Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » tor okt 13, 2005 13:22

A bear skrev:
qarlsson skrev:Nämen se här vad man missat har släppts

A.History.Of.Violence.2005.DVDSCR.XviD-PreVail

Jag vet vad jag ska unna mig i helgen *oogeyboogey-dancing*

Watermarkad och aspect ratio helt fuckad.

(2 svenska ord där!)

Attans.. AR går som sagt att fixa men vattenmärkning.. jag ska ta en titt på sample-filen. Just to be sure. Sen avvaktar jag nog tills en bättre release dyker upp, vilket inte borde dröja allt för länge.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav A bear » lör okt 22, 2005 10:34

Såg "Charlie And The Chocolate Factory" igår. Den minst imponerande Burton/Depp-film jag sett, tror jag. Visst, Depp är bra (och han MÅSTE ha tänkt på Michael Jackson när han hittade sin inre Willy Wonka) och den är snyggt designad (om än lite väl uppenbart datoranimerad), men också alldeles för sockersöt. Slutet kunde ju varit sponsrat av Påven. Finns det någon sorts oskriven Hollywoodlag att Christopher Lee måste vara med i varenda film nuförtiden?

Fast jag gillar oompaloompahsarna.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » lör okt 22, 2005 10:51

A bear skrev:Finns det någon sorts oskriven Hollywoodlag att Christopher Lee måste vara med i varenda film nuförtiden?

Nu har jag inte sett filmen än och tror nog du har rätt vad det gäller det mesta du skrev ovan, men det här kan jag inte ställa mig bakom. Nej, det är inte en regel, det är en gåva så att vi åtminstone ska ha något att uppskatta och njuta av i alla dessa filmer.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » lör okt 22, 2005 11:24

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Finns det någon sorts oskriven Hollywoodlag att Christopher Lee måste vara med i varenda film nuförtiden?

Nu har jag inte sett filmen än och tror nog du har rätt vad det gäller det mesta du skrev ovan, men det här kan jag inte ställa mig bakom. Nej, det är inte en regel, det är en gåva så att vi åtminstone ska ha något att uppskatta och njuta av i alla dessa filmer.

Jag säger inte att det är negativt... men i det här fallet är det en såpass liten roll att det bara känns fånigt. Speciellt som just den rollen är en av de jag gillar minst i filmen. Som är, don't get me wrong, klart underhållande, bara inte det mästerverk jag väntar mig när jag ser "A Tim Burton film starring Johnny Depp" på affischen.
Willy Wonka: Everything in this room is eatable. Even I'm eatable. But that is called cannibalism, my dear children, and is in fact frowned upon in most societies.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » lör okt 22, 2005 12:13

A bear skrev:Jag säger inte att det är negativt... men i det här fallet är det en såpass liten roll att det bara känns fånigt.

Det var en större roll än vad Lee hade i Sleepy Hollow. I övrigt, medhåll om Wonka. Inte bara att den var sockersöt, den var inte alls storslagen på det sättet den borde ha varit det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » lör okt 22, 2005 17:36

A bear skrev:Depp är bra (och han MÅSTE ha tänkt på Michael Jackson när han hittade sin inre Willy Wonka)

Precis den tanken slog mig också.

Fast jag gillar oompaloompahsarna.

De flesta inslag som kan refereras till ordet "bisarrt" är i min mening positivt. och oompaloompahsarna var definitivt bisarra.

Men som förövrigt poängterats - filmen som helhet var ett "nja". Jag hade hoppats på mer. Bättre.

En sidenote, ikväll blir det förmodligen Howl's Moving Castle på bio (eller Jarmusch's Broken Flowers). Gissa om jag känner mig all tingly inside :)
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Rombat » tis okt 25, 2005 6:58

Kollade precis på Reign of Fire. Som morgonunderhållning duger den verkligen. Som kvällsunderhållning med egentligen, men nu är det morgon. För er som inte sett kan jag bara säga: Christian Bale och Matthew McConaughey jagar drakar. Skitkul.

Edit: Filmen innehåller även två av filmhistoriens fulaste skägg.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Bender » tis okt 25, 2005 19:19

De flesta inslag som kan refereras till ordet "bisarrt" är i min mening positivt. och oompaloompahsarna var definitivt bisarra.
:)

Där har du fel! Bröderna Grimm var totalt usel! ;)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tis okt 25, 2005 22:17

Såg precis noikes favoritfilm, Peter Weirs The Last Wave. Utmärkt, extremt spänningsfull, även om kanske inte min favoritfilm någonsin. Klart genomtänkt och den skapade en massa tankar kring symbolism, religion, rasism. Partyrulle!

I stämning och ton påminde den mig väldigt mycket om Nicolas Roegs Don't Look Now, även om The Last Wave är en bättre film då den lyckas bättre med att kombinera stämningen med en fungerande story. Lite konstigt hur Roegs och Weirs karriärer verkar glida samman på flera punkter, tänker även på hur Roegs Walkabout korresponderar med Weirs Picnic at Hanging Rock.

