spinoff-filmer (spoilers hela Buffyverse)

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav LWes » lör okt 15, 2005 22:54

Men allt det där låter helt fantastiskt!
Ju fler filmer desto större blir min lycka.
Jag skulle även gärna se en Lorne-film, med tanke på hur han lämnade serien genom att lämmna allt brottbekämmpande bakom sig.
Det skulle vara kul att se hur han försöker leva ett "vanligt" liv för att sen bli indragen i något mysterium där han måste vara den desillusionerade hjälten i en grå film noir-ish film som utspelar sig i den undre världen som man fått smakprov på i serien ibland.

Men jag vill ha alla (levande) karaktärer inblandade i dessa potentiella filmer på ett eller annat sätt.
Giles, Gunn, Andrew och Xander m.fl. får inte glömmas bort.
Dom enda som jag är ok utan är Buffy och Angel, för dom vill nog inte.
Jag vill även gärna se Faith och Wood på motorcycklar åkandes från stad till stad och döda monster. Faith utan Wood skulle vara en besvikelse, och det är ju inte direkt så att DB Woodside's nya serie kommer klara sig...

Var bara tvungen att få allt det där ur mitt system.
Jag ser verkligen fram emot vad som helst som dom har att ge oss.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör okt 15, 2005 23:00

Jag läste något om Spike och Illyria i samma film, eller är det något jag drömt? Kan inte komma på var jag läste det heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör okt 15, 2005 23:54

Illyria: det här kanske?
Can you tell us if you've spoken to anyone aside from James about appearing in the movie?
Yes, I have.

Amy Acker?
Yes, I have. [...]
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön okt 16, 2005 0:46

Nej, det var mer en artikel som nämnde det, har jag för mig ivarjefall. Och det handlade inte om "appearing" utan den framställde det mer som en kombofilm. Fast det kan ju ha varit appearing som feltolkats.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » sön okt 16, 2005 0:54

Har säkert sagt det förut men det tål att sägas igen, en Spike och Illyria film skulle vara helt fantastiskt. Deras samspel i Angel var underbart. Sen så måste ju Andrew vara med på ett hörn också.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav madskellig » sön okt 16, 2005 13:17

I senaste SFX (tror jag... eller näst senaste) finns det en intervju med James Marsters då han pratar om att vara med i Smallville, han nämner då att det har talats om att göra en Spike och Illyria film. Men han säger också att han bara är intresserad av att göra den ifall själva storyn är centrerad runt Spike, med Illyria mer som en sidekick (kan inte citera exakt för jag har inte tidningen framför mig :) )

Skulle vara underbart med Illyra med på ett hörn dock.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » sön okt 16, 2005 20:33

Förhoppningsvis får vi en Spike-film med Illyria som sidekick och en Illyria-film med Spike som sidekick... (Man kan ju drömma.)

Jag skulle väl egentligen inte säga nej tack till någon av de större karaktärerna. (Om de går ihop med storyn naturligt förstås - hur mycket jag än gillar Wes och Connor så ska de nog vara borta för alltid.) Om de ska hålla sig till det gamla Angel-folket så är det bara Spike och Illyria som gäller, om inte Boreanaz ändrar sig. Annars vore det suveränt om de kan få in både händelserna i Los Angeles och det nya Watchers Council. Giles och Andrew kan åka till LA, eller nåt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » sön okt 16, 2005 20:57

CheeseGuy skrev:Giles och Andrew kan åka till LA, eller nåt.

och få hjälp av Gunn eftersom han är en rutinerad vampyrjägare som redan bor där.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » sön okt 16, 2005 20:59

Gunn är död. Eller han borde vara död.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » sön okt 16, 2005 21:49

Illyria skrev:Gunn är död. Eller han borde vara död.

Gunn är inte död. Så länge vi inte har sett att han är död är han inte död och jag tänker inte acceptera att han är död förns dom säger att han är död och kanske t.o.m. då kommer jag itne tro på att han är död för vad som helst kan hända.
Karaktärer har överlevt värre skador än dödliga skador i Buffyverse.
Om dom alla kommer därifrån utan att dö så är det väl inte omöjligt att Gunn blir helad på något sätt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor okt 27, 2005 9:08

Weeeeee!

Marti Noxon, executive producer of UPN's Buffy the Vampire Slayer in its last seasons, told SCI FI Wire that the popular series' characters may live on in direct-to-DVD movies. "There are serious discussions going on about bringing some of the characters back and making a few movies that will go straight to DVD, but they will certainly be the quality they have always been," Noxon said in an interview. Continued fan interest in a big-budget Buffy film has led creator Joss Whedon to consider a series of movies that would focus on some of the secondary characters, she added.

"Joss is the king of jumping mediums, so it is an obvious step for him to do this," Noxon said. She said that a few of the show's past writers, such as Drew Goddard, have been contacted about turning in script ideas that would center on the minor characters. But Noxon said that she doubts that star Sarah Michelle Gellar would reprise her role as Buffy and added that she thought it might be tough to persuade Alyson Hannigan to return as Willow. Both Gellar and Hannigan have moved on to film roles, and Hannigan is now a regular on the hit CBS sitcom How I Met Your Mother.

But Noxon said that a film centered on James Marsters' Spike or David Boreanaz's Angel could do very well. (Marsters currently has a recurring role on The WB's Smallville, while Boreanaz is a regular on Fox's Bones.)

Frågan är ju hur mycket "there are serious discussions going on" betyder, och hur insatt Noxon egentligen är, men det låter bra. Givetvis, fortfarande, vill jag hellre ha en TV-serie, men ett par direkt-till-DVD-filmer låter fantastiskt. (Och det kommer säkert att fungera också - se bara på hur Buffy mjölkas med olika DVD-utgåvor.) Intressant att hon nämner DB, han kanske har ändrat sig. (Om han har tid så lär det ju inte skada hans karriär eller nåt, eftersom han har en egen TV-serie som ser ut att bli långvarig.) Det är kul, för av de kvarvarande karaktärerna i Angel så ser jag helst Angel själv som huvudkaraktären i en film. Förresten, om de gör filmer, borde de inte kunna sikta på en "R"-åldersgräns? Det kan inte vara så många under 15 som är intresserade ändå, och för de som är det är det ju inga problem att få tag på filmerna ändå.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor okt 27, 2005 10:51

Tv-filmer känns sådär för min del, direkt till dvd låter faktiskt mer intressant och det kanske går att göra något mer av det då. Just begreppet tv-filmer känns väldigt "movie of the week"...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor okt 27, 2005 10:55

Illyria skrev:Tv-filmer känns sådär för min del, direkt till dvd låter faktiskt mer intressant och det kanske går att göra något mer av det då. Just begreppet tv-filmer känns väldigt "movie of the week"...

Ett ord: Mansquito.

(Direkt till DVD låter bättre, ja.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor okt 27, 2005 11:09

En film om hur

spoiler Angel s05

Wes vaknar upp i helvetet och kämpar sig genom horder av hellspawns med bara en cigg för att sedan rädda Angel och Co i gränden.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » ons nov 09, 2005 18:27

Joss skriver på whedonesque om allt möjligt, bland annat en fortsättning på Buffyverse:
It's true! I want to post, but I suspect my post will appear as the actual link to my post. And this after having my own password e-mailed to me 17 times. But just so you know, I happen to be a swell cook. And when the internet has a 'smell' function, you'll be able to tell that I... oh God. That's a horrible thought. 'Smell' function? From every computer? I think I just destroyed society as a concept. Anythough, I'm counting on some administrative muckity to turn whatever this comes out as into a real post. From me to you, sweet thang. (That only applies to those of you that are sweet and thangy.) (But the others can read it too.)

So what's up? Not sleep, sleep's not up... But I've been wanting to check in and let you know what's going on with me, Joss Whedon. In fact, there's even a tiny scoop or two in here!

Well, first of all, what a blast I've had with the release of Serenity! $267 million at the box office -- in Des Moines alone! Ten sequels lined up, March declared "National Serenity Awesomeness Month", Nathan made President for Life of Canada AND Greece (his will be a bloody and righteous rule), and Summer's feet to be exhibited at the Tate, when she has time to stand around at the Tate. (She should bring a book.)

So, okay, maybe SOME of my expectations were a hair unrealistic, but I'm so proud of the movie and all my peeps, and we'll drag it into the black (or take it out to the black) soon enough. That's DESPITE the Scrooge-like apathy of people like Mike Alward -- only one theater? Spread the wealth, pal! On the closest I ever get to a serious note, somebody should link his name to the Serenity site, 'cause they've been up in trying to find ways to bring people in and I think Mike really went to the mattresses there -- to be rewarded with a fair amount of snark here.

I know there's been some debate about the DVD art. Just remember it's what's INside that counts, as I used to remind girls in high school constantly. CONSTANTLY - until I realized that I was empty inside. Empty and homely. Man, that's a rough combo. Where was I? O yea, the DVD. I will admit there were a few better quotes they could have used to sell the film, among them:

"A brilliant film with heart, humor, and outstanding action. It should sweep the Oscars." -- Ron Notmadeupperson

"I've never seen a better film. In fact, I've never seen any film." -- President Abraham Lincoln

"I want to take this film and cover it in oil and rub it all over my body" -- Name Withheld (but it was Tim)

"This film has... events..." -- David Denby

"And this isn't my nose, it's a false one!" - A Witch

And now on to the rumors and allegations section. Many of you want to know what the future holds. Anxiety, hurricanes, and Male Pattern Baldness. But maybe also some art-stuff, which is really what you guys are into. No, I don't know anything about sequels, or spinoffs, or Nathan's President for Life gig. I'll keep my ear to the ground of course, but for now I'm just going to rest on my laurels (I have two). Oh! Oh! But I will tell you that Brett and I are talking about another three part comic, and it's gonna be a hoot. Takes place during the show, and has some sweet character deaths -- I mean moments! ("And what brings you to our ship, FutureTara..?") Sorry. Horrible taste. (Empty inside!) But wait'll you see the cover...

Speaking of Darkhorse Comics, they are starting a new Buffy comic, and as I understand it, it will take place after the end of Buffy and Angel and be canon in the Buffy world. And I understand it that way 'cause I'M WRITING IT. I'm kicking off the book with a four issue arc that finds Buffy -- you guessed it -- living in Italy with The Immortal. (Scott -- don't be mad I spoiled the announcement -- saying it means I have to finish it.) Then I'll be overseeing the book more closely, to make sure it remains true. Gonna be interesting. And it just might tie in to...

The infamous Spike movie. Still haven't finalized anything, but I feel that very soon I'll be able to go to James and say something a lot more interesting than "Wouldn't it be cool if..." 'Course, I just hope he's free some time this decade. See how my peeps is all actifying! Tomorrow night is AMIAS, (that's alias with Acker in it.) Happy. And totally jealous.

See, the Buffyverse glows in my brain with a new, overreaching arc that will include the comics, Spike, and more. It's taking shape and soon you will know its name. And you will tremble.

Then of course there's a little thing called X-Men, who are apparantly supposed to become astonishing again real soon. I miss me my Cassiday. Can't wait to see the fan response when I kill Wolverine and replace him with fan-fave Marrow.

Well, I certainly can't say much more, except that Wonder Woman is finally kicking ass that is not my ass, as in, I'm loving this script. She's saving the world in a tiara, people; this is why there's a me!

Oh, and there's nothing on TV tonight. TV has been cancelled. Talk amongst yourselves. La la la la la....

Thanks for keeping the faith, bringing the news (I really do learn stuff here) and carrying the banner (That's for us Newsies fans.) (Yes, I just typed that.) It's been a bewildering few months, but the important thing is, the work continues. There's a lot I'm looking forward to. 'Cause remember:

There was a show. Not that many people saw it in broad terms, but it was beloved. Full of humor, love and pain. And though it was a hard-sell emsemble piece with no huge names it in, it got made into a (roughly) 40 million dollar pic -- and with the cast intact. That doesn't happen a lot, but it should, and it did with this film. That's right. I just cannot wait to see RENT.

Stay crunchy, even in milk...

-joss.

Kul läsning, som alltid.
See, the Buffyverse glows in my brain with a new, overreaching arc that will include the comics, Spike, and more. It's taking shape and soon you will know its name. And you will tremble.

låter speciellt bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » ons nov 09, 2005 18:28

IHHHHH!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 18:35

Hahaha, den här röstar jag på att de använder istället
"I want to take this film and cover it in oil and rub it all over my body"

:D ;)

Joss, funnyman. Alla kommer titta på VM, såklart. Och Buffy-comics, yay!

Jag måste härmed dela ut en :lovebunny: till Joss.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav madskellig » ons nov 09, 2005 19:35

OMG! :) Buffy comics by Joss = min bästa dag på väldigt länge.

Väldigt spännande att Joss äntligen ska tackla post-S7 Buffy, och snälla, snälla kan dom inte börja med Spike filmen snart (eller, kanske, nu) :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons nov 09, 2005 19:56

CheeseGuy skrev:Joss skriver på whedonesque om allt möjligt, bland annat en fortsättning på Buffyverse:

IlikeitIlikeitIlikeitIlikeitIlikeitIlikeitIlikeitIlikeitIlikeitIlikeit!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons nov 09, 2005 20:20

Ja, comic books är jag betydligt mer positivt inställd till än tecknad serie. Och eftersom det ska vara canon i Buffyverse så är det ju bara att läsa för då är det ju vad som verkligen händer efter seriernas slut.

