Såg avsnittet tillsammans med Drew Z. Greenbergs kommentarspår härom natten. Det här är ett typiskt mellanavsnitt. Det är absolut inte jättebra, men det är inget större fel på det heller.
På plussidan har vi främst den sista scenen, som är en av de starkaste, sexigaste, dramatiskaste (är det ett ord?) kärleksscenerna i seriens historia. (Diskussion om Buffy/Spike, som vissa tycker innehåller lite spoileraktigt material. Ska vi kalla det mini-spoiler för S6?): Jag håller iofs fast vid att det inte handlar om kärlek för Buffy (eller: jag behöver inte "hålla fast vid det", för jag har tamefan Buffy herself på min sida. Men vissa människor verkar tvinga sig själva att tro att Buffy är kär i Spike under S6, which is simply not the case), men onekligen gör det det för Spike.Och sen är det ett intressant Spike-avsnitt just för att se hur han reagerar så fort han tror chipet är borta. Make no mistake, my friends: this vamp wanna be evil!
Andra bra saker: Boba Fett-scenen, Tom Lenk som Mission: Impossible-Tom Cruise (helt i onödan), och Amy när hon börjar upptäcka världen igen efter tre år som råtta ("How you been?" "Rat! You?" "Dead." "Oh!" är en klassiker

På minussidan har vi främst den fåniga scenen i The Bronze där Willow och Amys magi-användande spårar ur helt. Och den närmast icke-existerande storyn med The Trios museum-stöld... avsnittet har ingen riktig handling i sig, utan bara en massa scener som för vidare säsongs-arcen men inte betyder ett dugg i sig själva.
Och på den "allmäna fakta"-sidan har vi följande: detta var Drew Z. Greenbergs första avsnitt. Han blev aldrig någon riktigt bra författare men hade sina stunder (spoiler för avsnittsnummer och avsnittsnamn i sena S7):och hans sista avsnitt 7.19 Empty Places var tveklöst hans bästa och tydde på en klar utveckling och förbättring i hans skrivande.
Greenberg tänkte först skriva att Willow trollar så att de två macho-killarna på The Bronze börjar hångla med varandra, men Joss bad honom ändra det för han ville aldrig någonsin påstå på något sätt i någon av hans serier att det var något fel eller något pinsamt med att två människor av samma kön kysser eller har sex med varandra. Hence de dansande killarna i burarna.

Greenberg är gay och kommenterar (ungefär) att "Joss Whedon being straight is pretty much the biggest waste of all".

Betyg: 7. No more, no less.