Nip/Tuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » lör dec 24, 2005 2:03

3x15

Var det bara jag som tyckte att upplösningen kändes väldigt lik Famke-arcet? Med en nunna istället för Alec Baldwin.

Men annars tyckte jag det funkade fint och storyn var nog planerad sedan länge även om det var lite plot twist-parodi över själva upplösningen. Tyckte inte att nåt på caffes lista var särskilt störande (förutom Christians fängslande/frigivande, men jag lär nog rationalisera allt det när jag ser om det) . Däremot fick Quentin retroaktivt många ögonblick out of character. Han blev ju faktiskt uppriktigt exalterad av sitt day job, i t.ex. face off-avsnittet.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tob » mån dec 26, 2005 14:34

3.12

Nog för att jag gärna hade sett en fortsättning på Abby-Christian så får jag allt säga att det var ett lyckat, lite av ett special avsnitt, och Nip/Tuck är tungt och brutalt.

3.13-3.15

Är lite besviken på de avslutande avsnitten i Nip/Tuck. Håller med caffe om mycket. Men det är skickligt gjort, och ruggigt värre blev det när man varvade scener mellan nazipappan/matt/cherry och Quentin/Christian/Sean, spännande.

Även om det i likhet med avslutningen i första säsongen slutar ganska lyckligt så är det fortfarande som jag skrev tidigare, en jäkla yta, karaktärerna är trasiga

Serien verkar ju ha gått bra i USA den här säsongen så jag räknar skarpt med en fjärde säsong, det kanske redan är klart? Nip/Tuck är bra, det är brutalt, tungt att stundtals kolsvart.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån dec 26, 2005 14:42

Tob skrev:Serien verkar ju ha gått bra i USA den här säsongen så jag räknar skarpt med en fjärde säsong, det kanske redan är klart? Nip/Tuck är bra, det är brutalt, tungt att stundtals kolsvart.

Att S4 kommer verkar vara så gott som klart, men är det bara jag som har fått för mig att någon har sagt att det kommer bli den sista? Jag har det i bakhuvudet, men jag vet inte varifrån.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » mån jan 02, 2006 20:13

Nu har jag sett ikapp Nip/Tuck till slutet av s03 och vilken trip in i det absurda, melodramiska, vackra och mörka det har varit. Detta både på gott och ont. säsong 1 och 2 var suveräna. Delvis också säsong tre men sen någon gång mot slutet blev det absurda och melodramiska något av melodrama in absurdum. Tyvärr vill jag tillägga. Det känns som om Ryan Murphy eftersträvar så mycket holyshitjawdropping-moments att det helt enkelt blir för mycket. Till och med för Nip/Tuck. Vilket är synd. N/T behöver i min mening inte gå så sjukt mycket over the top för att gå hem. Serien har redan bevisat vad den är kapabel till och emellanåt vore det mer balanserat att agera återhållsamt i twistarna, låta saker sjunka in och samla sig till nästa uppbyggnad av en twist. Intervallerna känns kortare nu. Likt ett kaotiskt crescendo som loopar sig utan slut. Vilket i sin tur hämmar den känslomässiga ressonansen och sceners inverkan på mig som tittare. Melodrama in absurdum blir normen och crescendot i sig blir en rak horisontell linje i handlingens intensitet.

Vad är det jag försöker säga egentligen? Jo att det oförutsägbara blir förutsägbart enligt liknande ramar som murphy's lag råder under. Allt som teoretiskt sett kan gå åt helvete går här åt helvete. Eller åtminstone det mesta. Detta är min stora invändning mot Nip/Tuck, att jag tenderar att inte alltid bli tagen av de scener som är tilltänkta som chockerande.

Men för mig är också kritiken som uttrycks ett tecken på hur mycket jag älskar att följa N/T. Det finns så mycket kvalitet här. Så mycket minnesvärda små ögonblick och hur exempelvis ett uttjatat ämne som kärlek här skildras i nya, fräscha sammanhang. Inte bara kärlek till en partner utan även till familj och vänner och hur ologisk den kärleken kan tyckas från en utomståendes ögon sett. Det samt många andra teman och de karaktärer som fyller den skruvade värld som målas upp är värd att fortsätta följas med enormt intresse, trots invändningar och kritik. Nip/Tuck regerar på så vis. flawed but loveable.

