Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » sön feb 12, 2006 1:00

Matt skrev:Har man hört talas om "Scar" tidigare?

Scar var väl han som åkte runt och låtsades vara trasig i flera timmar, och "jumpade" typ varannan sekund..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Bender » sön feb 12, 2006 3:08

Noam skrev:

Scar var väl han som åkte runt och låtsades vara trasig i flera timmar, och "jumpade" typ varannan sekund..

SPOILERMARKERA! :eek:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Noam » sön feb 12, 2006 4:22

Bender skrev:
Noam skrev:

sorry, trodde inte det var nödvändigt 10 avsnitt bakåt..
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Off » sön feb 12, 2006 13:05

Noam skrev:
Bender skrev:
Noam skrev:

sorry, trodde inte det var nödvändigt 10 avsnitt bakåt..

Alla kanske inte ser serien i samma tempo som du gör det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » sön feb 12, 2006 13:23

2.16 Riktigt bra och spännande. Men jag kan inte komma över det faktum att hela grejen mellan Apollo och Dee känns väldigt konstruerad. Jag har svårt att bry mig om deras "förhållande" då man knappt har fått se några scener alls mellan dom. Dee och Billy däremot har alltid varit söta och jag tyckte så synd om Billy när han friade till henne. Och att han sen dog, det var synd. Jag kommer att sakna honom. Är väl inte riktigt lika lyrisk som Tob, men bra var det. Speciellt att det, precis som Tob säger, blir tydligt att inbördes konflikter utgör ett nästan lika stort hot som cylons.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » sön feb 12, 2006 22:17

Jag har kommit lite efter i BSG-tittandet vilket kanske tyvärr betyder att S2 inte är lika engagerande som S1? Jag vet inte. Har bara inte haft lust att kolla på ett BSG-avsnitt förrän i dag. Nu har jag två avsnitt till som väntar på att bli sedda...

2.14 Nej, inte bra. Totalt ointressant de första tre fjärdedelarna sen blev det lite intressantare.

Jag hade gärna fått veta mer om denna sida av Apollo tidigare under seriens gång. Nu kändes hela Siobhan-storyn lite "titta vad vi kom på denna vecka!" i stället för att vara integrerad i det som hittills hänt i BSG.

Okej, det var inte rätt ut dåligt -- det är trots allt BSG vi talar om -- men ett av de sämsta avsnitten denna säsong, och antagligen någonsin, är det i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön feb 12, 2006 22:51

AKS: Jag tycker också stora delar av S2 har varit sämre än S1. Och hade det inte vart för att det inte hade varit något annat att se på lördagar så hade serien säkert halkat efter hos mig också.

Men IMO så tycker jag både ep 15 och framförallt ep 16 har varit en klar uppryckning.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön feb 12, 2006 22:56

Skönt att veta att det ser bättre ut än 2.14 framöver...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » sön feb 12, 2006 23:16

2x16
Bra avsnitt fast jag tycker inte BSG har hittat tillbaka till sin storhet. Gillade början av s2 men det har varit alldeles för mycket oengagerat stand-alone dom senaste 10 avsnitten. (Med några undantag)

Att Billy dog var en otrolig chock för mig.. Det var det enda riktiga kärleksparet som existerade på Galactica. Att Dee är intresserad av Lee känns helt fel och presenterades för första gången i förra avsnittet på ett väldigt konstigt sätt.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav dizzy » sön feb 12, 2006 23:45

2x16
Bender skrev:Att Dee är intresserad av Lee känns helt fel och presenterades för första gången i förra avsnittet på ett väldigt konstigt sätt.

Att Duala haft känslor för honom har framgått i några små sekvenser här och där åtminstone sen 2x09 (Flight of the Phoenix), när de hade nån slags kampsportsträning ihop. En annan scen var när hon stod utanför och lyssnade på Lee och Starbuck prata i slutet på Resurrection Ship. Så direkt nytt är det inte. Sen har det ju försvunnit helt däremellan när avsnitten handlat om annat.