SPOILER Angels S5
Hoppas han inte återupplivar Wes bara. Jag älskar karaktären, men han fick en fantastisk arc och ett bra slut så jag vill inte att han ska bli återupplivad. Låt honom vila i frid tillsammans med Fred.

EDIT: Och naturligtvis :D x100 till själva inlägget. I luv Joss.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons nov 09, 2005 20:30

AKS skrev:Ja, comic books är jag betydligt mer positivt inställd till än tecknad serie. Och eftersom det ska vara canon i Buffyverse så är det ju bara att läsa för då är det ju vad som verkligen händer efter seriernas slut.

SPOILER Angels S5
Hoppas han inte återupplivar Wes bara. Jag älskar karaktären, men han fick en fantastisk arc och ett bra slut så jag vill inte att han ska bli återupplivad. Låt honom vila i frid tillsammans med Fred.

Hade hellre sett en tecknad serie än serietidning då jag inte är överförtjust i serietidningar men ganska van vid "tecknat" efter all anime.

Spoilern vill jag hålla med om men mitt hjärta vill inte riktigt tillåta det.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » ons nov 09, 2005 20:53

CheeseGuy skrev:Kul läsning, som alltid.

var förresten en extrem underdrift, när jag tänker efter. Helt löjligt underbart inlägg, på alla möjliga sätt.

AKS: jo, Wes borde nog förbli död, men samtidigt skulle Joss säkert kunna få en återupplivning att fungera. (Det kan ju knappast bli billigare än när Spike räddade världen och brann upp, och sen bara hoppade ut ur amuletten. Och det vann serien ändå på senare i säsongen IMO.) Och han är ju en fantastisk karaktär.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » ons nov 09, 2005 23:07

Jag älskar serietidningar, för jag har läst typ 2000 serietidningar dom senaste 1½ åren.
Serietidningar passar mig bra.
Låter utmärkt.
Speciellt att det inte är det enda som är på gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav JoeSweden » fre nov 11, 2005 13:29

Jaså. här var den tråden ja. ;)
Detta citat låter väldigt intressant:
"and more." :D
Mera TV kanske?
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav VINCE » fre nov 11, 2005 17:39

God dag på er igen! Frågade sist om ni visste något mer konkret med ett stort K, om en eventuell SPike rulle. Vad vet ni idag bortsett från de artiklar jag läst här på BF.se?
“When anger rises, think of the consequences". -Konfucius
Användarvisningsbild
VINCE
Demon Fodder

Inläggav JoeSweden » fre nov 11, 2005 23:43

VINCE skrev:God dag på er igen! Frågade sist om ni visste något mer konkret med ett stort K, om en eventuell SPike rulle. Vad vet ni idag bortsett från de artiklar jag läst här på BF.se?

Mer konkret än detta citat från Joss häromdan finns det inget just nu. Bara på planeringstadiet än så länge.
"The infamous Spike movie. Still haven't finalized anything, but I feel that very soon I'll be able to go to James and say something a lot more interesting than "Wouldn't it be cool if..." 'Course, I just hope he's free some time this decade."
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav eynosh » lör nov 12, 2005 2:24

JoeSweden skrev:
VINCE skrev:God dag på er igen! Frågade sist om ni visste något mer konkret med ett stort K, om en eventuell SPike rulle. Vad vet ni idag bortsett från de artiklar jag läst här på BF.se?

Mer konkret än detta citat från Joss häromdan finns det inget just nu. Bara på planeringstadiet än så länge.
"The infamous Spike movie. Still haven't finalized anything, but I feel that very soon I'll be able to go to James and say something a lot more interesting than "Wouldn't it be cool if..." 'Course, I just hope he's free some time this decade."

Oh yes dear God, this feels so ****** good! (Och ja, jag hade läst artikeln sen ínnan =))
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Elliin » lör nov 12, 2005 22:31

Wow. en Spike film, helt missat. :o
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion

Inläggav CheeseGuy » tis nov 22, 2005 22:39

http://www.cityofangel.com/behindTheScenes/index.html?news.php~content
Tony Head: "To be honest. I communicated with Joss a couple of times recently, and it hasn’t been mentioned, but up until that point, he would regularly come up with new ideas for how it would happen. But it’s gone from, being a series to a two-hour movie that might be part of a series of DVDs that we were talking about doing for the different characters from the shows. It’s got a lovely story, and I hope he does something wonderful with him."

Ja, en serie vore bättre, men ändå, WOOHOO!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Zaxx » tis nov 22, 2005 23:22

En serie DVD filmer är grymt!

Om de gör ca 5st med inriktigt på olika karaktärer... samt CROSSOVERS.. MUMS FILLIBABBA!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS