Jag måste börja med att tacka alla er som har skrivit i avsnittstrådarna. Det har varit ett nöje att läsa era kommentarer efter varje avsnitt. Anledningen till att jag inte har skrivit något där själv är för att det inte kändes som jag hade så mycket att tillföra. Men listor är för roliga att göra för att jag ska kunna motstå.
1. Säsong 5 Jag tror i alla fall att det är den säsong jag gillar bäst. Det krävs en omtitt av hela serien för att jag ska kunna vara säker, men som det känns nu så känner jag starkast för den. Mest tack vare Spike. Kommentarer överflödiga. Det är ganska typsikt att det är just Spike som är min favorit med tanke på att jag var helt säker på att jag skulle hata honom innan jag började titta på serien (hade bara sett en del bilder, fan arts och så). Jag höll fast vid det under säsong 2, men när jag såg honom igen i Lover's Walk så älskade jag honom från hans första scen. Även om det är först här, i säsong 5, som han blommar ut på riktigt för mig.
2. Säsong 2Visst finns det många bottennapp, men underbara avsnitt som Becoming, BBB, Surpirse/Innocence, Halloween, Passion m.fl väger upp dem. Och efter omittar av ett antal avsnitt, så fullkomligt älskar jag Angelus/Spike/Drusilla. Andra ljusglimtar är Snyder, Xander/Cordy och Buffy/Angel.
3. Säsong 6Spuffyrelationen är det jag gillar mest med den här säsongen (surprise). Även om jag tycker att det blev lite överdrivet mycket sexscener där ett tag. Jag gillar mer när de pratar. Speciellt i After Life som jag är otroligt svag för. Får tårar i ögonen bara jag tänker på alla Spikecitat. "Every night I save you."

OMWF och Willow är andra orsaker till att den här säsongen är så bra.
4. Säsong 7Det är väldigt jämnt mellan s3 och s7, men spontant känns det som om s7 tar fjärdeplatsen. Det var lite segt emellanåt med alla potentials, men jag älskar de sju sista avsnitten (dock inte Dirty Girls) och alla underbara Spuffyscener. Förutom Spike, så var Andrew en favorit under säsongen. Gillade honom inte alls under s6, men här var han riktigt rolig stundtals. Storyteller!
5. Säsong 3Jag hade verkligen gillat den här säsongen om det inte hade varit för Faith. Jag fullständigt avskyr den karaktären! Känner mig lite udda eftersom alla på det här forumet verkar älska henne. Men så fort hon öppnade munnen första gången, så ville jag bara kasta något i väggen. Det är precis den typ av tjej som jag inte klarar av över huvud taget. Kanske skulle jag gilla henne mer om jag var kille? Det är mycket möjligt, men hon förstör i alla fall i princip hela säsongen för mig. Usch!
Men trots allt, så finns det många bra avsnitt den här säsongen. Bl.a. Lover's Walk som är ett av mina favoritavsnitt under hela serien. Och så älskar jag The Mayor (innan han teamar upp med Faith) och Snyder.
6. Säsong 4Jag hatar the Initiative och jag hatar Riley, men en säsong som innehåller Something Blue och Hush kan inte vara helt värdelös.
7. Säsong 1Alla avsnitt utom Angel och Prophecy Girl har jag väldigt svårt för. Det kanske blir annorlunda vid en omtitt dock.