Boston Legal / The Practice

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons okt 12, 2005 19:47

2.03 ÄNTLIGEN!Sierne är på väg tillbaka efter de senaste två avsnitten. Denny och Alans tripp till Kanada är helt underbar. Och sängäventyret? Över all förväntan trots hur mycket jag sett fram emot det sedan James Spader nämnde det lite kort på Conan O'Brien.

- We slept together!
- I won't tell. I promise.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons okt 12, 2005 20:44

Jag vet inte ens vad noikes "ÄNTLIGEN!" antyder, men det fick mig att börja se BL 2.03 nu!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons okt 12, 2005 22:38

2.03. Rent guld.
Bortsett från de fortfarande halvdana nya karaktärerna och deras tråkiga plot så var det här lysande. Hela resan var naturligtvis oslagbar, men även handlingen med Catherine var riktigt underhållande. Särskilt hur de hoppade till sådant när de öppnade frysen fast det var precis vad de väntade sig.

Men, herrejävlar, Denny och Alan. Så många klassiska ögonblick på så lite tid:

Banjon
Alla Alans kommentarer om hur många fiskar Denny fångade... :P
"I came here to enjoy nature, I don't want to be bothered by the environment!" (ungefär)
"Cling-ons?"
"We slept together!"
Hagelbössan
Perukerna
"Denny Crane, ey?"

Förmodligen mitt favoritavsnitt av BL hittills! It's back!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » ons okt 12, 2005 22:43

2x03

Denny när han möter miljöadvokaten. Gah vad var det Spader sa. "You can't write these things"? Underbart iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 22:52

Det har nu visat sig att 3:an visade alla säsong 1 avsnitt av Boston Legal utom tre. Utom tre!?!? Vad är det för konstig jävla uppdelning. Hur som helst så betyder det ju att jag inte har så många avsnitt att se ikapp som jag trodde förut (räknade med minst tio). Längtar så mycket efter Alan och Denny att jag ser minst ett avsnitt redan ikväll.

DENNY CRANE!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor okt 13, 2005 16:29

2x03: Helt fantastiskt avsnitt.
Klingon referensen var enormt rolig precis som mycket annat på deras resa.
Tanten som dödade den elaka lilla mannen's storyline tycker jag är intressant och den nya killen är rolig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis okt 18, 2005 23:01

Har sett ikapp nu. Gillade dom sista avsnitten av säsong 1 skarpt men i säsong 2 så tycker jag, precis som dom flesta här, att dom nya castmedlemmarna inte alls har kommit in i handlingen speciellt bra. Dom har inte heller gjort något vidare intryck och jag ser inte mig själv gilla någon av dom särskilt mycket. Jag antar att teorin om att några av avsnitten som visats är omredigerade säsong 1 avsnitt där man har klippt in nya scener är trolig. Det förklarar ju varför dom nya castmedlemmarna hittills bara har arbetat med varandra. Jag antar att det kommer att blir bättre sen. Fast jag kommer verkligen att sörja Monica Potter (jag tyckte faktiskt riktigt bra om henne) och Rhona Mitra (är tjej och straight, men damn she’s hot!). Håller även med om att 2.03 var säsongen hittills bästa avsnitt. Scenerna mellan Alan och Denny var rent guld. Dom två har hela tiden varit den främsta anledningen till att jag älskar serien så även om andra delar fungerar mindre bra så gör det inte så mycket. Kul att Boston Legal är igång igen.
DENNY CRANE!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » fre okt 21, 2005 12:16

Har kollat igenom halva s08 av the Practice. Holy fuck face va bra det är. Det enda som jag stör mig på är att Alan är en intressantare person här än i BL. Man trodde ju knappt detta var möjligt men nu kommer jag se hur Alan är skriven i BL med andra ögon.

It is not beneath me..
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre okt 21, 2005 12:18

Off skrev:Det enda som jag stör mig på är att Alan är en intressantare person här än i BL.

Vi vet. Jag hoppas karaktyriseringen i BL bara var ett s1-knep och att de under s2 kommer att göra honom mer som i the Practice igen. Jag har ingen som helst grund för detta antagande, men sedan när har det hindrat oss för?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » fre okt 21, 2005 14:42

En Alan som är ännu bättre än i Boston Legal. Det låter nästan för bra för att vara sant. Jag ska börja se The Practice med en gång. Frågan är om jag ids börja från början eller hoppar in i säsong 8.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav poser » fre okt 21, 2005 14:52

Jag såg bara säsong 8 förutom lite ströavsnitt när det gått på tv och det fungerade bra imo.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » fre okt 21, 2005 15:17

Så gott som alla här har väl bara sett S8 och det klarar sig rätt bra för sig själv. Dock måste jag säga att jag sett lite ströavsnitt från de tidigare Practice-säsongerna på TV4 på sistone och att det överhuvudtaget verkar ha varit en mycket bättre serie än vad jag har fått för mig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » fre okt 21, 2005 16:08

Jag tycks också ha underskattat serien rätt rejält. Vet inte riktigt varför jag hade fått för mig att det skulle vara dålig. Såg ett avsnitt för några veckor sen och det var riktigt bra. Kändes rätt mycket som Boston Legal men ett ganska kontroversiellt fall, vilket alltid är intressant. Och sen kan jag ju aldrig få nog av Alan Shore så säsong 8 låter lovande. Det ska genast sättas på nedladdning.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » lör okt 22, 2005 1:09

Jag har alltid gillat det jag sett av The Practice men jag är så frutkansvärt dålig på att följa serier på tv så det har aldrig blivit av att jag sett det "ordentligt". Hade nog köpt serien på halvchans om den släppts på dvd.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » ons okt 26, 2005 18:40

BL 2x05

Njaaaaaa
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tam » ons okt 26, 2005 19:04

Tyckte 2x05 var rätt bra.

