Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor jan 12, 2006 18:26

2x10: As bra avsnitt. Jag kommer nu ihåg att det är min favoritserie.
Mr Eko är så cool! och hans bakgrundshustioria var mycket intressant och spännande! och det var så bra att flygplanet var inblandat och så, det gillade jag. Jag tyckte dock att det var så synd när han hittade sin brors kropp, jag hade hoppats på att han skulle överlevt och fortfarande vara vid liv, kanske vara med The Others...
Men det är ändå gott om folk i jungeln! Jag kom att tänka på att förutom The Others som verkar vara ganska många finns ju även Danielle och Desmond någonstans där, vilket leder till min stora fråga om varför The Others låtit Danielle vara ifred sååå länge och hon har väl inte ens SETT dom, bara hört viskningarna. Hur kan hon inte ha sett dom?

Fortsättningen på förra avsnittets cliffhanger var lite lam, eftersom man inte fick så mycket mer info om det (jävla Jack som kom och avbröt!) men vi kan ju i alla fall ta för givet att The Others har sitt högkvarter i ännu en annan bunker, om vi inte redan trodde det, jag kommer inte ihåg för att det var ett tag sen förra avsnittet.

Sen fick vi det bekräftat att den svarta dimman var själva monstret som vi väl hade trott. Jag hoppade till när den första explotionen skedde. Det var lyckat av dom.
Jag har många frågor om den svarta dimman och vad det är... När kameran åkte igenom den såg man ju blixtar så man kan väl anta att den har att göra med dom elektromagnetiska krafterna på ön. Det verkar ju faktiskt vara en levande organism, vilket jag tycker är väldigt intressant. Jag undrar fortfarande vad den här "incidenten" vi fick höra om på filmen kan vara. Att det skulle vara den här sjukdomen som tydligen var så farlig (och kanske var den som gjorde Danielles kompisar galna). Hur mycket av dom här sakerna är samma och hur mycket är separata saker? The Others, svarta dimman, forskarna, sjukdomen, och andra saker vi fått höra om kan tolkas på många sätt.
Seg tycker jag verkligen inte att serien är, eftersom den är så fokuserad på rätt spår hela tiden. Flashbacks och "ö liv" är saker man får se på sidan om, men jag tycker att det är kul. Jag hade inte velat att dom i Survivor och Big Brother hoppade från tävling till tävling och utröstning, man vill ju se lite av vardagen.
Jag kan inte påstå att jag tyckte att det var väldigt intressant på något sätt att se Kate klippa håret på Sawyer (vilket verkade se exakt likadant ut efteråt typ), men det är ändå trevligt. För varje avsnitt kommer man ändå djupare in i handlingen och mysterierna. Det som är annorlunda från andra serier, är att sidohandlingarna som inte har med huvudarcen/arna handlar om huvudpersonerna, istället för att ha en huvudperson och några gäster som man aldrig får se igen.
Precis som i One Piece kommer man ibland inte mycket djupare, men vägen dit är fantastisk, och då och då händer det saker som är ännu mer fantastiska. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Jag skulle aldrig följa en serie som denna om jag inte tyckte så, och jag förstår inte varför man om man inte gör det inte väntar några år till serien har slutat med att se alla avsnitt, för då lär ju saker gå ganska fort, om man kan se vidare hur mycket man vill istället för ett avnsitt i veckan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor jan 12, 2006 22:06

2.10

Riktigt bra avsnitt. Mycket pga. att Ekos bakgrundhistoria kändes intressant, och att det var en direkt koppling till ön. Jag gillade det skarpt. Röken, hmm, ja det verkar ju som det är "monstret", skall bli spännande att veta mer om det.

I vardaglig Lost-anda fick vi ingen riktig uppföljning på förra veckans cliffhanger. Typiskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » tor jan 12, 2006 22:10

2.10 Jag måste lära mig att ge upp serier när jag inte gillar dom längre. Men jag kan inte det ännu så jag fortsätter att se Lost. Och det här avsnittet var i och för sig ganska bra. Från första stund så kände man att Eko hade stor potential och för första gången på ett bra tag så var flashbacksen intressanta. Han karaktär är onekligen en av dom mer intressanta på ön.

