vem klår vem?? (spoiler Buffy och Angel alla säsonger)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

vem klår vem?? (spoiler Buffy och Angel alla säsonger)

Inläggav Angrypuppy » tis nov 15, 2005 17:36

Hej allihopa!! Jag är ny här, gick med när jag fick höra om stället av en tjej jag träffade i kön för Serenity biljetter. Jag är helt galen i allt som har med Joss att göra.

En fråga som jag har funderat på länge är det här...

Vi vet att Spike inte kan klå Angel (som vi såg i s2) Vi vet också att Spike with a soul kan klå Angel (Angel s5).. han hann ju först till bägaren. Vi vet också att Angelous klår Spike.. (minnesbilder och hur han tog Dru) Men.... Kan Spike with a soul klå Angelous??

Kom gärna med Utförliga svar.

Tjena

Laura
Time, space and plexiglas.

I'm a leaf in the wind. Watch me soar.
Användarvisningsbild
Angrypuppy
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » tis nov 15, 2005 17:40

Välkommen hit, alltid kul med nytt folk!

Jag lade in en spoilervarning i rubriken ifall det är nån här som inte har sett allt än.

Personligen har jag inga tankar på ämnet just för tillfället, men kanske senare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: vem klår vem?? (spoiler Buffy och Angel alla säsonger)

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 17:51

Angrypuppy skrev:Kan Spike with a soul klå Angelous??

Antagligen inte, Angelus tenderar att bli sur på folk som pucklar på honom och senast när Angel blev sur på Spike så spöade han skiten ur honom -- trots dockstadiet.

Däremot får alla spö av Godzilla, män i stora gummidräkter som äter ett pappers-Tokyo är inget att leka med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis nov 15, 2005 17:52

Välkommen!

Bra fråga. Få se, allt går lättare om man ställer upp det:

Angel med själ vs Spike med själ = Spike vinner, men nätt och jämnt.

Angelus utan själ vs Spike utan själ = Tja, lite knepigare. Jag skulle säga oavgjort. Vi ser visserligen Angelus vinna i flashbacks, men då var ju Spike rätt ung. I "Becoming" får ju Angelus duktigt med stryk tills Drutten ingriper, även om Spike har överraskningsmomentet på sin sida.

PuppetAngel med själ vs Spike med själ = PuppetAngel vinner enkelt.

Liam vs William = inget snack. Kräver lite tidsresor och så, men Liam skulle göra slarvsylta av stackars Willie.

Grundregeln verkar vara enkel: den som är coolast vinner. Följaktligen vill jag påstå att Angelus utan själ (à la Buffy s2) skulle klå Spike med själ (à la Angel s5) 4 gånger av 5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 18:07

A bear skrev:Drutten

Sluta mad det där. Juliette Landau är ingen rysk koalabjön på LSD.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » tis nov 15, 2005 18:10

noike skrev:
A bear skrev:Drutten

Sluta mad det där. Juliette Landau är ingen rysk koalabjön på LSD.

haha. word.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Rombat » tis nov 15, 2005 18:12

Hela grejen med Angelus är ju att han inte är så där slagsmålstuff. Han plockar ju byten som han kan leka med, medan Spike-utan-själ vill ha så hård kamp som möjligt. Missuppfatta mig inte, Angelus är jäääääkligt mycket ondare än Spike-utan-själ, men i en all-out-fight? Jag tror Spike utan själ skulle ta det om det var bara de två i ett rum (with oils of somekind involved) men att Angelus aldrig skulle ge sig in i en schysst fight.

Edit: The Drutten is nådd!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 18:15

Rombat skrev:Jag tror Spike utan själ skulle ta det om det var bara de två i ett rum (with oils of somekind involved) men att Angelus aldrig skulle ge sig in i en schysst fight.

Exakt, sådant måsta man ta med i beräkningen. Angelus är smart och slåss aldrig rättvist och fuskar hela tiden. Det är därför han är svår att vinna över.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis nov 15, 2005 18:16

A bear skrev:Angel med själ vs Spike med själ = Spike vinner, men nätt och jämnt.

Nja, jag vet inte. Spike vann en gång men då var också Angel något försvagad. Vid en re-match vinner Angel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » tis nov 15, 2005 18:19

Illyria skrev:
A bear skrev:Angel med själ vs Spike med själ = Spike vinner, men nätt och jämnt.

Nja, jag vet inte. Spike vann en gång men då var också Angel något försvagad. Vid en re-match vinner Angel.

Tror att det är rent 50-50 på den fighten. Spike-med-själ har passionen och viljan men Angel är bra mycket tuffare och elakare än Angelus IMHO.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav CheeseGuy » tis nov 15, 2005 18:20

Illyria skrev:

Håller med. Angel konstaterar ju (om jag minns rätt) också att Spike vann för att han var mer motiverad.

Överhuvudtaget så tycker jag att det är så jämt att andra faktorer (som motivation, dagsform och så vidare) avgör.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav A bear » tis nov 15, 2005 18:21

Illyria skrev:

QED: PuppetAngel. Men då var å andra sidan Spike dubbelvikt av skratt.

Men Broody McForehead måste verkligen ha en bra dag för att klå Spike. Spike kan slåss fult även med själ. Angel är Johnny Puma; han kliver undan till neutral ringhörna efter nedslagning. Han vill rädda själar, Spike vill banka skiten ur farfar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Matt » tis nov 15, 2005 18:28

Who would win in a fight?
Buffy the vampire slayer or Xena the warriorprincess?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Rombat » tis nov 15, 2005 18:30

Matt skrev:Who would win in a fight?