Tyckte det var ett ok avsnitt men inte mer. Gillade Scar bättre.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » sön feb 12, 2006 23:59

2.15: Helt klart mycket bättre än 2.14. Blev riktigt engagerad ett tag och jag gillar avsnitt med mycket Starbuck.Nu kommer jag nog mig för att se avsnitt 2.16 i morgon och så -- vips! -- så är jag ikapp.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » mån feb 13, 2006 0:29

dizzy skrev:2x16
Bender skrev:Att Dee är intresserad av Lee känns helt fel och presenterades för första gången i förra avsnittet på ett väldigt konstigt sätt.

Att Duala haft känslor för honom har framgått i några små sekvenser här och där åtminstone sen 2x09 (Flight of the Phoenix), när de hade nån slags kampsportsträning ihop. En annan scen var när hon stod utanför och lyssnade på Lee och Starbuck prata i slutet på Resurrection Ship. Så direkt nytt är det inte. Sen har det ju försvunnit helt däremellan när avsnitten handlat om annat.

Hmm du har säkert rätt men jag ser ingen som helst kemi mellan dem. Ska lyssna på Podcasten nu och se vad Ron Moore säger om saken.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Bender » lör feb 18, 2006 17:35

2x17 - Bra avsnitt!
Det var ju självklart att det var en fälla, förstod aldrig varför Lee var så förlåtande för commandern på Pegasus, även om han till slut räddade dem.
Gaius som president? Det vore riktigt illa för mänskligheten... Så "ond" som han är så borde han ha ett eget "Darth Vader"-theme som spelas varje gång han är i bild.
Detta avsnitt var en riktig uppryckning från den senste tiden... hoppas säsongens sista 3 avsnitt övertygar ännu mer!

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav freso » lör feb 18, 2006 17:52

Bender skrev:2x17 - Bra avsnitt!
Gaius som president? Det vore riktigt illa för mänskligheten... Så "ond" som han är så borde han ha ett eget "Darth Vader"-theme som spelas varje gång han är i bild.

Roligt att Gaius kommer med lite i bilden igen. Kan bli en intressant sidplot. Men när ska de återknyta till resan mot "Earth" då?
Skönt att det inte blev ännu ett tidshoppavsnitt. Förstår fortfarande inte Lee's nya flickvänssituation. Den var dåligt framtagen... d v s helt ointressant.
Det verkar vara en trend att Pegasus commanders dör, ända tills vi har en vi känner igen där, som nu. Hehe.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav The Buffster » lör feb 18, 2006 22:08

2.17 Vet inte riktigt vad jag tyckte om avsnittet. Men scenen när Gauis berättade att han ställer upp som presidentkandidat var riktigt bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » lör feb 18, 2006 22:10

BSG S2-finalen kommer att bli 90 minuter lång! Det ser jag fram emot. BSG är en serie som gör sig i det längre formatet.

The end of "Battlestar Galactica's" second season will come a little later than expected.

A half-hour later, to be exact. The Sci Fi Channel series will extend its season finale to 90 minutes -- although the network says that still won't be enough time to resolve the show's myriad plot threads.

Artikeln spoilar tyvärr vad sista avsnittet kommer att handla om så besök helst inte sidan:
http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön feb 19, 2006 16:52

2.17

Bra avsnitt men inte lika bra som förra. Gaius var under många gånger i säsong 1 lite av en favorit. Kan presidentplanerna göra att vi får mer Gaius (och därmed också No 6) så är jag väldigt nöjd.

Roligt att avslutningen blir lite längre. Inte fel alls.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » mån feb 20, 2006 0:04

Har hamnat lite efter de senaste veckorna, delvis p.g.a att jag inte alls gillade 2x15. Men nu har jag sett 2x16... Mycket, mycket bra avsnitt!!

2x16
Någon gång mitt i tänkte jag att det här vore ett bra avsnitt att visa någon som inte sett serien alls. Temat för serien skildras i och med att man tar upp cylons/människor-problemet, och det är en utmärkt stand-alone i och med gisslandramat. Men man behöver nog ha lärt känna karaktärerna i förväg för att bli som mest påverkad när folk börjar skjuta och de blir skadade... och rentav dör..! :eek: Billy..! :cry:

Jag tycker Dee/Lee-attraktionen fungerar utmärkt. Det är något jag över huvud taget uppskattat med BSG - att karaktärerna inte blir förälskade i en person och det som följer sen är en typisk filmisk grej... istället kommer nya attraktioner plötsligt och det skiftar och kan gå tillbaka till samme person eller skifta igen... det känns mer realistiskt så, och mindre förutsägbart.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav freso » lör feb 25, 2006 17:59

2.18
OOH, detta var ett jävligt bra avsnitt. Mycket handling, återkoppling, förklarande. Whooo! Ett lyft för säsongen!

Haha, att Six hade en egen Gaius också. Men de verkar ju inte vara samma person ändå. Så det ser ju ut som om de inbillar sig, samtidigt som det känns som om det är något mer... typ deras medvetande har fastnat i varandras huvuden eller något sådant (lever ett eget liv), för någon länk mellan dem och deras riktiga kropp verkar ju inte finnas.

Intressant att det verkar vara en halvjobbig process att återfödas för klonerna. Jag har inte riktigt fattat hur de synkar varandra än, när olika kloner lever olika liv, integrationen i en ny kropp...

Hoppas det blir lite mer Caprica-action nästa gång. Det blev ju spännande där nu!

Är det nån som har räkningen på hur många kloner man fått se nu av de 12 som ska finnas? Fem?
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Bender » lör feb 25, 2006 18:42

2x18.. Riktigt bra avsnitt ja.. BSG is back on track!
Början var rätt effektiv och maffig, det var härligt att höra trummorna som spänningshöjare utan att behöva blunda! :)
Kul att återse Caprica igen... BSG är nog som bäst när det berättas historier på flera platser samtidigt. Grejen med Six och Gaius har jag inte riktigt förstått men det är helt klart intressant... Kanske är Gaius en hemlig Cylon utan att vara medveten om det själv?!

Det var skönt att ta en paus från rymdaction och det flesta scener på Galactica, det har varit mycket Lee Adama och Starbuck på sistone, babyhistorien fick vara lite i bakgrunden för det som hände på Caprica.

Kanske får vi se ytterliggare sammarbete mellan människorna, Six/Gaius och Sharon? Jag trodde hela tiden under avsnittet att halsbandet (edit2:) skulle spela en stor roll i senare avsnitt.

freso: (om cylonsmodellerna)
På Aint it cool news listar dom 6 modeller:
1) Sharon Valerii (Grace Park)
2) Aaron Doral (Matthew Bennett)
3) Leoben Conoy (Callum Keith Rennie)
4) Doc Simon (Rick Worthy)
5) D’Anna Biers (Lucy Lawless)
6) Number Six (Tricia Helfer)
edit: fast nu kanske vi fick annan numrering i det här avsnittet?!?
Senast redigerad av Bender sön feb 26, 2006 13:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » lör feb 25, 2006 19:59

2.18: Wow! Riktigt bra avsnitt! Det innehöll en hel del av de saker jag saknat på senare tid.

Sharon-cylonen var i alla fall Number 8. Sen kommer jag inte ihåg vad de andra var...

Jag älskade att vi var tillbaka på Caprica och att Starbucks kille levde! Jag gillar honom. Har egentligen inte så mycket att säga förutom att det är ett av de bästa avsnitten denna säsong.

I framtiden hoppas jag verkligen att Caprica eller nån annan av planterna alltid kommer att finnas som en del av handlingen. I denna halva av säsongen har jag blivit lite less på att bara vara på Galactica och Pegasus hela tiden.

Jag tror att säsongen kommer att avslutas på ett ypperligt vis om detta avsnitt kan ses som en indikation...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön feb 26, 2006 12:27

2.18 Briljant! Riktigt jävla briljant!

Håller med om vad andra har sagt. Mer Caprica, eller rättare sagt, mer miljöombyten! Det blir en hel annan närhet i serien när den utspelar sig i miljöer som finns i verkligeheten, lättare att relatera till helt enkelt.

