Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » lör okt 01, 2005 16:05

Off skrev:
Matt skrev:Joey 2x01

En väldigt speciell gäst höjde showen ungefär 100 snäpp

Kevin Smith

Då får man ju nästan ladda hem. Varför ville han vara med där?

Han kanske fick en free shirt and three hundred bucks :D
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » lör okt 01, 2005 16:21

Night Stalker 1x01: Kolchak är bäst. Jag älskar honom. Jag älskar tjejen. Jag älskar allt med serien. Mycket mer än när jag såg pilotavsnittet första gången av någon anledning.
Den är nu tillaggd på listan över mina favoritserier.

Joey är för övrigt 10 gånger bättre än Weeds. Så det så.

Malcolm in the Middle 7x01:
Hahahahaha. Fortfarande bäst
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör okt 01, 2005 18:08

AKS och ni andra som ser ANTM: har ni problem med att det är segt att ladda hem? Detta är enda serien jag har problem med, minns att det var lika dant förra säsongen, förstår inte varför just en serie är otroligt långsam när jag i övrigt har bra internet och får hem saker fort.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör okt 01, 2005 18:12

Illyria skrev:AKS och ni andra som ser ANTM: har ni problem med att det är segt att ladda hem? Detta är enda serien jag har problem med, minns att det var lika dant förra säsongen, förstår inte varför just en serie är otroligt långsam när jag i övrigt har bra internet och får hem saker fort.

Jag fick det här avsnittet på 53 minuter.
Förra därimot tog typ ett halvt dygn eller nåt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » lör okt 01, 2005 19:03

Americas Next Top Model (Hatar förkortningar till små jobbiga bokstäver bara) gick relativt snabbt för mig, nån timme eller så
Spoiler 5x03
Cassandra är bäst hoppas att hon vinner, Fast hon kommer förmodligen inte vinna, för hon är ju lite psycho :D
Hon ser skitbra ut i sin nya frisyr också, fast bättre förut.
Och Kim ser ut som en gigantisk bebis med manlig röst, gillar inte hennes foton heller.
Det var rätt att vad hon nu heter åkte, sämsta fotot jag sett...
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 19:55

ANTM 5.3 gick som vanligt för mig att ta hem. En timme kanske. Konstigt det där, Illyria.

Tycker *inte* att Cassandra ser bra ut. Däremot tycker jag att tjejen som fick Bohemian Chic-looken ofta är mycket vacker. Hennes foto var helt otroligt denna vecka. Hon är väl min favorit så här långt.

Lisa tog ett bra foto, men jag tycker inte hon ser bra ut. Och hennes attityd...? Fy 17 vad människor som hon är irriterande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 21:29

Okej, av de nya höstserierna som jag försökt mig på så är det bara två kvar: Everybody Hates Chris (killen som spelar Chris är underbar!) och Threshold. Gillar båda lika mycket, men av totalt olika anledningar naturligtvis. Threshold kan dock börja balansera eftersom jag sett början av fjärde avsnittet...

...och det tycks som att Threshold har skapat ett sorts avsnittsupplägg à la Smallvilles meteor freaks. Skulle det fortsätta med att de i varje avsnitt åker runt i USA för att leta efter alien freaks så kommer jag snart att bli uttråkad. Pappa Luthor och son finns ju inte med i denna serie... :) (Inga vidare jämförelser mellan Smallville och Threshold dock utöver alien/meteor freaks. Serierna är oerhört olika.)

Everybody Hates Chris känns dock stabil och trevlig. Men där har jag ju iofs bara sett två avsnitt.

Serier jag gett upp om: Supernatural, Reunion och troligtvis Invasion. Har inte kommit igenom det andra avsnittet än.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör okt 01, 2005 21:47

Jag tycker att Invasion är bättre än Threshold.

Reunion 1x03: Ganska bra avsnitt. Bättre än förra. Jag ser verkligen fram emot att se hela säsongen av serien, men om den läggs ner mitt i så blir jag väldigt besviken för då har man sett allt i onödan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör okt 01, 2005 22:05

Finns det ingen bättre tracker än demonoid för ANTM? Jag blir galen på att behöva klicka på manual announce hela tiden för att få den att ens gå upp till 15 kb/s :|
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 22:15

Jag har aldrig lyckats finna ANTM nån annanstans. Konstigt eftersom Demonoid funkar som vanligt för mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 22:41

Har nu sett hela Threshold 1.4. Tycker detta avsnitt var bättre än det förra.

Detta "fall" tyckte jag berörde betydligt mer än militärskoleungarna. Tyckte även att gästskådespelaren som spelade "mördaren" var mycket bra. Det var liksom lite sorgligt att veta att en helt frisk människa suttit inspärrad på mentalsjukhus sedan han var barn.

Phew! Hunden överlevde i alla fall. Var orolig där ett tag. :) Hunden påminde mig dock om söte Monster... mer Monster i serien säger jag. Saknar den lille rackaren.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 0:10

Jag hade stora problem med förra helgens nedladdning av ANTM, Illyria, för det var så få seeds men den här gången fick jag hem avsnittet på en timme ungefär.

Spoiler ANTM s5ep3
Jag tycker inte att Cassandra är så vacker, hon har ett tråkigt utseende, och jag tror inte att hon kommer att vinna heller. Håller med dig AKS, om att Bohemian Chic-tjejen är jättevacker. Hon har ett säreget utseende utan att se konstig ut. Jayla tycker jag också är vacker, men hon var finare i kort hår, bra att dom ska klippa henne igen. Jag blev förvånad över hur glamorös Coryn (hon med ögonbrynen) blev efter make-overn. Annars var avsnittet lite tråkigt, det var en hel del skrikande, inte så mycket som i första avsnittet som tur var, och en hel del bitchande. Inte så roligt bitchande dock. Jag saknar fortfarande Janice... Bre är också också väldigt vacker, men hon har inte gjort så mycket väsen av sig än så länge, så man har inte fått någon uppfattning om henne.
Varför tar det så lång tid innan dom lägger ut avsnittet? Jobbigt att vänta ända till lördagen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CheeseGuy » sön okt 02, 2005 0:15

Nu måste jag fråga om Americas Next Top Model. Jag har sett ett avsnitt av Top Model Sverige (ungefär så heter det tror jag). Det var bland det vidrigaste jag har sett på TV. Är ANTM väldigt annorlunda, eller är det helt enkelt inte min grej, eller är ni bara konstiga? ;)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 0:17

CheeseGuy skrev:Nu måste jag fråga om Americas Next Top Model. Jag har sett ett avsnitt av Top Model Sverige (ungefär så heter det tror jag). Det var bland det vidrigaste jag har sett på TV. Är ANTM väldigt annorlunda, eller är det helt enkelt inte min grej, eller är ni bara konstiga? ;)

På A svarar vi Ja och på B svarar vi vet inte och på C svarar vi Ja. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön okt 02, 2005 0:26

Jag har inte sett mycket av svenska Top Model av den anledningen att det verkar extremt lamt. Såg några delar av den nya omgången nu när de är i Paris, för att jag själv var i Paris för ett tag sedan, och det är en pinsamt dålig imitation. ANTM är däremot väldigt underhållande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 0:27

En stor skillnad är att den svenska versionen inte har några produktionsvärden. Extremt cheap är den. Och det ser man t ex på kvalitén på foton. Jämför de svenska beauty shotsen med vilken som helst av de amerikanska och man märker skillnaden...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön okt 02, 2005 0:50

Jag gillar svenska versionen av ANTM. Är det ingen annan som gör det?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 0:55

Jag följer den och tycker att den är bra nog att följas. Men jämfört med ANTM så är den inte så bra...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön okt 02, 2005 0:57

Söta tjejer.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav CheeseGuy » sön okt 02, 2005 0:59

Det var inte direkt låga produktionsvärden och lamhet som gjorde att jag inte gillade avsnittet jag såg... Jag skulle nog inte klara av någon version, känns det som.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 1:00

Matt skrev:Jag gillar svenska versionen av ANTM. Är det ingen annan som gör det?

Inte jag.. orkar inte, det jag har sett av den har varit tråååkigt. Jag vill ha den fart, fläkt, dramatik och glamour som finns i den amerikanska versionen.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Peppe » sön okt 02, 2005 1:03

Svenska top model är ganska tråkig men den har nästan finare tjejer, följer inte den nej, tar bara upp tid :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 1:04

CheeseGuy skrev:Det var inte direkt låga produktionsvärden och lamhet som gjorde att jag inte gillade avsnittet jag såg... Jag skulle nog inte klara av någon version, känns det som.

Fullständigt förståeligt. Egentligen så borde jag inte gilla den här typen av dokusåpa, som fokuserar på utseendefixering osv, men jag är helt hooked. Som jag sa tidigare, det är mitt guilty pleasure, jag tycker att det är mycket underhållande. Den är dessutom snyggt gjord, det är ingen sunkig Big Brother liksom.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 1:06

Jag brukar inte gilla realityserier över huvud taget, men denna och American Idol och Hell's Kitchen tilltalar mig enormt. Särskilt ANTM följt av Hell's Kitchen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 1:12

AKS skrev:Jag brukar inte gilla realityserier över huvud taget, men denna och American Idol och Hell's Kitchen tilltalar mig enormt. Särskilt ANTM följt av Hell's Kitchen.

Jepp. Hell's kitchen har jag aldrig sett, så det kan jag inte uttala mig om, men vissa musikssåpor finner jag också underhållande. :) Mest ser jag dock fram emot veckans avsnitt av ANTM..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav mattek72 » sön okt 02, 2005 1:26

Illyria skrev:Finns det ingen bättre tracker än demonoid för ANTM? Jag blir galen på att behöva klicka på manual announce hela tiden för att få den att ens gå upp till 15 kb/s :|

Hittade denna

Om det sen bara är en sökmotor som länkar vidare till demonoid vet jag inte.
Kan inte svara på vilken hastighet det är heller.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav Illyria » sön okt 02, 2005 1:29

Detailed information säger demonoid, men tack ivarjefall :)
Antar att jag får leva med att det går überlångsamt att få hem serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » sön okt 02, 2005 2:35

Toffelhjältarna s01e01, riktigt jävla bra fortfarande! :D

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » sön okt 02, 2005 3:00

Var hittade du Toffelhjältarna?

Jag har hittat en Eerie Indiana-torrent, det ska bli kul att se den serien igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » sön okt 02, 2005 11:49

Hmm.. det var nån VHS-rip från nån DC-hubb... Jag har några avsnitt hemma på vhs också.. jag vill veta vad som händer med grevens skatt... det har varit ett mysterie hela livet. Världens längsta cliffhanger! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film