CyberAL skrev:Hi John.
Thank you for the fast response.. I have to answer to something you wrote..
You say:
"Perhaps you will have noticed that the box office results in Sweden have
declined significantly in the past year, and, consequently, we need to
take a cautious approach when releasing many titles."
How ironical.
Of all movies you could find, you have to limit the screens of a movie
that is top rated, with an average of 8.3 of ~20 000 votes at the worlds
largest movie database (IMDB). Why didn't you limit.. Uhm, for instance
"Doom" which has had very bad reviews in several magazines and not to
mention has 4k votes with an average of 5.5.
Regards,
Fredrik
UIP skrev:Fredrik,
Unfortunately, a film's commerciality isn't solely determined by the number of votes or ratings on IMDB. The
browncoats are a more devoted group but not broad enough to help Serenity achieve the success it would
deserve. Even if you feel that Serenity is a better film than Doom, the results in other countries suggest
that Doom is the more commercial title. Since we are releasing Serenity in the top cities in Sweden, we will
try to capitalize on the interest of key city browncoats, and, as mentioned, if the interest is at a high
enough level, we will consider expanding the release. This, by the way, was also the strategy we had with
our release of American Beauty, which initially only released with 7 prints.
Sincerely,
John Mirisch
adolvsson skrev:caffeineaddict skrev:sharatec skrev:Illyria skrev:Tydligen är de två andra städerna Jönköping och Linköping.
(brat postade det på Access nyss)
YES!
Miniträff i Linköping. It's fucking decided. Serenity + nån öl.
Dude! Det skulle kunna funka. Jönköping är något billigare för mig, verkar vara billigaste alternativet för undertecknad om det nu ska åkas tåg, men miniträffar tenderar vara värt lite extra reskassa, säger mig erfarenheten.
Star Trek-föreningen jag är medlem i samarrangerar Serenity-visningen tillsammans men UIP och jag är ansvarig. Vi har fått massor av Serenity saker från UIP som skall lottas ut på förhandsvisningen i Malmö. Så många så att alla kommer att få något med sig hem.
Vi modiga inbitna fanns samlas utanför biografen utklädda (Serenity-temat är ”cowboy” ifall ni inte vet) 30 minuter innan och gör reklam för filmen genom vår närvaro.
UIP har sagt att filmen kommer att turnera efter att ha gått färdigt i de första städerna. Hur mycket och vart den skall visste han inte riktigt just nu för att det berodde ganska mycket på hur bra den skulle göra ifrån sig i de 5 första städerna. Jag skall fortsätta ha kontakt med honom och försöka få reda på saker lite i förväg åt er.
Här kommer adresser till de ansvariga föreningarna i de tre förhandsvisningsstäderna.
Malmö: http://www.tss.st
Göteborg: http://www.trekkers.se
Stockholm: http://www.section42.se
caffeineaddict skrev:Miniträff i Linköping. It's fucking decided. Serenity + nån öl.
Tomas skrev:Bara två dagar kvar tills förhandsvisningarnas biljettsläpp![]()
Någon som vet när Sandrew öppnar sin biljettbokning på nätet?
Måste man registrera sig på hemsidan innan man kan köpa biljetter?
Vi har en automatisk telefonbokning öppet dygnet runt: 08 - 10 13 00. Du kan även ringa direkt till Våra biografer.
Tomas skrev:Alltid trevligt med tävlingar där man inte idiotförklarar de tävlande med flervalsfrågor vars svar står lite längre upp på sidan.![]()
Finns det någon begränsning av hur lång motivationen får vara?
Med dessa priser måste man ju göra allt man kan för att vinna.
Återgå till Allmänt om Firefly
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare