Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » mån dec 12, 2005 1:08

Off skrev:Några förslag?

Northern Exposure. De två första säsongerna är korta, sen blir de längre.
Jeremiah. Två säsonger.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » mån dec 12, 2005 1:12

Hittade inte Northern förutom några ströavsnitt så jag laddar de 2-3 första på Jeremiah och känner mig för.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » mån dec 12, 2005 17:26

Kommer ni ihåg det där om att Tim Minear skulle göra sin nästa serie för NBC istället för FOX? Well...
Something new coming up, yes. And chances-that-it-won't-be-on-Fox... zero. We sold it to the new network prez in the room and got a commitment before we left. I could have taken it to NBC, but I was already at the studio (20th, which is my studio where I have my deal) and the network (FOX Network, not to be confused with the studio) is right there (because they are, after all, a least somewhat related), and so that meant I didn't have to drive to Burbank and more importanlty, meant less parking hassle. My needs are small.

Fast samtidigt är jag glad för att vi får något överhuvudtaget från Tim.

Det kommer från den här sidan och handlar egentligen om den här intervjun (som innehåller SPOILERS) med David Fury. Riktigt intressant, alltihop.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån dec 12, 2005 17:48

CheeseGuy skrev:Kommer ni ihåg det där om att Tim Minear skulle göra sin nästa serie för NBC istället för FOX? Well...
Something new coming up, yes. And chances-that-it-won't-be-on-Fox... zero. We sold it to the new network prez in the room and got a commitment before we left. I could have taken it to NBC, but I was already at the studio (20th, which is my studio where I have my deal) and the network (FOX Network, not to be confused with the studio) is right there (because they are, after all, a least somewhat related), and so that meant I didn't have to drive to Burbank and more importanlty, meant less parking hassle. My needs are small.

Fast samtidigt är jag glad för att vi får något överhuvudtaget från Tim.

Det kommer från den här sidan och handlar egentligen om den här intervjun (som innehåller SPOILERS) med David Fury. Riktigt intressant, alltihop.

Defenitionen av bitterljuvt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån dec 12, 2005 17:58

CheeseGuy skrev:Kommer ni ihåg det där om att Tim Minear skulle göra sin nästa serie för NBC istället för FOX? Well...

Nu orkar jag inte leta igenom hela Buffistas, men Tim ser den nya serien som en 9-delars mini, och därför orkade han inte bry sig om allt annat strul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån dec 12, 2005 18:17

noike skrev:

Nu orkar jag inte leta igenom hela Buffistas, men Tim ser den nya serien som en 9-delars mini, och därför orkade han inte bry sig om allt annat strul.

Tippar att de visar del 3, del 7 och del 8 på olika dagar, sedan del 3 igen i regnpausen för en baseballmatch, och sedan lägger ner den.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Matt » mån dec 12, 2005 18:23

Hoppas Caroline Dhavernas har huvudrollen.
:lovebunny:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Rombat » tis dec 13, 2005 20:48

Såg precis avsnitt 7 (Tangled Webs) av Green Wing. Fy fan vad jag har ont i magen. Har inte garvat åt någon serie så mycket på åratal.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis dec 13, 2005 20:50

caffe: va? Nej. Men. Va?

Rombat skrev:Såg precis avsnitt 7 (Tangled Webs) av Green Wing. Fy fan vad jag har ont i magen. Har inte garvat åt någon serie så mycket på åratal.

Told ya it was good.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » ons dec 14, 2005 15:11

Oj, nu blir nog LWes glad... finns ju en chans för ytterligare avsnitt när en kanal som Sci-Fi köper en serie.
http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Sci Fi Breathes Life into 'Night Stalker'

"Night Stalker," which lasted but seven weeks on ABC this fall, will get some new life next year thanks to the Sci Fi Channel.
The cable network has acquired rights to the entire series, which includes three episodes that never made it onto the air. Sci Fi will air all 10 episodes sometime next summer.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » ons dec 14, 2005 17:47

Glorificus skrev:Oj, nu blir nog LWes glad... finns ju en chans för ytterligare avsnitt när en kanal som Sci-Fi köper en serie.
http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Sci Fi Breathes Life into 'Night Stalker'

"Night Stalker," which lasted but seven weeks on ABC this fall, will get some new life next year thanks to the Sci Fi Channel.
The cable network has acquired rights to the entire series, which includes three episodes that never made it onto the air. Sci Fi will air all 10 episodes sometime next summer.

