Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån sep 19, 2005 0:27

Illyria skrev:Jag har tydligen inte tittat på serien speciellt noga, men jag tror vilken förstår vilken karaktär det är...

Man glömmer bort honom direkt efter han har varit på skärmen så jag förstår dig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån sep 19, 2005 13:55

Skriven för många timmar sedan, kopierad och inklistrad från annan tråd och ju mindre vi talar om den saken, desto bättre.

Önskar jag hade kunnat följa emmygalan live, men det går bra att irritera sig i efterhand också över att Arrested Development förlorade bästa komediserie till Everybody Loves Raymond. Men jag tror dom vann nåt manuspris, i alla fall.

Och både The Shatner och James Spader vann för sina respektive roller i Boston Legal, så allt är inte ruttet i världen, trots allt. Bara nästan.

Utöver det ett par rätt och en massa fel. Det är som det brukar, med andra ord.

edit: Okej, två saker nu på måndagseftermiddagen som jag skyller på det faktum att jag skrev det här inlägget kl 5 på morgonen.

1)Det här inlägget hörde egentligen hemma i Andra serier-tråden. Jag siktade, och missade. Jag får väl om-posta för sakens skull.
2) Jag har ingen aning om var jag fick AD och manuspris ifrån. Serien kammade helt noll, ELR fick en hel hög med priser, och världen är i sanning ond. Eller åtminstone väldigt taskig.

edit 2: Se, här skulle det ju vara.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Lipton » mån sep 19, 2005 14:27

Någon som såg oklippta versionen av Buffy i fredags? jag satt videon på inspelning men fick in någon annan serie i stället som skulle ha varit efter Buffy, hade de ändrat sändningstiden? eller var det bara jag som klanta till det med inställningen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav noike » mån sep 19, 2005 17:09

adolvsson skrev:2) Jag har ingen aning om var jag fick AD och manuspris ifrån.

Från deras egen sida: "Outstanding Writing for a Comedy Series was won by Mitchell Hurwitz and Jim Vallely for Arrested Development".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Lono » mån sep 19, 2005 17:15

Nej AD vann ett manuspris. En klen tröst efter att ha förlorat allt annat till Everybody hates Raymond
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder

Inläggav adolvsson » mån sep 19, 2005 17:33

noike skrev:
adolvsson skrev:2) Jag har ingen aning om var jag fick AD och manuspris ifrån.

Från deras egen sida: "Outstanding Writing for a Comedy Series was won by Mitchell Hurwitz and Jim Vallely for Arrested Development".

Nej, jag det var en någon amerikansk livebloggare som nämnde det, men när jag laddade ner resultatlistan från den officiella emmysidan var det inte med, så jag trodde att antingen jag eller bloggaren missuppfattat något. Glad att så inte var fallet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » mån sep 19, 2005 17:50

Everbody loves the retarded Raymond. Sär-USA.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » mån sep 19, 2005 19:35

Har nu sett första avsnittet av Threshold (första delen av dubbelavsnittet) och är riktigt fötjust. Tycker att det var mycket bra för att vara ett pilotavsnitt. Ja, nu har jag iofs bara sett första halvan av piloten, så det kan ju hända nåt som gör avsnittet sämre, men, men...

Upptäckte till min förvåning att jag satt med stora ögon och händerna förskräckt över munnen i slutet av avsnittet då båt-snubben stod bakom kylskåpsdörren. =) Brukar alltid vara beredd på såna saker, men jag blev så distraherad av Monster ("Åh, vicken gullig vovve. Gulle-gull." var ungefär vad jag tänkte då) att jag inte var beredd på det uråldriga "det står nån bakom dörren"-tricket. Ganska kul att få bli skrämd av den uttjatade grejen faktiskt. Hehe.

Nu ska jag se andra halvan så får vi se om jag är lika intresserad. Mer Dinklage hoppas jag på. Han är bra tycker jag. Den där blonde militär-killen var dock en extremgäspning à la den där döde snubben med vidöppen mun på båten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav dizzy » mån sep 19, 2005 20:16

adolvsson skrev:Och både The Shatner och James Spader vann för sina respektive roller i Boston Legal, så allt är inte ruttet i världen, trots allt.

Har inget emot Spader alls, men det priset hade jag gett till Hugh Laurie. Men House fick ju åtminstone ett manuspris och att Patricia Arquette i Medium vann var helt ok också.

Men att folk ser på Raymond och dessutom ger den priser är en av vår tids stora mysterier.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » mån sep 19, 2005 20:33

Har nu sett andra avsnittet av Threshold och tyckte mycket om det. Om de håller denna kvalité så kan det bli en riktigt bra måste-se-serie inom kort. Kommer definitivt att fortsätta att kolla.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån sep 19, 2005 20:53

dizzy skrev:
adolvsson skrev:Och både The Shatner och James Spader vann för sina respektive roller i Boston Legal, så allt är inte ruttet i världen, trots allt.

