1. Det uppenbara valet är inte alltid det felaktiga valet.
2. Supernatural är inte Buffy.
Spoiler 1x11
LWes skrev:Hoppas verkligen inte att tjejens fader är samma sak som pappan letar efter, för då är det inge kul. Om det är något helt annat, då är det fantastiskt! Någon slags demon som skickat sin dotter för att döda dom (jag antar att det var Dean och Sam hon menade) för att typ kunna bli fri från den dimmesion han är fångad i eller något.
Det mest uppenbara vore väl om hon var dottern till demonen som dödat deras mamma. Och det skulle inte vara helt fel enligt mig, om än lite trist uppenbart. Hellre det dock än att hon är någon helt random demon med ett eget uppdrag. Vi har redan en säsongshandling, vi behöver inte en till.
LWes skrev:jag tror även att om serien blir förnyad för en ny säsong att dom kommer lägga till en ny regular som förmodligen kommer vara en tjej i killarnas ålder, vilket jag tycker är lite tråkigt, för det känns så uppenbart. Låt dom teama up med en äldra man, eller en liten flicka med övernaturliga förmågor. Eller gärna någon riktigt bizzar karaktär, gärna någon som inte är helt männsklig.
Jag vill absolut ha en tjej med, det finns mycket dramapotential i det. Jag är inte det minsta intresserad av en gammal gubbe och det skulle göra serien påtagligt långsammare. En liten tjej är oftast heller inte intressant någon längre stund, dessutom ställer det krav på inspelningstider.
LWes skrev:Jag hoppas att hennes fader som är en demon kan låna henne superkrafter av något slag så att hon blir farlig. Eller ännu bättre om hon själv är en demon i männsklig skepnad och kan förvandla sig som så många karaktärer vi sett i Buffy och Angel så att hon ser övernaturlig ut och blir extra stark.
Vem säger att tjejen inte redan har superkrafter? Men de kommer aldrig att vara som Stålmannens krafter, tack och lov - det skulle inte passa in. Det här är inte Buffy eller Angel. Morfande demoner och tvetydiga monster är inte i första hand en del av konceptet. Det handlar om kända myter och ondska (den onda sorten). Vi kommer förhoppningsvis inte få se någon demon som kastar blixtrar från händerna eller en demonkvinna med en människoätande orm i huvudet. Serien är mer jordnära än så. Den handlar om familj. Inte två bröder som åker runt med en gammal gubbe och en demonisk liten tjej. Det här är inte den serien. Man får uppskatta det för vad det är. Och för min del tycker jag att det är jättebra! (Men det hade ni redan förstått.)