Jag vet! Det jag tänkte var precis att jag hoppas att det går så bra att dom vill göra nya avsnitt.
Men jag hoppas inte på för mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons dec 14, 2005 21:09

Bara en tanke: Queer As Folk borde kanske få en egen tråd?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons dec 14, 2005 21:13

CG: Tänkte på det i morse jag också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 21:18

Gjort.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons dec 14, 2005 22:19

Inlägg skrivet enbart för att irritera noike.
Senast redigerad av AKS ons dec 14, 2005 22:33, redigerad totalt 1 gång.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » lör dec 17, 2005 13:48

Har kolllat på tre avsnitt av Kitchen Confidential. Jag gillade det. Tycker dock de hade kunnat låta Xander ha lite mer screentime.
Riktigt surt att det är nedlagt och att man inte får se hur det utvecklas.
Man kanske får hoppas på ett dvdsläpp.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Lipton » lör dec 17, 2005 16:12

Såg Cityakuten "Skadestuen" på danska tv3 där de översatte "Son of a bitch" med "Du store kineser". Mycket kul tyckte jag. Är kineser synonymt med fan själv i danmark.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Off » sön dec 18, 2005 20:14

Trailern till Chappelles show s03....Varför, varför slutade du?!

WHAT!? WHAT!?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön dec 18, 2005 22:49

tv.com går igenom hur det gått för olika tv-serier hittills och går igenom midseason replacements. Nån av dessa midseason replacements lär man ju gilla. Både Grey's och Medium var väl just det?

EDIT: Enligt artikeln var även House en midseason replacement. Ca två serier lät intressanta av alla som nämndes. Kommer dock inte ihåg vilka längre... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » sön dec 18, 2005 23:03

Inte så mycket som fick mig att hoppas på en ny favoritserie.

Thursday, January 5, 8 p.m. Dancing With the Stars is back. Just accept it.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » sön dec 18, 2005 23:05

Att House skulle vara en midseason-serie låter konstigt? Den startade visserligen i november, men det är också en Fox-serie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön dec 18, 2005 23:28

Jag tyckte också att House lät malplacerad som midseason replacement. Konstigt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön dec 18, 2005 23:59

Sitcoms och rättgångsjox. ÄR det något fel på andra sorters dramor? Jag vill ha en bra 45-minutersserie. Är det för mycket begärt?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav dizzy » mån dec 19, 2005 0:07

Tyckte också det lät konstigt med House men enligt tv.com sändes inte första avsnittet förrän 16 november så det kan nog stämma ändå.

Nej inte mycket av det nya som direkt låter intressant, men Four Kings med Seth Green får man ju kolla in.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav LWes » mån dec 19, 2005 23:11

Våra Bästa År var väldigt bra idag. Dom såg tillbaka på gamla jul-klipp och så och det var jätteroligt att se klipp från 70- och 80-talet.
Synd att det inte var extra långt och mer omfattande.
Det var länge sen jag satt och såg ett avsnitt av serien helt utan att göra andra saker sammtidigt och vara helt koncentrerad på avsnittet. :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons dec 21, 2005 1:57

Green Wing 1.01. Många trevliga skådisar som man känner igen från serier som Black Books och Coupling, ett par riktigt roliga scener... men jag stör ihjäl mig på alla miljoner irriterande och fåniga redigeringstricks som försöker vara coola. Redigeringen är ett verktyg, inte en leksak!

Om de tonar ner den biten i framtida avsnitt kan den här serien vara en keeper. Mysigt offbeat.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor dec 22, 2005 0:12

Någon på TWOP kom på den briljanta idéen att istället för alla dessa sjukhusserier helt enkelt slänga ihop de bästa och kaxigaste TV-doktorerna till världens mest överlägsna sjukhusserie-spinoff: House, Cox & Romano. Den serien skulle äga allt på jorden. Det är som tanken vi hade om polisserien Vic 'n' Omar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor dec 22, 2005 0:47

caffeineaddict skrev:Någon på TWOP kom på den briljanta idéen att istället för alla dessa sjukhusserier helt enkelt slänga ihop de bästa och kaxigaste TV-doktorerna till världens mest överlägsna sjukhusserie-spinoff: House, Cox & Romano. Den serien skulle äga allt på jorden.

Tre likadana karaktärer i huvudrollerna? Låter snarare som ett snabbt sätt att ta död på vad som gör dem intressanta.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor dec 22, 2005 1:00

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Någon på TWOP kom på den briljanta idéen att istället för alla dessa sjukhusserier helt enkelt slänga ihop de bästa och kaxigaste TV-doktorerna till världens mest överlägsna sjukhusserie-spinoff: House, Cox & Romano. Den serien skulle äga allt på jorden.

Tre likadana karaktärer i huvudrollerna? Låter snarare som ett snabbt sätt att ta död på vad som gör dem intressanta.

Men de är ju inte likadana, de verkar bara likadana vid en första anblick. De har klara skillnader som skulle landa dem i intressanta konflikter med varandra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » tor dec 22, 2005 1:03

Jag ger serien 3 avsnitt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film