Har inget emot Spader alls, men det priset hade jag gett till Hugh Laurie.

Det är vad som gör mig glad att jag inte behöver bestämma sånt, för jag får ständig ångest för lättare beslut. Tycker båda är fantastiska och förtjänar en hel hög med priser, och hade pekat tummarna lika mycket uppåt vem som än vunnit.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » mån sep 19, 2005 21:46

Någon som vet när det kommer en serie som är likabra som Dead Like Me?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » mån sep 19, 2005 21:53

Zaxx skrev:Någon som vet när det kommer en serie som är likabra som Dead Like Me?

Förhoppningvis snart men antagligen aldrig.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Lono » mån sep 19, 2005 23:38

Att Patricia Arquette vann över Glenn Close som var så otroligt bra i The Shield den här säsongen kändes nästan lika surt som att Jeremy Piven torskade mot Raymonds brorsa.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder

Inläggav noike » mån sep 19, 2005 23:44

Lono skrev:Att Patricia Arquette vann över Glenn Close som var så otroligt bra i The Shield den här säsongen kändes nästan lika surt som att Jeremy Piven torskade mot Raymonds brorsa.

What?! That's just fucking silly of those Emmy bastards.
Senast redigerad av noike mån sep 19, 2005 23:46, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån sep 19, 2005 23:46

Den som egentligen skulle vunnit var Kristen Bell!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån sep 19, 2005 23:47

Illyria skrev:Den som egentligen skulle vunnit var Kristen Bell!

Kristen i all ära, men Glenn Close.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån sep 19, 2005 23:52

Trots min kärlek till Kristen råder det inga tvivel; Glenn Close knäckte all konkurrens den här säsongen. All. She da man!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » mån sep 19, 2005 23:54

Att inte Piven vann är den största skandalen någonsin! Glenn Close förlust kommer dock på en stark andraplats.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » mån sep 19, 2005 23:58

Off skrev:Att inte Piven vann är den största skandalen någonsin!

Jag håller med, STÖRSTA SKANDALEN NÅGONSIN!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån sep 19, 2005 23:59

Word! Vad hade man inte gett för att se Ari ge ett Emmy-tacktal...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 20, 2005 0:12

The Buffster skrev:

Jag håller med, STÖRSTA SKANDALEN NÅGONSIN!

Största skandalen någonsin var när FOX lade ner Spider-Man trots starka tittarsiffror för att dom bara för att dom ville att alla deras animationsprojekt skulle göras av Saban.
För alla andra serier som läggs ner p.g.a. dåliga tittarsiffror (eller vad dom tycker är dåliga tittarsiffror) kan man inte egentligen säga något om för allt handlar om pengar, men att dom inte ville att några andra än Saban skulle göra deras tecknade serier så dom la ner en fantastisk serie med bra tittarsiffror som även var den mest sedda tecknade serien i Tyskland, Portugal och Spanien.
Så fruktansvärt onödigt. Dom måste ju ångrat det för annars hade dom väl inte försökt göra en uppföljar-serie ett par år senare, som misslyckades.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis sep 20, 2005 1:37

Har precis sett Threshold, pilot-dubbelavsnittet... blev lite nyfiken efter att AKS gjorde tummen upp... och håller delvis med. Ska definitivt fortsätta se, men hade svårt att få något riktigt grepp om karaktärerna. Kändes lite ytligt än så länge, utan några djupdykningar under skinnet på de olika medlemmarna i teamet. Och regin var inte den bästa (ibland rent dålig) i första avsnittet, men det är kanske bara sånt som jag hakar upp mig på. Andra halvan var bättre, och då får man förstås lite högre förhoppningar om fortsättningen. :)

Men den där Ethan ska då jämt dyka upp och skrämma mig när jag minst anar det. Väntade nästan på att Hurley skulle komma springande och säga "He wasn't on the boat"...

Fortsättningen av Threshold hamnar på "nya serier att se när jag har tid"-listan tillsammans med t.ex. Invasion och Prison Break.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 10:23

Okej, när jag tittar över Emmy-listorna vet jag ju vad jag älskar (Six Feet! AD! Scrubs!) och vad jag hatar (Raymond! Will & Grace!) men vissa serier som vinner inser jag att jag fortfarande inte har någon koll på. Medium och Monk t.ex. Och jag måste ju erkänna att jag har tyckt om både Shalhoub och Arquette i andra fall (även om jag känner mig ytterst tveksam över om de förtjänade att vinna över Bateman och Frances Conroy/Glenn Close). So what's the BF verdict? Ska man ta sig tid? Medium har vissa iofs nämnt och det verkar ju som en hyfsad "mellanbra" serie, men Monk? Och vad säger BF-juryn egentligen om Desperate Housewives (jag har fortfarande inte sett ett avsnitt)?