Och sen Claire. Vilken fullkomligt hemsk person. Att bli så arg på Charlie för att han hade varit frestad av drogerna. Jag menar trodde hon att det var lätt att sluta knarka eller? Och han hade ju inte ens smakat. Nej usch, är det någonting jag har svårt för så är det människor som är fördömande. Som att hon skulle ha klarat det så mycket bättre? Och bara för att han inte sa det till henne, hur lätt tror hon att det är? Det slog henne inte att det han behöver mest antagligen är hennes stöd. Visst Charlie kan vara rätt irriterande men nu ogillar jag Claire betydligt mer.

Avsnittet var som sagt okej men egentligen så tycker jag inte att detta är speciellt bra. Fast det är klart Sawyer i uppknäppt skjorta är aldrig fel ;) .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Zaxx » fre jan 13, 2006 3:23

När jag läste Lwes kommentarer fick jag denna visionen:
Vet inte varför men jag fick bara en idé av att "The Others" är de själva fast i ngn form av speglad version....

Onda/Goda, Gamla/Unga, Dåtid/Nutid på ngt sätt de själva iallfall. Har en känsla av att magnetismen och elektroniken på ön har med tiden att göra iallfall...

MEN det kanske mest intressanta är att när kameran flyter genom röken ser man olika människor. Det jag kan hitta är följande:
Mr. Echo med förskräckt ansikte
Walt
Dö-skalle
Kvinnofigur, troligen Claire
En äldre man

SKUMT SKUMT
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Zaxx » lör jan 14, 2006 0:36

Spoiler 2.10
Ändrar min åsikt ang vad som finns i röken...

Det verkar vara Echos liv som "flashar framför hans ögon"

Ännu bättre, röken läser av människors liv och dömmer dem!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » lör jan 14, 2006 0:43

Zaxx skrev:Spoiler 2.10
Ändrar min åsikt ang vad som finns i röken...

Det verkar vara Echos liv som "flashar framför hans ögon"

Ännu bättre, röken läser av människors liv och dömmer dem!

Det låter intressant... och det får en att undra ytterligare vad fan det är för någonting??? Vi vet ju att Locke också sett monstret i vitögat så att säga. och det tar oss ju tillbaka till frågan vi hade tifigt i serien, varför dödar den vissa och inte andra? Piloten dödades ju, jag kan inte komma på någon annan just nu, men Locke fick leva, medan Locke senare blev tagen av dom och dragen genom jungeln men dom andra räddade honom (visst var det Locke det var?). Om det verkligen är en någorlunda intelligent livsform, vad får den att handla som den gör?
Jag vill inte tänka på det för mycket, jag vill helst glömma bort att serien existerar tills nästa avsnitt kommer så att jag slipper längta dit så mycket.
Undra vem nästa avsnitt handlar om. Det ska jag nog kolla upp.

vem avsnitt 2x11 handlar om:
JACK?!?!?! Om tv.com inte har fel så kommer det handla om JACK! VA?! Varför honom när han redan haft så många avsnitt och flera bara haft ett? Jag har inget emot honom och jag tycker att hans flashbacks varit okej och så, men jag tycker att det är helt orättvist att han får ett till avsnitt redan. Eller försöker dom berätta allt dom vill berätta om honom så fort som möjligt så att han kan DÖ? Det tycker jag låter logiskt. Jag skulle inte direkt ha något emot det. Jag gillar när karaktärer dör, det är spännande och hemskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » lör jan 14, 2006 2:03

Spoiler 2.10 ->
Men det känns ju iofs lite som om serien är uppdelad i två delar.. en som är det gamla gänget och som handlar om "S1 händelserna" och en del som handlar om de nya karaktärerna och de "nya händelserna".

De kanske vill gå tillbaka till kärnan o visa kärnhistorien lite mer?

Kanske kommer Jack på Michael med datorn och sticker o letar?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Tinkerbelle » sön jan 15, 2006 21:24

Jag läste nåt på Lunarforumet(ja, lunar. :oops: ) som jag tyckte lät rätt bra, angående röken:
"Locke har ju också mött röken, första gången såg han ju riktigt rädd ut, andra gången när han bar dynamiten, först blev han ju nyfiken, men när det förflutna kom för nära försökte han fly, men man kan aldrig fly från sitt förflutna, det var därför han nästan blev nerdragen i gropen!
Jag tror han kommer att möta röken igen, och då måste han göra som mr ecco.. dvs se sitt förlutna, stå för det. och gå vidare i livet"
Jag är dålig på att spekulera, så jag tänker inte ens försöka. Men låter det inte rätt troligt?
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor jan 19, 2006 15:40

2.11:Bästa på en bra stund. När serien är så här är den ändå helt okej och stundtals riktigt bra. Och slutet lovar gott inför fortsättningen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor jan 19, 2006 17:15

2x11Jag tyckte såklart att det var fantastiskt. Speciellt mannen som talade med dom och ALEX. Man ser knappt något av Alex (bara armen väldigt), så man kan inte avgöra om det är en tjej eller kille eller ålder, men det måste ju vara Danielle's barn. Utmärkt!
och Jin och Sun's scener gillade jag mycket.
Flashbacksen var ju ganska ointressanta, men ändå bra att få veta vad som hände med Jack's fru.
Kate var dum. Kunnde hon inte bara acceptera att hon behövde stanna och vakta knappen? Hon är dum.
Nu kan väl inget mer avsnitt den här säsongen handla om Jack, det går inte.

nästa avsnitt kommer handla omCharlie. Det vet jag inte om det kan vara så roligt, för det lär väl inte föra handlingen med The Others och det framåt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » tor jan 19, 2006 18:14

2x11Bra Avsnitt, men tråkigt med Jack flashbacks, tycker han är så stel.
Nästa avsnitt kommer förmodligen inte vara så spännande, det är typiskt Lost att ha ett bra avsnitt sedan gå ner till ett tråkigt filler avsnitt, blir det så blir jag less...
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » tor jan 19, 2006 22:29

2.11 Bra avsnitt, faktiskt. Men precis som Peppe är jag pesimistisk. Troligen kommer det att var seeeegt lagom till nästa gång. Men, men Jacks, Sawyers, Lockes och Kates möte med The Others var mycket intressant. Gillade även Jacks plan på att bygga upp en arme. Det känns som att det kan ge serien lite riktning. Flashbacksen var nästan dödligt trista, fast nu vet vi i alla fall vad som hände mellan Jack och hans fru. Då är det ur världen. Inga mer Jack flashbacks. Man kan ju alltid hoppas att vi får veta mer om The Others och vad dom vill nästan vecka, men jag tvivlar starkt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » tor jan 19, 2006 23:08

2.11

Flashbacksen var jätte tråkiga. Bara sista delen som lykades fånga mitt intresse någerlunda. Annat var det med ö-bitarna, alldeles fantastiska, spännande och vi kommer någonstans. Kändes det som iaf.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Zaxx » lör jan 21, 2006 2:14

2.11

Tycker egentligen inte vi kommer så långt alls... bara att vi får se, vad vi tror är The Others än sålänge. Coolt gjort iallfall, de måste ju ha många andra saker än bara bo på ön, iom att de hade en båt mm.

Jag tror såklart vi har minst 3 olika parter på ön. The Others behöver ju inte bara vara en sak/sort/ras/monster/människor ur våran synvinkel.
Gamla scientists som gått berserk av strålningen från magnetfältet?

ps. Lwes: vart såg du Alex?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Noam » lör jan 21, 2006 4:04

Zaxx skrev:2.11

Alex var ju den som kom fram med Kate.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Zaxx » tis jan 24, 2006 1:00

Noam skrev:
Zaxx skrev:2.11

Alex var ju den som kom fram med Kate.

Jaja.. ok Jaja.. mmm jaja
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav The Buffster » tor jan 26, 2006 20:57

2.12 Satt väl egentligen mest och var arg under hela avsnittet. Har någon av människorna på ön hört talas om medkänsla? Stackars Charlie (som förvisso är rätt jobbig) kämpar med sitt drogmissbruk och istället för att stötta honom är alla bara arga. Helt obegripligt. Usch, fördömande människor är bland det värsta som finns.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor jan 26, 2006 21:18

The Buffster skrev:2.12 Satt väl egentligen mest och var arg under hela avsnittet. Har någon av människorna på ön hört talas om medkänsla? Stackars Charlie (som förvisso är rätt jobbig) kämpar med sitt drogmissbruk och istället för att stötta honom är alla bara arga. Helt obegripligt. Usch, fördömande människor är bland det värsta som finns.

Ja visst. Dom (och vi alla) borde uppmuntra knark! "Knark är Gott!" :rolleyes:
Usch, knarkande människor är bland det värsta som finns.

2x12 = Ganska bra avsnitt. Inte lika bra som det brukar, men ändå bättre än dom flesta andra serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor jan 26, 2006 22:09

LWes skrev:Ja visst. Dom (och vi alla) borde uppmuntra knark! "Knark är Gott!" :rolleyes:

Det var exakt det jag menade. Verkligen.

Vet inte ens om jag orkar förklara. Men självklart menade jag inte att dom ska uppmuntra Charlie att knarka. Det jag menar är att dom borde inse hur svårt han har det och att det blir mycket lättare för honom att sluta om han har deras stöd istället för deras fördömande.

Och att säga att knarkande människor är det värsta som finns utan att alls tänka på orsakerna som kan finnas...

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » tor jan 26, 2006 22:23

Tråkigt avsnitt, dålig fortsättning på ett grymt avsnitt, Lost är så jävla dåligt ibland, bara för att charlie har knarkproblem så kan man vara en fitta mot han så att han kanske börjar på nytt, nice! bra tänkt, eller ska vi mörda honom istället :) Han är ju trots allt knarkare, det blir ju bättre utan han :)
Förstår de inte att de måste hjälpa honom?
Förutom charlies grymt tråkiga flashbacks så var avsnittet så otroligt tråkigt och serien har för många karaktärer och för tråkiga karaktärer så det blir omöjligt att älska någon (finns kanske nåt undantag).
Sämsta lost avsnittet på länge, jag blir less less less på att dom inte kan ha flera bra avsnitt irad för att dom är så torra att de inte kan komma på nånting vettigt.
Överskattat!%"&"&"
EDIT: LWes ensidigt tänkande? Försök tänka från deras perspektiv också, aja vi har väl olika åsikter här, skit it.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » tor jan 26, 2006 22:30

Peppe: Håller helt med dig. Egentligen borde man sluta se Lost. Men så ibland (inte ofta numer) kommer det ett riktigt bra avsnitt. Och så är jag ju trots allt nyfiken på mysteriet kring ön och hur allt hänger ihop. Men ojojoj vad långsamt det går.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor jan 26, 2006 22:57

The Buffster skrev:
LWes skrev:Ja visst. Dom (och vi alla) borde uppmuntra knark! "Knark är Gott!" :rolleyes:

Det var exakt det jag menade. Verkligen.

Vet inte ens om jag orkar förklara. Men självklart menade jag inte att dom ska uppmuntra Charlie att knarka. Det jag menar är att dom borde inse hur svårt han har det och att det blir mycket lättare för honom att sluta om han har deras stöd istället för deras fördömande.

Och att säga att knarkande människor är det värsta som finns utan att alls tänka på orsakerna som kan finnas...

Jag förstod vad du menade.
Men jag kan förstå alla karaktärernas handlande. (eller kanske inte direkt varför Charlie flippade ut och ville bränna jungeln för att kunna ta bebisen)

Men föredömen är en dom man ger före man har all fakta, t.ex. man ser en person och dömmer hur den är p.g.a. utseende och utan att veta något om den.
Claire och John vet att Charlie var heroinberoende. Dom vet även att han en lång tid bar runt på en staty full med heroin, och det sammtidigt som han tog hand om bebisen. Jag skulle inte kalla det för fördomar, utan snarare att dom dömmer honom på hans gärningar. Även om situationen inte är samma, så om någon mobbar någon annan, är det då fel att dömma den personen för vad den gör?
Om jag hade varit Clarie hade jag blivit upprörd över det.
Dom är på en öde ö. Dom känner inte varanndra.
Jag förstår att Charlie känner sig desperat att vinna tillbara Claire's tillit, men han borde bara ta ett steg bakåt och ta det långsamt. Det har ignet med droger att göra, han har blivit stark nog att komma över det. Han började bra med blöjorna han gjorde, men sen flippande han ut helt.
Vem vet vad drömmarna betydde. Om han kännde så starkt att bebisen skulle döpas hade det säkert kunnat hända utan allt detta, för nu isolerar han sig bara mer från dom andra.
John har försökt hjälpa honom förut och han kanske gör det igen, men det är tveksammt.
Jag tror att Charlie's nästa steg är att med hjälp av Eko finna Gud, och det kan bli hans räddning.
Jag tycker att droger är fel och det är inget mer med det. Jag säger inte att att som någonsin knarkat är onda eller borde dö. Det enda jag menade var att jag tycker inte att Claire gör fel (jag hade förmodligen inte agerat som hon, men det är en annan historia) och jag skulle hellre vara en människa med föredömmen (vilket jag inte tycker att det här fallet är) än en människa på knark. Ungefär.
Jag tycker inte att man ska tolerera droger. John gör rädd med att vara hård mot Charlie (som ju hade tagit och gömt alla statyerna och ljugit om det.). Jag dömmer inte Charlie, han är en schysst kille, men han får ta det lugnt ett tag, för han har satt sig i en knipa i.o.m. att förlora Claire och John. Han skulle aldrig tagit den första statyn till att börja med. Så enkelt är det.
Eller ännu bättre, han skulle inte börjat använda heroin från början, men det är en helt annan historia som vi inte riktigt har alla delar av. Han borde stödjat sin bror som vill ta hand om sig för sin familjs skull, istället för att förstöra sig själv istället.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » fre jan 27, 2006 0:30

Men herregud, sluta se då. Ni har sett 36 avsnitt och det är ju inte som att det bara har börjat bli sämre nu på senare tid.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » fre jan 27, 2006 0:45

2x12Jag hoppas att Jin får en större roll i någon uppkommande storyline snart. Jag tycker att han är farcinerande. En riktigt fantastisk karaktär.

Nästa avsnitt kommer handla om: Sawyer. Hmmm. Hans flashback kanske kan vara intressanta. Ö-delarna kan säkert vara spännande och föra The Others-handlingen framåt.
Bättre än den här veckas avsnitt blir det säkert i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre jan 27, 2006 11:50

CheeseGuy skrev:Men herregud, sluta se då. Ni har sett 36 avsnitt och det är ju inte som att det bara har börjat bli sämre nu på senare tid.

Haha, jo jag vet att jag borde. Men jag har extremt svårt att sluta se serier som jag en gång har fastnat i. Det han knappt hänt. Så ja jag vet att jag borde men jag kan inte. Och som jag säger ibland är det bra och mysteriet kring ön känns fortfarande spännande.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » fre jan 27, 2006 14:44

The Buffster skrev:
CheeseGuy skrev:Men herregud, sluta se då. Ni har sett 36 avsnitt och det är ju inte som att det bara har börjat bli sämre nu på senare tid.

