House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 16:55

Jag hoppas han spelar veckans patient!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre nov 04, 2005 17:01

Illyria skrev:Jag hoppas han spelar veckans patient!

IRLG! Ja, för i House brukar de kända namnen få spela andra sorters karaktärer...
Jag hoppas mer på en annan roll, så att han kan bli återkommande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 17:09

Helst hade jag såklart sett Tom i en återkommande bra roll i en bra serie, men nu verkar det ju bara vara ett avsnitt, patient är då bäst. De brukar ju få vara med en del. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre nov 04, 2005 18:01

Yay! Kan bli riktigt bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön nov 06, 2005 11:31

Är det nån som vet var man kan hitta S1? Jag tänkte se några avsnitt för att se om serien är för mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » sön nov 06, 2005 13:36

Jag hittade s.1 på mininova tror jag.

EDIT: Jag ändrar mig, tror att det var här jag hittade den.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » sön nov 06, 2005 13:55

Tack så mycket!

EDIT: Har nu de fyra första avsnitten på nedladdning. Spännande. Extra spännande eftersom en av mina första kändis"förälskelser" var Hugh Laurie och då var jag inte så jättegammal. :)
Senast redigerad av AKS sön nov 06, 2005 14:01, redigerad totalt 1 gång.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » sön nov 06, 2005 13:58

AKS: Jag tror definitivt att du kommer att gilla serien. Du skrev väl tidigare i tråden att du gillade Hugh Laurie redan innan och han är det absolut bästa med serien. Jag hade väl ingen större koll på honom tidigare men efter att ha sett House så är jag kär i honom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » sön nov 06, 2005 14:02

The Buffster skrev:AKS: Du skrev väl tidigare i tråden att du gillade Hugh Laurie redan innan och han är det absolut bästa med serien. Jag hade väl ingen större koll på honom tidigare men efter att ha sett House så är jag kär i honom.

Hehe, i min edit hann jag ta upp min Hugh-förälskelse. Åh, jag kommer att blir helkär efter House! :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån nov 07, 2005 19:17

Jag har nu sett första avsnittet av House och för att vara en sorts medicinsk procedural (första intrycket, så vad vet jag) så gillade jag det förvånanansvärt mycket. 95% av det beror på Dr House/Hugh Laurie. Damn! Han är så satans bra. Gillar verkligen den karaktären och gillar Lauries tolkning. Kommer definitivt att se fler avsnitt, så får vi se vad jag tycker om några avsnitt. Själv handlingen i avsnittet var väl inte så intressant utan it's all about House känns det som för mig i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån nov 07, 2005 19:20

Det är House som är House, så att säga.

CotW är aldrig det viktiga, även om det ibland blir riktigt kul att se House olika metoder av tortyr, det är personerna, och speciellt House som är det centrala. Han är så härlig elak, helt oemotståndligt. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån nov 07, 2005 23:23

1.2 var bättre än piloten. Skrattade högt ett par gånger. House (karaktären) är underbar.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » tis nov 08, 2005 4:31

Har fått dvd-boxen. Dubbel-sidiga discar. Ja, tänk vad dom kan komma på nuförtiden.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav gaspode » ons nov 09, 2005 23:53

Angående gästskådis som diskuterats tidigare:
I veckans Ask Ausellio står det tyvärr att han har en ganska liten roll. Knappast nåt återkommande heller då tråkigt nog.
Dagens avsnitt var grymt, som vanligt. Inte så mycket mer att säga om det :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » tor nov 10, 2005 0:03

2x05

Storyn bättre än skådisen. Gillade inte killen och pappan var väl sådär. Det här med att alla ljuger togs till en ny nivå och House fick ännu mer bakgrund. Ett medel-avsnitt av House och därmed bra.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tor nov 10, 2005 0:03

Angående gästskådisen: Damn it! Jag hade hoppats på en patient-roll, Tom Lenk behöver vara med mer på tv.

2.05 var jäkligt bra, mest skrattade jag åt... House och Wilsons konversation vid bilen, det var underligt att House behövde låna pengar och jag funderade på det ända fram tills dess. House föräldrar var ett intressant inslag också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön nov 13, 2005 1:25

Jag har nu kommit halvvägs genom S1, såg precis 1.11 Detox som var det bästa avsnittet hittills. Över huvud taget är House en genomgående bra serie med en hög lägstanivå, men den är för mig långt ifrån de ca 5 serier jag anser tillhöra den absoluta toppen. Det betyder dock fortfarande att House är en av de bästa serier jag ser just nu och jag vill hela tiden se nästa avsnitt. Jag kan t.o.m. tycka att vissa fall är riktigt intressanta (som ex det i Detox) även om House ju fortfarande är det som gör serien. Fortsätta titta? Självklart, med förtjusning.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis nov 15, 2005 23:17

T.o.m. 1.17 (eller 1.18 )

Sen Vogler kom in på arenan har denna serie blivit rejält mycket intressantare. Verkligen kul att det börjar bli en hel del vid sidan av sjukdomsfallet för veckan. Denna serie är extremt "måste se" för mig nu. Har inte sett de senaste avsnitten av Medium och Grey's Anatomy för jag prioriterar hellre House. Day-um! Om det fortsätter så här så kommer jag snart att älska denna serie *riktigt*.

Chase... Kan nån köra ner nåt taggigt i halsen på honom? Jävla idiot! Ska bli spännande att se om Dr Cameron försvinner ur serien eller om hon stannar kvar ändå. Var tveksam till hennes intresse för House i början, men insåg sen att om jag tycker han är sexig, varför skulle inte hon kunna tycka detsamma? Synd bara om en kvinnlig karaktär försvinner.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons nov 16, 2005 16:11

2x06

The Lenk var som vanligt i hans gästroller sorligt underanvänd. Annars var det ett alldeles förträffligt avsnitt. Ser på House s01 på canal + på torsdagar och det känns lite som att jag brydde mig mer om patienterna då än nu. Samtidigt känns det som att det händer mer runtomkring än tidigare vilket förstås är viktigare än vad som händer med patienten.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons nov 16, 2005 18:03

Off skrev:2x06
The Lenk var som vanligt i hans gästroller sorligt underanvänd. Annars var det ett alldeles förträffligt avsnitt.

Det var alldeles för lite Tom och han användes knappt nej, men ett väldigt bra avsnitt trots det.

Jag tycker Wilson och Cameron borde hitta på något. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons nov 16, 2005 19:28

Illyria skrev:Jag tycker Wilson och Cameron borde hitta på något. ;)

Det håller jag definitivt med om. Gillar Wilson mer och mer. Hans scener med House är alltid väldigt bra och han känns som en intressantare karaktär för varje avsnitt.

Håller givetvis också med om att Tom Lenk var skandalöst underanvänd. Jag fattar verkligen inte hur man tänker när man ger honom en så liten roll. Nej, han borde få en egen serie.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » ons nov 16, 2005 20:09

"When I do decide to push you away, I hope there is a small person kneeling behind you so you fall down and hurt your head."

:D Jag älskar House!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons nov 16, 2005 23:57

2.06:Ja, för lite Lenk, men det var ju väntat. Shit, Six Feet Under utnyttjade åtminstone hans talanger även om han bara var med i 30 sekunder där.

Men jag håller med, bra avsnitt. Inte patienten, han var halvtrist, men det runtomkring. Hoppas inte Cameron och Wilson blir ett par då det vore alldeles för uppenbart just nu. Om de inte gör det oväntat smart och bra. Vilket de väl förmodligen skulle göra, eftersom det ändå är House.

Härligt att Sela Ward kom tillbaka då hennes karaktär mer än någon annan låter oss se än både mänskligare och kanske extra skrämmande och hatiska sidor hos House. Tror slutscenen är första gången som jag direkt har känt att House gör något som jag inte kan känna någon som helst sympati för. That's just wrong. Särskilt direkt efter Camerons replik om hur vi inte kan kontrollera våra känslor, men vi kan kontrollera våra aktioner (inte för att House var i rummet då, men ändå). Vilket naturligtvis gör det till bra drama. :)

Älskar låten på slutet, BTW. "None Of Us Are Free", Solomon Burke, bästa låten från utmärkta skivan Don't Give Up on Me.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor nov 17, 2005 21:38

1.22 (Om några dagar är jag ikapp er!!)

NEJ! Jag vill inte att Stac(e)y ska vara kvar i serien. Tyckte inte om henne. House mjäkar på runt henne. Me not like. Sen tycker jag inte om *henne* heller, vet inte varför, men hon irriterade mig. Väck!

Detta, det sista avsnittet för säsongen, var inte det bästa avsnittet, tycker jag. Mest pga av Stac(e)y. Fanns nog tre-fyra avsnitt som var bättre. Det näst sista var riktigt kul i sin absurditet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön nov 20, 2005 19:09

Snyft! Nu är jag ikapp seriens ordinarie sändningar och måste vänta på nästa avsnitt. Jobbigt nu då man vant sig vid minst två House-avsnitt per dag. Men, men...

2.6
Jag blev ett Wilson-fan under den sista halvan av S1. Han smög sig liksom på mig, kanske för att hans roll nästan omärkbart utökats under de senaste 15 avsnitten eller så. Jag gillar honom och hans vänskap med House. Helt klart min favorit efter House. Hoppas verkligen inte att han och Cameron hittar på nåt. Då kommer jag att börja tycka Cameron är jobbig. Först House sen Wilson... nej, usch. Iofs tycker jag väl att Cameron är lite jobbig redan nu så det kanske inte spelar nån roll. Nej, förresten... vill inte att de två får ihop det.

Tycker fortfarande inte om Stacy. Oerhört irriterande och irriterande spelad av Sela Ward. Hoppas hon flyttar snart. Fast även om jag tycker att hon är jobbig så gick House verkligen över gränsen då han läser hennes mapp där på slutet. Bad House!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » ons nov 23, 2005 17:00

2.07 I love, love, love this! House attackerar patientens pappa med sin käpp och döper en sjuk råtta till Steve McQueen. Cameron tar droger och har sex med Chase (WOW, vilken scen). Och jag tror att jag är lite småkär i Wilson. House är fantastiskt!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 23, 2005 17:12

The Buffster skrev:2.07 I love, love, love this!

House är bäst just nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » ons nov 23, 2005 17:14

noike skrev:
The Buffster skrev:2.07 I love, love, love this!

House är bäst just nu.

Det är nästan så att jag måste hålla med. Fast Gilmore Girls ligger mig väldigt varmt om hjärtat också såklart.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 23, 2005 18:27

2.07: House är verkligen en av de absolut bästa serierna nu. Det är inte VM men tillhör den andra "vanliga" topplistan på bästa serier. Buffster summerade det bra, måste tillägga att allt med House vs Stacey var väldigt bra/intressant gjort också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons nov 23, 2005 20:19

2.7
Ja, House/Stacy har i S2 varit mer intressant än S1 fickd et att verka. Tycker dock fortfarande inte om Sela Ward i rollen. Jag är också lite småkär i Wilson faktiskt... :)

House är den näst bästa serie som det produceras nya avsnitt av. Gillar den verkligen och jag är glad att jag började titta.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film