Lax = roligt.

Och nya karaktärerna integrerades en smula och det var fortsättning på 1x17 och DENNY CRANE! och det mesta funkade fint.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav The Buffster » ons okt 26, 2005 20:35

2.05, jag gillar fortfarande inte dom nya karaktärerna alls. Det känns egentligen som om alla karaktärer förutom Alan, Denny och Shirley är överflödiga.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor okt 27, 2005 0:13

Buffster: Fullkomligt medhåll. Jag gillar iofs Auberjonois som skådis, men han behöver få något vettigt att göra. 2.05:

Scenen i arkivet fick mig att hoppas att nya killen skulle bli något intressant, men den uppföljande scenen i sovrummet var ett magplask av sällan skådat slag. Direkt dåligt. Kom från ingenstans och ingen av skådespelarna klarade av det.

Och i början av avsnittet när Catherine fick sparken tänkte jag att "Ja! Bra story!" ifall en annan advokat eller möjligen t.o.m. Alan (på nåt vis, det är en serie, I'm no lawyer) fick försvara Catherine mot firman för att avskedat henne på grund av hennes skuld efter att ha bevisat i domstol att hon var oskyldig. Det kan fortfarande hända såklart, men det tyckte jag kändes som en betydligt vettigare story än någon av de som faktiskt sedan tog upp större delen av avsnittet.

Skönt att Monica Potter inte bara försvann iaf utan att de åtminstone håller på att jobba fram någon förklaring till varför hon kommer försvinna.

Julie Bowens karaktär (som jag inte ens har lärt mig namnet på) får jag inte grepp om. Ska hon vara bitchy eller ska hon vara känslosam? Försöker de balansera det på något Alan-liknande vis? För isf håller det på att gå rätt åt helvete.

Bara vissa Denny-kommentarer (Kamelen! Chubby girl!) höjde det här avsnittet över mediokert.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » tor okt 27, 2005 0:17

caffeineaddict skrev:Bara vissa Denny-kommentarer (Kamelen! Chubby girl!) höjde det här avsnittet över mediokert.

Det är onekligen tur att vi har Denny.

DENNY CRANE!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån okt 31, 2005 18:21

Är egentligen emot att inte se serier från början men min största anledning till att se The Practice var Alan Shore och då han bara är med i säsong 8 så började jag med den. Trodde att det skulle vara svårare att komma in i serien än vad det var. Det enda som jag hittills kan tänka mig att jag hade förstått bättre om jag sett hela serien är Eugenes och Jamies förhållande och varför det tar slut.
Det har sagts här tidigare fast jag vågade väl inte riktigt tro på det men efter att ha sett dom 11 första avsnitten så kan jag konstatera att Alan Shore om möjligt var en ännu bättre karaktär i The Practice än vad han är i Boston Legal. Och då älskar jag honom ändå i BL. Nu efter att ha sett cirka halva The Practice säsong 8 så är det bara att konstatera att han är en av dom bästa karaktärerna i någon tv-serie någonsin. Han gör saker som många skulle betrakta som väldigt omoraliska men han gör dom nästan alltid för en god sak och han bryr sig verkligen. Det är fantastiskt att se. James Spader är bortom briljant.

Det känns väl inte egentligen som om jag har så mycket nytt att komma med när det gäller The Practice men 8.11, JÄVLAR. Jag satt och grät genom hela avsnittet och bara önskade att det fanns någonting jag kunde göra. Hade givetvis velat att allting skulle sluta lyckligt men att det inte gjorde det fick kanske bara avsnittet att kännas ännu mer.
Nu längtar jag bara efter DENNY CRANE!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » ons nov 02, 2005 12:11

s02e07

Ett ordenligt murdercase snart please. Behöver lite gråskalor och etiska snedsteg.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » ons nov 02, 2005 15:41

Nu har jag sett klart The Practice s8. Alan var bättre i The Practice men trots att han känns lite som en karikatyr av sig själv i Boston Legal (tack noike för den träffande beskrivningen) är han fortfarande en av dom bästa karaktärerna någonsin. Denny får mer plats i Boston Legal och därför bättre där. Tara är väl i stort sett sig lik, men jag känner att hon kanske fick lite mindre plats i Boston Legal. Ångrar lite att jag inte hade sett The Practice innan jag började se Boston Legal. Då skulle det faktum att Alan och Tara äntligen blev ett par ha känts mycket större och jag skulle ha blivit ännu ledsnare när hon lämnade honom. Damn it! Gillade Alan och Tara och deras relation enormt mycket i The Practice. Sally däremot tycke jag inte speciellt mycket om i The Practice heller och jag blev definitivt inte ledsen när hon lämnade Boston Legal.

Säsong 8 var den sista säsongen av The Practice och såna brukar vara väldigt känslosamma, särskilt sista avsnittet. Nu kunde jag väl inte riktigt känna det där som jag säkerligen hade känt om jag faktiskt hade följt serien i åtta år. Karaktären Bobby var helt ny för mig men att sista scenen var med honom betyder troligen att han var en mycket viktig karaktär tidigare i serien. Det kändes lite synd. Jag tror faktiskt att jag ska ta och se The Practice från början när jag får tid (och om den går att hitta). Visst, jag tror aldrig att den kan bli lika bra utan Alan men i alla fall.

Sen angående Boston Legal så håller jag helt med Off. Jag älskar humorn men vi behöver mer gråskalor!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor nov 03, 2005 2:13

2.07 (borde det inte vara 2.06?):Jo, det här gillade jag. Alans slutplädering gav mig rysningar, och tillsammans 1.17 var det väl hans seriösaste stund under BL om jag inte glömmer något. BL känns ofta rätt lättviktig, men sen så kommer den med nåt sånt här och börjar diskutera svåra frågor seriöst. Och all min respekt och alla mina tack till serien för det. Och James Spader... jag har knappt ord, men jag blir mer och mer säker på att den Emmyn var förtjänt, igen.

Problem fanns det ju också, orkade t.ex. knappt bry mig om B-storyn med häxorna bortsett från någon enstaka bra scen. Det var inte dåligt men helt klart inte i samma klass som Alans fall (som dock led av att systern var en så pass taskig skådis denna vecka också).

Schysst att se Denny ta något så mycket på allvar också, även om det (som det sig bör) slutar med honom och Alan i rosa flamingokostymer på balkongen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » tor nov 03, 2005 11:49

Det var 2.06 va? Håller väl i och för sig med caffe om att Alans fall i det här avsnittet var lite seriösare än vad som är vanligt i Boston Legal (gillade dock 1.17 MYCKET mer). Men jag antar att mitt ogillande för systern och Garett gjorde att jag inte berördes så värst mycket. Fast det är klart, Alans slutplädering var underbar. Men Alans slutpläderingar är oftast underbara.

Stör mig på att Denise tycks få en så stor roll. Det gillar jag inte. I och för sig är det väl bra att ge henne plats så att man kan börja tycka om henne, tyvärr har det inte lyckats.

Till sist flamingokostymerna. Det är p g a såna saker som man trots allt älskar Boston Legal.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » tor nov 03, 2005 15:21

-->206 Jo, jag gilalr cokså allvaret, undantaget Finding Nimmo-avsnittete så är serien mycket bättre när de faktiskt gör drama och inte bara komedi. Vilket de inte gör allt för ofta.

Denise är så som jag ser det ersättaren för både tara och [Monica Potter] så därfår måste de låta henne ta plats Lite svårt att indtroducera någon om man inte gör det. Garett och hon den andra som brukar ha hand om saker med honom är inte så kul, men Denise har jag inget problem med.

Men damnit, jag vill ha Eugene som gästkaraktär!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor nov 03, 2005 17:33

noike skrev:-->206 Men damnit, jag vill ha Eugene som gästkaraktär!

Amen, brother!

Vad håller Steve Harris på med nu för tiden egentligen?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tor nov 03, 2005 19:43

caffeineaddict skrev:

Amen, brother!

Vet inte riktigt varför detta ska stå inom spoilergrej men jag faller för grupptrycket.

Hade varit enormt roligt att få se Eugene som domare i ett längre Alan-fall. Steve Harris verkar inte ha gjort mycket vettigt alls tv-mässigt sedan han slutade göra the practice. Vociat någon i den tecknade Batmanserien.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tor nov 03, 2005 19:52

Off skrev:
caffeineaddict skrev:

Amen, brother!

Vet inte riktigt varför detta ska stå inom spoilergrej men jag faller för grupptrycket.

Hade varit enormt roligt att få se Eugene som domare i ett längre Alan-fall. Steve Harris verkar inte ha gjort mycket vettigt alls tv-mässigt sedan han slutade göra the practice. Vociat någon i den tecknade Batmanserien.

Inte jag heller, men det var noike som började! :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tor nov 03, 2005 19:56

Det är alltid noike som börjar. Du är en börjare noike!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » ons nov 09, 2005 15:51

2.07 Hmm... våldtäkt och mord men absolut inget allvar. Lite synd. Men, men det var ändå ett riktigt roligt avsnitt tycker jag. Alan med sin clown-skräck och Denny som skjuter sin klient. Underbart! Sen gillade jag också att Alan och Brad hade ett fall tillsammans. Tycker att dom har ett bra samspel. Brad används alldeles för lite.

Och till sist, Denny Crane som borgmästare...
Alan: What would you do as mayor Denny, really?
Denny: Oh I don't know, I'd... attack Rhode Island. It's small.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film