Sorry
We at Showtime Online express our apologies; however, these pages are intended for access only from within the United States.
A bear skrev:Illyria: ser man på, tackar.
Speciellt underlig är ju längden eftersom "Dead Like Me" var heltimme... det känns som om de fegat ur lite grann. (Eller så är det bara det att gräsrökare inte har tillräckligt med koncentrationsförmåga för att följa timslånga avsnitt.)
qarlsson skrev:Och apropå det, finns det något exempel på en serie som brutit sig ur 30-minutersformatet och växlat om till 45? För här finns det helt klart behov av det.. Weeds is that friggin good.
A bear skrev:I så fall tror jag nog tyvärr att Weeds inte blir långlivat. För serien lider verkligen av det.
qarlsson skrev:A bear skrev:I så fall tror jag nog tyvärr att Weeds inte blir långlivat. För serien lider verkligen av det.
Men frågan är om gemene man anser det. Visst, 45-minutersformatet är en önskan och något vi efterfrågar, men jag ser inte varför serien inte skulle bli långlivad (av just den anledningen). Det är ju trots allt fortfarande en innehållsmässigt förbaskat bra serie, som förhoppningvis med tiden kommer hitta sin dramaturgiska taktkänsla. Så att säga.
Tage Danielsson skrev:Att säga att folk är dummare än man tror är dummare än man tror.
A bear skrev:Tage Danielsson skrev:Att säga att folk är dummare än man tror är dummare än man tror.
qarlsson skrev:A bear skrev:Tage Danielsson skrev:Att säga att folk är dummare än man tror är dummare än man tror.
Ok. Quotedropping. Not to be the Tage quote-pooper, men var har jag antytt något om folks eventuella dumhet?
A bear skrev:qarlsson skrev:A bear skrev:Tage Danielsson skrev:Att säga att folk är dummare än man tror är dummare än man tror.
Ok. Quotedropping. Not to be the Tage quote-pooper, men var har jag antytt något om folks eventuella dumhet?
Ingenstans, förlåt om det verkade så. Snarare menade jag väl att det var jag som har en tendens att tycka det; min pessimism om "Weeds" bygger på antagandet att folk inte inser hur bra det trots allt är och tvingar det att antingen läggas ner eller fokusgruppas till oigenkännelighet. Tagecitatet var en påminnelse till mig själv att det inte behöver bli så. Jag är bara lite småbitter och misstänksam mot TV-branschen eftersom jag trillat dit på "Wonderfalls". Vafan, se min sprillans nya signatur.
The Buffster skrev:AKS: Jasså, du försöker alltså undvika Wonderfalls tråden? Har du sett hela serien nu eller? För i sånna fall är jag rätt förvånad över att du inte älskar den. Jag fastnade i och för nästan direkt, men jag kan ändå tänka mig att det kan ta ett tag att komma in i den. Hur som helst är jag nyfiken på vad du tycker, så skriv gärna i Wonderfalls tråden när du känner för att ge dig in i hetluften.
AKS skrev:The Buffster skrev:Hur som helst är jag nyfiken på vad du tycker, så skriv gärna i Wonderfalls tråden när du känner för att ge dig in i hetluften.
Jag har sett allt utom sista avsnittet och tycker fortfarande om serien och tycker att det var synd att den lades ner för jag hade definitivt följt den. Däremot så älskar jag den inte. Jag vet inte varför.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare