IMDb skärper sig när det kommer till TV-serier!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

IMDb skärper sig när det kommer till TV-serier!

Inläggav caffeineaddict » sön jan 29, 2006 13:29

Japp, någon gång i förra veckan bestämde sig IMDb för att bli ännu lite bättre och skapa individuella sidor för varje avsnitt av en TV-serie. Naturligtvis är det ännu tidigt (och det går inte än att lägga röster på individuella avsnitt), men det är helt klart ett steg i rätt riktning. Det gör allt mycket mer lättöversiktligt och man slipper krångel med de där evighetslånga gueststar-listorna som man har fått dras med tidigare.

Förr eller senare kommer plot summaries, trivia och liknande att börja samlas för alla avsnitt, misstag (såsom de att Oz är creddad i alla S1-avsnitt av Buffy än så länge) kommer korrigeras och rätt vad det är kommer bloatade sidor som tv.com vara onödiga.

Go, IMDb! Reign supreme!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön jan 29, 2006 13:32

Bild IMDB. Den enda sån här megaresurssidan på nätet som inte fallit för frestelsen att göra om sin sajt med mängder av flashmenyer och javascript (de jävla annonserna undantagna, och det får man väl skylla på filmbolagen). Måtte de behålla sin rena kodning och sitt mäktiga innehåll i evighet, amen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav poser » sön jan 29, 2006 13:38

IMDB is taking over the world.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav gaspode » sön jan 29, 2006 14:29

Tyvärr la de till samtidigt en annons-sida mellan klickningar ibland som är bra irriterande.. Nackdelen med detta är väl om man vill veta, som jag ibland, vem som spelade en viss karaktär som man inte vet vilket avsnitt den var med i.. :) Specialfall dock, och i det stora hela så är det bättre såhär!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » sön jan 29, 2006 15:06

IMDB är bäst på Internet.

gaspode skrev:Tyvärr la de till samtidigt en annons-sida mellan klickningar ibland som är bra irriterande..

Någon sådan har jag inte fått. Känner mig utanför. (Fast det kanske bara är för icke-registrerade personer.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön jan 29, 2006 15:17

jag är en registrerad person.. men nu får jag inte upp det heller, så de kanske fick in tusen klagomål i minuten tills de plockade bort det.. :)

yay!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav poser » sön jan 29, 2006 15:37

gaspode skrev:jag är en registrerad person.. men nu får jag inte upp det heller, så de kanske fick in tusen klagomål i minuten tills de plockade bort det.. :)

yay!

Det har hänt mig några gånger sen några veckor tillbaka, fast det händer väldigt sällan. O_o

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » sön jan 29, 2006 16:02

A bear skrev:Måtte de behålla sin rena kodning och sitt mäktiga innehåll i evighet, amen.

Det hoppas jag verkligen, sidor som tv.com är bara omständiga. Jag saknar fortfarande tvtome, kanske att IMDB kan bli en ersättare nu.

caffeineaddict skrev:Förr eller senare kommer plot summaries, trivia och liknande att börja samlas för alla avsnitt, misstag (såsom de att Oz är creddad i alla S1-avsnitt av Buffy än så länge) kommer korrigeras och rätt vad det är kommer bloatade sidor som tv.com vara onödiga.

Är det helt säkert att allt det kommer?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön jan 29, 2006 16:24

Illyria skrev:
caffeineaddict skrev:Förr eller senare kommer plot summaries, trivia och liknande att börja samlas för alla avsnitt, misstag (såsom de att Oz är creddad i alla S1-avsnitt av Buffy än så länge) kommer korrigeras och rätt vad det är kommer bloatade sidor som tv.com vara onödiga.

Alltså, korrigeringarna har redan börjat göras. Du kan gå in och anmäla när någon regular är creddad på fel avsnitt. Och trivia och goofs finns redan på vissa avsnitt. Så, ja, det kommer. Det enda jag är rädd för att det inte kommer dyka upp är röstningsmöjligheten på enstaka avsnitt, men det får man väl hoppas på.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav qarlsson » sön jan 29, 2006 16:32

IMDB rocks!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav adolvsson » sön jan 29, 2006 16:44

caffeineaddict skrev:
Illyria skrev:

Alltså, korrigeringarna har redan börjat göras. Du kan gå in och anmäla när någon regular är creddad på fel avsnitt. Och trivia och goofs finns redan på vissa avsnitt. Så, ja, det kommer. Det enda jag är rädd för att det inte kommer dyka upp är röstningsmöjligheten på enstaka avsnitt, men det får man väl hoppas på.

Det har väl aldrig gått att rösta på TV-serier på imdb?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » sön jan 29, 2006 16:55

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:
Illyria skrev:

Det har väl aldrig gått att rösta på TV-serier på imdb?!

Nej, men nu när man kan gå in på enstaka avsnitt hoppas jag de lägger till den möjligheten. Att betygsätta ett avsnitt vore betydligt mer användbart och trivsamt än att sätta ett betyg på en hel serie.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » sön jan 29, 2006 17:05

Märkte detta för ett par dagar sedan. Imdb har redan innan varit en mycket välbesökt sida hos mig. När man på senare år blivit mer än hyggligt intresserad av tv serier också så är detta väldigt välkommen. Tv.com har aldrig fungerat smidigt för mig, så jag hoppas imdb skall kunna ta över den rollen hos mig nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav wyndham » sön jan 29, 2006 19:21

Jag är medlem och har inte sluppit undan dom nya annonssidorna. Så ett steg bakåt och två steg framåt känns det lite som.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav LWes » mån jan 30, 2006 19:01

Det är en del saker jag inte gillar med ändringen.
T.ex. förrut när man ville se guest stars för någon serie fick man ju upp en sida med alla i hela serien. Nu måste man typ gå in på varje avsnitt för sig, vilket är extremt jobbigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis jan 31, 2006 1:50

Mohah! Tills de fixar det "på riktigt" kan man betygsätta avsnitt genom att föra in dem i My Movies och välja "Make Ballot". :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör feb 11, 2006 23:26

Såg att de ahr fixat det där så att man faktiskt kan se alla gästskåedespelarna i en tv-serie igen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav freso » sön feb 12, 2006 0:52

Det finns en halvny wiki man även kan spana på om man vill. http://tviv.org/
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav carre » sön feb 12, 2006 12:47

freso skrev:Det finns en halvny wiki man även kan spana på om man vill. http://tviv.org/

fanns inte så mycket info där bara, men det ser väl ut som det kan bli bra.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Återgå till TV-serier och film