The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre maj 13, 2005 23:31

2x23
Jag tycker att det var ett mycket bra avsnitt.
Det var kul att George Lucas var med. Det slutade bra med att Zach fick byta med Seth, för Seth är ju inte direkt bra på sånt... I vanliga fall hade jag velat att Summer skulle vara med Zach, men Zach's andra alternativ var bättre.
Jag tycker att det är väldigt synd att Caleb dog. Jag skulle absolut föredragit att Julie hade dött. Henne bryr jag mig verkligen inte alls om.
Lite tråkigt att nu känns det ingen fara för säsongsavslutningen att någon skulle kunna dö eller så, för jag tror väl inte att dom skulle döda två karaktärer i slutet på en säsong.
Jag gillar Theresa. Damn mycket mer än jag gillar Marissa, det är en sak som är säker!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre maj 20, 2005 10:43

2x24: Seth erkänner att han varit alldeles för självinvolverad, kan vi få se en ändring nu tack? Att han ändrade sig angående Kirsten var ivarjefall ett bra steg.

Hailey: So, you moved to Hawaii, how is it?
Jimmy: Fantastic. You would not believe the North Shore.
Hailey: So I've heard.
Allt för en referens eller? Riktigt kass.

Jimmy - kommer han stanna nu? Jag tyckte ivarjefall att det var trevligt att han var tillbaka.
Konstigt att Caleb inte fick en längre avslutning, begravningen tyckte jag var konstigt gjord, speciellt musikvalet till kändes helt fel.

Trey och tjejen och pistolen, självklart skulle det sluta illa på klubben och sen är pistolen kvar och Ryan och kommer ska ge igen och Marissa tvingas skjuta Trey... Varför ringer de inte 911 direkt? Trey kommer säkert dö och så är det ytterligare en sak som kan komma mellan R/M.

Bra avsnitt, det känns som serien är på väg back on track, men säsongsavslutning? Okej att det är en cliffhanger men den kändes som den hörde hemma innan ett juluppehåll. Dock fanns det mycket bra att bygga vidare på inför nästa säsong och jag hoppas serien skärper till sig, för s2 var verkligen inget att hänga i julgranen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » fre maj 20, 2005 19:24

2x24
Helt OK avsnitt, även om det inte riktigt kändes som en säsongsavslutning förutom det som hände på slutet.

Det här avsnittet rankas som nr1 på TVTOME(8,95/10) Det känns lite som ett överbetyg. Fast helt klart ett av dom bättre för säsongen.

På tal om konstig musikanvändning så tycker jag låten som börjar när Trey blir skjuten är helt malplacerad, serien måste våga använda tystnaden ibland också, inte kasta in musik överallt.

Hoppas säsong 3 blir bättre än 2an, tycker dom sumpade en hel del potential i dom nya karaktärerna som försvann allt eftersom. Nu var inte ens Zach med.

Tyckte mig höra nån låt av Jose González spelas under avsnittet. Någon som hörde det?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » fre maj 20, 2005 19:40

Bender skrev:Tyckte mig höra nån låt av Jose González spelas under avsnittet. Någon som hörde det?

Yes, det är Crosses som är med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre maj 20, 2005 20:43

Illyria skrev:2x24: Hailey: So, you moved to Hawaii, how is it?
Jimmy: Fantastic. You would not believe the North Shore.
Hailey: So I've heard.
Allt för en referens eller? Riktigt kass.

Nej, det var helt fantastiskt. Sånt älskar jag. Brilliant faktiskt.
För övrigt tycker jag att musiken när Trey blev skjuten var mycket passande. Riktigt sjukt att hon skjöt honom, varför inte slå honom med en stol eller nåt? Eller kanske skjuta honom i en ARM eller ett BEN. Om han dör blir jag besviken. Han var cool i början när han först kom med, men sen blev det bara fel.
Jag blev besvuken på att Oliver inte var med. Kristin sa ju att han skulle det! Jag hade hellre sett en showdown med Oliver än med Trey.
Zach är min favorit. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka.
Jag hoppas även självklart att Jimbo stannar i nästa säsong.
Hailey vet vi ju redan att hon inte kommer vara där i nästa säsong. Det hade annars varit kul om hon varit det för henne gillar jag också.
Varför kom inte Lindsay på begravningen? Hade författarna glömt att hon också var Caleb's dotter?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » lör maj 21, 2005 13:09

Illyria skrev:2x24: begravningen tyckte jag var konstigt gjord, speciellt musikvalet till kändes helt fel.

Jag tyckte tvärtom, riktigt lugn och skön låt. Och framförallt väldigt speciell. "What the hell, is going on.."

den finns att ladda på Buffy-hubben btw :)

Imogen Heap - Hide and Seek (from O.C. 2x24).mp3
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav poser » lör maj 21, 2005 13:29

Ska jag behöva registrera mig på huben bara för den låten :/

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Noam » mån maj 23, 2005 9:47

Bender skrev:2x24
På tal om konstig musikanvändning så tycker jag låten som börjar när Trey blir skjuten är helt malplacerad, serien måste våga använda tystnaden ibland också, inte kasta in musik överallt.

Måste säga att jag tyckre precis tvärtom. Har kollat på scenen när Marissa skjuter Trey flera ggr nu. Den är oerhört stark. Och musiken passar riktigt bra, tragisk och dramatisk på samma gång. Sen om man lyssnar på texten så passar det väldigt bra också.. "mmm what you say.. mm that you only meant well.. mm.. that it's all for the best.. mm.. it's just what we need..mm.. no feeling.. you don't care a bit.. you don't care a bit.."

The Intervention med Kirsten tyckte jag var riktigt bra också, väldigt stark scen. Fällde en liten tår där.. lätt ett av de bästa avsnitten i en svag säsongshalva.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Noam » fre jun 03, 2005 0:22

Om ni inte redan laddat den.. låten från säsongsavslutningen: http://thepiratebay.org/details.php?id=3334005 (varning för spoilers)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Zaxx » sön aug 07, 2005 16:29

Nu skall jag beställa S2 snart, är Axel bäst fortfarande tror ni eller?

Har sett 3 avsnitt på S2, ville vänta på boxen o få DVD upplevelsen, så nu vill jag inte ha några spoilers my way ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 16:31

Vad jag vet packar fortfarande Axel bäst, så om det är viktigt, välj dem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » sön aug 07, 2005 16:32

Har fått 2 DVDer från Axel senaste dagarna och de har båda två varit väldigt bra förpackade. Axel rules! Döda play...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Peppe » mån aug 15, 2005 23:57

Nej nu ska jag ha ett litet maraton med första säsongen av denna fantastiska ungdomsserie... :D Jag älskar musiken, den passar så bra!
Synd att andra efter några avsnitt blev ganska tråkigt och nu är det ganska ointressant vad som händer :cry:
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » ons sep 07, 2005 19:53

Dags att gräva upp en gammal tråd igen.
För nu har jag sett 3x01!
Trevligt att se serien igen, känndes inte särskillt magiskt dock, som säsongspremiärer borde göra.
Skönt att dom nu från och med nästa avsnitt kan lägga alla dom här hemskheterna bakom sig, för det hade varit tråkigt om dom dragit ut på det.
Så nu kan vad som helst hända, det ska bli spännande att se om det blir lika bra som serien var när den var mer rolig än den var dramatisk.
Jag är glad att Jimmy är tillbaka.
Hoppas att Zach syns till snart igen när dom börjar skolan, för annars är det dåligt.
och vad är det med Jeri Ryan's karaktär? Hon var skum...

och eftersom någon säkert kommer fråga: jag fick avsnittet från demonoid.com, det är en promo release för "review purposes only" - som det står hela tiden på skärmen tror jag.
Eftersom sånt inte stör mig alls så störde jag mig inte på det alls. och kvaliteen var nog sämmre än vanlig också, men inte så att jag brydde mig det minnsta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » ons sep 07, 2005 19:57

3x01
tyckte det påminde rätt mycket om 2:a säsongsöppnaren. De rensar upp skiten från förra säsongen och gör ett avstamp för den nya.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » ons sep 07, 2005 20:03

Kass mpg dvd screener?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » ons sep 07, 2005 20:05

Illyria skrev:Kass mpg dvd screener?

Jepp

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » ons sep 07, 2005 20:14

Jag väntar lungt tills på fredag, kass kvalitet säger jag nej tack till.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » ons sep 07, 2005 23:21

Jag vägrar med kass kvalitet. På Fredag smäller det!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » ons sep 07, 2005 23:27

Jag vägrar vägra kass kvalité, här har det redan smällt!

Gillade avsnittet. Inte som när det var som bäst, men tillräckligt bra för att jag ska känna hopp inför framtiden. Vilket är lugnande på alla sätt och vis. Det var trevligt att träffa karaktärerna igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Langtry » sön sep 11, 2005 9:17

Jag vet inte vad det är med mig...
Har varit trogen OC-tittare de föregående två säsongerna men nu efter jag kollat på 3x01 känns det inte som att jag är jättepeppad att se fortsättningen...

Vet inte riktigt varför.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 13:20

Jag tyckte som vanligt det var skitbra. Jag älskar OC.

3x01
Det enda som kändes konstigt var som sagt Kirstens nya "polare" på torken. What's that about?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön sep 11, 2005 18:45

Off skrev:3x01
Det enda som kändes konstigt var som sagt Kirstens nya "polare" på torken. What's that about?

