Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav dizzy » tor okt 06, 2005 19:56

Lite att gotta sig åt trots att det är uppehåll:

"the December 20th release of Battlestar Galactica - Season 2.0"

Bild
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 20:00

Vad kommer nästa del av S2 att kallas då? Eller är det inte andra halvan av S2 vi får se i vinter? Blir det 3.0 då eller? Eller 2.5?

Gillade färgen på boxen, men tyckte att det såg lite tacky ut med de röda ljusen från ögonen mot den där blåfärgen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor okt 06, 2005 20:30

Jag förstår inte varför de måste göra deras ögon på det där viset...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 20:38

Men de måste ju visa för alla att de är cyloner, fattar du väl? Hur skulle det annars se ut? (Mindre tacky...)

;)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor okt 06, 2005 20:42

En tatuering på ryggen kanske?

"I R ROBOT!" i 36 comic sams.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav dizzy » tor okt 06, 2005 20:46

Kan bara hålla med, helt onödigt med de där ögonen.

(mmm, kanske dags att byta avatar-bild nu, apropå det)
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 20:47

Off skrev:En tatuering på ryggen kanske?

"I R ROBOT!" i 36 comic sams.

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 23:46

Funderar på att se på serien och ge den en chans men jag har en fråga. Den torrenten jag tog med säsong 1 var det 13 avsnitt i, plus miniserie från 2003 med 2 parts. Är det så den ska vara?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav dizzy » tor okt 06, 2005 23:54

Låter rätt HeY.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 23:55

dizzy skrev:Låter rätt HeY.

Bra, då kanske jag kan ladda den under helgen om jag hinner :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tis okt 25, 2005 14:15

Har nu sett igenom miniserien, säsong 1 och dom två första avsnitten på säsong 2 av Battlestar Galactica. Jag gillade serien redan från början. Mycket på grund av att den kändes så välgjord men det var inte förrän efter halva säsong 1 som jag började tycka riktigt, riktigt bra om den. Älskar att det är så mycket arc och att avsnitten aldrig känns helt fristående. Det är väl seriens största plus för mig. Mycket arc och en väldigt välskriven och spännande sådan dessutom. Kriget, att hitta jorden, cylons o s v allting är väldigt spännande.

Hela den religiösa biten med att cylons tror på gud och att profetian (kallas den för profetia?) tycks vara sann är någonting som jag trodde att jag skulle störa mig på men jag tycker att det fungerar bra. Att cylons tror på gud känns mycket intressant. Jag känner att detta på något sätt hör ihop lite med det faktum att cylons ändå tycks ha väldigt många mänskliga egenskaper.

När det gäller seriens karaktärer så gillar jag väldigt många av dom men frågan är hur många jag älskar. Gaius är en klar favorit. Hans karaktär är väl den som bidrar mest med humorn i serien. Jag håller med dom här som påpekat att humor tyvärr är någonting som serien och dess karaktärer saknar. Jag gillar även Starbuck, Lee, Adama, presidenten och Helo (okej, det är mest för att han är så snygg). Jag känner att Boomer borde vara en av seriens intressantaste karaktärer då hon är en cylon men ändå inte riktigt medveten om det o s v men tyvärr så gillar jag inte henne speciellt mycket. Hon känns rätt tråkig. Tyvärr.

Dom sista avsnitten på säsong 1 var, vilket har nämnts flera gånger, otroligt bra. När Boomer sköt Adama blev jag verkligen chockad och jag känner att det inte är speciellt ofta som man blir det. Jag tycker även att säsong 2 har börjat utmärkt. Ska bli roligt att se hur det utvecklar sig.

Och just ja, varje gång jag ser Edward James Olmos namn i inledningen så kan jag inte låta bli att tänka på Family Guy skämtet med döden och ”Sorry, no, that's Edward James Olmos' ass”. Det tillför i och för sig lite humor till serien.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor okt 27, 2005 0:26

Har nu sett t o m 2.08 och har väl egentligen en massa att säga om serien, men just nu kan jag bara tänka på Apollo i den pyttelilla handduken :eek: (som han nästan tappar).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 18:27

BSG miniserien på Kanal 5:

Del ett: 15/11 00.55

Del två: 16/11 02.25

Härligt bra sändningstid, don't you think?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons nov 09, 2005 18:49

Ska dom börja sända serien eller är det bara miniserien?

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 18:51

Vet inte ännu, har bara hittat infon om miniserien nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons nov 09, 2005 18:54

Okej. Dålig sändningstid, men ja dom sänder ju den i alla fall.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » ons nov 09, 2005 19:53

The Buffster skrev:Okej. Dålig sändningstid, men ja dom sänder ju den i alla fall.

Lite konstigt med tanke på att BSG kallats "sci-fi channels största succé genom tiderna", eller nåt sånt..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » ons nov 16, 2005 21:14

The Buffster skrev:Ska dom börja sända serien eller är det bara miniserien?

Bara miniserien. :(

Officiellt att det blir en tredje säsong!
SCI FI Channel announced that it has renewed its original series Battlestar Galactica for a third season. Production on the 20-episode order is slated to begin in Vancouver, Canada, in February 2006 for premiere later in the year, the network said.

http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?id=33290
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons nov 16, 2005 21:22

CyberAL skrev:
The Buffster skrev:Okej. Dålig sändningstid, men ja dom sänder ju den i alla fall.

Lite konstigt med tanke på att BSG kallats "sci-fi channels största succé genom tiderna", eller nåt sånt..

Det behövs inte mycket för att det ska kunna kallas det. Sci-Fi Channel är inte alls så stor främst för att den är så oerhört målinriktad. Tror det är runt 4 miljoner tittare i USA som ser BSG och det räknas bara som okej om man jämför med andra kanaler.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav dizzy » ons nov 16, 2005 21:51

Nästan så jag inte kan hålla med om det. Undrar om det inte hade varit bättre om de låtit den va och Sverige fått vänta på en kanal som faktiskt trodde på serien.
Och det låter ju osannolikt att de skulle visa något mer än miniserien när de gör så här.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Illyria » ons nov 16, 2005 21:55

dizzy skrev:Och det låter ju osannolikt att de skulle visa något mer än miniserien när de gör så här.

De ska bara visa miniserien och tyvärr brukar det väl ingå reprisrättigheter också. Nu när serien fått klartecken för en tredje säsong borde den bli än mer intressant att köpa in också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav dizzy » lör dec 17, 2005 14:08

DVD info om förlängda versionen av Pegasus.

"Fans of Battlestar Galactica were excited when Ron Moore talked about an extended episode of "Pegasus," the half-season finale, during his PodCast for the show. Moore said that the extended episode would be released on DVD, and it was assumed that it would be on the 2.0 set. Reviewers, and some fans, have already obtained the 2.0 set (which streets on Tuesday, 12/20), but the extended episode wasn't included. Message boards are filled with fuming fans, but we have good news that should extinguish the flames.

I spoke with a contact at Universal yesterday and asked about the extended episode. I was told that they couldn't ready the episode in time for the set, but it would be the first episode in the next set (the second half of season 2). This sounds like a great idea since fans will own both versions of the episode, unlike the SG-1 extended episode issue. MGM released the shorter cut of "Threads" in the season 8 set, and fans wishing to obtain the longer version must send in their current disc, or a proof of purchase for the set. It's more complicated than Universal's solution."

Kommer inte ihåg riktigt vad Moore sa om den men det vore i vilket fall trevligt att kunna få se.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » tor dec 22, 2005 12:07

Första avsnittet av andra halvan av S2 (2.11) har fått ett sändningsdatum på tv.com. Vi får väl se hur det stämmer senare, men nu står det 6 januari i alla fall och jag hoppas det stämmer. Vill ha lite BSG nu!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tor dec 22, 2005 12:12

6 januari, det är ju inte så länge dit. Hoppas verkligen att det stämmer. Min BSG abstinens börjar bli jobbig. Sen slutade det ju hyfsat spännande också.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » mån dec 26, 2005 11:40

Jodå, 6 januari tycks vara startdatum. Det nämns på tvguide.com nu också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » mån dec 26, 2005 14:13

Dags för mig att lägga lite tid på BSG.

Nu har jag äntligen fått ned första säsongen. Såg miniserien efter att den först hade sänts, men det var ju ett tag sen så det är nog lika bra att jag ser om den först. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 07, 2006 15:38

BSG är tillbaka och gör en storartad återkomst, tycker jag. Visst, det finns nog en del BSG-avsnitt som är bättre än detta, men överlag tyckte jag att det var mycket bra.

2.11
Pegasus ankomst har verkligen rört om i grytan och slutet av avsnittet får en verkligen att vilja se nästa avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör jan 07, 2006 15:55

AKS skrev:BSG är tillbaka och gör en storartad återkomst, tycker jag. Visst, det finns nog en del BSG-avsnitt som är bättre än detta, men överlag tyckte jag att det var mycket bra.

2.11
Pegasus ankomst har verkligen rört om i grytan och slutet av avsnittet får en verkligen att vilja se nästa avsnitt.

Jo. Bsg är fasiken stabilt. En mycket bra start på den andra halvan av andra säsongen.

2.11
Oja. Ett väldigt spännande slut. Upplagt för en hel del spännande scenario.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » lör jan 07, 2006 15:57

Yay! Som jag har längtat efter detta.

2.11 Håller med AKS. Det finns avsnitt som har varit bättre men detta var mycket bra. Slutade ju spännande innan uppehållet och det fortsatte genom hela avsnittet. Gillar verkligen den vändning handlingen har tagit i och med Pegasus ankomst. Mycket spännande slut på avsnittet även om man nog knappast behöver vara orolig för att Adama ska bli skjuten igen.

Fina scener också mellan Adama och Roslyn tyckte jag. Gillar deras relation. Jag undrar vad som kommer att hända med henne. Vill verkligen inte att hon ska dö.

Gillar också att dom är så bra på att få oss att känna sympati för cylons. Man tycker verkligen synd om hon som blivit torterad.

Jag är väldigt glad över att BSG är tillbaka!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör jan 07, 2006 16:31

Har sett om miniserien nu... och sett 1x01-03... tycker det är bra men inte jättebra, men av era kommentarer att döma så blir det bättre. Såg att AKS skrev på den här trådens förstasida att serien kommer igång kring avsnitt 6-7, så jag litar väl på det. ;)

1x01-03 + spekulationer :D
Jag får en hel del vibbar om potentiella förhållanden. URST-vibbar (Un-Resolved Sexual Tension). Men jag vet inte om en del av dem är något för slash-fics eller om det verkligen kommer att bli så, för de vibbar jag anar är mellan Apollo och presidenten... och mellan Starbuck och generalen-med-alkoholproblem.

Härlig Roswell-shoutout, som jag tolkar det, att en av karaktärerna heter Crashdown..! Något Ron Moore petat dit, antagligen. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film