Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tis jan 17, 2006 14:05

1x06
Ted: We decided to get to know each other before we have sex.
Brian: What do you think you are, lesbians?

Skrattade jag åt i alla fall... :D

Brian köper bilden av sig själv som Justin har ritat. Ännu ett exempel på hans narcissism eller nåt mer? ;)

Brian och Justin var så himla söta hemma hos Mel och Lindsey! Brian gnäller som vanligt om att Justin är hans stalker men kan inte låta bli att småle ändå, och Justin flinar hela tiden. Aaaaaaw. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tis jan 17, 2006 15:12

Jag halkar hopplöst efter i tittandet nu! Måtte sambon komma hem så jag kan gotta ner mig framför datorn i ett par timmar och vara okontaktbar. :D

Hur fan gör ensamstående mammor med miniknoddar? Stor eloge och mycket kärlek till dom. :lovebunny:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis jan 17, 2006 15:18

Jag lovar att jag ska vänta lite, Ai. Jag har annat att se på under tiden. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » tis jan 17, 2006 17:09

3.01

Shit. Bästa avsnittet hittils? jag tror allt det. Vilken stämning det har blivit helt plötsligt. Stämningen mellan karaktärerna är tryckande, och jag känner den, grymt. Näfan. detta var bra.

Ethan har verkligen kommit in och rört runt i grytan. Micheal beter sig som en idiot, Brian beter sig som en idiot. Ingen av dem tänker klart. Mitt i allt finns Justin (och Ethan) och runt det hela befinner sig övriga karaktärer. Gaah. Engagerande, minst sagt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis jan 17, 2006 17:23

Ja, vad kan jag säga, Tob, jag håller helt med dig.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tis jan 17, 2006 20:05

3.02 Jag blir så sporrad av att skriva lite kommentarer när ni ångar på såpass....som ni gör. ;)

Jävla Justins pappa. Jag är sådär halvbegåvad inom konst. Tycker många gånger det är intressant, och när jag väl lyckas prestera något vettigt så tycker jag det är väldigt roligt. Men jag är inte tillräckligt begåvad för att verkligen satsa på det, både rent motivations mässigt eller för ett underhållningsvärde. Poängen var iaf, att jag skulle döda för att vara så begåvad som Justin är inom konst, och vara så nära att behöva hoppa av skolan kändes rejält illa.

Hehe. Kanske en petitess men jag kände en sådan frustration. På samma sätt i något avsnitt i S1 då Justin får för sig att han inte skall satsa på konst.

Annars, inte riktigt lika bra som förra avsnittet, men likväl, mycket bra. Brian är ur balans. Han kämpar som ett djur för att inte visa att Justin inte påverkar honom ett skit.....men vad det lyser igenom.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tis jan 17, 2006 21:19

3.03. Men fan. andra avsnitten sämre (mindre bra) än första och tredje avsnitten följer trenden. Ifs, så var det ett väldigt humorcentrerat avsnitten, och skall väl kanske ses som det.

Debbie på gymmet scenariot var ju otroligt roligt. Sen, "Doctors of dickology", ja, Emmet naturligtvis (hoppas nu det var han och inte Ted). Och sen slutet, kinky eller vad, ehh butthole bingo
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis jan 17, 2006 21:25

Tob: 3x02

Justins pappa är en skitstövel, en sån där person som föraktar det dom betraktar som svagheter, och det är bara "riktiga" jobb som räknas. Haaatar honom. Man blir frustrerad på Justin ibland, för samtidigt som han kan vara oerhört mogen så kan han också visa att han faktiskt inte är så gammal ibland.

Jag älskade den här delen av QAF, just pg av Brians reaktion på att Justin lämnade honom. På nåt sätt så lyckas det där blonda yrvädret påverka honom så mycket, fastän han inte vill erkänna det. Han är hård och oengagerad, tror han, eller försöker.. men alla andra (och vi) ser rakt igenom honom. Gales porträtt av Brian här tycker jag är riktigt starkt också, han lyckas se så sårbar ut, fast sårbar under den där ytan av arrogans..

1x07 Sorry, Ai, jag kunde inte hålla mig... :rolleyes:

Varje avsnitt är skitbra redan här i första säsongen, dom senaste har varit jävligt tighta. Jag sitter bara och njuter.. :)
Avsnittets Emmet:
Em: ooh, that must be Prince Charming.
Brian står utanför dörren
Em: Make that the Wicked Witch..

Annat roligt.
Brian: Michael went to the country with the proctologist.
-Kiropractor (vem som sa det kommer jag inte ihåg)
Brian: Whatever.

Det är inte bara Debbie som skrattar åt analsex-skämt. Me too... :D

Justin är stenhård när han argumenterar med sin pappa. Respect! 8)
Spoiler 1a och lite 2a säsongen
Chris Hobbs.. fy fan vad jag hatar honom, kan knappt se på honom. :evil:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tis jan 17, 2006 22:42

Tin - gör inget. Hon (Z) är lite gnällig ikväll och imorgon kommer sambon att jobba över. Men jag kommer säkert ikapp! Ånga på du, ingen fara. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jan 18, 2006 0:07

1x08
Stackars Brian. Jag kan riktigt känna hans frustration över att han fått en tonårspojke på halsen, som provar hans kläder och stökar till i hans lägenhet och är bara allmänt i vägen.

Roligt: Brian kommer hem och finner Justin dansandes med en freestyle. Först pinsam tystnad...
Justin: So.. wassup?
Ok, det lät inte roligt, men det var roligt. Brian fortsätter att gnälla på att det inte är nåt hotell osv och det inte är Justins Blonde Ambition Tour (Madonnas ökända turné från 1991 för er som inte vet). Oj oj, vilken soppa.

Fint var dock när Brian sa till Justin att han var modig som stod emot sin far. Jag blev lite varm om hjärtat. :)

Avsnittets Emmet:
Emmet tränar på gymmet. I en blå hatt. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons jan 18, 2006 0:27

[1x05]
Höjdpunkter:

- Justins "I like dick..." tal hos psykologen. Framför allt är psykologens min obetalbar!

- Justin på Woody's. Han är som en kalv på grönbete! Han har tagit av sig tröjan och försöker febrilt leva upp till en image - tills mamma kliver innanför dörren... Då blir han en halvnaken tonåring.

- Ted/Emmet/Mikey i lägenheten. "Hey, I'm soaking here!" :D

- Mikey och Brian i loftet. Miiiiiiiiiiikey!!! :lovebunny: och Brian i linne - det är aldrig fel... När Mikey gått ser Brian sig i spegeln och försöker piska upp lite attityd innan han ska iväg. Men det funkar inte...

- "Is that Hugo Boss?"
"Where?"

:D
Mikey är så underbart omogen och chosefri. Han blir helt exhalterad när Dr Dave nämner eBay...

- Brian säljer sig för ett konto. Säger en hel del om hur lite han egentligen tycker om sig själv. Hur mycket yta det egentligen är med honom. Sen när Telson dumpar sin dotter för att stanna med Brian så inser han vad som är viktigt och åker till sin son... sexy boy...

Lågvatten:

Jag vill inte vara tjatig - men....
- Brian och Lindsey. Ett av problemen inser jag nu är att Thea spelar Lindsey som om hon är kär i Brian. Och det blir ju bara konstigt!

- Dr Dave. Jag gillar inte honom. Men jag gillade aldrig Doc Cameron i UKver heller så...

Lite onödig trivia:
* Trevor Smith, som spelar Brians one-nighter från Woodys som han kastar ut ur loftet när Justin kommer. provspelade från början för rollen som Brian. Intervju: http://www.angelfire.com/home/qaf/sogaystraight.html

[hela serien]

Lite mer onödig trivia:
* Brians one-nighter i början av avsnittet, han med tatueringarna, återkommer i avsnitt 1x11 som Capten Astro! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons jan 18, 2006 0:57

[1x06]

Höjdpunkter:

- Justin och Daph! Hur söta kan man bli? Vänskapsarmband... aaaaawwww! "Can't I be one of the cool people too?" :lovebunny: Sen under utställningen så har hon en liten kamera hängande ur handen! Så söt!

- You can't let one drug induced coma get you down. Jag gillar Ted/Emmet scenerna såhär i början av serien. Mycket one-liners.

- We like Justin. Justin can stay! Absolut! Hela den scenen är så skön. Mel älskar att reta Brian. Brian försöker behålla övertaget, men blir överkörd av twink och munchers! Justin är bara sååååå söt!

- Emmets alla scener! I butiken med Ted, på GLCmötet, refererar "The Mirror has Two Faces" i ett andetag på gymet, hälsar på Dr Dave på sitt obetalbara sätt på Woody's, dansandes på Babylon.

- Brian gör "frukost". Vad var det för idé att över huvudtaget koka kaffe till allt socker? En sked rätt ner i sockerskålen hade väl räckt? :D

När jag tänker efter så har Brian det rätt så tufft i det här avsnittet - ingen verkar ta hans skitsnack! :D

Sen en eloge till nykteristen Hal Sparks som lyckas spela packad rätt bra!

Lågpunkter:

Jag tänker säga det för sista gången: Lindsey och Dr Dave.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jan 18, 2006 1:17

Svar på Ais spoiler och hela serien
Ai: Jag gillar inte heller Dr Dave. Jag gjorde det inte förra gången och jag gör det inte nu. Han är tråkig helt enkelt, och jag förstår inte riktigt vad Mikey ser i honom. Jag hörde att han ville sluta i serien för att han tyckte att det var för mycket naket och för mycket sex, men jag vet inte om det är sant. Jag läste det ryktet nånstans.. Så då tog dom in "Ben" istället. :)

1x09
Brian: He eats with straight people?
Ted: Yuck You never know where their hand have been. ;)

Tycker fortfarande så synd om Mikey på middagen hos David och hans snobbiga vänner. Jag hatar såna tillställningar, middagar.. jag gillar fester där folk myser i soffan, och dansar och har sig.
Mikey: That's where I know you from. From the White Party, you gave me the crabs.
Oooh, pinsamt.. :oops:

Brian och mötet med faderns och efterföljande besök hos Mike var rätt så rörande faktiskt. Ännu en gång så ser man igenom hans tuffa image, och man ser honom för den sårbara lilla pojke han är, som han blir inför sin pappa. *suck* Alla har vi ju uppfuckade relationer till våra föräldrar, men Brian extra mycket..

Avsnittets Emmet: General Emmet ! 8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons jan 18, 2006 2:00

[1x07]

Höjdpunkter:

- Justin piercar sig. Och en spik genom bröstvårtan resulterar i avsnittets underbaraste Sunshine-leende!

- Temmet! Alla scener. Men framförallt när Mikey packar för att åka till landet med Dr Dave. Både Em och Mikey vet att Ted är kär i Mikey och Em lyckas spara hans känslor på ett snyggt sätt som inte generar honom. Så ser jag det iallafall.

- Brian äter en eclair. Det tar tid att utveckla sån teknik! Brian är störd av att inte vara överst på Michaels lista längre. Och han visste att Mikey skulle släppa allt!

- Jag vill bara strypa Craig Taylor! Eloge till skådisen. Jag kommer aldrig kunna se honom i nåt annat utan att tänka "jävla homofob"...

Lågvatten:

Jag kan ju naturligtvis inte låta bli att tänka: Vart är Gus när alla är i loftet när Brian har hjärnskakning? För om han ligger och sover i sovrummet utanför bild, skulle Brian sätta på stereon då?

Sista scenen mellan David och Brian vill jag egentligen tycka om - men David är inte övertygande...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons jan 18, 2006 2:02

Tinwiel skrev:Svar på Ais spoiler och hela serien
Ai: Jag gillar inte heller Dr Dave. Jag gjorde det inte förra gången och jag gör det inte nu. Han är tråkig helt enkelt, och jag förstår inte riktigt vad Mikey ser i honom. Jag hörde att han ville sluta i serien för att han tyckte att det var för mycket naket och för mycket sex, men jag vet inte om det är sant. Jag läste det ryktet nånstans.. Så då tog dom in "Ben" istället. :)

Ja, jag har också läst det nånstans.

Dessutom ska han ha sagt nåt i stil med att det gällde att sköja munnen snabbt efter kyss och sex-scenerna.... :evil:

Det där blir sista jag har att säga om detta för idag. Trött i mössan... sova nu...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jan 18, 2006 2:26

What? Sa han det? Hmf.. dom andra skådisarna är ju i alla fall jävligt professionella, även om dom säkert tycker att det är jobbigt med sexscener..

Nattis Ai!

1x10

Jag håller med dig, Ai, Daphne är fruktansvärt söt. Vilket leende och vilka ögon! Jag är nog lite kär i henne också..

Justin och Daphne pratar om att åka till NY och bli gogodansare.
Daphne: Except, I have to be home by eleven.

Avsnittets Emmet: En tröja som det står Perky på. Och Emmet byter däck på bilen. I en blålila fluffjacka. :D

Samtidigt som däckbytet så gör Brian sin egna Keanu Reeves-tolkning. "Brian and Mike's excellent adventures". Hehe..

Gale lyckas verkligen se riktigt sjuk och risig ut på hotellet när han hämtar Justin. Undra om han var sjuk på riktigt, ögonen såg feberblanka ut. Dessutom så verkar var och varannan skådis vara förkyld, så det är inte helt omöjligt.. Och Justin och Brian på hotellrummet: Lillgrabben tar för sig.. 8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons jan 18, 2006 13:54

1x11
Har inte så mycket att säga om avsnittet, såg den kommenterade versionen för några dagar sen och det vanliga nu.

Mystiskt sätt av Brian att stöta bort Michael men dom kanske har rätt, det behövdes nåt så brutalt för att Mikey verkligen skulle fly sin kos.

Bäst var scenen på slutet mellan Debbie och Brian. Deras scener ihop är alltid så himla bra, känslan mellan karaktärerna, skådisarna. Det gäller inte bara den här scenen utan många scener i kommande avsnitt också.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons jan 18, 2006 15:30

1x12
Dr Daves lägenhet är hemskt tråkig, det är väl bara bra med några Captain Astro-figurer? Ju... Mikey passar inte in i hans tråkiga, "stilrena" värld, no kidding..

Avsnittets Emmet:
Ljusfolket: you can change, you can change, you can change.
Em: I'd start with those shoes..

Ted: We have symbiosis.
Em: OMG, is there something they/we can do? *ser orolig ut*

Justin visar vilka superhjältekrafter han har själv. Han är guld den pojken. :lovebunny:

Justin till Brian: Luckily you can't push me away. I'm on to you...

Det skulle kunna ha varit en riktig stalkerreplik, men när Justin säger det så blir det så gulligt. Och så sant.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons jan 18, 2006 19:26

1x13
Mike: Not Santa! Don't tell me you fucked Santa!

(Brian hade visst inte haft sex med Jultomten, utan en av hans nissar, Elfs, eller vad man nu kallar dom på svenska. Vättar?)

Dumma ljusmänniskor, som försöker släcka Emmets "flamma". Grrr! Hatar sånt.. Det måste väl vara en större synd att förneka sig själv än att ... ja, vafan som helst. :evil:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » ons jan 18, 2006 23:51

[1x08]

Höjdpunkter:

- Utanför Babylon. Stackars lilla Justin. Brian behandlar honom precis som han vill bli behandlad och sen kommer stora dumma pappa och pajjar allting! :evil: Craig Taylor :evil:
Brian visar den första riktiga känsloyttringen när det gäller Justin. Sen är Justin bara så söt när han återberättar för Deb vad som hänt. :lovebunny:

- Drama queens. Brian försäkrar sig om att han har alla tänder kvar och Justin tänker gå hem frivilligt för första gången!

- Justin och Madonna. Älskar soundtracket till den här serien! Dom lyckas till och med hitta en av dom få Madonnalåtarna jag inte får hurrvar efter ryggraden av. Tin: Jag hittade en säsong fyra soundtracktorrent igår - ska ladda hem så får du den sen om du vill.

- Daph! Inga övriga kommentarer behövs misstänker jag - jag är hopplöst förälskad i henne!

- Brian och Jennifer. Jennifer visar vart skåpet ska stå! :D Ärligt talat så håller jag med Brian - Justin är inte hans ansvar - men det gör ju inte nåt att det resulterar i bra scener när ingen lyssnar på honom!

- So.... wassap? Moby och Brians för stora skjorta! :D

- Bilhandlarscenen. En av dom scenerna jag spolade tillbaka på vhsbandet med UKver och såg om tills bandet trasslade ihop sig. Och den är näst intill en exakt kopia i USver - ända ner till Stuarts/Brians levererande av slutrepliken!

- Hotlanta! Brians southern accent i en av replikerna (...come upstairs and eat my ass!). Sen den övertydliga strippen! Tjurfäktar öppning av skiljeväggen och den övertydliga strippen! Humor! Trivia: Både Gale och Randy är från Atlanta! :D

- Justin har lånat Gus' teddybjörn. Aaaawww. Bedhead, förtvivlad och dom mest osexiga boxershortsen. Och ändå... :lovebunny:

- Brian och Craig. Alla har försökt få Brian att ta ansvar för Justin. När sen Craig läser lagen för sin son så ställer Brian sig upp och tar självmant Justin under sin vinge.

- Emmet! Ingen improviserar pladder som Peter Page!

Lågpunkter:

Få.

[hela serien (s 2)]

Så här är den grundläggande orsaken till att Andrew på the BigQ avskyr Mikey!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor jan 19, 2006 0:20

Svar på Ai:s spoiler
Jag förstår inte heller varför alla tjatar om att Justin är Brians ansvar. Ok, han var inte mer än lovlig när Brian förförde honom, men det var inte så att han var helt oskyldig själv heller. Han ville ju "bli förförd", oh yes. Tänk om folk plötsligt måste börja ta ansvar för sina one-night-stands, hur skulle det gå? :rolleyes: Men som du säger, det blir roliga scener när alla skäller på Brian och förväntar sig att han ska ta ansvar. Brian som aldrig tagit ansvar för nåt i hela sitt liv... :)

Annars håller jag med dig, helt underbara avsnitt är det nu. Jag visste inte att Gale och Randy är från Atlanta, det hörs verkligen inte. Jag antar att duktiga skådisar kan dölja sin dialekt ganska väl..

Justin är hemskt söt hela tiden i dom här tidiga avsnitten, det är han visserligen senare också, men här är han så... "boy wonder" liksom. Studsig, flinande, flörtande, full i fan, barnslig, lillgammal... Jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt.. :D Men han förtjänar alla lovebunnies han får.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tor jan 19, 2006 0:21

[1x09]

Höjdpunkter:

- Adopt a trick? Justin + en kondom = fun for all!

- Craig Taylor. Han behöver inte ens vara i bild för att jag ska vilja krypa in i... bildskärmen och strypa fanskapet...

- Gymet. Många underbara oneliners! Främst från Temmet. "He eats with straight people?" "Ewsch! You never know were their hands have been." Jag vill minnas att nån (Mel?) sa det om Brian för inte så länge sen. "We're things. Ad Execs. Accontants. ..." "Coutoriers to disco trash."

