Först?! (av de som såg smygpremiären alltså.)
Bara för att försäkra mig om det postar jag nu och editerar in mitt inlägg
Fullsatt i göteborg iaf, och Yog-Sothoth satt precis bakom oss, men han var sist in och först ut, så vi hann inte hälsa på honom.
Betyg: Jävlar bra film!
Jag känner mig som en dålig människa för att jag letar fel på den, men det fanns några scener som kändes som att de inte borde vara med, att de inte hade varit med om det varit TV-serien... Det hade gått lång tid sen serien, samtidigt som mycket kändes som det stått stilla. I övrigt var det helt grymt.
River var så jävla överbra, hon sparkade rumpa med den lilla River från serien som ju också var helt grym!
Fighten när hon sparkade reaver-bakar var grymt snygg. Man såg vad som hände och det var inte som att de kom en åt gången mot henne, men scenen hade flyt rakt igenom.
Visserligen hade jag redan läst Wash-spoiler, men det var ändå ett hårt slag att det verkligen hände. Skönt att de lät dinosaurierna vara kvar iaf.
Jag fokuserar för mycket på de negativa delarna känner jag, men Kaylee/Simon hade jag sett fram emot att få se trånande över en säsong åtminstone, inte så snabbt och lätt som det ändå blev nu. Skönt att de inte gjorde detsamma med Mal och Inara åtminstone, de var bra tillsammans, även om det var på tok för lite Morena i filmen..
Alldeles för lite av Shepherd Book också, och så gick de och dödade honom!?
Kommer att se den här åtminstone en gång till på bio, och äga den på DVD och sen SE. Är ändå fruktansvärt rädd för att det här kan ha varit det sista vi såg av vår besättning
Biopubliken var väldigt blandat. Mycket trekkers minst sagt..
Kanske skrattades det lite väl mycket på sina ställen, som poser säkert kommer berätta, men alla kan inte vara så manliga och förtrycka sina känslor