Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tomas » sön okt 23, 2005 0:16

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » tis okt 25, 2005 20:34

Från gårdagens chat med Kristin (eonline). Spoiler om en kommande gästskådespelare som det inte pratats alltför mycket om, men som jag läst om tidigare.

From bruno: Yee! I saw on the message boards you're going to interview Charisma and Alyson on the set of Veronica Mars. Are they in a scene together?
Yes! I'm heading down to San Diego tonight after the Fox party for an early morning shoot with our beloved Buffy babes. Kendall (Charisma/Cordelia) is going to share screen time with Trina (Alyson/Willow), along with Duncan and Logan, as she tries to sell a Maserati for quick cash. And apparently, Charisma and Alyson get a bit snippy with each other--Willow and Cordelia smackdown, woo woo!
Watch with Kristin: Television news, gossip and spoilers

From keile: When does the Buffy bitches episode air?
Nov. 30.

Alltså, det är sweet att Aly ska vara med igen, men att de två ska vara i samma scen... Visst, spännande och jag ser fram emot det på ett sätt, men på ett annat sätt så känns det som att det blir lite väl mycket nudge-nudge wink-wink över hela situationen. Eller så rockar scenen, vad vet jag? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis okt 25, 2005 20:42

Buffy bitches? Well...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis okt 25, 2005 21:15

Illyria skrev:Buffy bitches? Well...

No one, and I mean no one kallar min Willow en bitch! Trina, däremot... Så Buffy-skådisar som är bitchy i VM... tja, det är möjligt att de kommer undan med den benämningen men det är nära på respektlöst.

Willow...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons okt 26, 2005 11:21

Avsnitt 204:
Medelbra avsnitt, jag tyckte väl att CotW var lite fånigt som vanligt men jaja.. Logan och Veronica-scenen var bäst, jag tyckte inte att den var tafflig alls. Jag håller med er angående Jackie, man stör sig både på karaktären och skådisen. Är det så svårt att hitta en bra skådis va?
Framtida gäster:
Exakt vilken roll ska Top model-tjejen ha då? alltså jag gillar ju ANTM men det blir ju fel fokus på serien. Joss Whedon ska bli jättekul men annars.. man får väl hoppas att ANTM-vinnaren (av the challenge alltså) bara har nån replik, annars kan det bli piiinsamt. Låt serien vara en "riktig" serie, det är faktiskt ingen tonårssåpa (inte enbart i alla fall).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons okt 26, 2005 16:52

En Q&A med Kristen Bell hos tvguide.com. Inget speciellt. Liten gästskådespelarspoiler.

http://www.tvguide.com/News/Insider/default.htm?rmDate=10262005

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » tor okt 27, 2005 1:00

Ok.. så har man sett S1ep3 då... tog ett tag.

Spoiler S1ep3:
Helt ok avsnitt, kanske det bästa hittills, men man fick ju inte se min favvo, mr. motorcykel kille.. dumt. Han är fräzig.
Skumt och lite för enkelt att han lurade henne med farsan och sedan fanns han (hon) verkligen ändå, målet var ju att få träffa Veronica mer antar jag?
Serien har ju iallfall en HANDLING direkt, både småtrådar och en stor handling. I Weeds exempelvis som jag någorlunda nyligen såg första avsnitten på, fick man ju ingen STOR arc förrens ep 8-9-10 dvs slutet.. hmmm mkt bättre här.
Alla skådespelare håller dessutom hög klass i VM, möjligtvis Veronicas ex isåfall..

ps, sorry att jag inte lärt mig namnen på alla än...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tor okt 27, 2005 6:34

Kul att du fortsätter att gilla serien, Zaxx. You ain't seen nothin' yet. :)

Avsnitt 2.5 finns redan nu att ladda ner. Skönt! Nu slipper jag hålla koll på jobbet och åka hem och sätta igång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor okt 27, 2005 6:55

Nu skulle jag haft det på nerladdning, men icke. Inget internet i syne ännu. :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » tor okt 27, 2005 8:11

Veronica_Mars.2x05.Blast_From_The_Past.HDTV_XviD-FoV
Finns på hubben.