Cylonerna har inte bara känslor, det verkar som dem också är individer, varje cylon är en egen individ med egna friheter, med egna sinnen, med egna minnen och allt överförs till en ny kropp. Skiljelinjen mellan vad som är gott och ont suddas ut allt mer, och Bsg blir allt gråare.

Babyn. Jag tycker det var en bra lösning på den storylinen.

Nä. Detta var sanslöst bra. När Bsg är så här bra, så är det knappt jag kan förstå hur serien kunde vara så "tråkig" under 4-5 avsnitt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » mån feb 27, 2006 19:39

2x18
Riktigt bra men jag stör mig på att vi bara får se de cylons som är avslöjade. Alltså man förstår ju att det måste vara så men det blir så uppenbart på något sätt att det är en tv-serie.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Forever Chosen » tis feb 28, 2006 18:02

Har tänkt att se den här serien länge nu, ni rekommenderar BSG va ;)
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav freso » ons mar 01, 2006 0:33

Forever Chosen skrev:Har tänkt att se den här serien länge nu, ni rekommenderar BSG va ;)

Rekommenderar? Den är ju ett måste att se. Men se till att se "miniserien" först, typ piloten alltså.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Noam » ons mar 01, 2006 6:04

2x18 - Håller med tidigare talare, lysande!
Sweeet, med en ny solid storyline.. detta kan bli riktigt intressant! Vad kommer Sharon och Number 6 hitta på nu? Kommer dom alliera sig med de överlevande människorna på Caprica? Kommer de försöka ta sig till Galactica? Kommer de sabotera för sina landsmän? *mumma mumma*
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Forever Chosen » ons mar 01, 2006 14:12

freso skrev:
Forever Chosen skrev:Har tänkt att se den här serien länge nu, ni rekommenderar BSG va ;)

Rekommenderar? Den är ju ett måste att se. Men se till att se "miniserien" först, typ piloten alltså.

Absolut :)
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav The Buffster » ons mar 01, 2006 15:57

2.18 Har nog inte så mycket att tillägga förutom att det BSG jag saknat äntligen var tillbaka. Egentligen gillar jag väl Apollo och Starbuck en hel del men det har kanske varit lite väl mycket fokus på dom på senare tid. Flera parallell handlingar är alltid kul. Särskilt när dom ustpelar sig i olika miljöer. Mer Caprica i fortsättningen. Kul också om det blir ett samarbete mellan Sharon, six och Anders.

Har väldigt höga förväntningar på säsongsavslutningen, den kan nog bli riktigt, riktigt bra.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Bender » lör mar 04, 2006 12:56

s02e19 - Bra..

Gillade förra avsnittet bättre... Lite tråkigt att dom hittade Anders och gänget direkt men nu kanske det tar några avsnitt att ta sig ifrån Caprica. Presidentdebatten kändes lite forcerad, känns som om Roslin skulle kunna hantera situationen mycket bättre. Gillade präst-samtalet med Tyrol även om bakgrundshistorien gärna kunde fått en lite längre uppbyggnad.

Ett helt ok avsnitt, ser fram emot säsongsavlutningen nu!

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav adolvsson » lör mar 04, 2006 15:52

Bender skrev:s02e19 - Bra..

om bakgrundshistorien gärna kunde fått en lite längre uppbyggnad.

Fast det känns väl lite som än av grejerna med BSG? Generellt genomgående grej, och även om det kändes lite ovant och inte helt rätt i början, har jag accetepterat det. Dom får det att funka riktigt bra.

Teasern till det här avsnittet innehöll mer än de flesta serier trycker in i ett helt avsnitt, kändes det som. Intensivt, men varför den tungt 80-talsinfluerade musiken?

Riktigt jäkla bra avsnitt. Kanske inte riktigt lite bra som föregående, men det skulle jag vilja skylla på regissören, antagligen. Överhuvudtaget fanns det något över hela avsnittet som gav det en konstig känsla av 90-talstelevision. 80-tal och 90-tal. Galet.

Men riktigt jäkla bra, överlag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film