Jag tror personligen att de enda som någonsin skulle rå på Buffy är Raphael i TMNT eller Zorro.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav carre » tis nov 15, 2005 18:32

äh. Spike är bättre på att ta stryk och det är det enda som räknas. 8)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 18:35

Rombat skrev:

Jag tror personligen att de enda som någonsin skulle rå på Buffy är Raphael i TMNT eller Zorro.

Godzilla represent! För sautan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis nov 15, 2005 18:55

noike skrev:
Rombat skrev:

Godzilla represent! För sautan.

Raphael har spöat jättekrang, jättedrakar, jättehajar med ben och jättemutantframtidskatter. En ödla till hit eller dit. Fast å andra sidan är båda två reptiler av japanskt ursprung så de kanske är släkt och dricker saké ihop.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tis nov 15, 2005 18:58

Hehe, detta är ju så kul eftersom Angel i School Hard(?) springer för livet då han inser att Spike inte går på bluffen att de borde ta och käka Xander. Jag skrattar alltid nu för tiden då jag ser det för Angel i de senare säsongerna skulle i alla fall försöka att spöa Spike även om den senare hade fem andra vampyrer med sig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Angrypuppy » tis nov 15, 2005 19:11

det skulle har varit intressant att se vad som skulle ha hänt om Angelous skulle ha "återvänt" i 5e säsongen av Angel...
Time, space and plexiglas.

I'm a leaf in the wind. Watch me soar.
Användarvisningsbild
Angrypuppy
Demon Fodder

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 19:15

Rombat skrev:
noike skrev:Godzilla represent! För sautan.

Raphael har spöat jättekrang, jättedrakar, jättehajar med ben och jättemutantframtidskatter.

Ursäkta mig men Raphael är en jävla mes. Hur många har han dödat? 'Zilla har haft ihjäl en stad och det bara medan han försökte ta sig till tunnelbanan. När Godzilla fiser så försvinner hela förorter.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis nov 15, 2005 21:38

noike skrev:
Rombat skrev:
noike skrev:Godzilla represent! För sautan.

Raphael har spöat jättekrang, jättedrakar, jättehajar med ben och jättemutantframtidskatter.

Ursäkta mig men Raphael är en jävla mes. Hur många har han dödat? 'Zilla har haft ihjäl en stad och det bara medan han försökte ta sig till tunnelbanan. När Godzilla fiser så försvinner hela förorter.

En ninja kan inte va en mes. Plus han har skal. Och en bandana runt skallen. Som är kal. Godzilla har jäkla fjäll.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 21:43

Rombat skrev:En ninja kan inte va en mes. Plus han har skal. Och en bandana runt skallen. Som är kal. Godzilla har jäkla fjäll.

TMNT är undantaget till ninjaregeln.

Godzilla har inte fjäll, han har gummi -- som en jättestor naturkatastrof i kondomform.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis nov 15, 2005 21:45

noike skrev:
Rombat skrev:En ninja kan inte va en mes. Plus han har skal. Och en bandana runt skallen. Som är kal. Godzilla har jäkla fjäll.

TMNT är undantaget till ninjaregeln.

Godzilla har inte fjäll, han har gummi -- som en jättestor naturkatastrof i kondomform.

Äsch! hade han varit jättestor utan kondom hade jag blivit rädd, för säkerhet är viktigt.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Lipton » tis nov 15, 2005 22:15

Vilken "Trio" diskussion. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 22:19

hur är detta möjligt? Lipton,du skickade meddelandet kl 22:15 men klockan är ju 21:19? :o
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 22:20

jaha, glöm det. klockan går visst en timme för fort här på forum såg itne det. -.-'
Användarvisningsbild
Elliin
Minion

Inläggav carre » tis nov 15, 2005 22:22

Elliin det där ändrar du på din Profil.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav CheeseGuy » tis nov 15, 2005 22:23

Elliin skrev:jaha, glöm det. klockan går visst en timme för fort här på forum såg itne det. -.-'

Gå in på din profil och se till att tidszon står på GMT + 1 timme, så stämmer det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 22:24

CheeseGuy skrev:
Elliin skrev:jaha, glöm det. klockan går visst en timme för fort här på forum såg itne det. -.-'

Gå in på din profil och se till att tidszon står på GMT + 1 timme, så stämmer det.

jaha! jag får väl kolla upp det. tackar!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion

Inläggav Nyx » tis nov 15, 2005 23:38

Hej Laura och välkommen hit! *Nyx vinkar glatt och sträcker på sig och blir ännu längre av stolthet över att ha rekryterat sin tredje buffyforumit!

Oh, don't even go there :rolleyes: . Glad att jag inte var hemma när detta togs upp.

Men, ärligt talat, Spike vs Angel: Soulless Spike slogs visserligen inte heller schysst i In the Dark och Becoming men då lyckades han göra livet surt för Angelus/Angel. Tänk bara vad en soulfull Spike skulle kunna uträtta om han hade tillräcklig motivation, dvs slogs för någon som han älskade? Under sådana omständigheter tror jag han tom skulle rå på en Angelus i högform.
Han är inte lika stor och stark men Spike har:
Passion... It lies in all of us. Sleeping...
...waiting... And though unwanted...unbidden... it will stir...open its jaws, and howl.
8)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS