Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » tis nov 15, 2005 22:44

Yog-Sothoth skrev:Eh?

Vill du utveckla det lite?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 16, 2005 9:14

CyberAL skrev:
Yog-Sothoth skrev:Eh?

Vill du utveckla det lite?

Hehe, det var såpass längesen att jag nu inte kommer ihåg hur jag resonerade när jag skrev det.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Gordo » ons nov 16, 2005 10:12

Snart är det dags för 6x09

Titel:

The Prodigal Daughter Returns

Låter lovande :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav noike » ons nov 16, 2005 13:36

6.09 Jag älskar titlar man kan tolka på två sätt.

Och Lipton? PAAAAAAIIIIIIIIIIIN GOOOOOOD.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » ons nov 16, 2005 14:13

6.09 Äntligen, äntligen, äntligen! Visst har det varit bra att dom har låtit Lorelai och Rory vara ifrån varandra så pass länge men det hindrar ju givetvis inte att man ändå blir hur glad som helst när dom äntligen återförenas. Jag känner redan så mycket för Gilmore Girls och deras karaktärer att återförening antagligen hade kunnat genomföras på vilket sätt som helst och jag hade ändå gråtit helt okontrollerat. Men fint var det, väldigt fint. Och så himla kul att se att Rory har fått tillbaka gnistan igen.

Detta innebär ju också att Lorelai och Luke äntligen kan gifta sig. Eftersom man fick vänta fem säsonger på att dom skulle bli tillsammans så hade det lätt kunnat kännas som en besvikelse sen när dom blev det. Som om själva förhållandet inte levde upp till dom enorma förväntningar man hade. Men Lorelai och Luke är perfekta tillsammans.

Att Luke visar sig ha en dotter vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Ska hon bli en karaktär som är med mycket? Men det var ju intressant i och med Lukes snack om ärlighet. Det är ju troligen någonting han kommer att tycka är jobbigt att berätta för Lorelai. Men självklart måste han säga det, det är ju ingenting som direkt går att hålla hemligt och han vill ju knappast det heller.

Och sen Emily. Ibland så avskyr man henne. Men inte här. Scenen mellan henne och Lorelai var andra gången avsnittet fick mig att gråta. Stackars Emily. Givetvis sitter det som hände med Lorelai djupt. När hon sedan lyckades stöta bort Rory också så förstår man att det verkligen känns. Sen så förstår jag verkligen hur hemskt det måste kännas när Richard gjorde klart för henne att han inte ville att Rory skulle ha hennes liv. Hon vet ju redan hur Lorelai ser på det. Det Lorelai sa till Emily var underbart, dels att det egentligen inte var meningen att Rory skulle vara där och att Emily aldrig förlorade henne.

Ja vad kan man säga. Gilmore Girls är så lätt det bästa som går på tv just nu.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » ons nov 16, 2005 14:19

:eek: omg jag vill läsa under spoilern so bad.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » ons nov 16, 2005 14:21

ey skrev::eek: omg jag vill läsa under spoilern so bad.

BAD EY! NO!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Gordo » ons nov 16, 2005 15:09

6x09

ÄNTLIGEN! Och jag tycker att det var skönt att Rory ordande saker och ting själv, att hon tog tag i sig själv utan Logan, Lorelai, eller någon annan. Vi fick se lite av den gamla Rory på slutet och nu väntar nog många fantastska Lorelai/Rory-scener!

Lorelai och Luke är så underbara tillsammans, men jag undrar var Chris ville och jag undrar vad de kommer att göra med Lukes dotter. Just nu vill jag bara att Luke och Lorelai ska få fortsätta vara like underbara tillsammans som de varit.
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Off » ons nov 16, 2005 15:22

6x09

Jag tyckte återföreningen kändes lite väl enkel. Ett telefonsamtal och sen var allt perfekt igen. Njaa jag hade hellre sett något mer utdraget än bara en minut på slutet.

Det här med att Luke har en dotter känns på något sätt bara som ett sätt att få ett nytt problem nu när L&R pratar med varandra igen. Hoppas det löser sig snabbt och på ett sätt som gör att man slipper se mer av ungen. Barnskådisar är jobbiga.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » ons nov 16, 2005 15:25

SLUTA!! NEED GG, GIIIEF GG!! dumma multimedia...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » ons nov 16, 2005 16:37

6.09 Äntligen! :) Men återföreningsscenen kom alldeles för långt från slutet, jag hade velat se även Rory prata om att de måste se videos och vilken mat de måste ha osv. Just like the old days, nu blev återföreningen för kort. Förhoppningsvis mer sånt framöver, nu när Rory flyttar tillbaka hem.

Rorys comeback var väldigt välkommen men också väldigt plötslig, ingen ease into things, hade gärna sett att hon mer stegvis blev sig själv igen. (för det är mer trovärdigt)

Luke säger "inga hemligheter", alltså måste han snarast möjligt berätta om den möjliga dottern... Jag antar att hon faktiskt är hans dotter, varför annars ens göra en sån här storyline, men jag tycker inte det känns helt fastställt ändå, bara för hon gjorde ett skolprojekt.

Emily ska tröstshoppa ett flygplan? Jag kan inte tycka synd om henne, hon har en skev verklighetsbild, hon ser inte problemen, hon sätter själv upp situationen osv.
Och vad trevligt det är att slippa Logan, han behövs verkligen inte.

Äntligen återförening, äntligen är Rory tillbaka, och det var ett bra avsnitt även om jag inte är helt nöjd med utförandet. Ser fram emot nästa avsnitt, ser fram emot att få se en massa Rory/Lorelai-tid framöver, att se Rory återvända till Yale och när Luke måste berätta för Lorelai.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor nov 17, 2005 13:26

6.09
Off: Det gick snabbt i slutet, men om man tittar tillbaka lite så har ju de gradvis börjat prata mer med varandra, sist vill jag minnas på Rorys 21-årsfest.

Ang. Luke och Lorelai: VARFÖR MÅSTE DE ALLTID GIFTA SIG!!!! Räcker det inte att vara tillsammans?! Är man inte tillsammans på riktigt i USA förrän man har gift sig?!?! Det känns alltid som att förhållandet bara är en enda stor andhämtning till bröllopsdagen, först DÅ så "har man varandra". Detta är något genomgående störande i amerikanska serier. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tam » fre nov 18, 2005 1:22

6x09
Emily shoppar flygplan. Då gråter jag.
Lorelai och Rory återförenas. Då gråter jag.
Gillar avsnittet mycket.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Gordo » ons nov 23, 2005 10:51

Bara 10min kvar till veckans GG-fix :P
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Buffster » ons nov 23, 2005 17:10

6.10 Nu känns allting rätt igen. Jag har verkligen saknat Lorelai och Rory scenerna. Kul när Rory träffade Paul Anka och så himla sött att Lorelai hade skrivit upp allting hon ville prata med Rory om.

Mycket Lane och bandet. Bra.

Och så lite Paris också, fast jag hade velat ha mer. "You don't recognize your best friend’s voice?"

Och sen att Logan hade sagt till sin syster att dom hade gjort slut. Stackars Rory. Fast hon kan ju definitivt hitta någon bättre.

Det jag stör mig lite på är att Luke inte har berättat för Lorelai ännu. Ju längre tid som går desto större riks att det leder till problem. Inte bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 23, 2005 17:18

6.10 Avsnittet hade alla sakerna som behövs för att göra ett bra avsnitt, men på det hela så var avsnittet som helhet sämre än dess delar. Okej, skulle jag vilja kalla det för något saknades.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » ons nov 23, 2005 17:20

noike skrev:6.10 Okej, skulle jag vilja kalla det för något saknades.

Sant, det var definitivt inte säsongens bästa avsnitt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 23, 2005 17:24

6.10 Det var ett bra avsnitt, men det hände inte speciellt mycket, det rullade mest på. Tyckte det blev något bättre mot slutet ändå.

Christopher är irriterande, men det är bra att Rory kan få pengar för Yale och slippa E&R! Logan, vilken idiot. Hoppas på att det fortsätter vara slut mellan dem, jag slipper ju gärna hemskheten. Paris var med 5 sekunder, förhoppningsvis mer snart när Rory återvänder till Yale. Zack var bara löjlig.

Men varför berättar inte Luke för Lorelai? Han har hela tiden varit den som varit den "smarta" i förhållandet och varit ärlig, men nu plötsligt är det ombytta roller. I don't like it, jag vill inte att detta ska bli en käpp i hjulet. Tell her!

Tävlar med "Nag Hammadi Is Where They Found the Gnostic Gospels" om konstigaste GG-titel ever. "He's Slippin' 'Em Bread... Dig?", huh?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » ons nov 23, 2005 18:37

s6e10
tja... och sen då? det var inte dåligt men det kändes som ingenting hände.
det är med Luke och ungen är väl inte konstigt, måste vara jävligt omtumlande att få reda på att man har ett barn, inget lättsmält precis.
Rory och Logan, det var väl helt ok. känns som de vuxit ifrån varandra ganska bra. tänk om Jess får komma tillbaka. då gråter jag av glädje och upphetsning ;)
haha, ja, jag gillade slagsmålet på scenen. det såg så roligt ut när Zack sparkade Brian. hehe.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Glorificus » ons nov 23, 2005 18:42

6x10
Vad jag skrattade när bandet slogs... speciellt åt tamburinkillen när ridån drogs för. :D

Kul att man fick se Kirk också, jag har saknat honom! Han går från att i förra avsnittet bara nämnas till att i det här nämnas och vara i bild. Jag räknar med minst en replik i nästa avsnitt.