- Brian och Jack Kinney. Fäder är fäder även om dom är usla sådana. Här får vi en förkänsla på vad det är som driver Brian, eller snarare vad som drev upp murarna och polerade ytan på Brian. Men hur slipad Brian än är så är han som ett öppet sår i närheten av sin far. Brian är en skitstövel, men ingen föds sån. Här är Brians orsak till att bli en.

- Brian och Michael. Svag Brian. I förra avsnittet säger Mikey att Brian alltid är där för honom och tar hand om honom. Tydligen är det inte första gången Mikey tar hand om Brian efter en konfrontation med Jack. Så vem är det som är starkast av dom två egentligen? Mitt hjärta värker för Brian här.

Lågpunkter:

- Hela usemyhole27 historian. Boooooring!

- Middan. Dr Dave är tråkig. Hans vänner ännu tråkigare.

- Mel på sjukhuset. Överspel...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor jan 19, 2006 0:25

Tinwiel skrev:Svar på Ai:s spoiler
Justin är hemskt söt hela tiden i dom här tidiga avsnitten, det är han visserligen senare också, men här är han så... "boy wonder" liksom. Studsig, flinande, flörtande, full i fan, barnslig, lillgammal... Jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt.. :D Men han förtjänar alla lovebunnies han får.. ;)

"Studsig" var ett jättebra ord!

Visst ja: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor jan 19, 2006 0:43

Ai skrev:[1x09]

- Brian och Jack Kinney. Fäder är fäder även om dom är usla sådana. Här får vi en förkänsla på vad det är som driver Brian, eller snarare vad som drev upp murarna och polerade ytan på Brian. Men hur slipad Brian än är så är han som ett öppet sår i närheten av sin far. Brian är en skitstövel, men ingen föds sån. Här är Brians orsak till att bli en.

- Brian och Michael. Svag Brian. I förra avsnittet säger Mikey att Brian alltid är där för honom och tar hand om honom. Tydligen är det inte första gången Mikey tar hand om Brian efter en konfrontation med Jack. Så vem är det som är starkast av dom två egentligen? Mitt hjärta värker för Brian här.

Jag älskade också dessa scener, samspelet mellan Mike och Brian visade hur bra vänner dom faktiskt är/har varit, och att Mike är en av dom som Brian vågar visa sig svag inför. Mitt hjärta värkte också för Brian, och Gale lyckades verkligen med att förmedla rätt sorts känsla hos Brian. Scenen mellan honom och hans pappa är fascinerande. Brian, som annars är så tuff och arrogant, blir plötsligt nåt helt annat. QAF kan ha sina brister som serie, men det här är så himla bra, hur kan man inte älska QAF efter detta?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tor jan 19, 2006 1:08

[1x10]

Höjdpunkter:

- Gullungarna på turné i loftet. Justin struttar omkring och skryter och Daphne blir kär i Brian. Och jag blir kär i Daphne! Igen!

- Justin och Jennifer. Åhhh! Han vill komma hem! Och hans mamma som är feg och inte har styrkan att vara lojal med sina barn emot en värdelös idiot till karl. Jag vill bara ta hand om Justin där! Stoppa honom i fickan och ha honom där så ingen gör honom illa igen! :evil:

- Brian kommer hem och inser han har haft inbrott. Tv'n, Datorn med alla filerna... men det som upprör honom mest är att ALLA kläderna är borta! Iallafall hans - för Justins finns ju kvar. :D

- Brian ansvarar för Justin. Igen. Enligt Lindsey den här gången. :rolleyes: Men igen så resultarar det i nåt intressant: Road trip till New York!

- Daphne! Som inte kan rymma till New York för hon måste vara hemma klockan elva. Som söker upp Brian som en liten blodhund med rosa blomspännen i håret, och läser lusen av honom samt passar på att ge honom ett blåmärke (som Deb fyller i!).