Now bring on s04 for fuckness sake!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Ankh » ons feb 22, 2006 15:39

Är inte i lkapp på långa vgar än men i går kunde jag äntligen börja se igen så det blev i alla fall två avsnitt:

2.11
Vare Principal Snyder jag såg som ögondoktor? Den lille jäveln :) Asbra avsnitt i övrigt tyckte jag, gillar att se när Christian får små epiphanys och när han träffar nån som faktiskt tar hand om honom. Och det var inte dåligt heta scener med honom o den blinda tjejen!

2.12
Vilket underbart avsnitt! Var helt säker på att Julia skulle dö! Ända in i det allra sista så var jag säker! Och.. hur ska man tolka detta då? Är hon egentligen prone to womenfolk? Eller var det bara.. lur? Hmm.. jag vet inte, men det var ett bra avsnitt i alla fall. Älskar sånna "What if"-avsnitt.
T.ex det från vänner, det är sjukt roligt! Och får en att tänka till en massa själv.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav RalfiParpa » tor mar 02, 2006 10:15

Jag älskar Nip/Tuck.

EDIT: Less is more.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tam » fre mar 03, 2006 15:57

RalfiParpa skrev: Less is more.

Inte riktigt ett nip/tuckiskt motto.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån apr 03, 2006 18:37

Har nyss sett 2x16. Varje Nip/Tuck-avsnitt är ju som en berg och dalbana. Här står inget stilla, det är en sak som är säkert. Slutscenerna var perfekta, med den vackra låten som spelades i bakgrunden. Jeeeezuz. :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sfinx » tis apr 18, 2006 14:06

När får vi se S4? :eek: Ruskigt bra säsong. OMG!

S3
Betydligt mer våld, och nya mörka hemligheter.
Tycker ändå att det lämnades många trådar. Abbey kan komma tillbaka,(vilket ONT avsnitt)kommer Matts tokiga naziflickvän tycka det är ok att han dödar hennes far? Vad händer med liket, och transvestiten? Hur stora fel är det på Julias bebis? Nåt fel lär det vara. Christians mamma borde leda till hans far, och hur kommer det mötet se ut? En kuban?

Jag tyckte säsongs avslutningen var var löjligt spännande men med lite väl plötsliga lösningar, så jag undrar undrar om det inte är utlagda trådar nåt av dem?

Stackars Christian. Jag vet att det det var fåfängt, men jag var lite glad för hans skull ett tag. Stackars blåsta Matt. Stackars blåsta Sean. Stackars irriterande Julia. Men framför allt, stackars Anne, ingen lätt uppväxt. Stackars Kimber.

Märkligt misstanke jag hade om the carver var just att den/han/hon skulle kunna tänkas använda attrapp. Fanns det nån ledtråd om det tidigare i nåt avsnitt? Eller bör jag börja oroa mig för mig själv?
Quentin fanns där från och till (men då dumpade jag attrapp teorin)
men jag han var en väl godtagbar carver tycker jag.

Mörker, mörker, mörker...jag ser fram emot nästa.
Funderar dock på
Ava, om hon verkligen är försvunnen. Världen är ju ändå ganska så liten. Speciellt i Nip/Tuck sammanhang.

Lite follow up på vissa patienter vore inte heller helt tokigt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » tis apr 18, 2006 14:23

sfinx skrev:När får vi se S4? :eek: Ruskigt bra säsong. OMG!

S3
Betydligt mer våld, och nya mörka hemligheter.
Tycker ändå att det lämnades många trådar. Abbey kan komma tillbaka,(vilket ONT avsnitt)kommer Matts tokiga naziflickvän tycka det är ok att han dödar hennes far? Vad händer med liket, och transvestiten? Hur stora fel är det på Julias bebis? Nåt fel lär det vara. Christians mamma borde leda till hans far, och hur kommer det mötet se ut? En kuban?