Haha, jo jag vet att jag borde. Men jag har extremt svårt att sluta se serier som jag en gång har fastnat i. Det han knappt hänt. Så ja jag vet att jag borde men jag kan inte. Och som jag säger ibland är det bra och mysteriet kring ön känns fortfarande spännande.

Nu har jag inte hunnit se nya Lost ännu. Eller alternativt, det ligger inte högt upp på prioriteringslistan. Men ja, det jag skulle säga, är att tycker jag en serie inte är tillräckligt bra så blir den helt enkelt liggandes på datorn osedd. Det blir en slags naturlig utgalnring helt enkelt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jan 28, 2006 13:02

Jag tyckte 2.12 var för jävla bra för att vara Lost.

Jag har ju inga egentliga problem med tempot. Visst tror jag och är rädd för att alltihop inte leder någonstans, men det hade jag varit även om vägen till ingenstans hade gått fortare. Och den här sortens totala nedbrytande av en karaktär tilltalar mig oerhört. Det enda som egentliga slog mig som direkt fel var överdrivet mycket kristet tjafs (ja, jag är bekväm med att kalla det "kristet tjafs". Folk får tro vad de vill, men för mig som inte tror på det är det, just det, tjafs.).

Dock hoppas jag att de inte glömmer Charlie i flera avsnitt nu såsom de gör ibland, utan att han åtminstone får vara med i en bihistoria redan nästa vecka. Låt inte det här vara slutet på nedfallet, att göra honom till en *riktig* outcast istället för en sådan där halv-outcast som Analucia vore verkligen intressant. Om han lever i periferin och syns ibland men inte umgås med någon av de andra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » lör jan 28, 2006 17:52

caffeineaddict skrev:Jag tyckte 2.12 var för jävla bra för att vara Lost.

Jag har ju inga egentliga problem med tempot. Visst tror jag och är rädd för att alltihop inte leder någonstans, men det hade jag varit även om vägen till ingenstans hade gått fortare. Och den här sortens totala nedbrytande av en karaktär tilltalar mig oerhört. Det enda som egentliga slog mig som direkt fel var överdrivet mycket kristet tjafs (ja, jag är bekväm med att kalla det "kristet tjafs". Folk får tro vad de vill, men för mig som inte tror på det är det, just det, tjafs.).

Dock hoppas jag att de inte glömmer Charlie i flera avsnitt nu såsom de gör ibland, utan att han åtminstone får vara med i en bihistoria redan nästa vecka. Låt inte det här vara slutet på nedfallet, att göra honom till en *riktig* outcast istället för en sådan där halv-outcast som Analucia vore verkligen intressant. Om han lever i periferin och syns ibland men inte umgås med någon av de andra.

The Force is strong with that one..
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » lör jan 28, 2006 20:54

Zaxx skrev:The Force is strong with that one..

Intressant att du citerar Star Wars när jag just nu lyssnar på Star Wars: The New Jedi Order: Destiny's Way

Att lyssna på böcker är den den bästa idén på länge. Det är typ samma sak som att lyssna på tv-serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör jan 28, 2006 23:27

2.12 Ett av de allra bästa avsnitten denna säsong. Nu har det varit 3 stycken avsnitt som jag har tyckt varit rejält bra i rad. Det är roligt.

Charlie är ju trasig. Har ända sedan de första avsnitten tyckt bra om Charlie, iaf som karaktär, men han har ju behandlats väldigt sällan. Och när han väl gör det så har det varit i mer eller mindre ointressanta bihistorier. Men nu så. Som jag sade, Charlie är trasig, och man skildrar det på ett väldigt bra sätt tycker jag.

Jag tycker synd om Charlie. Han har hamnat utanför, och att kravla sig ur ett drogproblem själv är nog ohyggligt svårt. Han behöver hjälp helt enkelt.

Nog för att det inte var någon uppföljning på förra veckans avsnitt. Vilket är jäkla irriterande när det gäller Lost, för när det väl är bra avsnitt och intressanta saker som händer så faller det bort i 4-5 avsnitt innan det behandlas igen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film