Att titta på listorna får mig bara att stöna besviket... Lost S1 över Six Feet Under S5? 24 nominerad? Okej, jag gillar faktiskt Felicity Huffman i Sports Night och Magnolia så någonstans hoppas jag att det inte är helt orättvist, men att ge priser till henne och Patricia Arquette utan att nominera Lauren Graham?! Var skulle Emmy-juryn placera GG förresten, komedi eller drama? Är det kanske precis det som är problemet och som gör att GG inte får några nomineringar?

Positiv överraskning: om man håller för öronen och undviker det faktum att manuskategorin nominerade Lost två gånger så kan man ju faktiskt glädja sig åt att de där nominerade både Rescue Me och The Wire! Även om de båda två naturlgtvis hörde hemma i Bästa Drama-kategorin. Och åter igen, hur kan man inte nominera GG i någon manuskategori om man nominerar Lost och Everybody Loves Raymond?!?

Enough ranting, det är bara att inse återigen bita ihop och inse att inget av detta har något med kvalitet att göra.

Vi får fixa egna BF-awards och sen får vi trycka upp T-shirts (designade av noike) och skicka till vinnarna som säkerligen kommer bli mer värdiga.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » tis sep 20, 2005 11:13

caffeineaddict skrev:So what's the BF verdict? Ska man ta sig tid?Medium har vissa iofs nämnt och det verkar ju som en hyfsad "mellanbra" serie, men Monk? Och vad säger BF-juryn egentligen om Desperate Housewives (jag har fortfarande inte sett ett avsnitt)?

Jag har inte orkat börja se varken Medium eller Monk så där kan jag inte hjälpa dig. Men utifrån det jag har läst att Medium handlar om i tidningen så har det inte verkat så intressant, sånna där överdrivna mordfall som i CSI vilka jag börjar bli väldigt less på. Jag kan ju givetvis ha fått helt fel intryck, men serien är i alla fall inte så högt prioriterad. Patricia Arquette är nog det som verkar bäst med serien.

Desperate Housewives följer jag på femman och jag måste säga att det är något av en besvikelse. Serien var ju så oerhört hypad och jag gillade verkligen vad den skulle handla om men själva serien levde inte alls upp till dessa förväntningar. För det första så hade jag inte riktigt väntat mig att det skulle vara så mycket skruvad komedi och så lite drama. Men det är väl egentligen inte det största problemet. Det är karaktärerna. Det finns nog bara en karaktär som är intressant och det är Bree dom andra, SÄRSKILT Susan har jag väldigt, väldigt svårt för. Jag känner ingenting för karaktärerna och vem som helst av dom skulle kunna dö utan att det egentligen skulle beröra mig. Sen hela thrillerupplägget gillar jag inte speciellt mycket heller. Hmm.. nu lät det här kanske allt för negativt och kanske lite orättvist för jag följer ju trots allt serien. Men det är nog mest för att jag hoppas på att det ska bli bättre och att jag trots att tycker att Bree är en väldigt härlig karaktär. Sen är serien grymt snygg också om man nu bryr sig om sånt. Och så gillar jag att ha någonting att följa på tv. Men jag skulle nog inte direkt rekommendera den åt någon. Sen har jag ju inte sett alla avsnitt ännu, så någon annan kan kanske säga om det blir bättre.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » tis sep 20, 2005 11:16

caffeineaddict skrev:Medium har vissa iofs nämnt och det verkar ju som en hyfsad "mellanbra" serie, men Monk?

Monks första säsong var bra till riktigt riktigt bra, men sedan bar det utför -- snabbt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tis sep 20, 2005 11:21

Någon som har sett Kitchen Confidential 1.01? Är det samma som den första piloten?

Angående Emmys så bryr jag mig inte ett dugg längre. Det är skönt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis sep 20, 2005 11:24

CheeseGuy skrev:Angående Emmys så bryr jag mig inte ett dugg längre. Det är skönt.

Det är nog egentligen bäst, det är jobbigt att vara upprörd hela tiden.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 11:59

Okej, mot så gott som alla odds (och med risk för att bli det nya mobboffret) tyckte jag om How I Met Your Mother. Ordentligt. Grym cast (Segel & Aly är guld, jag har inte fattat att Neil Patrick Harris är rolig förrän nu, men det är han, och whatshisname i huvudrollen var också bra), flera skratt, ovanligt och charmigt upplägg för en komediserie. Damn. Det där kom bakifrån vänster. Hade inte väntat mig att se mer än första avsnittet av den här, men det kommer jag definitivt att göra. Den största bristen är den mest uppenbara, den har ett laugh track. Annars, återigen, damn!
Senast redigerad av caffeineaddict tis sep 20, 2005 12:01, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis sep 20, 2005 12:00

How I met Your Mother: usch. Hoppas Aly och Jason kan hitta något bättre snart -- de förtjänar kvalitet. (De var wee-cute tillsammans däremot.) Men tyvärr så gillar folk dåliga sitcoms så serien lär få minst fyra säsonger...

Jag tyckte det var verkligen by the numbers.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film