Tam skrev:Som jag fattat så är wicca en religion och wiccan en utöverare av den. Och att Willow kallar sig en wicca är bara fel fel fel rent ordmässigt.
sharatec skrev:Tam skrev:Som jag fattat så är wicca en religion och wiccan en utöverare av den. Och att Willow kallar sig en wicca är bara fel fel fel rent ordmässigt.
Förmodligen är jag ute och cyklar rejält nu, men vet vi att Willow inte är wiccan? Judinna är hon ju av födseln - det menas väl att den är jude som har en judisk mor - men det är ju inte samma sak som att hon är utövande judinna (klumpig formulering, men ni förstår nog).
Binchy skrev:sharatec skrev:Tam skrev:Som jag fattat så är wicca en religion och wiccan en utöverare av den. Och att Willow kallar sig en wicca är bara fel fel fel rent ordmässigt.
Förmodligen är jag ute och cyklar rejält nu, men vet vi att Willow inte är wiccan? Judinna är hon ju av födseln - det menas väl att den är jude som har en judisk mor - men det är ju inte samma sak som att hon är utövande judinna (klumpig formulering, men ni förstår nog).
Ja, hon är judinna även i religiös betydelse. Hon pratar vid flera tillfällen om Chanuka, och att hon INTE är kristen. Xander säger vid något tillfälle "that's the christmas spirit" och hon säger "Hello, jewish here, Chanucka spirit".
MiniWillow skrev:Gillar skarpt detta avsnitt
caffeineaddict skrev:Who's the world's greatest show? Yes, who's the world's greatest show?
Xander: I'm fine, I got better things to do than to tag along to some fraternity!
Wilow: You can come...
Xander(lättad): OK but only because I lied about having better things to do.
River: Things are going to get much, much worse.
Giles: It's a sombrero.
fripp21 skrev:Och Riley är verkligen söt, på ett genuint sätt.
gaspode skrev:Att recensera det här avsnittet utan att nämna Anya i kanindräkten är dock en stor synd
The man likes his schnapps
gollum skrev:Jag tycker (som vanlig, min brutale sälle) att Buffy mesar sig för mycket över Parker. Jag är förvånad över hur fort hon kunde bli så störtförälskad i honom? Jag är glad för hennes skull att hon gått vidare efter Angel, men efter ett par ihopstötande i skolan så är hon head over heals tack vare en fest och en natt? Märkligt...
noike skrev:Det är mer att förälskelsen är något Buffy har bestämt sig för på sitt vanliga envisa sätt.
GACHNAR: I am the dark lord of nightmares! The bringer of terror! Tremble before me. Fear me!
WILLOW: He – he’s no cute!
GACHNAR: Tremble!
XANDER: Who’s a little fear demon? Come on! Who’s a little fear demon!
GILES: Don’t taunt the fear demon.
XANDER: Why, can he hurt me?
GILES: No, it’s just – tacky.
GILES: It’s a sombrero.
Buffy: Conjuring. Will, let’s be realistic here. Okay, your basic spells are usually only fifty-fifty.
Willow: Oh yeah? Well, - so is your face!
Xander: I'm fine, I got better things to do than to tag along to some fraternity!
Wilow: You can come...
Xander: OK but only because I lied about having better things to do.
GACHNAR: I am the dark lord of nightmares! The bringer of terror! Tremble before me. Fear me!
WILLOW: He – he’s no cute!
GACHNAR: Tremble!
XANDER: Who’s a little fear demon? Come on! Who’s a little fear demon!
GILES: Don’t taunt the fear demon.
XANDER: Why, can he hurt me?
GILES: No, it’s just – tacky.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare