Nya projekt för James Marsters

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre aug 26, 2005 20:28

Oops! Fick nåt felmeddelande nere i vänstra hörnet så jag tryckte igen. Förlåt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre aug 26, 2005 20:56

AKS skrev:Oops! Fick nåt felmeddelande nere i vänstra hörnet så jag tryckte igen. Förlåt.

Det är jag som skall säga förlåt för att jag inte köpt in en racer-vroom-snabb burk för buffyforum. den gamla trötta compaqen sjunger verkligen på sista versen nu.. Vilket påminner mig om att jag ska göra en backup på databasen nu..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre aug 26, 2005 21:35

Backup låter som en idé... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre aug 26, 2005 22:08

jag vågar inte tänka tanken på vad som skulle hända mig om det kraschade och alla backuper var försvunna/obrukbara.

antagligen skulle ni stå utanför min dörr och se ut såhär:

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
Senast redigerad av gaspode lör dec 03, 2005 13:49, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » fre aug 26, 2005 22:17

Vi skulle skicka hellhounds efter dig!

Backup är bra, speciellt som forumet idag har krånglat en del.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » lör aug 27, 2005 1:59

AKS skrev:The Buffster: Du och jag var på samma sida för en månad sen. Sen blev jag ambitiös och tvingade mig igenom andra halvan av S3 och... sen under S4 upptäckte jag att jag gillade serien!! :eek: Det är inte som BtVS eller VM eller så, men definitivt ett guilty pleasure som jag inte skulle vilja vara utan. Gick t.o.m. tillbaka och såg om fem avsnitt av S2 (Exodus är helt klart bästa säsongsavslutningen, Commencement har mer action, men Exodus har mer känsla) och nu ska jag se den första halvan av S3 som jag missade förut. Kan ärligt säga att mitt intresse för James Marsters i S5 gått från att vara primärt till sekundärt. Tänker knappt på det längre. Who would have thunk it?!

AKS: Du har övertygat mig! Ska ta mig i kragen och verkligen ge serien en chans. Fast för mig är James alltid primär!!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav poser » lör aug 27, 2005 2:50

The Buffster skrev:
AKS skrev:The Buffster: Du och jag var på samma sida för en månad sen. Sen blev jag ambitiös och tvingade mig igenom andra halvan av S3 och... sen under S4 upptäckte jag att jag gillade serien!! :eek: Det är inte som BtVS eller VM eller så, men definitivt ett guilty pleasure som jag inte skulle vilja vara utan. Gick t.o.m. tillbaka och såg om fem avsnitt av S2 (Exodus är helt klart bästa säsongsavslutningen, Commencement har mer action, men Exodus har mer känsla) och nu ska jag se den första halvan av S3 som jag missade förut. Kan ärligt säga att mitt intresse för James Marsters i S5 gått från att vara primärt till sekundärt. Tänker knappt på det längre. Who would have thunk it?!

AKS: Du har övertygat mig! Ska ta mig i kragen och verkligen ge serien en chans. Fast för mig är James alltid primär!!

This makes me so happy, jag var så anti smallville man kunde vara till jag började kolla på det. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » lör aug 27, 2005 10:35

The Buffster: Yay! Men förvänta dig inte BtVS eller nån annan av dina favoritserier bara. Fast S1 är ju inte så bra... Kanske ska du hoppa på i slutet av S1 och sen köra som vanligt från S2?

poser: Är det sant? Gillar du också Smallville?!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » lör aug 27, 2005 11:35

AKS skrev:poser: Är det sant? Gillar du också Smallville?!

Det är sant, hur kan man inte gilla det efter s3:s avslutning.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » lör aug 27, 2005 12:31

Alla avslutningar tycks vara bra, men för mig kändes nog S2-avslutningen bäst trots allt. Well, kul att veta att man inte är ensam om att gilla Smallville, i alla fall. =)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » lör aug 27, 2005 13:50

Smallville-avslutningar är alltid bra, liksom dom 7 första avsnittet i varje säsong. Det därimellan är bara något man genomlider för säsongsavslutningens skull.

Nu när jag tänker efter: Jag har följt Smallville slaviskt sen det började.. Såg S1 på tv, tankade och såg avsnitten sen.
Det är illa...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » lör aug 27, 2005 14:36

Eynosh: Jag lägger in ett veto. De sju första avsnitten i S1 var riktigt tokusla.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » lör aug 27, 2005 18:02

krypto var också ett riktigt bottennapp
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » lör aug 27, 2005 21:25

Det fanns ett par till s4-avsnitt som var riktiga bottennapp, Krypto var ett av de värsta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör aug 27, 2005 21:30

Den här tråden har typ mer Smallville-diskutioner än Smallville-tråden.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör aug 27, 2005 21:34

Jag tror nog jag gillade Spell mindre än Krypto. I Krypto var ju hunden söt i alla fall. Heh.

Apropå LWes kommentar: kanske ska de senaste inläggen, som inte alls behandlar JM, flyttas över till Smallville-tråden? Nån moderator får avgöra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör aug 27, 2005 21:54

AKS skrev:Jag tror nog jag gillade Spell mindre än Krypto. I Krypto var ju hunden söt i alla fall. Heh.

Jag håller med. Spell var sämst. Det var helt otroligt dåligt.

Jag tyckte Krypto var roligt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön aug 28, 2005 11:39

poser skrev:This makes me so happy, jag var så anti smallville man kunde vara till jag började kolla på det. :)

Glad to make you happy :D

AKS skrev:The Buffster: Yay! Men förvänta dig inte BtVS eller nån annan av dina favoritserier bara. Fast S1 är ju inte så bra... Kanske ska du hoppa på i slutet av S1 och sen köra som vanligt från S2?

Jag har ju sett något avsnitt här och där, vilket jag i och för sig tycker är rätt orättvist mot en serie, och grundat på det så skulle jag aldrig vänta mig BtVS klass. Men jag menar det är inte många serier som är SÅ bra. Att hoppa in i slutet av säsong 1 kan nog vara någonting, man har ju onekligen inte hört mycket gott om säsong 1.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » sön aug 28, 2005 11:50

Det var länge sedan jag såg s1 nu men så dålig minns jag inte att den var, jag fortsatte ju ändå att titta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » sön aug 28, 2005 11:53

Illyria skrev:Det var länge sedan jag såg s1 nu men så dålig minns jag inte att den var, jag fortsatte ju ändå att titta.

Hmm... nu blev det genast svårare, kanske ska ta och börja från säsong 1 i alla fall, är ju trots allt principiellt emot att börja se en serie mitt i (även om det har hänt att jag har gjort det).

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » sön aug 28, 2005 12:14

Jag förespråkar kronologiskt i 99 fall av 100, det ger en bättre överblick av serien. Om du anser dig ha tid att se alla 4 säsonger på en månad, go for it :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » sön aug 28, 2005 12:18

Ja det är ju det där problemet med att ha tid, men jag ska försöka att hinna. Om jag gillar serien blir det säkert inget problem.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » sön aug 28, 2005 12:36

(Nästan) alla här tycker att S1 var usel. Grejen är att nästan alla nya serier är uppbyggda enligt fotw temat (Om inte freak så iaf ngt/vecka).
Tanken är ju att nya tittare ska lätt komma in i serien, och då är det tvunget att ha en sådan upbyggnad men den större delen av S1 med avsnittslånga arcer. Titta på Angel; Trots att bakgrunden redan fanns från Btvs valde man att börja med fotw/dotw (demon?).
Likaså har man gjort med serier som JAG, Charmed och ER. Supernatural som börjar snart kommer se likadan ut, liksom dom flesta nya serier.

Se S1 i alla serier som en tid att lära känna karaktärerna och seriens stämning istället för att leta efter en djupare mening i vissa handlingar.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » sön aug 28, 2005 12:38

Eynosh: Det är ju dock en skillnad på bra och dåliga Cotw. Smallville s01 har dååååliga cotw.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » sön aug 28, 2005 12:46

Off skrev:Eynosh: Det är ju dock en skillnad på bra och dåliga Cotw. Smallville s01 har dååååliga cotw.

Väldigt bra poäng. Även om jag givetvis föredrar längre arcer så kan man göra rätt mycket av Cotw.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » sön aug 28, 2005 13:03

Jag gav upp om Smallville efter ca 12 avsnitt av S1. Var totalt uttråkad då. Jag tror det fanns ett bra avsnitt av de 12 första, men annars var det extremt repetetivt. Ja, du bestämmer ju själv. I mitt nya försök hoppade jag in mitt i S3 och blev fast *ganska* snabbt. Jag önskar dock att jag börjat i slutet av S1 och sett därifrån nu i efterhand, men jag kommer nog aldrig att föprsöka ge mig på S1 igen. Alldeles för hemska minnen. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön aug 28, 2005 13:22

AKS skrev:Jag gav upp om Smallville efter ca 12 avsnitt av S1. Var totalt uttråkad då. Jag tror det fanns ett bra avsnitt av de 12 första, men annars var det extremt repetetivt. Ja, du bestämmer ju själv. I mitt nya försök hoppade jag in mitt i S3 och blev fast *ganska* snabbt. Jag önskar dock att jag börjat i slutet av S1 och sett därifrån nu i efterhand, men jag kommer nog aldrig att föprsöka ge mig på S1 igen. Alldeles för hemska minnen. :)

Det var så länge sen jag såg säsong 1, så jag kommer inte ihåg alla dessa hemska saker ni talar om.
Jag kommer bara ihåg säsongsfinalen, som var riktigt bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » sön aug 28, 2005 14:31

LWes skrev:
AKS skrev:Jag gav upp om Smallville efter ca 12 avsnitt av S1. Var totalt uttråkad då. Jag tror det fanns ett bra avsnitt av de 12 första, men annars var det extremt repetetivt. Ja, du bestämmer ju själv. I mitt nya försök hoppade jag in mitt i S3 och blev fast *ganska* snabbt. Jag önskar dock att jag börjat i slutet av S1 och sett därifrån nu i efterhand, men jag kommer nog aldrig att föprsöka ge mig på S1 igen. Alldeles för hemska minnen. :)

Det var så länge sen jag såg säsong 1, så jag kommer inte ihåg alla dessa hemska saker ni talar om.
Jag kommer bara ihåg säsongsfinalen, som var riktigt bra.

Det var helt ok avsnitt. Inte bra, men helt ok.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » fre dec 02, 2005 20:29

Om casting för en serie som heter "Ops".

As a side note, two actors we met with yesterday were Americans whom I’ve only seen play British. James Marsters and Alexis Denisof both come from the Buffy/Angel universe. It was jarring hearing them speak, because I kept expecting the same voices I’d heard for eight seasons or so. But even more interesting was recognizing the actors’ own cadences that were the same even without the accent; on a fundamental level, Spike sounds like James Marsters.

This one-hour drama pilot about private military contractors has suddenly roared back to life, with Fox giving the go-ahead to start casting. We’re out to directors, and - knock wood - should be able to shoot early in the year. For various reasons, the episode we’d planned to start with might now become number three in the season, so that means a whole new script to write (with co-creator Jordan Mechner). But TV scripts are short. And it will be nice to get back into that world.

http://www.whedon.info/article.php3?id_article=12737
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör dec 03, 2005 4:11

Hörde för ett tag sen att James inte skulle spela Harry Dresden i filmen (som är potentiell pilot till en tv-serie) som är på gång. Men det var först nu, när jag letade titlarna för bokserien på http://www.jim-butcher.com, som jag hittade en kommentar om varför...
Författaren Jim Butcher skriver:

I'm sure that many have already heard this one, but it's official: Paul Blackthorne is Dresden. :)

James would have loved to do the part, but he was unwilling to head to Toronto for five years: he has family growing up in and around LA, and he didn't want to relocate away from them. It takes a great deal of personal integrity (and considerable wisdom) to realize which things in life are really important. A lot of men wouldn't have made the same decision when offered the temptation of a feature role, quite possibly leading to an ongoing, starring role as the absolute, uncontested core star of a show.

Ironically, James' decision in this makes him, at least in my eyes, more Harry-like than ever, and kicks my respect for him up several notches. I'm disappointed--not that he made that decision, which I think is the right one--but that things just didn't work out. That's how business goes sometimes. There are no hard feelings on anyone's side. If the movie goes to a series, though, maybe he could be talked into a guest spot. I can think of several characters, who, if used, James would be great for.

Mr. Blackthorne, according to all reports I've heard, is an extremely skilled actor with great presence, and able to do "dark" sorts of scenes and emotions very well. I think he looks remarkably like Connery when he was in "Darby O'Gill and the Little People." You could do worse than a quasi-Connery for a lead actor. :) With luck, I'll get a chance to visit the set and meet some of the people working on the movie, and give you guys some inside skinny when I return. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film