Jo, hon kändes verkligen konstig, men förhoppningsvis är det bra konstigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön sep 11, 2005 19:34

Okey, uhm, let's see here... länken innehåller spoilers upp till 3x01, mitt spoilerblock innehåller väldigt vag information om vart serien är på väg och mina egna spekulationer kring det. Tillräckligt vagt för att jag inte ska anse det vara spoilers, men den som är riktigt känslig bör nog hålla sig undan. Med det ur vägen...

http://43minuter.blogspot.com/2005/09/t ... fr-oc.html
Skribenten referar i slutet av inlägget till en intervju med Josh Schwartz i senaste Enternaintment Weekly:
Josh Schwartz har lovat att den tredje säsongen av "The OC" också är den sista, "åtminstone i den form vi känner till serien"

Min tolkning är inte att serien ska läggas ner, utan göras om, kanske t o m byta namn men ändå fortsätta i någon form. Vilket i mina ögon låter väldigt spännande.

Mitt intryck under första säsongen, var att det höga tempot bara kunde leda till svårigheter att få till bra historier i framtiden. Vilket vi såg redan i S2. Bra TV, men ingen S1. Joshs kommentar är lovande, för det kan betyda en riktigt überfet S3 (i allaf all ju närmare slutet vi kommer) och en ny antändning med nytt bra material när det är dags för vad det än är som kommer sen.

Å andra sidan kan ju det som kommer sen precis lika gärna bli generiskt skräp som går åt pipsvängen, men jag väljer vara optimistisk, och jag tror att en nystart kan bara precis vad serien kommer må bäst av.
Senast redigerad av adolvsson sön sep 11, 2005 19:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 19:37

En liten tanke om det här med att s03 ska vara sista i "samma form". Kan det inte vara så att det är universitetsstudier som gäller efter den här säsongen bara?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön sep 11, 2005 19:42

Off skrev:En liten tanke om det här med att s03 ska vara sista i "samma form". Kan det inte vara så att det är universitetsstudier som gäller efter den här säsongen bara?

Det kanske var onödigt spoilerskyddande för min del? Anyhoo. Försiktighet är... någons... bäste vän... nånstans.

Men jo, mycket möjligt, jag har inte alls koll på vad kidsen befinner sig i skolstadiet. Men det hade ju inte behövt innebära någon störra förändring. Låta ungdomarna gå i samma skola nära, följa alla karaktärerna som vanligt fast på olika platser eller något. Varken BtVS eller Gilmore Girls blev ju egentligen radikalt annorlunda serier bara för att ledande karaktärer började på universitet. Jag tror, och hoppas, att när det gäller O.C kommer den bli, vare sig det gäller universitet eller annat, totalt omstöpt. Nästan som en ny serie, eller spin-off. Typ.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 19:50

Var ditt spoilermarkerat till att börja med? Aja det är väl inte så farligt direkt.

3x01
Sa de inte att det var dags att börja senior year i 3x01. Det är väl sista året så den naturliga utvecklingen är väl att göra en "Beverly Hills" och låta alla/några sticka till samma Universitet, kanske i närheten av hemma.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön sep 11, 2005 20:04

Off skrev:Var ditt spoilermarkerat till att börja med? Aja det är väl inte så farligt direkt.

Nej, det var det inte, men du hann svara innan jag hann ändra färdigt och trycka på skicka. You draw too fast, bastard!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » fre sep 16, 2005 21:33

3x02:
Gillade verkligen veckans avsnitt. Ett av dom mer välgjorda sedan S2 var som bäst. Inte samma klass, än, men om det ger en hänvisning om vad som komma skall, har S3 alla möjligheter att rocka sablans hårt.

Och föga förvånande är man mer än måttligt nyfiken på vad Jeri Ryan har i kikaren. Jag trodde först att hon var på hemmet och fick upp ögonen för Kirsten av någon mer eller mindre uppenbar anledning, men som det verkar var hon aldrig alkoholist till att börja med. Sneaky.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » lör sep 17, 2005 11:15

3.02 Vi har inte direkt varit bortskämda med bra OC-avsnitt det senaste året och jag hoppas verkligen detta är "the shape of things to come".

Ryan var ju inte tvungen att slå till han från skolan, även om idioten verkligen förtjänade det, det var ju precis det han var ute efter... fists of fury slår till igen utan att tänka först. Men det är ju löjligt att bli reglerad för att ha räddat någons liv, vad har han för problem, eller har han något större motiv bakom det? Och varför skulle Marissa inte få vara på karnivalen, där var ju säkert andra personer som inte går på skolan också.

De har ivarjefall lyckats göra Marissa intressant igen, men samtidigt lyckas göra Summer mer ytlig än under s2. Förra säsongen var hon mer insiktsfull och det verkar ha fallit bort en del nu... Det känns konstigt att serietidningen inte nämnts mer än att de bråkade om den, speciellt som det var så stort förra säsongen.

Är nyfiken på vad Jeri Ryan-karaktären håller på med, men samtidigt känns det storylinen lite jobbig också. Med Caleb borta finns det inget mer intressant på kontoret för Kirsten osv?

I slutet på s2 tyckte jag det var trevligt att återse Jimmy, nu får han gärna försvinna igen. Hoppas på någon ljuvlig hämnd från Julie när hon får reda på varför han egentligen är tillbaka i New Port.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film