Kan egentligen inte diskutera så mycket mer detaljer just nu, måste fundera lite mer kring filmen först. Läsa lite, tänka lite. Återkommer kanske senare. Hursomhelst, en film som helt klart rekommenderas för alla som vill ha film som förvirrar, förtrollar och skapar en massa tankar.

Tror dock att kvällens andra film får bli Team America, som, om jag inte har fått det helt om bakfoten, förmodligen inte har sådär väldigt mycket gemensamt med Last Wave.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons okt 26, 2005 2:37

A bear skrev:Nu tänker jag påstå att "No Direction Home" är det bästa Martin Scorsese gjort sen "Goodfellas".

Jag tänker gå längre, det bästa han gjort sedan Raging Bull. (Men jag är å andra sidan itne ett fan av filmregissören Scorsese. Dokumentarianen Scorsese däremot är riktigt bra.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons okt 26, 2005 8:43

noike skrev:
A bear skrev:Nu tänker jag påstå att "No Direction Home" är det bästa Martin Scorsese gjort sen "Goodfellas".

Jag tänker gå längre, det bästa han gjort sedan Raging Bull. (Men jag är å andra sidan itne ett fan av filmregissören Scorsese. Dokumentarianen Scorsese däremot är riktigt bra.)

&¤#&"//&%!!!!##%&/(/&&&#&"(!!!!!!!!!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » ons okt 26, 2005 10:21

caffeineaddict skrev:
noike skrev:

&?#&"//&%!!!!##%&/(/&&&#&"(!!!!!!!!!

Hur kan du se "Team America" om du inte kan se "No Direction Home"?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons okt 26, 2005 10:22

A bear skrev:Hur kan du se "Team America" om du inte kan se "No Direction Home"?

Datorn, han har dator men ingen tv. Och hans dator har ingen dvd-rom.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons okt 26, 2005 10:26

noike skrev:
A bear skrev:Hur kan du se "Team America" om du inte kan se "No Direction Home"?

Men NDH måste väl finnas ute som DVD-rip nu? Även om den givetvis förtjänar att ses på riktig skärm...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons okt 26, 2005 12:27

A bear skrev:
noike skrev:

Men NDH måste väl finnas ute som DVD-rip nu? Även om den givetvis förtjänar att ses på riktig skärm...

Just därför, det känns som fusk att se NDH som DVDrip med hörlurar när den står som DVD i hyllan och jag kommer kunna uppleva den med stor bild och surround inom, förhoppningsvis, kort.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor okt 27, 2005 11:02

http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?id=33032

Comedy/fantasy/horror med manus av Marti Noxon och (delvis) Sam Raimi? Count me in.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor okt 27, 2005 11:10

Best movie ever?!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav A bear » tor okt 27, 2005 11:27

noike skrev:http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?id=33032

Comedy/fantasy/horror med manus av Marti Noxon och (delvis) Sam Raimi? Count me in.

Plötsligt skiner solen lite gulare och fåglarna kvittrar här utanför, och på avstånd hörs en motorsåg och någon som flinar "groovy". Första gången på länge som ett Raimiprojekt verkligen verkar riktigt kul.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav qarlsson » sön okt 30, 2005 1:20

Jag och Jimmy J hade en intim date på Victoria-biografen tidigare ikväll. Broken Flowers sedd och jag gillade skarpt. Filmen är en underfundig, subtil och nedtonad historia inte långt ifrån filmer som bland annat Garden State och Lost in Translation (och delvis Wes Andersons filmer i ton). Utan att för den sakens skull framstå som repetitiv eller slätstruken. Bill Murray är kungen av subtilt skådespeleri både vad gäller att förmedla humor och känslor genom sin karaktär vilket han på nytt visar. Det finns ett par scener.. som stannar kvar i minnet och som jag spontant erinrar mig där Murray genom ytterst lågmält skådespeleri förmedlar ångest, sarkasm och sorg. Jag gillar filmer som vågar vara tysta. Som inte förlitar sig på spoon-feeding och överdramatisering av det som sker. BF vågar vara tyst och förlitar sig mer på bildspråk än intensiv dialog. Dialogen är högst sparsmakad. Men! Det är inte bara Bill Murray's show som jag på förhand trodde. Samtliga aktörer gör bra ifrån sig här. Exempelvis Murrays kufiga granne, Winston, spelad av en suverän Jeffrey Wright (som förövrigt levererade två minnesvärda och karismatiska rolltolkningar i miniserien Angels of America). Winston och Don Johnston (Murrays karaktär) scener ihop tillhör några av filmens höjdpunkter och är vansinnigt roliga! Även Chris Bauer (Frank Sobotka i The Wire) dyker upp i en liten roll vilket var ett kärt återseende.

Så summan av date'n med Jimmy J - Till stora delar glider Bill Murray runt i Fred Perry-overaller med en aura av "Im a millionnarie 'n' I don't give a fuck"-attityd mixat med skön vardagsapati. Det i sig räcker för att titulera Broken Flowers som my kind of groove.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » tis nov 01, 2005 20:48

Crash

Fucking fuck! En riktigt, riktigt bra rulle som har en del så starka scener att jag drog efter andan. Ibland blir de olika infallsvinklarna för rasism lite väl... sökta, men det är en minimalt liten kritik. Matt Dillon och Don Cheadle (en favorit sen Picket Fences-tiden -- över tio år sen nu) rockar i denna film. Larenz Tate borde få fler roller. Sandra Bullock som brukar vara fruktansvärt platt i sina filmer berörde.

Riktigt, riktigt bra. Den bästa film jag sett (bio/TV/hyrfilm) sedan ca 3 januari i år då jag såg och älskade den sydkoreanska Memories of Murder (fortfarande en film jag tänker på). Och då ser jag inte lite film direkt.

(9/10 eller stark 4 av 5)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis nov 01, 2005 21:13

Oj, nu måste jag ju se den där filmen, AKS.. ska leta..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tis nov 01, 2005 21:35

Såg Charlie and the Chocolate Factory (eller Fabric, som maken råkade skriva på skivan :P ) igår. Helt OK rulle, Depp är helskön. Christopher Lee är helt underbar som lätt sadistisk tandläkare.

Har fått hem Shrek 2, råkade beställa en film som pratar; när man trycker på framsidan, så lyser Donkeys tänder och så säger han "Shreck and Donkey on Another Whirlwind Adventure."
The Enchanting 2 disc "Far Far Away" Edition... Den har en pop-up-bild och plasten i fodralet är illande grönt. :D

Edit. Whirlwind ska det vara.
Senast redigerad av Binchy tis nov 01, 2005 22:42, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Glorificus » tis nov 01, 2005 21:45

Binchy skrev:Har fått hem Shrek 2, råkade beställa en film som pratar; när man trycker på framsidan, så lyser Donkeys tänder och så säger han "Shreck and Donkey on Another [something] Adventure."
The Enchanting 2 disc "Far Far Away" Edition... Den har en pop-up-bild och plasten i fodralet är illande grönt. :D

Varför känner jag ett extremt behov av att införskaffa den? :D Kanske för att jag älskar saker som pratar när man trycker på dem... måste vara kopplat till att jag aldrig fick en sån där pratande Skrållan.

Jag såg faktiskt om Shrek 2 förra helgen... fast det var på finska så det var mer en traumatisk upplevelse än den var underhållande. Bättre än påvens begravning dock, som de visade förra gången jag åkte finlandsfärja. :P Mongo var sig lik i alla fall.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor nov 03, 2005 1:01

CHUD rapporterar om en ny vampyrfilm, Thirst, som är på G. Och den är inte intressant för oss Buffymaniacs enbart för att det är vamps, utan för att huvudrollen spelas av... wait for it... Adam Baldwin!

Dessutom i andra roller: Tom Lenk (!!!), Clare Kramer, Gwendolyn Post (som visst heter Serena Scott Thomas) och Jeremy Sisto som inte må ha varit del av Buffyverse men som ägde fullkomligt i sin roll som Billy Chenowith i Six Feet Under.

Looking forward to this, I am.

http://chud.com/news/4951

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 1:04

Tom Lenk! Han måste ju öht vara med mer i saker.

Fast nu får jag dåliga vibbar av att den heter Thirst, samma som senaste Smallville-avsnittet som var så pinsamt dåligt, fast den dåligheten blir svår att upprepa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tor nov 03, 2005 1:04

Alltid roligt med vampyrfilm.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » tor nov 03, 2005 8:22

AKS: Nu har jag hört så mycket postitvt om Crash, och läst så mycket postivt, och gång på gång insett att det är en film jag kommer att avguda. Nä, kosta vad det kosta vill, i eftermiddag beställs den hem!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor nov 03, 2005 10:34

Jag hade mycket höga förväntningar innan jag såg den och blev inte besviken. Iofs, hade jag inte hört så himla bra saker innan hade jag kanske tyckt den var 5/5, men stark 4 går ju inte av för hackor heller. Jag tror du kommer att gilla filmen.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tor nov 03, 2005 11:39

caffeineaddict skrev:CHUD rapporterar om en ny vampyrfilm, Thirst, som är på G.

WOW! Vampyrer, Adam Baldwin, Tom Lenk (!!!!!!) och Jeremy Sisto. Det låter hur bra som helst.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tor nov 03, 2005 11:46

Jepp, det låter intressant. Hoppas att det blir bra också för just nu känns det som nåt man ser fram emot.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film