Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » tis sep 27, 2005 22:54

HALLÅ!?

Har ni sett Final Fantasy än eller!?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » tis sep 27, 2005 22:57

Jag fick inte för mamma.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » tis sep 27, 2005 22:59

Off skrev:Jag fick inte för mamma.

Som jag sa till poser... du skulle gilla dendär
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » tis sep 27, 2005 23:05

Är det den där de springer runt i stora rymdräkter och skjuter spöken? Jag gillade den iaf.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Off » tis sep 27, 2005 23:08

Zaxx skrev:
Off skrev:Jag fick inte för mamma.

Som jag sa till poser... du skulle gilla dendär

Nästa gång jag får för mig att se en film ska jag se den. Jag tror förstås den senaste filmen jag såg var Blade Trinity eller Garden State så det kan ju ta ett tag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » tis sep 27, 2005 23:57

Rombat skrev:Är det den där de springer runt i stora rymdräkter och skjuter spöken? Jag gillade den iaf.

Det är Final Fantasy : Spirits Within... en film som bara har namnet gemensamt med spelen.

Den jag pratar om Final Fantasy VII - Advent Children, är fortsättning på spelet FFVII som först sågs på Playstation 1... underbart spel som man SÖGS in i handligen på, och som man "då" tyckte var underbart snyggt!

Cloud från spelet:
Bild

Cloud från nya filmen:
Bild

En till bild:
Bild

Oj.. en till:
Bild

Till sist min ÄLSKADE Tifa:
Bild

Alla bilder är hämtade direkt från filmen, alltså, det är såhär det ser ut i ca 1h40min.. man bara gråter.. det är så underbart snyggt!
Senast redigerad av Zaxx ons sep 28, 2005 0:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Zaxx » tis sep 27, 2005 23:58

PS. här är trailern....

gråt inte för mkt!

http://media2.ffadventchildren.com/trailers/e3_2005.mov
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » ons sep 28, 2005 7:35

Så nu har jag sett FF Advent Children. Den var jäkligt bra, men man får nog ut en bra del mer om man spelat spelet först. Sen gillar jag filmer där de lever med idén att om man ställer sig på tå och skriker "Huh" så flyger man ett par hundra meter i valfri riktning.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Zaxx » ons sep 28, 2005 10:07

Square (enix) har ju skapat sig en hel värld runt det spelet nu! Flera filmer (tecknade) och andra spel kommer...

FFVII anses vara det mest lyckade spelet i FF serien. Har man spelat spelet är filmen ett måste. Har man inte spelat spelet men gillar Anime eller mkt action av animerad stil är filmen ett måste. Gillar man inte alls denna typen av filmer , skall man se det pga den riktigt grymma animationen och de härliga miljöerna.

Sen har vi det bästa med den.... MUSIKEN!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » ons sep 28, 2005 16:21

Ja, musiken var riktigt grym det måste jag hålla med om. Lite som ett riktigt bra spel. Bara för det blev jag, som aldrig gillat FF-serien, sugen på att spela den. Men jag får väl strunta i mitt ogillande för stridssystemet och ta i beaktande att de har jävligt bra story (hoppas jag) vilket är allt som krävs.

Får väl fira med Avatarbyte. Ja e int minion längre!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 16:28

Rombat skrev:Men jag får väl strunta i mitt ogillande för stridssystemet och ta i beaktande att de har jävligt bra story (hoppas jag) vilket är allt som krävs.

Det är exakt anledningen att jag inte kan spela dom spelen. Jag tycker att det är väldigt bra spel, men striderna är så tråkiga.
Jag behöver action, som i Seiken Densetsu.

Men FF7 är en riktigt bra och coolt spel. Jag spelade aldrig färdigt det dock...

En film jag verkligen ser fram emot är TEKKEN!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » ons sep 28, 2005 16:45

LWes skrev:
Rombat skrev:Men jag får väl strunta i mitt ogillande för stridssystemet och ta i beaktande att de har jävligt bra story (hoppas jag) vilket är allt som krävs.

Det är exakt anledningen att jag inte kan spela dom spelen. Jag tycker att det är väldigt bra spel, men striderna är så tråkiga.
Jag behöver action, som i Seiken Densetsu.

Men FF7 är en riktigt bra och coolt spel. Jag spelade aldrig färdigt det dock...

En film jag verkligen ser fram emot är TEKKEN!

Tekken hoppas jag med på, där finns ordentlig potential. Bara de inte gör en Street Fighter eller Mortal Kombat av det. Risken finns alltid.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav monkeyboy » ons sep 28, 2005 23:15

Såg Pansarkryssaren Potemkin idag på filmkunskapen, den var väl intressant på sitt sätt men riktigt tråkig...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav noike » ons sep 28, 2005 23:18

monkeyboy skrev:Såg Pansarkryssaren Potemkin idag på filmkunskapen, den var väl intressant på sitt sätt men riktigt tråkig...

Och jag som blev riktigt intresserad först när jag tycktee det stod "Pansarkryssaren Patinkin" och direkt tänkte på Mandy. Återigen, och det här är lite som ett mantra, jag behöver DLM s3.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 23:37

monkeyboy skrev:Såg Pansarkryssaren Potemkin idag på filmkunskapen, den var väl intressant på sitt sätt men riktigt tråkig...

Stackars dig! Min klass fick också se den på filmkunskapen. Precis som alla andra hemska filmer vi fick se (eller snarare sova igenom) var fruktansvärt tråkiga.
Har ni fått se Birth of a Nation? För den är sååååå låååååång och trååååkig att det inte är klokt.
Filmkunskap är det tråkigaste ämnet som finns. Nästan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » tor sep 29, 2005 0:05

Vet inte om jag skulle kalla "Birth Of A Nation" tråkig (förutsatt att ni fick se hela och inte bara första halvan, alltså). Motbjudande, vidrig, äckelframkallande, ja... men en film som hyllar Ku Klux Klan som hjältar kan jag inte kalla "tråkig". Hela konceptet är så vansinnigt att man bara sitter och letar efter sin tappade haka genom hela filmen.

Men "Potemkin" har sina poänger.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor sep 29, 2005 0:08

A bear skrev:Vet inte om jag skulle kalla "Birth Of A Nation" tråkig (förutsatt att ni fick se hela och inte bara första halvan, alltså). Motbjudande, vidrig, äckelframkallande, ja... men en film som hyllar Ku Klux Klan som hjältar kan jag inte kalla "tråkig". Hela konceptet är så vansinnigt att man bara sitter och letar efter sin tappade haka genom hela filmen.

Folk utan ett genuint filmintresse borde inte få läsa filmkunskap/vetenskap.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor sep 29, 2005 0:12

noike skrev:
A bear skrev:Vet inte om jag skulle kalla "Birth Of A Nation" tråkig (förutsatt att ni fick se hela och inte bara första halvan, alltså). Motbjudande, vidrig, äckelframkallande, ja... men en film som hyllar Ku Klux Klan som hjältar kan jag inte kalla "tråkig". Hela konceptet är så vansinnigt att man bara sitter och letar efter sin tappade haka genom hela filmen.

Dr. Ron: A theologian who doesn’t believe in God?
Aaron: There’s... more of us than you think.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor sep 29, 2005 0:20

A bear skrev:
noike skrev:Folk utan ett genuint filmintresse borde inte få läsa filmkunskap/vetenskap.

Dr. Ron: A theologian who doesn’t believe in God?
Aaron: There’s... more of us than you think.

Fast Aaron är genuint intresserad av religion, han tror bara inte på det. (Jag ock Aaron nog samma person.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor sep 29, 2005 0:27

noike skrev:

Det ingår liksom i hela filmgynasie-grejen...
Det är okej när man inte ser på filmer, för då kan jag rita som på alla andra lektioner.

Alla förutom jag i min klass är "genuint filmintresserade" men faktiskt alla tyckte att Birth of a Nation var fruktansvärt långtråkig. Filmen är ju över 3 timmar lång.

"Vad gör du där om du inte gillar film?" har jag hört många gånger. Mitt svar är att tv-serier är mycket bättre än filmer och av dom filmer som görs i klassen är mina alltid dom bästa (inte bara min åsikt, utan allmän fakta.)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor sep 29, 2005 0:27

noike skrev:

Amen! Och det kommer från en person som läste filmkunskap på gymnasiet i en klass där någon stjärna hade muntlig redovisning om Spielberg och helst plötsligt drog fram The Flintstones som exempel på en film han hade regisserat. Fick vår filmvåldsjämförelse mellan Goodfellas och White Heat att verka genomtänkt.

Potemkin har definitivt sina sidor, även om det kanske inte är ett mästerverk så som många vill få det till. Birth of a Nation ska väl ses någon gång om så bara för att fylla i den luckan i filmhistorien.

Film från alla länder och alla tider rockar. Få det dock inte till att jag tycker om alla filmer från alla länder och alla tider. För då skulle jag tycka om Air Force One, och den tanken gör mig lite illamående.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » tor sep 29, 2005 0:43

LWes skrev:
noike skrev:

Det ingår liksom i hela filmgynasie-grejen...
Det är okej när man inte ser på filmer, för då kan jag rita som på alla andra lektioner.

Alla förutom jag i min klass är "genuint filmintresserade" men faktiskt alla tyckte att Birth of a Nation var fruktansvärt långtråkig. Filmen är ju över 3 timmar lång.

"Vad gör du där om du inte gillar film?" har jag hört många gånger. Mitt svar är att tv-serier är mycket bättre än filmer och av dom filmer som görs i klassen är mina alltid dom bästa (inte bara min åsikt, utan allmän fakta.)

Varför? du missar så otroligt många härliga upplevelser utan filmer :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav A bear » tor sep 29, 2005 0:46

"Birth..." är ju definitivt imponerande rent tekniskt och berättartekniskt - med tanke på att mediet var i princip helt nytt. Men å andra sidan är ju nassarnas propagandafilmer också rätt tekniskt imponerande, men att SE på skiten...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tor sep 29, 2005 8:19

A bear skrev:"Birth..." är ju definitivt imponerande rent tekniskt och berättartekniskt - med tanke på att mediet var i princip helt nytt. Men å andra sidan är ju nassarnas propagandafilmer också rätt tekniskt imponerande, men att SE på skiten...

Ligger något i det. Ungefär en fjärdedel av "Viljans triumf" är så skrämmande och tekniskt imponerande och fascinerande som ryktet säger, sedan blir det mest en jävla massa parader som aldrig verkar ta slut.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor sep 29, 2005 10:03

Man ska ha en lärare som älskar krigsfilm när man har filmkunskap. Det enda som ens påminde om "den gamla goda tiden" på vår filmkunskap var "Doktor Zhivago" (eller hur fan det stavas) och den filmen är bra.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav qarlsson » tor sep 29, 2005 12:47

caffeineaddict skrev:Film från alla länder och alla tider rockar.

Word! Den utgångspunkten betyder allt om man inte vill kastrera sina potentiella upplevelser på förhand. Egentligen borde jag väl inte bry mig men jag kan känna sån uppgivenhet mot personer som på förhand dissar en film för att den råkar komma från exempelvis polen eller sydkorea. Eller om den är i svartvitt, eller animerad.

För då skulle jag tycka om Air Force One, och den tanken gör mig lite illamående.

Jag har en bättre kräkiskatalysator Allt regisserat av Michael Bay
... undantaget som bekräftar regeln att "dissa på förhand" ;)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » tor sep 29, 2005 13:31

Jag anser att alla filmer är värda att försöka ses. Alla. Kanske inte just nu, vilket gör att man kan skjuta de man tror är dåliga lite framför sig, men ändå.

Rombat: men äldre film kan vara precis lika bra som nu.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tor sep 29, 2005 13:34

noike skrev:men äldre film kan vara precis lika bra som nu.

Jäpp, men jag behöver inte kolla på dem upphackade i 80 minuters bitar, vilket tenderar att bli fallet i filmkunskap. Film ska kollas utan avbrott, gammal som nytt. Sen finns det många fina gamla filmer som är råbra, men jag ser hellre nytt ändå.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tor sep 29, 2005 13:35

Rombat skrev:Jäpp, men jag behöver inte kolla på dem upphackade i 80 minuters bitar

Ewwww. I think I threw up a little in my mouth.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav monkeyboy » tor sep 29, 2005 20:34

Vi har bara sett ett kanske 20-minutersklipp från Nationens födelse, var lite småskoj ändå...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film