till Brian för en bitch-and-moan-session.

"Got some chrystal-meth in his eye." Bästa förklaringen någonsin. Men för satan. De kan ju inte ha ihjäl Ted så tidigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » mån feb 13, 2006 22:13

[3x01]

Ethan och Justin är verkligen sådär megaromantiska som Justin saknat med Brian. Första morgonen tillsammans har alla ingredienser: solljus som strilar in i den bohemiska lilla lägenheten (är det bara jag som förväntar mig höra dragspel och se takbjälkar och skymta Eiffeltornet genom fönstret?), Ethan väcker honom med fiolspel, röd ros och mörk choklad... :rolleyes:

Mikey och Justin. Lysande scen vid containern. Dom har varit påväg hit länge nu, och saker sägs i klarspråk för första gången istället för att muttras bakom ryggar och antydas.

Mikey: You know who he was right from the beginning!

Justin: Yeah. You're the one who told me.

Mikey: And did you think that you could change him? That he would change for you?

Justin: I don't want to talk about it.

Mikey: Of course not. It's over. Onto the next. You got what you wanted.

Justin: So did you! From the first night that we met and he took me home and fucked me, you have wanted me gone. Well Mikey, you finally got your wish. There's nothing standing in your way anymore. He's all yours!

Snygg scen. Mycket bra spelat!

Temmet. Jag säger som Mikey: I want you to have everything in the world, including the hottest sex. I just don't want to hear about it.

Å andra sidan, Michael: I can't imagine having sex with your best friend. :eek:
Jasså minnsann! :twisted:

Brian är överkörd av en ångvält. Det verkar nästan som om han är rejält chockskadad och inte vet riktigt hur han ska hantera det. Åter igen försöker han sig på sin egen självmedicinering när det gäller painmanagment: Sex, droger och alkohol. Den här gången lägger han till Mikey för säkerhetsskull. Men när Mikey säger till Brian vad han egentligen tycker om Justin - i ett försök att bevisa sin lojalitet - brister det.

Så han går hem och köper sig en Justin-kopia. Han vill inte veta vad hustlern heter, inte ens se honom i ansiktet. När han fått honom på mage och bortvänd kan han sänka garden och frossa i sin saknad. Undras om Justin skulle ha stannat om han fått se Brian som han ser ut just då?

Time passed, and it looked as if Beauty would never return. And so the Beast shut himself away from the world in loneliness and despair.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån feb 13, 2006 23:05

Åh en sån fin recension, Ai, jag älskar att läsa dina recensioner. Dom sista raderna var lite :cry: -varning på (det är alltså bra, ur min synvinkel). Jag är för lat för att orka skriva djuplodande recensioner nu, men jag gillar verkligen att läsa dina (och andras). Kram på dig! :lovebunny:

3x07-8
Emmet bönar och ber och skäller ut Brian så att han ska hjälpa Ted. Fan Emmet, du är min hjälte, you've got "balls", you've got flame, you've got everything!

Haha! och när Emmet försöker övertala Ted att det nog inte blir så hemskt i fängelset, för han hade minsann sett i en film hur trevligt det kunde vara det. Vilken film? "Jeff Stryker does hard time". :D

Jag håller med Debbie, jag kommer aldrig att förstå varför Brian gör sådär, att han bara fortsätter att stöta bort folk, fastän han faktiskt har gjort nånting bra, han har hjälpt Ted. Och måste han alltid späda på Teds dåliga självkänsla? Det är så elakt. Jag är glad att inte nån av mina vänner är som Brian, då hade jag varit ännu mer nervvrak än vad jag redan är.. :rolleyes: Men men, det är ju mysteriet som är Brian..

Äntligen blev vi av med Ethan. Good riddance.

Slutscenen! Holy shit! Justin sätter på nån i the Back Room och Brian blir avsugen samtidigt som han tittar på Justin. Förvirring och längtan i Brians blick. Och kanske lite lite hån, mest för att inte tappa ansiktet fullständigt. Men mest det första.

