Nip/Tuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » lör dec 10, 2005 8:25

S2 slut på tvn, jag kan lika gärna lägga mig ner och dö. :cry:
Vilken förfärlig cliffhanger!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav eynosh » lör dec 10, 2005 17:05

Sett klart S2 nu. NT är äckligt bra, och parkerar in på min topp 5 lista över tvserier iaf.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eynosh » lör dec 10, 2005 22:05

Början av S3 (första 15 min):
Fan ta allt och alla!!! Mitt hjärta tål inte sådana överraskningar!!!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav sfinx » sön dec 11, 2005 14:51

Eynosh skrev:Sett klart S2 nu. NT är äckligt bra, och parkerar in på min topp 5 lista över tvserier iaf.

Indeed my good sir! Måste lösa det här, lite ljud på datorn skulle kunna rädda endel...ska ta ett snack med Lady Ms man.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav eynosh » sön dec 11, 2005 18:43

Sett klart femte avsnittet i S3 nu. Give me moooooore!
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eynosh » sön dec 11, 2005 21:00

S5E11
Just när jag började tvivla om serien och om vart hela Carver-arcen tagit vägen kommer den fram igen.

Vet inte vad jag ska säga om serien i allmänhet som inte sagts innan. En mörk serie som tar vändningar man inte kan förutsäga.
Sånt tycker vi om =).
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tob » sön dec 11, 2005 21:25

S2Ep8

Ingen övergrymt avsnitt, och inte heller något av det allra bästa. Men scenen då....

...Julia berättar för Sean att Matt inte är hans son utan Christians var så jävla bra, ja jävlar vad bra. Jag blev alldeles omtumlad.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor dec 15, 2005 20:22

3.13. Vad fan pågår? Var är det? Vet någon? Sändes det ens?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor dec 15, 2005 21:25

Har fått recensioner och sånt på tv.com så det har nog sänts.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tam » lör dec 17, 2005 23:05

Sent omsider så fanns det äntligen : 3x13
Kändes väldigt old school. "Tell me what you don't like about yourself." Var det inte ett tag sen det var så mycket SotW? Kändes så. En runner-up för fell-good dead baby episode of the year?
Mycket Matt. Och han gjorde ju nånting rätt för en gångs skull. Ganska trevligt faktiskt. Kanske är hans framtid inte tjuvtjock med skjutvapen ändå.
Så ett bra avsnitt även om det inte var lika ångvältish som en del på senare tid.

Såg en glimt "Inför the 2 hour season finale!" innan jag blundade, höll för öronen och sa AAAAHH.
Carvelicios, it seems. Undrar om Rhona Mitra är med igen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tob » tis dec 20, 2005 1:30

Har sett klart säsong 2 nu.

Jag skall erkänna, jag var golvad av säsong 1, det kändes så fantastiskt på så många plan. Vad jag hade läst och fått uppfattning om så skulle säsong 2 höja ribban ytterligare, sedan skulle säsong 3 dra det ytterligare ett varv och bli sinnesjukt bra. Säsong 2 höll inte för mina förvänrningar. Inte är det dåligt, och jag vet inte om det är sämre än säsong 1, men jag kan säga som så att jag engagerade mig inte på samma sätt i säsong 2 som i säsong 1. Det klaffade inte på samma sätt riktigt, och vet inte vad det beror på riktigt, svårt att sätta fingret på det.

Hur som helst....jag kan inte vänta på säsong 3. Inte efter den cliffhangern. Satan Nip/Tuck, det är bra det, älskar det!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eynosh » tis dec 20, 2005 20:05

Halvspoiler om Carvers identitet
Det är inte Quentin uppenbarligen. Läste det någonstans, fråga mig inte vart.
Senast redigerad av eynosh tor dec 22, 2005 8:59, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tob » ons dec 21, 2005 2:28

Nip/Tuck, sanslöst bra....

3.02

Matt! gaah, satan vad bra det är....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » ons dec 21, 2005 18:52

3x03, 3x04

Jösses. Nip/Tuck golvar mig. Sean, fan vad det är synd om honom. Tyckte han betedde sig som en idiot större delen av andra halvan av S2, men fan vad synd det är om honom. Han är trasig, så trasig att jag blir mörkrädd.

3x05

Ouch....inget Matt/Sean tema....men vad intensivt. Christian blir allt mer intressant, vilken bakgrund, var längesedan jag satt så på nålar, som när hans mamma berättade sin historia. Tungt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » ons dec 21, 2005 20:20

Säsongavslutningen s03 sedd och vad ska man säga. S03 har varit en riktig resa.

s03e14-15

Så intensivt som det var där ett tag när Quentin och Nazidad höll på har jag knappt varit med om. Jag gillade att det twistade lite fram och tillbaka för att på slutet göra en riktig mindfuck på en. Jag har hela tiden känt att Kit har varit lite för konstig för en "normal polis" så det kändes ganska naturligt faktiskt. Matts delar var helt suveräna. Var helt säker på att de skulle få nazipappan slängd i fängelse men så säger han "Do it". Alldeles, alldeles underbart.

Så vad har vi då för saker att börja bygga med i s04 för det var ju nästan lyckligt på slutet. Något fel på ungen som ska ploppa ut och ett mord som ska uppklaras. Allt är alltså fucked up precis som vanligt i Nip/tuck.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » ons dec 21, 2005 21:55

3.13-3.15:Nja, liiiiite väl mycket halvdan seriemördarthriller/parodi och deus ex machina, va? Känns som att de kom på det här rätt nyligen och var tvungen att lägga in sista-minuten-förklaringar. Men, men, visst, visst. Underhållande var det och ett tag där på slutet ordentligt intensivt.

Det kändes dessutom som att de behövde avsluta hela handlingen med att något gick käpprätt åt helvete. Hoppades att Christian skulle förlora handen eller att Kimber skulle dö, eller att Liz skulle åka dit. Bara hela Carver-grejen hade fått någon större konsekvens för hela serien! Och bara någon åtminstone hade nämnt Julias mamma eller Abby Mays!

Ariel var ju också en sanslös klyscha, främst i 3.13. Hennes pappa var desto läskigare dock. Och precis hur sinnessvag är Matt? Han byter inställning på fem minuter efter vem han har pratat med senast.

Men visst är det ändå bra, och jag kommer fortsätta titta. Men det hade varit intressantare om man hade fortsatt på 3.11/3.12-spårets mörker och inte fallit in i parodihörnet riktigt så hårt. Så, ja, det finns problem och jag är inte riktigt övertygad över att serien vet vad den håller med just nu, men när N/T är bra är det bland det bästa på TV och jag hoppas de hittar tillbaka till sitt mörka centrum igen i S4.

Kan jag bara få säga att jag tänkte på, om inte allt, så åtminstone det mesta av det här (från Wikipedia). Störande... (3.15):
* How did Quentin's "body" get all the way to the morgue without a doctor or paramedic ever checking for a pulse?
* Why do Quentin and Kit frame Christian for the crimes, only to provide him an alibi shortly thereafter?
* Why did Kit bring Liz in for questioning right before she knew Quentin was going to reveal himself to the doctors? Just to have a little fun torturing her with questions?
* Why did Kit tell the doctors that Gina had made a 911 call, when she knew they would probably talk to her about it?
* Why is Kit allowed to stay on the case after numerous bumblings and clear conflicts of interest, including:
o Arresting two innocent people for the crime (Christian and Liz).
o Having a sexual relationship with one of the suspects (Christian).
o Being the sister of another suspect (Quentin).
o Being an apparent victim of the Carver herself.
* The fact that the Carver's own sister is brought in to solve the crimes is a pretty big coincidence.
* After the doctors found out about the sister they didn't go looking for her or the body. It looks like they didn't even report it.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » tor dec 22, 2005 2:47

Nip/tuck, mitt i natten, tända ljus, julmust, köttkarvande i fåfängans namn. Romantik tar sig uttryck på olika sätt.

Nip/Tuck s01 >. Min senaste fling.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav eynosh » tor dec 22, 2005 8:59

Eynosh skrev:Halvspoiler om Carvers identitet
Det är inte Quentin uppenbarligen. Läste det någonstans, fråga mig inte vart.

Spoiler 3x14-315
Självklart har jag totalfel..
Nip/Tuck är riktigt jävla bra. Tycker om att vi får ett avslut på en arc som nu har hållt på under hela seriens gång, också även att Matt börjar komma genom sin sena rebellpubertet.
Om Nip/Tuck får fortsätta, vilket jag tror den får göra och hoppas, måste en ny arc byggas upp. Ett mord som ska klaras upp är bara en bihandling, och ungen som ska födas likaså. Kimber kan väl inte heller ses som något större.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tam » tor dec 22, 2005 9:09

3x15
Plottvistande värdigt en Wild Things-direkt-till-dvd-uppföljare. Men jag gillar det i Nip/Tuck. Quentin, älskar killen, hade faktiskt blivit besviken om nån annan varit the carver. Och det fanns visst visst skjutvapen i Matts framtid.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tob » fre dec 23, 2005 5:27

3.06-3.10

Nip Tuck är inte dåligt. Allt och alla i hela serien är så jävla trasiga att jag blir mörkrädd. Var de inledande avsnittet av säsong 3 mest bara åt helvete med allting så får man ju säga att avsnitt 6 till iaf sista minutrarna av avsnitt 10 har innehållt ganska mycket ytlig lycka och framgång. Men det blir aldrig mer än yta, för allt är en enda röra, inombords, en röra som inte går att få ordning på något sätt.

Vilket bekräftas rätt rejält i avsnitt 11

Helvete. Helvete med allt. Inledningscenen med läppstiftet var direkt påfrestande, tungt, tungt som fan. Sen Sean, på besök hos Julia....hat och kärlek i en enda jävla röra. Julia som inte inser vart Matt är på väg, Matt vet inget om sig själv, Sean som inser men inte kan göra nånting nånstans. Sexscenen med påsen, och sedan slutscenen....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » fre dec 23, 2005 15:31

Verkar ha gått mer än bra för Nipptucker i år.

An average of 5.7 million viewers watched the two-hour finale.

About 3.9 million of those viewers were adults 18-49, making the finale the No. 1 episode among the key advertising demographic of any cable series in 2005. It's also the largest demographic number for any single telecast in the network's history.

For the season, "Nip/Tuck" averaged 3.9 million viewers per week, tying for third among basic-cable original series with USA's "The 4400." TNT's "The Closer" (5.4 million viewers) and USA's "Monk" (5.1 million) finished ahead of it.

The show leads the adults 18-49 rankings, however, drawing an average of 2.7 million of those viewers per week. MTV's "The Real World" was second with 2.1 million.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav eynosh » fre dec 23, 2005 16:16

Då lägger dom nog inte ner den. Få se om dom lägger ner den nu avslutade arcen, eller om dom lite smått fortsätter på den. Har svårt att se N/T med en helt nu grundläggande arc när den hittills varit uppbyggd på en och samma.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » fre dec 23, 2005 16:22

Eynosh skrev:Då lägger dom nog inte ner den. Få se om dom lägger ner den nu avslutade arcen, eller om dom lite smått fortsätter på den. Har svårt att se N/T med en helt nu grundläggande arc när den hittills varit uppbyggd på en och samma.

S01 hade ju en fristående arc.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav eynosh » fre dec 23, 2005 16:29

Off skrev:
Eynosh skrev:Då lägger dom nog inte ner den. Få se om dom lägger ner den nu avslutade arcen, eller om dom lite smått fortsätter på den. Har svårt att se N/T med en helt nu grundläggande arc när den hittills varit uppbyggd på en och samma.

Allmän spoiler:
Nämndes inte The carver och hans offer första gången i S1?

Sträcktittat på hela N/T så det är mycket möjligt att du har rätt off.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav carre » fre dec 23, 2005 16:33

Eynosh skrev:Sträcktittat på hela N/T så det är mycket möjligt att du har rätt off.

Off inte off, KOMIGEN!!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » fre dec 23, 2005 16:33

Eynosh skrev:
Off skrev:

Allmän spoiler:

Det var ett tag sedan jag såg s01 men såvitt jag vet hör man inget om honom. Det skulle vara i förbifaten bara. s01 är väl om knarksmugglaren? Jag sträcksåg s01-2 så mitt minne är inte heller det bästa.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sfinx » fre dec 23, 2005 16:57

Kära tomten

Jag önskar mig en dvdmaskin och nip/tuck boxarna för alla säsonger som har gått och amerikanska snacks och cola eller öl eller whiskey och godis och massvis med ost och en lång ledig helg...

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tam » fre dec 23, 2005 22:12

Off skrev:
Eynosh skrev:
Off skrev:

Allmän spoiler:

Det var ett tag sedan jag såg s01 men såvitt jag vet hör man inget om honom. Det skulle vara i förbifaten bara. s01 är väl om knarksmugglaren? Jag sträcksåg s01-2 så mitt minne är inte heller det bästa.

3x15
The Carver dök upp först i 2x07. F ö samma avsnitt som Liz gjorde abort för att ungen hennes var missbildad. Hade dom bara ändrat lite så att hon just tvingats ta bort ungen när the carver dök upp att sa att beauty is a curse on the world hade jag glatt funderat på om det var hon och troligen nästan gått på 3x15-finten. Jag var ju länge starkt troende the carver skulle vara en kvinna. En lång kvinna.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav eynosh » fre dec 23, 2005 22:30

ey skrev:
Eynosh skrev:Sträcktittat på hela N/T så det är mycket möjligt att du har rätt off.

Off inte off, KOMIGEN!!

Vad menar du Ey?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav carre » fre dec 23, 2005 22:36

Eynosh skrev:
ey skrev:

Off inte off, KOMIGEN!!

Vad menar du Ey?

/me slaps Eynosh
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film