Jag tyckte säsongs avslutningen var var löjligt spännande men med lite väl plötsliga lösningar, så jag undrar undrar om det inte är utlagda trådar nåt av dem?

Stackars Christian. Jag vet att det det var fåfängt, men jag var lite glad för hans skull ett tag. Stackars blåsta Matt. Stackars blåsta Sean. Stackars irriterande Julia. Men framför allt, stackars Anne, ingen lätt uppväxt. Stackars Kimber.

Märkligt misstanke jag hade om the carver var just att den/han/hon skulle kunna tänkas använda attrapp. Fanns det nån ledtråd om det tidigare i nåt avsnitt? Eller bör jag börja oroa mig för mig själv?

Mörker, mörker, mörker...jag ser fram emot nästa.
Funderar dock på
Ava, om hon verkligen är försvunnen. Världen är ju ändå ganska så liten. Speciellt i Nip/Tuck sammanhang.

Lite follow up på vissa patienter vore inte heller helt tokigt.

sfinx skrev:Nip/Tuck har jag inte sett någon tråd och jag tycker att den förtjänar en. Inte för att den kommer i samma klass som Buffy, eller Dead like me, eller lost, men en väl genomtänkt serie ändå.
Jag skulle inte avlida om jag missade ett avsnitt .

Jag har ändrat uppfattning och tar tillbaka ALLT .

ALLT.

8)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tam » tis apr 18, 2006 16:02

sfinx skrev:S3

Jag tyckte själv det såg ut lite så i 3x01. Men det var ju svårt att säga hur avsiktligt det var. Men jag var väldigt inne på den idén. Trångsynt som jag är trodde jag det skulle innebära det var en kvinna. Som jag skrev om Liz-finten i 3x15.

Var lite "ska det verkligen vara Quentin som är the carver? vore inte det tråkigt?" ganska länge. Men jag gillade Quentin Costa. Nöjd med att det var han. F ö är jag imponerad av min lillasyster som var helt övertygad om Quentin = carver redan efter 2x15 (Quentins första avsnitt). Det var rätt skarpt av henne tycker jag.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » tis apr 18, 2006 16:42

Det här är en serie jag har planerat att ge en ny chans i sommar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tis apr 18, 2006 16:47

Tam skrev:
sfinx skrev:S3

Jag tyckte själv det såg ut lite så i 3x01. Men det var ju svårt att säga hur avsiktligt det var. Men jag var väldigt inne på den idén. Trångsynt som jag är trodde jag det skulle innebära det var en kvinna. Som jag skrev om Liz-finten i 3x15.

Var lite "ska det verkligen vara Quentin som är the carver? vore inte det tråkigt?" ganska länge. Men jag gillade Quentin Costa. Nöjd med att det var han. F ö är jag imponerad av min lillasyster som var helt övertygad om Quentin = carver redan efter 2x15 (Quentins första avsnitt). Det var rätt skarpt av henne tycker jag.

Ni är ganska skarpa där uppe i norr. Iaf du och din familj.

Men jag tyckte att carver-grejen sköttes väldigt bra nästan ända in i slutet. Blev lite mycket med alla småtrådar som visade att det kunde vara vem som helst som var the carver. Hoppades ändå in i det sista att det var sonen.. Han är ju allmänt fucked upp i skallen.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav sfinx » tis apr 18, 2006 19:24

Ironi när det är som bäst, nu börjar tredje säsongen gå på söndag.
Jag kan se om den utan att lida nämnvärt. 8)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav CheeseGuy » tis apr 18, 2006 19:49

Illyria skrev:Det här är en serie jag har planerat att ge en ny chans i sommar.

Oj, varför slutade du se? Hur långt såg du?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis apr 18, 2006 22:25

CheeseGuy skrev:

Jag såg 10 minuter av första avsnittet för något år sedan, didn't like it. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tis apr 18, 2006 22:45

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:

Tur att du gav det en chans! :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav CheeseGuy » ons apr 19, 2006 18:27

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:

Vad poser sade. Om det inte var på grund av operationsscenerna, för det kan jag förstå.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eynosh » ons apr 19, 2006 18:35

CheeseGuy skrev:
Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:

Vad poser sade. Om det inte var på grund av operationsscenerna, för det kan jag förstå.

Det är ju som grillkryddan på moset! Skulle jag aldrig klara mig utan. Men ok då.. Tar kanske emot för vissa.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav CheeseGuy » ons apr 19, 2006 18:49

eynosh skrev:
CheeseGuy skrev:
Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:

Det är ju som grillkryddan på moset! Skulle jag aldrig klara mig utan. Men ok då.. Tar kanske emot för vissa.

Jo, precis... Själv fick jag ofta skrattanfall istället, för att det var så jävla vidrigt att det blev komiskt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » mån maj 15, 2006 16:25

Jag hade fått hem t.o.m 3x12 så jag trodde att det var säsongsavslutningen, och satt där och bara gapade. Give me some answers. Men nu ser jag att det finns några avsnitt till på säsong 3..

3x12
Oj oj! Starka scener genom hela avsnittet, och ser Julia i syne eller lever mamman? Det innebär att Julia tog död på nån annan, "oskyldig" människa. Hur kommer hon reagera på det? Alltså dessa karaktärer får bara misär hela tiden, det här är ju "värre" än Buffyverse..

Matt är dum i huvudet, jag har varit irriterad på honom hela säsongen. Visst han är intressant, i sin dumhet, men nu blir jag mest bara förbannad, och inte på det bra sättet. Han är så korkad! Går på rasistbrudens snack, är allmänt vidrig mot allt och alla. Gå och häng dig eller nåt.. Skaffa en hjärna. Du dömer ut din mamma, Sean och Christian men du ser inte vilket arsel du är själv.

Sen, bästa repliken:
Quentin: You're a bitch
Julia: Maybe, but at least I'm not yours.

Haha!!!! Så jävla bra!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis maj 16, 2006 20:48

Alltså jag skulle ladda hem 3x13 och följade avsnitt, och fick hem 3x13 för en stund sen. Gissa att jag blev förvånad när dom pratade italienska! Det hade jag missat, att rippen var från italienska tvn.. jag hittar inga andra torrents..

Help?

Edit: Nevermind.. jag har hittat. *kramar lite på Tob*
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Off » sön maj 21, 2006 18:58

Alltså hur snyggt är inte detta omslaget?
Bild
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » sön maj 21, 2006 19:08

oh, holy crap, vad underbart......måste skaffa Nip/Tuck på dvd...måste.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön maj 21, 2006 19:09

Off skrev:Alltså hur snyggt är inte detta omslaget?
Bild

My. Fucking. God. Jag måste äga den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » sön maj 21, 2006 19:52

Jag har säsong 1 så det känns som jag är påväg mot den iaf. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tam » mån maj 22, 2006 0:39

Baby.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav The Buffster » sön jun 11, 2006 22:24

Har nu sett dom första fem avsnitten av Nip/Tuck. Älskar det redan nu och misstänker att jag bara kommer att bli mer och mer fast. Skriver antagligen lite längre kommentarer när jag sett några avsnitt till och inte är så fruktansvärt trött.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » sön jun 11, 2006 22:53

The Buffster skrev:Har nu sett dom första fem avsnitten av Nip/Tuck. Älskar det redan nu och misstänker att jag bara kommer att bli mer och mer fast. Skriver antagligen lite längre kommentarer när jag sett några avsnitt till och inte är så fruktansvärt trött.

Nu blev jag glad. Ser framemot dina kommenterar.

Appropå Nip/Tuck så här i Nip/Tuck tråden. Jag har köpt första säsongen på dvd nu. Får nog blir en omtitt när jag är klar med Shield och Rescue me. Jag lär bli sugen till max nu om Buffster skall prata om serien.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eynosh » sön jun 11, 2006 23:31

The Buffster skrev:Har nu sett dom första fem avsnitten av Nip/Tuck. Älskar det redan nu och misstänker att jag bara kommer att bli mer och mer fast. Skriver antagligen lite längre kommentarer när jag sett några avsnitt till och inte är så fruktansvärt trött.

Förväntar mig minst lika bra och givande kommentarer osm i OTHtråden.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film