Nästan är det så att det är sektträffar ni har.
Jag menar det finns möjlighet att skriva en hel lista på avsnitt som påminner om varann.
Eynosh skrev:Vår fanatism kring buffy skiljer sig inte ett dugg med tex kyrkförsamlingar.
BLAH skrev:Har ingen ambition att bli tagen på allvar med tanke på den okonventionella kritik (Tankar) man ville dela med sig men "spammningen" var delvis ett misstag. Lång laddningstid. Därför blev det för många på angel säsong 5 forumet.
Eynosh skrev:Jag ser kyrkförsamlingar på samma sätt som bf, att folk från olika samhällsgrupper samlas och fördjupar sig i ett ämne som har enat dom under den stund dom umgås.
På vilket sätt är detta värre än t ex en fotbollsmatch? (Eller vilken sport som helst egentligen.)Denna skedde i Umeå och när jag fick höra vad ni hade för er, man undrar hur ni inte kan finna det pinsamt. Amerikanska snacks och dyligt, tjejen som bodde där hade en stor planch på Sarah direkt man kom in och värst av allt, fick man namnbrickor där man kunde skriva sitt favorit citat. En hel hög främlingar som bara sedan sitter och tittar igenom avsnitt. Jag menar hallå!? Jag står vid det jag sa, serien är bra men det är en skillnad mellan att vara ett fan och fanatiker. Det sistnämnda är mer eller mindre är vad jag möjligen håller på att poängtera. Nästan är det så att det är sektträffar ni har.
noike skrev:Eynosh skrev:Jag ser kyrkförsamlingar på samma sätt som bf, att folk från olika samhällsgrupper samlas och fördjupar sig i ett ämne som har enat dom under den stund dom umgås.
Då skiljer vi oss. Jag ser kyrkförsamlingar som en grupp med en gemensam tro som inte skiljer sig nämnvärt mellan medlemmarna. BF däremot är med samma liknelse mer som om några kristna, muslimer, hinduer, buddister, shintoister och varför inte ne liten mormon i hörnet som träffas. En församling behöver inte vara intresserad av religion -- de behöver bara tro på den.
Eynosh skrev:Jag ser buffyn som tron just nu. Vi tycker alla att buffy är bra, Joss är gud och Angel blev nerlagd för tidigt. Sen att vi har olika åsikter om tex avsnittet "she".. Även bibeln är svårtolkad ibland.
noike skrev: att Joss automatiskt inte gör allt bra (andra arcen i Astonishing X-Men är riktigt usel)
AKS skrev:noike skrev: att Joss automatiskt inte gör allt bra (andra arcen i Astonishing X-Men är riktigt usel)
Burn, stupid, c**t! Burn!!!
Hehe.
noike skrev:Eynosh skrev:Jag ser buffyn som tron just nu. Vi tycker alla att buffy är bra, Joss är gud och Angel blev nerlagd för tidigt. Sen att vi har olika åsikter om tex avsnittet "she".. Även bibeln är svårtolkad ibland.
Nejdå. Det finns faktiskt folk här som inte anser att Buffy är det bästa som gjorts i tv-väg (*host,wonderfalls! host*), att Joss automatiskt inte gör allt bra (andra arcen i Astonishing X-Men är riktigt usel) och att Angel lades ner vid rätt tidpunkt (men de som tycker det är galna).
noike skrev:Tänk dig Reptile Boy, utan Bollywood-tittandet i början. Ja, på den nivån är det.
AKS skrev:noike skrev:Tänk dig Reptile Boy, utan Bollywood-tittandet i början. Ja, på den nivån är det.
Låter som att the Joss kan bättre...
AKS skrev:Äh, tycker att detta är så onödigt. Vi träffas här pga ett gemensamt intresse, men det är *utgångspunkten* för vår gemenskap på detta forum. Vi diskuterar allt mellan himmel och jord här.
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]