- Brian och Mikey. Det går upp och ner hela tiden. Man blir arg på Brian - den här gången för att han kastar ut Justin - sen gör han nåt som gör att man förlåter honom för allt. Den här gången erkänner han för Mikey att han är en skit. Och man förlåter honom.

- Hotellet. Justin har suttit och väntat på Brian. Han har säkert beställt det dyraste på roomservice menyn för att få dit honom så fort som möjligt. Gale fick sovmorgon! Han behövde inte raka sig, sminka sig eller ens kamma håret. Skalade säkert av en dryg timme på inställningstiden! :D

- Justin och Mikey. Syskongnabb!

Lågpunkter:

- Jag vet att jag lovade - men Dr Dave... urrk... Det förmildande draget han har är att han får Michael att le sådär underbart.

- Middag hos the Munchers. No comments.

[hela serien]

Längre fram så ligger Brian kvar i sängen med Justin - all wet and sticky... :D

Dr Daves bil har regskylt CHE 1200 - samma som Brians 'vette senare i serien!

Det är tydligt att jag fan inte hade mycket annat för mig när jag var gravid än att nöta den här serien...

Och bara för att jag hittade den och för att hon är så fiiiiin i sin pälsbrimmade clubklänning!

Bild

Sova nu. Mer imorgon.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor jan 19, 2006 13:44

1x14
Yay! Ännu ett bra avsnitt!

Mel är riktigt duktig på one-liners hon med.
Ted: He's seen the light.
Mel: Where are they shining it? Up your ass?

Mel: What are you, Mr Teflon?
Shit just never sticks on you.

Mels scener med Brian funkar riktigt bra också här, dom har mer gemensamt än vad dom vill erkänna. Båda kör med no bullshit-taktiken.

Brians arroganta stil var så skön när han var hos Dr Dave. Go Brian! Dr Dave behöver sig en liten minnesbeta. Skönt att David tog sitt förnuft till fånga angående Brian i alla fall. Annars kan ju stackars Mikey dö av uttråkning..

Justins ansiktsuttryck när Debbie och Vic börjar dansa är så härligt! Stackars Justin, hans riktiga familj har varit alldeles för behärskad. Börjar inte allas familjer dansa i köket till The Hustle? Alla borde i alla fall. :D

Justin kan se blond och oskyldig ut, men vi vet alla att det inte stämmer.. här får vi ett utmärkt exempel på hans finurlighet. Sååå bra.

Teds tal till Emmet hade kunnat bli riktigt cheezy, men jag älskade det.

Hal Sparks måste ha fnissat rätt så rejält när han skulle försöka göra den där strippdansen på slutet. Jag kan riktigt se tagningarna framför mig... :rolleyes: :)

Det var inte helt lätt för Emmet att försöka vara straight. Till att börja med så har han valt ut riktigt fula "straighta" kläder. Han slår till Heather lekfullt på axeln, för att genast grina illa, aj aj. Macho-prylen är svårare än vad man kan tro.. ;)

Men...

Em: My flame has been rekindled and it's burning brighter than ever!

:lovebunny:

Vilken feelgood-avslutning!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tor jan 19, 2006 23:57

[1x11]

Varje gång jag ser det här avsnittet kommer det mesta att handla om Brian och festen. Den här gången tänkte jag verkligen anstränga mig att lägga vikten på resten. Men...

Festen. Brian.

Brian älskar Mikey.
När det gäller Michael är han absolut osjälvisk när det kommer till kritan. Och när Debbie ber Brian att släppa honom så gör han det. Men han måste göra det ordentligt - som han säger: för att han inte ska komma tillbaka. Så han planerar en fest. Precis vad Mikey sagt att han inte vill ha. Sen planerar han presenten. Sen ser han till att Dr Dave kommer. Sen ringer han Tracy...

Under festen ser han till att allt sker efter planeringen. Så när Ted hoppar på honom och anklagar honom för att hålla i Michael för hårt, krackelerar hans yta lite och han biter tillbaka. Sanningen är ju att hela festen är till för att släppa Mikey. När så allt gått i lås måste det ändå kännas hårt att vara föremål för så mycket förakt, när det han egentligen gjort var så osjälviskt han nånsin kunde. Debbie, den enda förutom Michael som han antagligen inte vill stöta ifrån sig, ser till sist vad han gjort och förlåter honom. Tack och lov.

I övrigt:
Höjdare:

- Liberty Diner: Justin bär glas - men ingen kommer nånsinn att dricka ur dom! Brian är lycklig - Dr Dave är dumpad.

- Debbie = supermorsa! Ser till att den inneboende bonus-sonen har tillräckligt med Kleenex på sitt rum.

- Temmet! Emmet dansar med skellett och flirtar med the Grooselaug! Vad vill alla gay-pojkar ha? En leksaksspis såklart! Ted ger igen för dom 33 dildosarna han fick i födelsedagspresent!
Normalt när comic-relief falangen i en serie drabbas av nåt allvarligt och går över i nåt seriöst brukar det ofta bli patetiskt. Men inte här. Både Teds och Emmets oro är smittande.

Lågisar:

Inga!

David Bowie - Boys Keep Swingin' och lång kameraåkning! Nice!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre jan 20, 2006 0:19

Tin: Håller du på att vänta in mig? Gör inte det! Jag vill ha nåt att läsa jag med! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jan 20, 2006 0:20

1x15
"wicked stepmother". :D Justin. :lovebunny:
Nästa punkt på dagordningen i "vi avgudar Justin"-klubben är scenen på the Diner när han tänker skvallra till Deb om att det var han som satt barnvakt för Gus. Brian viskar nånting om att binda hans ballar om han skvallrar, och Justin tittar på honom, finurligt leende:
"Is this punishment?"

:lovebunny:

Avsnittets Emmet: Emmet i läderchaps med rumpan bar. :D Sen sa han nåt roligt när han skulle lämna klubben också, men jag har glömt vad det var.. nåt med stall och cowboysar? :D

Brian med napp i munnen. Han är fanimej sexig t.o.m med napp i munnen. I am a very disturbed person.. :rolleyes:

Mer Brian och hans far, och jag blir lika hjärtvärkig som vanligt. I första scenen på loftet såg han så sårbar ut.. Starkt gjort att han berättade för sin pappa till slut och stod på sig. Det har han väl inte gjort tidigare, vad vi har sett i alla fall?

Teds sidohistoria var väl ok, men egentligen, precis som "Teds äventyr" brukar vara, rätt så tråkig.
Mikey och Daves sidohistoria var väl ok också, men inte så mycket mer än så. Jag är inte så intresserad egentligen.. sorry.. :?

Avslutning:

I am the son and the heir... The Smiths!
Jag kom inte ihåg att första säsongen var så här bra, men det är den verkligen. Jag har ju bara sett ca 2 avsnitt av den brittiska också, så det var egentligen bara i det första avsnittet som jag störde mig på likheterna. Nu njuter jag bara av en helt underbar serie, och hur kär jag är i alla karaktärerna (nåja..).
Puss till Ai och hennes korståg för QAF på BF. Damn, besattheter av tv-serier brukar sällan sluta bra. Det var ju så jag hamnade här bland er galningar.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre jan 20, 2006 0:24

Ai skrev:Tin: Håller du på att vänta in mig? Gör inte det! Jag vill ha nåt att läsa jag med! :D

Haha! Jag har verkligen försökt. Varje dag så tänker jag att jag ska hålla mig, och inte se flera avsnitt, så att du hinner ikapp. Jag har ju ingen bebis att ta hand om så jag hinner ju med mer. Men så... damn, jag har ingen karaktär, I miss the folk, och så måste jag se ändå... :oops: :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film