Living With Fran

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Living With Fran

Inläggav Wyndam » tor nov 03, 2005 18:50

Denna serien är jätte rolig. Är det någon mer som ser på denna, den har ju inte börjat i sverige än, men jag hoppas den gör det snart :)
Wyndam
Demon Fodder

Inläggav HeY » tor nov 03, 2005 18:51

Jag tycker också det är en jätterolig serie. Har verkligen saknat Fran Drescher i Tv-rutan.

Välkommen förresten ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Off » tor nov 03, 2005 19:46

Aldrig sett men det är alltså "the nanny Fran" som gör den här serien? Då håller jag mig på atombombsstrålningsskyddsavstånd (Gah det där kaaaaaaaan jag inte skriva sådär men jag gör det ändå.)

edit: Välkommen!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav wyndham » tor nov 03, 2005 21:23

Välkommen Wyndam! Nu får jag dock skämmas lite extra för min egen felstavning...
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Off » tor nov 03, 2005 21:25

Det är bara trevligt att man kan skilja er åt. Din suveräna avatar hjälper förstås på den fronten också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tor nov 03, 2005 22:55

Jag tycker också att det är en trevlig serie. Synd bara att den är på hiatus och jag hoppas att den kommer fortsätta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor nov 03, 2005 23:01

Oj, två wyndham? nej Wyndam? Förvirrande.. men det ska nog gå bra. Jag kommer ihåg vilken som är vilken nu. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Wyndam » fre nov 04, 2005 0:34

Tack för alla välkommnanden. Känns bra att känna sig välkommen :)

Aldrig sett men det är alltså "the nanny Fran" som gör den här serien? Då håller jag mig på atombombsstrålningsskyddsavstånd (Gah det där kaaaaaaaan jag inte skriva sådär men jag gör det ändå.)

Så du gillar hon inte. Jag tycker hon är jätte cool. Hennes röst är så grym, visst är den lite öronbedövande men det är det som gör den så häftig 8)
Wyndam
Demon Fodder

Inläggav HeY » fre nov 04, 2005 0:37

Jag tycker också hennes röst är härlig. Otroligt att man kan ha en sån röst. Hon är så bra på komedier också, The Nanny var riktigt kul, men detta kan kanske bli ännu bättre, men än så länge är det inte uppe i The Nanny nivå tyvärr :(

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » fre nov 04, 2005 1:05

Såg Fran Drescher först i "This Is Spinal Tap" (hur gammal är hon egentligen?) där hon spelade en riktigt vidrig skivbolagsrepresentent med en enormt tillgjord röst som skar genom ben och märg.

Sen råkade jag se henne i något annat och insåg att hon inte spelade. Gaah.

Men välkommen!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » tor jan 19, 2006 0:13

Jag kan inte hitta 2x06, är det ngn som vet var man kan hitta det?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor jan 19, 2006 0:51

Jag laddade hem den från BitMeTV.org, där heter den living.with.fran.212
du kan förmodligen inte registrera dig där för att det är fullt, men om du vill kan jag skicka en invite till dig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sus@n » tor jan 19, 2006 13:09

Jag ser på TV3 som bara har visat första avsnittet men jag är förvirrad...
Är detta samma Fran som i "The Nanny"? Det finns ju likheter om man säger så men ändå går inte bitarna ihop. I Nanny fick väl Fran tvillingar? Barnen i denna seriern är av olika åldrar.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav LWes » tor jan 19, 2006 15:21

sus@n skrev:Jag ser på TV3 som bara har visat första avsnittet men jag är förvirrad...
Är detta samma Fran som i "The Nanny"? Det finns ju likheter om man säger så men ändå går inte bitarna ihop. I Nanny fick väl Fran tvillingar? Barnen i denna seriern är av olika åldrar.

Nej, det är inte samma karaktär.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sus@n » tor jan 19, 2006 19:47

Förvirrande att hon bara spelar karaktärer som heter detsamam som hon själv :rolleyes:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav HeY » lör jan 21, 2006 3:37

sus@n skrev:Förvirrande att hon bara spelar karaktärer som heter detsamam som hon själv :rolleyes:

Ja, jag har sett 3 olika filmer/serier med hon nu där Fran heter Fran :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör jan 21, 2006 3:48

Dessutom var det nästan löjligt när man såg vem som spelar hennes ex-man. Gissa, jag vet att du kan ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sus@n » lör jan 21, 2006 12:52

Han som spelar Maxfield?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Prue » tis dec 25, 2007 17:41

Wyndam skrev:Tack för alla välkommnanden. Känns bra att känna sig välkommen :)

Så du gillar hon inte. Jag tycker hon är jätte cool. Hennes röst är så grym, visst är den lite öronbedövande men det är det som gör den så häftig 8)

Yes, Fran Drescher är så goe & hennes röst är ju riktigt grym
Speciellt i Nanny

Denna serie har man sett nångra delar av på youtube, men den påminner förmycket om the nanny, tycker jag då
Så jag ser heller på den serien än att förvirra mej i; living with fran
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion

Inläggav Crashdummie » fre jan 04, 2008 0:36

sus@n skrev:Han som spelar Maxfield?

var det? hahaha coolt.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav HeY » fre jan 04, 2008 0:49

Crashdummie skrev:
sus@n skrev:Han som spelar Maxfield?

var det? hahaha coolt.

T'was indeed!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 1:57

Jag är ganska nostalgisk och traditionell av mig xD Så The Nanny är alltid den enda!
"Great. That's just what my reputation needs... that I did it with the entire swimteam."
http://www.youtube.com/lillio
http://www.myspace.com/loojjs
Användarvisningsbild
Lillie
Minion

Återgå till TV-serier och film