av adolvsson » sön jan 29, 2006 4:07
Jag har tittat på två avsnitt av In Justice, nummer två och nummer fem, och även om jag egentligen inte känner för ännu en såhär renodlad CotW-baserad serie, är det inte säkert att jag kan låta bli. Precis som med t ex Without a Trace gör fallens natur att det blir karaktärshistorier i centrum, vilket jag har en förkärlek för, och de fasta rollernas personkemi och relation (det gäller framför allt Kyle McLachlan och Jason O'Mara, Jag älskar deras samspel) gör det till en ohälsosamt underhållande liten serie. Det finns stunder av klassisk amerikansk överdriven känslosamhet och patriotism, men de är små och ärligt talat uppvägs det mer än väl av redan nämnda fördelar. Att döma av de här två avsnitten, åtminstone. Jag har ingen lust att gå tillbaka och plocka upp de tidigare avsnitten än, men kommer nog fortsätta framåt ett tag till.
Långt ifrån det bästa på TV just nu, men när det kommer till guilty pleasures kan man göra mycket värre.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch
Blogg |
Twitter |
Instagram |
Facebook |
LinkedIn