Justin ska nu testa Daphnes stalker-teknik för att få tillbaks Brian. Jag fullkomligt älskar alla scener mellan B och J på kontoret, och hur Justin lirkar Brian runt lillfingret. Vad än Brian säger så har Justin ett bra svar, och hela tiden gör han det med en flin på läpparna. Bråket om att Brian inte skulle ha låtit Justin gå.. hehe, jag satt och fånlog hela tiden. Hur mycket älskade inte jag Justin då! Han ägde totalt. Sen kan jag kanske önska att deras slutgiltiga återförening hade varit lite mera dramatisk osv, men jag är ändå nöjd. Jag förstår att dom båda två var tvungna att hålla masken lite, för stolthetens skull. Och det var bra att Justin fick jobba liiite ialla fall, för att få tillbaks Brian, även om det gick rätt så snabbt ändå. Förvånansvärt snabbt men tanke på att han ändå svek Brian. Men jag tycker ändå att det var Justin som höll i trådarna i alla scener på kontoret, inte Brian, även om Brian kanske trodde det.
Brian: And never to play violin music in my presence again.
*vill krama lite på Brian till tröst*

Sen måste jag bara nämna:
Emmet: I feel like the town slut on prom night. Again! :D
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » mån feb 13, 2006 23:09

[3x02]

Brian fantiserar om Justin samtidigt som han sätter på ett trick. När han är färdig kastar han ut honom utan att ens vända sig om. Inte en blick - det skulle väl förstöra det sista av illusionen, tricket hade ju redan haft osmakligheten att öppna käften och prata.... (don't you just hate it when they do that?! :evil: :D)

Temmet...*hurv* Jag instämmer med Brian: I'm gonna heave my hashbrowns. I don't care what unspeakable acts of pervesions you two freaks commit in private - do you have to flaunt it in the face of deacent god fearing citizents?

Deb: Since when do gay guys use their fists?
HUMOR!

Nåt har hänt med Mel's röst. Hon låter som om hon var från djupt in i gnällbältet - om gnällbältet legat i Nordamerika...

Justin har mognat på sig - i scenen på uteserveringen är det verkligen en flera år äldre Sunshine än i förra säsongen.

Alla är otroligt snygga i håret den här säsongen! Åtminstone Brian, Justin, Mel och Emmet. Ny håransvarig på sminket? :D

Replik som får mig att skratta varje gång:

Jennifer: Justin tells me you're a genius.

Ethan: No. I like to think I inehreted it from my grandfather.

Justin: stolt, ler He was at a concentration camp. inser att det kanske inte var så roligt iallafall och gör en double-take

Cracks me up! :D Framför allt Jennifer's reaktion!

Michael måste vara den mest förlåtande människan i världen - näst efter Ben - för jag hade fanemej sagt upp bekantskapen med Brian efter kidnappningen.
Liten intressant sak - som säkert inte betyder nåt, men ändå - Mikey berättar att han kom hem i 2:45-tiden. Betyder det att Brian håller på "reglerna" fortfarande? Han kysste inte rent-a-Justin i förra avsnittet heller...

Craig Taylor.... :evil: Randy Harrison :lovebunny: Ju fler gånger jag ser serien desto mer övertygad blir jag att pojken är ett geni! Små nyanser hela tiden som är bara så rätt. Scenen mellan Justin och Craig är en favorit i det här avsnittet. Hur stark och modig Justin är - när han sväljer stoltheten och söker upp sin homofobiska skitstövel till far och sen inte kompromissar med sig själv och reser sig och går.

I andan: Man Ska Lära Sig Nåt Nytt Varje Dag!
Möbeltrivia: Nya soffbordet. Ett Mies van der Rohe. Stolen Brian sitter i är också en Mies van der Rohe, en sk. Barcelona-stoldesignad till världsutställningen i Barcelona 1929.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » mån feb 13, 2006 23:13

Tin skrev:Åh en sån fin recension, Ai, jag älskar att läsa dina recensioner. Dom sista raderna var lite -varning på (det är alltså bra, ur min synvinkel). Jag är för lat för att orka skriva djuplodande recensioner nu, men jag gillar verkligen att läsa dina (och andras). Kram på dig!

Tack! Jag är fortfarande bara så lycklig att jag inte är ensam om serien längre.

Jag har verkligen kommit igång. Men bara för att jag säger så så hamnar jag väl i en svacka igen...

Ang dom sista raderna:

Det är sagan Lindsey läser för Gus i avsnittet. ;) Så jag tar inte på mig att ha funnit det på egen hand. Men det passade ju!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film