Spoiler 2x05
Riktigt bra avsnitt, även om det var för mycket "Jag är en sugig skådespelare som heter Thompson i efternamn". En par scener där jag faktiskt tyckte att Duncan inte var tråkig (även om det är Veronica och Logan som bär det tyngsta lasset varenda gång). Jag kan inte släppa Jackie dock. En karaktär som man borde kunna lära sig att älska att hata sjabblas bort av taskigt skådespeleri. Och Wallace! Jävla fegis!
Tycker för övrigt att det varit för lite Weevil än så länge under säsongen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » tor okt 27, 2005 10:04

2.05:Okej, jag tycker inte heller om Jackie som karaktär (eller Tessa som skådis), men faktum är hon hade en helvetes poäng där på slutet. Veronica överreagerar så fort någon annan tjej kommer i närheten av vare sig Duncan, Logan eller Wallace. Precis varför var det totalt oacceptabelt för Jackie att dansa med Logan? Makes no fucking sense, förutom i det självcentrerade Mars-huvudet. Jag älskar Veronica, men hon är inte perfekt. Inte i närheten. Vilket gör henne ännu bättre som karaktär. Underbart att de äntligen har börjat utforska det, kanske ännu mer i scenen med Wallace, vars poäng också kändes rätt. Vad gör att hon har så svårt att se saker utifrån andra människors ögon, det var så uppenbart att Wallace behövde henne och att hon bara dissade honom med lite standardsvar och inte orkade sätta sig in i hans problem, även om hon hade en klar poäng med "The one who sticks with you is the one who cares".

Så i hela Veronica-Wallace-Jackie-historien står jag helt på Wallaces sida, och även om jag tror att han har gjort ett misstag på slutet av avsnittet så är det ändå honom jag sympatiserar med mest i den storyn. Veronica behöver rannsaka sig själv och inse vilka brister hon har. Vilket verkar hända och borde leda till en utmärkt storyline. God, I love it när huvudkaraktärer inte är perfekta.

EDIT: Måste bara få lägga till precis hur imponerad jag är av VM:s förmåga att kombinera standalones och arc det här året. De glider in i varandra nästan felfritt så att man inte vet vad som är vad, och det fungerar utmärkt! Fortsätt så.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » tor okt 27, 2005 13:27

2.05 Det mesta har väl kanske egentligen sagts. Tycker att Jackie hade en bra poäng med "how many guys here do you expect to love only you". Nu tror jag väl inte direkt att Veronica blev upprörd för att det var Logan som Jackie dansade med (i och för sig gjorde det nog det hela värre) utan att hon faktiskt tyckte att det inte var okej emot Wallace.

Men det går inte att komma ifrån att Veronica ibland är ganska självupptagen och att saker och ting nästan alltid ska handla om henne. Att hon inte insåg hur mycket Wallace behövde henne visade det rätt tydligt. Det är en brist hos Veronica men jag håller verkligen med caffeine om hur bra det är när karaktärer tillåts ha såna. Wallace blir bara bättre och bättre för varje avsnitt tycker jag, mina sympatier låg definitivt hos honom genom hela avsnittet och jag tycker inte att varken Veronica eller hans mamma hanterade situationen speciellt bra.

Sen så var Duncan mycket bättre i det här avsnittet än i förra. Han ansträngde ju sig till och med för att göra saker och ting bättre mellan honom och Logan, vilket var bra. Fast när Veronica och Logan äntligen blir tillsammans så kommer väl den vänskapen att förstöras ännu en gång ;) .

Och återigen, var är Weevil???

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor okt 27, 2005 13:53

Damn vilket bra avsnitt! Mer hinner jag inte skriva för jag ska iväg till Borås (skulle ha åkt för längesen men ni vet... VM prioriteras).

Lite bara
spoiler 2x05
Jag uppfattade det inte som att hon blev sur pg av att det var Logan som dansade, utan för att Jackie behandlade Wallace illa. Sen så missförstods allting av alla. Dock så har ju Wallace en poäng i det han sa, och Jackie med, men just i detta fallet så var det inte så illa som det såg ut att vara.

Och varför tog Keith bort småkryp/avlyssningsapparaten från Lambs kontor? Mä. Han är så rättrådig ibland, lite tjuvlyssning måste väl Veronica få ägna sig åt. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Gordo » tor okt 27, 2005 15:23

2x05
Jag tycker verkligen inte om Jackie. Allt hon gör känns elakt och kommentaren till Veronica på dansen kunde hon ha riktat till sig själv istället. Sedan håller jag med er om att Veronica borde tänka mer på Wallace men i det här fallet så kändes kommentaren planerad från Jackies sida för att vända Wallace mot Veronica. Undra om Wallace kommer att försvinna ett tag nu eller om han kommer vända tillbaka direkt. Walles är verkligen superbra, det lilla sångnummer han tillägnade sin "pappa" var underbart!

Jag tycker att avsnittet var riktigt bra och jag tycker om att Logan och Duncan försöker vara vänner igen trots allt.

Logan är verkligen skön! Veronica Mars, saving the world one pointless act at a time :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav CheeseGuy » tor okt 27, 2005 15:54

2x05 KEITH! I övrigt håller jag med alla andra. Bra avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor okt 27, 2005 17:19

Det finns mer än en anledning till att jag älskar Veronica Mars och det fick jag bekräftat denna vecka.

5.5 (har inte läst era kommentarer)
Alltså, Wallace satte 3-poängare efter 3-poängare i detta avsnitt. Kan knappt fatta att jag tyckte han var tråkig ibland i S1 (och att Percy Daggs var ojämn som skådespelare). Då han konfronterade Veronica var det så bra, så bra och så rätt, så rätt. Och han hade fler riktigt bra och rörande scener i detta avsnitt. Att han sticker iväg med pappan känns dock lite meh.

Jackie... Lite väl mycket av det "goda", men skådespelarmässigt så fick hon ju inte till nåt så hemskt som "låtsas vara arg--skratta"-scenen i första eller andra avsnittet. Hon är dock det svagaste kortet vad gäller skådespeleri i serien i alla fall. Undras vad hon tar för tabletter. Hon verkade ju nli "sorglös" tack vare dem. Är hon manodepressiv eller nåt? Och hennes klängande på Logan... hur f*n kan hon göra så mot Wallace?

Duncan klarade sig ganska bra. Gillade scenen i hans hotellrum med Veronica och de scenerna brukar jag ju inte gilla så det var positivt.

Kul också att återse gamla karaktärer som hund-tjejen och Curly.

Mycket bra avsnitt. Det näst bästa för säsongen eftersom jag *tror* att jag föredrar Cheatty Cheatty Bang Bang.

EDIT (efter att ha läst era kommentarer): Jag uppfattade det inte som att Jackie och Logan dansade. Snarare som att Jackie klängde på honom och försökte tvinga honom att dansa eller hångla eller nåt sånt. Logan såg ut att vilja ta sig därifrån. Det ser ju ut som att hon försöker kyssa Logan alldeles i början, men Logan försöker hålla händerna borta från henne.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor okt 27, 2005 17:41

Från Mediaweek:

UPN’s Veronica Mars (Overnights: #5, 3.0/ 4; Viewers: #5, 3.55 million; A18-49: #5, 1.6/ 4), and the WB’s struggling Related (Overnights: #6, 2.4/ 3; Viewers: #6, 2.70 million; A18-49: #6, 1.3/ 3). With a stronger lead-in, Veronica Mars outdelivered Related by 25 percent in the overnights, 850,000 viewers and 23 percent among adults 18-49.

Det brukar väl sänkas lite då de "riktiga" nuffrorna kommer in, men detta ser ändå bra ut. Riktigt bra! Antagligen det mest sedda avsnittet av Veronica Mars hittills. Tur att det var ett bra avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor okt 27, 2005 17:47

AKS skrev:5.5 (har inte läst era kommentarer)
Undras vad hon tar för tabletter. Hon verkade ju nli "sorglös" tack vare dem. Är hon manodepressiv eller nåt?

Det kanske är pillernas fel att hon inte kunde arg->skratta. En form av thorazin som inte bara lugnar och dövar känslor, utan även Sylvester Stallonear ansiktsmusklerna.

Jag satt och skruvade på mig igenom avsnittet. Veronicas "The one who sticks with you is the one who cares" gäller ju även henne själv. Under ett år hade hon nästan bara Wallace som vän -- som stöttade henne hela tiden oavsett vad andra tyckte. Och nu när han ser riktigt miserabel ut så bryr hon sig inte. Så jo, bra avsnitt på det hela.
Senast redigerad av noike tor okt 27, 2005 17:52, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor okt 27, 2005 17:48

noike: :D Vi kan ju hoppas attd et är den förklaringen som är den rätta...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor okt 27, 2005 21:03

Men Veronica bryr sig ju visst om Wallace... hon kanske har varit lite självcentrerad bara och behövde ett "wake up call". Jag gillar deras vänskap så mycket och jag blir jättearg på manusförfattarna om dom skulle försöka göra det till nåt slags kärleksförhållande eller dylikt. Hoppas Wallace kommer tillbaks snart.. miss him already (eller deras vänskapsförhållande vill säga).

Just ja, repliken som Gordo citerade: :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor okt 27, 2005 21:11

Från Ausiellos entertainment news tvguide.com:

OUT OF THIS WORLD: It appears the stars have finally aligned for Veronica Mars. UPN's little show that could attracted 3.6 million viewers last night — its largest audience to date. Mars no doubt got an assist from ABC, which aired a Lost rerun instead of an original. It also doesn't hurt that the show is, well, really good.

Yay!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor okt 27, 2005 21:29

Jippi! Snart, snart, har vi resten av världen på vår sida! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Noam » tor okt 27, 2005 21:35

Tinwiel skrev:Och varför tog Keith bort småkryp/avlyssningsapparaten från Lambs kontor? Mä. Han är så rättrådig ibland, lite tjuvlyssning måste väl Veronica få ägna sig åt. :rolleyes:

Jag uppfattade det inte som att han tog krypet av den anledningen. Han var förbannad och såg nån pryl och snodde den för att jävlas. Afaik så vet han inte ens om att Veronica avlyssnade kontoret.. hon berättade ju inget om det.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » tor okt 27, 2005 21:37

CyberAL skrev:
Tinwiel skrev:Och varför tog Keith bort småkryp/avlyssningsapparaten från Lambs kontor? Mä. Han är så rättrådig ibland, lite tjuvlyssning måste väl Veronica få ägna sig åt. :rolleyes:

Jag uppfattade det inte som att han tog krypet av den anledningen. Han var förbannad och såg nån pryl och snodde den för att jävlas. Afaik så vet han inte ens om att Veronica avlyssnade kontoret.. hon berättade ju inget om det.

Men han såg ju krypet när han var med Veronica i köket, eller? Hon berättade att det var till nåt skolprojekt. Så då borde han ha fattat hur det låg till..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Gordo » tor okt 27, 2005 21:47

Tinwiel skrev:
CyberAL skrev:

Men han såg ju krypet när han var med Veronica i köket, eller? Hon berättade att det var till nåt skolprojekt. Så då borde han ha fattat hur det låg till..

Så tolkade jag det också, att Keith tog bort "buggen" för att han visste att Veronica satt dit den.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Tomas » tor okt 27, 2005 22:13

Gordo skrev:
Tinwiel skrev:
CyberAL skrev:

Så tolkade jag det också, att Keith tog bort "buggen" för att han visste att Veronica satt dit den.

Självklart visste han vad det var när han tog den. Sedan är ju den stora frågan om han främst gjorde det för sin egen (ville inte riskera att förlora fler röster) eller Veronicas skull. Jag skulle gissa på alternativ två.)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav HeY » tor okt 27, 2005 22:52

Tinwiel skrev:Avsnitt 204:
Framtida gäster:
[spoiler]Exakt vilken roll ska Top model-tjejen ha då? alltså jag gillar ju ANTM men det blir ju fel fokus på serien. Joss Whedon ska bli jättekul men annars.. man får väl hoppas att ANTM-vinnaren (av the challenge alltså) bara har nån replik, annars kan det bli piiinsamt. Låt serien vara en "riktig" serie, det är faktiskt ingen tonårssåpa (inte enbart i alla fall).

Du är nog lite efter nu:
Naima var med redan i 2x01, hon var läraren som var med på bussen, hon dog.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav carre » tor okt 27, 2005 22:56

HeY:
AKS skrev:Under spoilermarkering om kommande gästinhopp varav ett inte är så känt sen tidigare fast jag har hört om det.
Detta är från zap2it. Men va fan? Naima var med i avsnitt 1, nu räcker det även om det kommer att locka en del tittare...
The previous week's "Top Model" episode will air prior to the LaBelle special on the 8th. On Wednesday, Nov. 9, third-season winner Eva Pigford will drop in on the current contestants, and that week's challenge winner will earn a guest role on the "Veronica Mars" episode that follows -- which also features "Buffy the Vampire Slayer" creator/"Mars" fan Joss Whedon in a guest role, along with a returning Harry Hamlin.

Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » tor okt 27, 2005 23:17

Vilka bra tittarsiffror! :)

Förhoppningsvis kommer jag kunna se avsnittet imorgon, jag är grymt nyfiken på alla spoilermarkeringarna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tor okt 27, 2005 23:33

ey skrev:HeY:
AKS skrev:Under spoilermarkering om kommande gästinhopp varav ett inte är så känt sen tidigare fast jag har hört om det.
Detta är från zap2it. Men va fan? Naima var med i avsnitt 1, nu räcker det även om det kommer att locka en del tittare...
The previous week's "Top Model" episode will air prior to the LaBelle special on the 8th. On Wednesday, Nov. 9, third-season winner Eva Pigford will drop in on the current contestants, and that week's challenge winner will earn a guest role on the "Veronica Mars" episode that follows -- which also features "Buffy the Vampire Slayer" creator/"Mars" fan Joss Whedon in a guest role, along with a returning Harry Hamlin.

Jaha, den snyggaste som någonsinn vart med ska vara med också ( :P ). Det visste jag inte ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film