Standard-mellanavsnitt. Bra, men inte jättebra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Gordo » ons nov 23, 2005 18:42

6x10

Jag är besviken på avsnittet, vet inte riktigt vaför men jag trodde att återföreningen skulle kännas bättre. Nu kändes det nästan som om att vi fick vara glada att ha Rory och Lorelai tillsammans igen och inte har rätt att kräva mer.
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Buffster » ons nov 23, 2005 18:44

ey skrev:s6e10
det är med Luke och ungen är väl inte konstigt, måste vara jävligt omtumlande att få reda på att man har ett barn, inget lättsmält precis.

Det är ju knappast konstigt att han inte riktigt vet hur han ska reagera. Det jag menar är att han, särskilt i och med snacket med Lorelai om ärlighet i förra avnittet, borde inse att det enda rätta är att berätta för Lorelai direkt. Givetvis kommer det vara svårt för dom båda att smälta men han måste berätta. NU.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav carre » ons nov 23, 2005 19:34

The Buffster skrev:
ey skrev:s6e10

Det är ju knappast konstigt att han inte riktigt vet hur han ska reagera. Det jag menar är att han, särskilt i och med snacket med Lorelai om ärlighet i förra avnittet, borde inse att det enda rätta är att berätta för Lorelai direkt. Givetvis kommer det vara svårt för dom båda att smälta men han måste berätta. NU.

ska man se det realistiskt så är det sällan någon berättar nått sånt precis när de fått reda på det, hur sanningstrogna de än vill vara. believe me, har IRL erfarenhet av såntdär. sen är det klart man måste tänka på att det är en TV-serie och allt händer snabbare där, men ändå.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Buffster » ons nov 23, 2005 19:39

ey: Jo jag vet att det är så egentligen. Men jag gillar inte i tv-serier när dom hela tiden bråkar om saker som inte är någonting att bråka om... så ja, därför vill jag att Luke ska visa att han är lite bättre än alla andra och berätta det direkt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons nov 23, 2005 22:53

6.10:Jag gillade ju alltid Christopher fram tills hans magplask under säsong 5, så jag tyckte det var trevligt att återse honom även om han inte riktigt var sig själv... har pengarna gått honom åt huvudet eller var det någon som klantade sig vid manusbordet?

Historien med Luke och hans dotter är potentiellt dödlig. Både för Luke/Lorelai och serien i helhet. Jag säger inte än att det står "Hoppa Haj" över hela handlingen, men risken finns. Det är mer dålig-såpopera-varning på den plotten än vad det har varit på serien, tja, någonsin tidigare. Paret Palladino får smyga sig fram försiktigt för att inte glida av den balansgång som den här handlingen innebär om den ska göras rätt. Så... berätta, Luke, BERÄTTA! Annars kommer jag bara irritera mig på handlingen tills de tar sig ur den.

Det var ett mellanavsnitt, men lite avslappning behövdes nog efter den känslomässiga rollercoaster som S6 har varit hittills. För det mesta riktigt trivsamt i sann GG-stil, men visst, ingen av de bästa avsnitten.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons nov 23, 2005 22:54

Illyria skrev:6.10 Tävlar med "Nag Hammadi Is Where They Found the Gnostic Gospels" om konstigaste GG-titel ever. "He's Slippin' 'Em Bread... Dig?", huh?

Och "Nag Hammadi"-titeln fick man ju åtminstone en förklaring till i avsnittet...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tor nov 24, 2005 0:03

6x10

Jag tyckte Christopher var hur rolig som helst. "You wan't people crushing money?" Det tillsammans med Tamburin-mannen var avsnittets höjdpunkter.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » tor nov 24, 2005 0:09

Ohh angående titeln förresten.

Är det inte bara en anspelning på att han ger dem pengar. Can you dig it?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tor nov 24, 2005 0:56

Okej, jag älskar mer GG och jag älskar mer Palladino, men det här ger mig obehagliga Aaron Sorkin-lämnar-West Wing-vibbar:
Gilmore Girls will undoubtedly be back for the 2006-2007 season, but its two most important players may not be along for the ride. Nope, Alexis Bledel and Lauren Graham (left) aren't pulling a David Caruso, but rather, it's series masterminds Amy Sherman-Palladino and husband Dan Palladino who may be moving on to another project. The couple revealed to Entertainment Weekly's Whitney Pastorek that The WB has agreed to a six-episode commitment for a Manhattan-set Tracy & Hepburn-esque series, but declined to tell her if they'd continue playing for Team Gilmore, too. Read more about it in the new issue, out Friday.

http://popwatch.ew.com/popwatch/2005/11 ... ore_i.html

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tor nov 24, 2005 1:06

Hmmm det låter ju lite sådär.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film