wyndham skrev:LWes skrev:När The Operative överlevde blev jag glad, för att det hade varit så typiskt att döda honom (nu finns han kvar för framtida bruk!)
Han finns inte kvar för framtida bruk. Även om det finns antydningar att cirkeln var sluten och att han skulle börja om som något shepard-liknande, så känns det för mig som att han hade harakiri-party som väntade. Hur som helst kommer han hålla sitt löfte till Mal.
Så länge man inte har sett honom dö så finns han visst för framtida bruk.
Bara för att din teori är att han kommer ta livet av sig är väl inte det mer sanning än min teori om att han kommer gömma sig någonstans och bli god.
Om dom inte ger oss någon officiell information om det så kan vi inte veta. En av dom bästa sakerna med Buffy och Angel är ju alla återkommande karaktärer, och många gånger kommer en karaktär tillbaka efter man trott att man aldrig skulle få se den igen.
Visst, jag kan inte just nu se någon anledning för honom att dyka upp igen, men han finns. Jag ser det itne från karaktärernas synpunkt med "nej, han sa att han aldrig kommer se honom igen och han kommer hålla det" utan jag ser det ur en berättelse-synvinkel där han är en karaktär och så länge man inte förbrukat karaktären genom att döda honom så finns han kvar för framtida bruk, om man vill använda honom.
Det är min syn på det.