Wonderfalls (Tim Minear)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » ons nov 02, 2005 22:43

Okej, Lying Pig var överjävligt bra. Satan. Bara tre avsnitt kvar nu, känns riktigt deprimerande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » fre nov 04, 2005 20:53

Den här serien var nästan lite för bra... Jag såg det sista avsnittet igår, plöjde sedan igenom kommentatorspåren, och nu precis var jag tvungen att påbörja en omtitt för att dämpa depressionen. Ärligt talat kan det mycket väl vara den bästa serien jag har sett, och förhoppningvis kan jag säga det säkert efter omtitten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 21:18

Det är otroligt depprimerande, hur fan tänkte Fox? Wonderfalls är en av de absolut bästa serier någonsin.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » fre nov 04, 2005 22:29

Läste just en intervju med Marti Noxon på Zap2it angående Point Pleasant, och hon nämner även orsaken till nedläggningen av Wonderfalls.

"I think that 'Point Pleasant' was a lot of things," Noxon says. "Ultimately, if I was being the most optimistic, I would say that I don't feel like we found the show until we were in about five or six episodes, and by that time, it was game over.

"There are good things and moments before that, but when we did hit our stride, saying, 'Oh, this is what it's supposed to be,' it was too late."

Now, "Point Pleasant" did stay on longer than, say, "Wonderfalls," a quirky comedy-drama about a Niagara Falls slacker (Caroline Dhavernas) beset by chatty knickknacks, executive-produced by Todd Holland, Bryan Fuller ("Dead Like Me") and Tim Minear ("Angel," "Firefly"). It lasted but four episodes.

"Which is ridiculous," Noxon says, "because it doesn't matter whether you liked it or not, that show knew what it was. And God, so many people liked it. That's a case of where someone had already made their decision practically before it hit the air. They were just testing their instincts.

"I have an acquaintance who had a show that was on for two episodes and got yanked. What happens is, somebody in a position of power loses faith, but they say, 'I could be wrong,' and they run it out just to see.

"That wasn't the case with 'Point Pleasant.' They launched it big, but they got the sense really soon that it wasn't getting any traction, and they decided not to help it."
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 22:35

Det är sådana dumheter och jag hatar att Point Pleasant fick en större chans än Wonderfalls också, för den serien var myrpiss jämfört med Wonderfalls.

(har inte sett de två sista avsnitten ännu, but still)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » fre nov 04, 2005 22:40

de flesta serier är myrpiss jämfört med Wonderfalls. och det gör ont i hjärtat varje gång någon påminner mig om att det blev nedlagt. som en spark i magen. jävla idioter.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tam » lör nov 05, 2005 4:06

Jag gllar PP bättre. Men idag lånade jag ut Wonderfalls eftersom jag förstår att den är mer oemotståndlig för andra.ö
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör nov 05, 2005 11:18

Illyria och ey: håller med extremt mycket. (Visserligen har jag inte sett PP, men ändå.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör nov 05, 2005 13:19

Jag har inte heller sett PP men att det skulle vara ens i närheten av så bra som Wonderfalls känns ytterst tveksamt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » mån nov 07, 2005 23:08

Sådär, då var omtitten avslutad. Och jag älskar fortfarande serien skrämmande mycket.

Tyvärr kändes de sista avsnitten (från slutet av Safety Canary och framåt) lika mycket nu när jag visste att det ändå skulle sluta lyckligt, men det var förstås fantastiskt bra ändå. Förhoppningsvis får det mer kraft igen när jag ser om serien nästa gång, efter ett lite längre uppehåll. Däremot var precis alla avsnitt i den första halvan bättre den här gången.

Lovesick Ass, Cocktail Bunny och Caged Bird är helt fantastiskt överbra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Gordo » lör nov 19, 2005 23:01

Har nu sett tre avsnitt och än så länge så måste jag tyvärr säga att jag inte är helt övertygad om dess storhet. Serien har charm, ingen tvekan om saken och vem kan undgå att falla totalt för Jaye? Men jag vet inte, kanske hade jag för höga förväntningar.

Jag tycker att det tredje avsnittet var bäst hitills och jag ser fram emot att se de resterande så jag tror fortfarande att jag kan falla in i lovsången.

Fortsättning följer imorgon.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 19, 2005 23:49

Gordo skrev:Har nu sett tre avsnitt och än så länge så måste jag tyvärr säga att jag inte är helt övertygad om dess storhet. Serien har charm, ingen tvekan om saken och vem kan undgå att falla totalt för Jaye? Men jag vet inte, kanske hade jag för höga förväntningar.

Jag tycker att det tredje avsnittet var bäst hitills och jag ser fram emot att se de resterande så jag tror fortfarande att jag kan falla in i lovsången.

Fortsättning följer imorgon.

Vänta tills du börjar närma dig slutet, det var nämligen då jag själv tyckte att den blev riktigt bra.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » sön nov 20, 2005 2:06

Gordo skrev:Jag tycker att det tredje avsnittet var bäst hitills och jag ser fram emot att se de resterande så jag tror fortfarande att jag kan falla in i lovsången.

Även om jag tycker serien är bra så är det ingen serie jag ens varit i närheten av att lovsjunga. Tyvärr. Men i stället lovsjunger jag en del andra serier så i slutändan spelar det ingen roll. =)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Gordo » ons nov 23, 2005 10:58

Nu har jag sett alla avsnitt, såg klart i måndags och har gett mig själv lite tid att försöka komma in i samma ÄlskaWonderfallsMode som de flesta här verkar befinna sig i. Men jag måste nog hålla med AKS, serien var bra, ingen tvekan, men det fattades något för att jag skule falla pladask.

Den blev bättre och bättre mot slutet men för mig nådde det inte ända fram. Ingen frälsning här alltså, tyvärr.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav AKS » ons nov 23, 2005 16:54

SKönt att inte vara ensam... =)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons nov 23, 2005 16:58

Crazy kids. Wonderfolls är bäst. Bäst!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » mån dec 05, 2005 23:05

Sett 2 avsnitt nu, blir nog ett till idag. Kan inte påstå att det är en riktigt bra serie än. Idén är bra, men..
Hade kanske för höga förväntningar innan jag började se den, eller så blir den bättre. Ska iaf se igenom alla avsnitt, men än sålänge lutar det inte åt att jag kommer lovorda serien efteråt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Matt » tis dec 06, 2005 21:00

Nu ska jag börja se Wonderfalls. Är det bra ska jag ta ett glas vin.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » tis dec 06, 2005 21:26

Oh! Vin!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » tis dec 06, 2005 22:40

Matt skrev:Nu ska jag börja se Wonderfalls. Är det bra ska jag ta ett glas vin.

someone's gonna get drunk tonight! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Matt » tis dec 06, 2005 23:25

Full och kär.
Tar tredje avsnittet nu.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav eynosh » ons dec 07, 2005 0:39

Matt skrev:Full och kär.
Tar tredje avsnittet nu.

Don´t get it.. Sett fem eller sex avsnitt, och jag ser verkligen inte tjusningen i Wonderfalls.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » ons dec 07, 2005 0:53

Eynosh skrev:
Tar tredje avsnittet nu.

Don´t get it.. Sett fem eller sex avsnitt, och jag ser verkligen inte tjusningen i Wonderfalls.

Nästan som jag efter fjärde Harry Potterboken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » ons dec 07, 2005 1:08

noike skrev:
Eynosh skrev:
Tar tredje avsnittet nu.

Ser du tjusningen i böckerna nu?

Kommer iaf inte ge upp Wonderfalls, det blir säkert bättre i den andra halvan av serien.
Finns det ett vettigt slut för det förresten? Eller slutar den helt abrupt?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav caffeineaddict » ons dec 07, 2005 1:10

Eynosh skrev:Finns det ett vettigt slut för det förresten? Eller slutar den helt abrupt?

Nej då, det är ett fungerande slut, det "stannar" inte bara. Men det borde ha fortsatt...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons dec 07, 2005 1:15

Eynosh skrev:
noike skrev:
Eynosh skrev:
Tar tredje avsnittet nu.

Ser du tjusningen i böckerna nu?

Nja, faktiskt inte. Problemet var att jag tyckte att Diane Duane hade gjort samma sak fast 100 gånger bättre och med bättre skrivspråk. Men i sommar hade jag tänkt låna de andra delarna av Tapeworm. Så jag har inte heller gett upp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » ons dec 07, 2005 11:07

Jag var rädd att Wonderfalls skulle vara en till teen-serie. Jag är lite trött på alla supersmarta och supertuffa 16 åringar(som löser mysterier)
Men så var det ju inte alls. Serier om twenty-something finns det för få av. Och den här 24 åriga tjejen i psykisk obalans föll jag pladask för på direkten. Ett stort plus är att de gillar sprit, jag kan relatera alltså ;)
Jag har sett 3 avsnitt och skrattade högt flera gånger. Det tredje avsnittet tyckte jag var lite tråkigare än de tidigare. Men fortsätter det så här blir det lätt en favoritserie.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav carre » ons dec 07, 2005 13:24

Matt skrev:Jag var rädd att Wonderfalls skulle vara en till teen-serie. Jag är lite trött på alla supersmarta och supertuffa 16 åringar(som löser mysterier)

:) i love u!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » tis dec 13, 2005 0:44

Sett klart Wonderfalls nu, och måste hålla med om att den inte borde ha lagts ner. Tycker att dom 3 sista avsnitten var i särklass dom bästa, var ett annorlunda stuk över dom, lite mer allvarliga. Inte en av dom bästa serierna jag sett, men klart godkänd (ok, kanske lite mer än så).

Frågan är oundviklig; tillhörde serien Fox?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » tis dec 13, 2005 0:45

Självklart var det på Fox.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa