Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » fre sep 30, 2005 0:21

Mer 2.01:Så, den stora frågan: "I'll miss you." Har de gjort Logan så mörk som jag nästan hoppas, eller är det misdirection?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » fre sep 30, 2005 1:20

2x01
Fullspäckat avsnitt, som dels knöt ihop lösa trådar från förra säsongsavslutningen och dels lade en stabil grund för resten av denna säsong.

Anade att Logan inte skulle förbli Veronicas pojkvän länge när "your boyfriend"-ordvalet upprepades om och om igen. Men hoppades ändå lite på att det skulle vara Leo som tog över pojkvänsrollen. Hur fin var inte deras lilla scen? Kul att han också fick vara bakom dörren, även om Logan hann före. Men det var hur som helst bra att det var Logan som var Bakom Dörren. Sen är jag helt okej med att Duncan är den nuvarande pojkvännen... whatever som får Veronicas story att gå framåt är fine with me. Framåtrörelse känns speciellt viktigt när det är dags för en nystart i och med en andra säsong. Men jag hoppas på fler Veronica/Duncan-scener där vi får känna något för deras förhållande... Istället för att vi bara får veta att "nu är de ihop".

De flesta sommar-flashbacks vi fick se kändes påskyndade. Det var nog det som drog ned avsnittet en aning. De blev lite väl fokuserade på "nu ska vi få fram den här informationen" och det förstärktes av alla voiceovers. En scen är alltid bättre när det känns som att karaktärerna är där och känslorna i scenen får ta sin tid att spelas ut. Med andra ord: Jag måste återigen vänja mig vid det flitigt använda voiceover-greppet som VM har en tendens att sticka ut med.

Det märks att den stora arcen för säsongen är väl genomtänkt, med tanke på alla planteringar i detta avsnitt.

Att Lily räddade livet på Veronica tänkte jag inte ens på förrän jag läste kommentarerna om det i den här tråden... Min första tanke var att hon ledde Veronica till Weevil för att hon ville att de två skulle bli vänner igen. Men att rädda Veronicas liv var kanske högre på spökprioriteringsskalan. ;) Nu är ju förresten Weevil också placerad på "the scene of the crime", med möjligheten att ha mixtrat med bussen. Även om jag inte för en sekund tror att det var han... och samma gäller Logan.

Aah... ser fram emot nästa avsnitt. Härligt att man har nya avsnitt att se fram emot varje vecka! Back to school.

Men jag gillade förra säsongens intro bättre.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Bender » fre sep 30, 2005 23:05

VM har en ny fräsch hemsida som är 100 ggr snyggare än förra:
http://www.upn.com/shows/veronica_mars/

Riktigt snygga castfoton!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 9:14

Hehe, och ta och kolla vad pappan till en av de nya personerna i titelsekvensen heter! Finns under Veronica Mars --> Who's Who?

(Men passa er för högerkanten eftersom handlingen för nästa avsnitt är sammanfattad där.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » lör okt 01, 2005 11:31

AKS> Jag hittade inte vem du menade!?

Har dom dumpat Mac? :cry:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » lör okt 01, 2005 11:35

Bender skrev:AKS> Jag hittade inte vem du menade!?
Har dom dumpat Mac? :cry:

Det tror jag inte men Mac har aldrig varit en major player. Att Meg är med tycker jag är en indikering på att huvudmysteriet är om henne.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 12:38

Pappan till en av personerna i titelsekvensen, var det det du menade, Bender?

I så fall är det pappan till
Dick Casablancas som jag menar. Han "heter" Big Dick. :D Iofs är kanske inte det en spoiler att DC är en regular nu?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör okt 01, 2005 16:24

noike skrev:Det tror jag inte men Mac har aldrig varit en major player. Att Meg är med tycker jag är en indikering på att huvudmysteriet är om henne.

Att Meg är med i första avsnittet? (för hon är inte med i opening credits) Behöver ju inte ha med henne att göra, men hon är ivarjefall iblandad nu i form av att vara ett offer.

Och jag hoppas vi får se Mac mer denna säsongen. I like her.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör okt 01, 2005 17:59

Härligt soundtrack... går att lyssna på samples här.

8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 23:18

Kristen Bell ska vara med hos Jay Leno den 12 oktober. Blir det exakt en vecka senare på Kanal 5?

http://www.nbc.com/nbc/The_Tonight_Show ... no/guests/

Trevligt, trevligt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » lör okt 01, 2005 23:52

Nu har jag också sett det :)

Och: jag gillade det verkligen, VM är grymt bra, härligt att det är tillbaka!
Men varför klämde de ens in det där cotw:et som jag inte ens kommer ihåg hur hon löste längre? När den "fristående" delen är så menlös som i det här avsnittet borde det vara dags att våga vara helt ofristående.

2.01:
Snygga twists, jag hade iaf inte gissat att Duncan och Veronica skulle vara tillsammans till slut.

Även om jag alltid gillat Logan och Veronica tycker jag att Duncan och Veronica hade mycket bättre scener ihop när de var tillsammans än motsvarande för Logan/Veronica. När Logan och Veronica sen inte var tillsammans var det mycket intressantare!

Weevil är bra, Wallace är bra, Keith är GRYM.
Hemskt synd om Meg inte är med nå mer nu, men det kan ju antas att hon tar över spökrollen den här säsongen, särskilt som man inte fick se Lily speciellt mycket, och att hon hade sitt farväl i slutet av förra säsongen. Charisma var väl kanske ok, men för mig är hon Cordy och det här funkade inte riktigt. :(
Guttenbergs dotter verkar ganska kul, och Dick and Beaver lovade ändå lite mer än de visade förra säsongen.

Slutet var helt underbart, även om det var förutsägbart att Weevil (som ju är en snäll kille) skulle plocka upp henne så var det sött, och busskraschen efter det? :eek:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Noam » lör okt 01, 2005 23:59

i rollen som Cordelia så lever Charisma rätt mycket på spela dum -grejen.. och även om hon fick en mer seriös roll i Angel så är hon alltid lite comic relief.. rätt likt Joey i Vänner.. lite svårt att tänka mig henne i en 100% seriös roll.. så jag håller med.. funkar inte riktigt..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav caffeineaddict » sön okt 02, 2005 0:23

CyberAL skrev:i rollen som Cordelia så lever Charisma rätt mycket på spela dum -grejen.. och även om hon fick en mer seriös roll i Angel så är hon alltid lite comic relief.. rätt likt Joey i Vänner.. lite svårt att tänka mig henne i en 100% seriös roll.. så jag håller med.. funkar inte riktigt..

Benefit of the doubt? Det är ju inte som att vi har sett henne göra så mycket mer än att gå omkring i eller utan bikini än, och det visste vi ju redan att hon klarade av alldeles utmärkt. ;)

Jag tror iofs att hennes roll kommer vara så sidelinad (typ i still med mammorna Kane och Echolls förra säsongen) att det kommer kännas svårt att bedöma hur "bra" hon egentligen är, men att glida omkring och vara sexy trophy wife känns det som om hon kommer fixa fint.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 0:25

Jag tyckte hon var bra i det lilla vi fick se. Men det tycks jag vara ensam om... Eller ja, caffeine tycks ju hålla med.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » sön okt 02, 2005 11:20

Jag tycker att Charisma var helt underbar som tidiga Cordy och om den här rollen kommer att likna henne åtminstone lite grann så är det bra. Men en av dom stora anledningarna till att jag gillade Cordy så mycket var ju att man efter ett tag fick se mer djup hos henne, och det känns det tyvärr inte som om dom riktigt kommer att ha tid med för hennes karaktär i VM. Men ändå, det är väldigt kul att se Charisma igen och även om hennes karaktär kanske inte kommer att bli en favorit.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » sön okt 02, 2005 16:00

Kendall, det lilla vi sett, kändes verkligen inte som tidiga Cordy och med tanke på Logan fick jag bara äckliga Connor+Cordy vibbar av det hela.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » sön okt 02, 2005 16:43

gaspode skrev:2.01:
Guttenbergs dotter verkar ganska kul

Vet någon om hon var med på bussen eller inte?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön okt 02, 2005 16:52

LWes skrev:
gaspode skrev:2.01:
Guttenbergs dotter verkar ganska kul

Vet någon om hon var med på bussen eller inte?

Det var väl hon som stod vid vägkanten och skrek "Oh my God, they're all dead!"? The Beaver bjöd väl med henne i limon eftersom han var lite tänd på henne.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 18:16

NU fattar jag det där Milf-skämtet om Pamela Anderson, efter att ha läst Caffes signatur... och jag t.om sett det där avsnittet men totalt glömt bort det.. :rolleyes:

Ähum, nevermind, det hade inget med VM att göra..

Snart avsnitt två! Dessa nedräkningar varje vecka är både njutbara och plågsamma på samma gång. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön okt 02, 2005 19:10

Ny artikel om VM på zap2it. STOR spoiler för avsnitt 2.1. Står en mening om avsnitt 2.2, dock inget som spoilar. Artikeln handlar mest om de gästskådespelare som vi hittills vet dyker upp i S2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån okt 03, 2005 13:25

Såhär skriver Nöjesguiden i en notis i nya oktobernumret. Jag skriver av..

Crossoverdeckare
Veronica Mars

High school-noir med ett brutalt flickmord och en icke-rapporterad våldtäkt som säsongens röda tråd är kanske ingen helt tippad folk-favorit. Men så är det: Veronica Mars uppskattas lika mycket av grånande popkritiker som av riktiga tonåringar. Dessutom av samma orsak - ett ruskigt välavvägt manus.
Veronica tillhörde det populära gänget i skolan men blev outsider efter mordet på bästisen Lily. Nu hjälper hon pappa på detektivbyrån med halvfåniga utredningar. Som i en gammaldags pusseldeckare kan tittaren lösa varje avsnitt i kapp med Veronica, men den stora mordhandlingen ligger alltid ett steg före. Amanda Seyfried från Mean Girls gör en kul Laura Palmer i sin återkommande flashbackroll som Lilly. Läckerbiten Kristen Bell håller Veronica på rätt avstånd från både bitter bitch och actionbrallis. Bäst är Enrico Colantoni (Galaxy Quest), en sällsynt mänsklig tv-pappa.

Det var väl inte så dåligt skrivet? Och VM får lite uttrymme i svensk media, även om det bara är i en tidning som Nöjesguiden. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån okt 03, 2005 15:36

Jag tycker att den skribenten slagit huvudet på spiken. Håller med om nästan allt, t.o.m. formuleringen "halvfåniga utredningar". Bra!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån okt 03, 2005 15:51

AKS skrev:Jag tycker att den skribenten slagit huvudet på spiken. Håller med om nästan allt, t.o.m. formuleringen "halvfåniga utredningar". Bra!

Ja, tyckte jag också. Annars finns det rätt många skribenter på Nöjesguiden som man kan störa sig på, dom är ofta odrägliga och elitistiska men här fick dom till det.. :) Go Veronica!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tis okt 04, 2005 17:12

I vilket sammanhang nämner Nöjesguiden VM? Serier som ska börja här eller är det om serier i USA?

Jag håller inte riktigt med om de halvfåniga utredningarna, bara för det inte är de största brotten som utreds är de inte fåniga. Dessutom är det aldrig CotW som är det egentliga viktiga, poängen/behållningen med t ex Buffy är ju inte att hon dödar löjliga vampyrer/monster, samma med fallen i VM. Jag skulle istället kalla utredningarna, eller vampyrerna, halvcharmiga. Annars var det en bra beskrivning.

Något trevligt: har fått dispatch-mail om dvdn :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis okt 04, 2005 17:33

Jag måste få säga att CotW i Betty and Veronica var halvfånigt. Kan nog komma på 3-4 andra småfåniga CotWs också. Men man kan ju iofs inte kalla CotW i ex Mars vs Mars fånigt. Överlag tycker jag dock att halvfånigt beskriver det hela bra.

Ah, avundsjuk på boxen! Jag fick ett bakslag vad gäller min nya DVD-spelare idag. Visar sig att den jag tänkt köpa inte klarar av att man ser en kanal på TV:n och spelar in från en annan samtidigt. Värdelöst enligt mig. Så nuf år jag ge mig ut på jakt igen. Har kollat sen i juni i år så det lär ju ta ett tag innan jag hittar en spelare jag verkligen vill ha nu. Och innan jag har den spelaren så är det ingen idé att köpa boxen. Men, men... Inom ett par månader lär jag väl ha den.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis okt 04, 2005 20:03

Illyria, VM-notisen avslutades med "Veronica Mars - The complete first season, kommer på import-dvd den 11 oktober", så jag antar att det var pg av dvd-släppet då.

Tråkigt AKS. Finns det dvd-spelar som kan spela in från en annan kanal? Med videos så funkar det ju, men jag vet inte hur det blir när vi går över till digitalsändningar, då ska det ju inte ens funka med video. Inte om man bor i hus i alla fall, jag vet inte hur det blir med lägenheten. Det är ju helt bisarrt, det är ju en av anledningarna till att man skaffar video.. Ny teknik, my ass.. :rolleyes:

Jag vill också ha en dvd-spelare. Det skulle vara skönt att kunna titta på film utan att ha datorn på ibland, för den låter som en hel industri..vrroom, vrooom.. sus, sus.. Men jag har inte råd med det just nu, för jag vill ju inte ha en sån billig skitspelare, utan en med lite kvalité ändå. Vill gärna ha Pioneer dv 575, för den verkar ha bra bild, och spelar SACD och DVD-Audio, men den kostar ju 2000 kr.. Skulle du skaffa en sån med hårddisk då? Det verkar ju himla smidigt, slippa böka med videoband. Men jag har ju en video så jag bökar med den ett tag till, och börjar nog med att köpa en "vanlig" dvd-spelare (eller så får jag vänta några år till..). Angel-boxen kommer ju snart, måste ha stålar på banken då. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tis okt 04, 2005 20:16

Är det inte samma med alla nya digitalboxar, det är väldigt begränsat tekniskt, ny teknik som är sämre än den äldre? Läste något om att du bara kan sätta digitalboxen att spela in från en kanal, inte programmera från flera som du kan göra med videor?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis okt 04, 2005 20:20

Jepp, HDD blir det nu. just nu funderar jag på denna eftersom den klarar Xvid: http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=113000 . Vet dock ännu inte om den klarar av att man ser på en kanal och spelar in från en annan samtidigt. I värsta fall blir jag tvungen att köpa en sån spelare och då får man lita på VHS-spelaren den gång program sänds samtidigt. Helt sjukt att man ska behöva tänka så...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis okt 04, 2005 20:20

Illyria skrev:Är det inte samma med alla nya digitalboxar, det är väldigt begränsat tekniskt, ny teknik som är sämre än den äldre? Läste något om att du bara kan sätta digitalboxen att spela in från en kanal, inte programmera från flera som du kan göra med videor?

Det låter troligt. Helt värdelöst är det i alla fall. Är det inte meningen att ny teknik ska vara en förbättring? :rolleyes: Det värsta är att det finns ju inget val heller, vill man ha tv så måste man köpa den förbannade boxen... Tur att jag ska bo i lägenhet ett tag till.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tis okt 04, 2005 20:23

AKS skrev:Jepp, HDD blir det nu. just nu funderar jag på denna eftersom den klarar Xvid: http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=113000 . Vet dock ännu inte om den klarar av att man ser på en kanal och spelar in från en annan samtidigt. I värsta fall blir jag tvungen att köpa en sån spelare och då får man lita på VHS-spelaren den gång program sänds samtidigt. Helt sjukt att man ska behöva tänka så...

160 gb hårddisk! Sweet. :) Ja, man kan nog inte ställa undan videospelaren än. Och dom säljer ju knappt såna längre, man tycker att dom borde komma på ett fullgott alternativ på dvd.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film