Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 17:57

AKS skrev:Veronicas nya look, lite längre hår i alla fall (eller kanske inte... hon var ju ganska långhårig i slutet av S1)

Det är längre. Tror jag sett någon nyare foto av henne där håret tom var ännu längre också... Tyckte längden mot slutet av s1 passade henne väldigt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis aug 23, 2005 18:23

Jag tyckte att Veronica var jättesöt i den korta frisyren, men det här var ju också fint. Håret hon hade i flashbacksen var ju bara konstigt, men det var väl fejk-hår? Hur som helst så är hon ju inte ful i nån frisyr, utan jättesöt i alla frisyrer.

Hej adolvsson! Jag hajjar. 8) Jag håller med adolvsson, jag hoppas på lite mera mörker i s2, eller ialla fall lite mindre av småfåniga CotW.

adolvsson, jag saknar din gamla avatar lite, men den nya är ju fin också. Det kanske är lika bra det, för man blev ju ihjälcharmad av den gamla avataren och kanske glömde läsa vad du skrev.... nooo, just kidding. *skrattar Alf-skratt*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis aug 23, 2005 18:23

Oops. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 18:33

Några fler Kristen-foton, med ännu längre hår: foto 1, foto 2, foto 3
Det är från någon event, inga spoilers med andra ord.

Glömde kommentera CC: bleh! Och nu när jag ser om s1 så lade jag märket till något, angående CCs roll: I julavsnittet nämns en Mrs Casablancas, men hon heter inte Kendall i förnamn... är det en miss, en annan person eller har de döpt om henne?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis aug 23, 2005 18:43

På de fotona tycker jag att håret är för långt. Det bara hänger där liksom. Nej, då föredrar jag lite kortare hår. Men kläderna som Kristen har på sig är så fruktansvärt fula (foto 1 och foto 3) att det kan påverka mig. Fy 17! Har sett de där fotona på nån fugly-sida nånstans och där hör de hemma tillsammans med diverse Lil' Kim-foton. :)

Illyrias spoiler:
Kanske en miss, men kanske är det tänkt att herr Casablancas uppgraderat sin fru sen sist. CC ska ju spela "trophy wife" så det kan ju vara planerat också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis aug 23, 2005 18:53

CCs karaktär låter rejält störig (speciellt efter att man har sett den bilden).

Trophy wife.. :rolleyes: Hoppas att hon är en sån trophy wife som kommer med bittra och ironiska kommentarer, samtidigt som hon är glamorös och trofé-aktig, då kan jag tänka mig att ta tillbaks ovanstående påstående... ;)

Edit: Varför skulle jag läsa spoilers... damn. Jag ville ju vara ospoilad om just DET. Men men, man ska dit och klicka ändå...
Senast redigerad av Tinwiel tis aug 23, 2005 19:18, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 19:05

AKS skrev:Illyrias spoiler:
Kanske en miss, men kanske är det tänkt att herr Casablancas uppgraderat sin fru sen sist. CC ska ju spela "trophy wife" så det kan ju vara planerat också.

Jag hoppas det är en ny fru isåfall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis aug 23, 2005 19:35

Ja, uppgraderat med en ny fruga då den andra blev för gammal eller nåt sånt. Stackars Beaver. Dick kan dra åt skogen.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis aug 23, 2005 22:46

Jag har börjat se denna serien nu (ännu en serie i högen ;) ) och jag tycker den var jättebra. Än så länge har jag sett de två första avsnitten, men jag har hela säsongen på datorn så den är nog snart färdigsedd :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis aug 23, 2005 22:47

Den blir inte direkt sämre om man säger så... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis aug 23, 2005 22:55

AKS skrev:Den blir inte direkt sämre om man säger så... :)

Bra, det var det jag hoppats på :D . Den är ganska populär i hemlandet också eller (på UPN?)?

Jag undrar om ngn svensk kanal komemr sända den, Tv4 börjar säkert om några år när de inte har Lost längre också gör de den till deras "nya succéserie" ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis aug 23, 2005 22:59

Båda sakerna har diskuterats mycket i denna tråd.

SVT kommer att visa Veronica Mars med start nån gång efter jul.

Vad gäller popularitet så är VM mer kult-TV än Buffyverse. 2-3 miljoner tittare per avsnitt tror jag den ligger på. I princip räddades den av att kritiker älskar den (= bra publicitet för UPN som i princip anses vara en skräpkanal) och för att UPN verkligen tycks gilla serien. Den är oerhört populär bland dem som ser den, skulle inte tro att den procentuellt har lika många "casual viewers" som ex Lost eller CSI, men antalet tittare är patetiskt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis aug 23, 2005 23:18

AKS skrev:Båda sakerna har diskuterats mycket i denna tråd.

SVT kommer att visa Veronica Mars med start nån gång efter jul.

Vad gäller popularitet så är VM mer kult-TV än Buffyverse. 2-3 miljoner tittare per avsnitt tror jag den ligger på. I princip räddades den av att kritiker älskar den (= bra publicitet för UPN som i princip anses vara en skräpkanal) och för att UPN verkligen tycks gilla serien. Den är oerhört populär bland dem som ser den, skulle inte tro att den procentuellt har lika många "casual viewers" som ex Lost eller CSI, men antalet tittare är patetiskt.

Okej, UPN som skräpkanal har jag nog aldrig hört. Brukar de lägga ner många serier eller vad. De gav oss ju trots allt 2 extra (superbra) säsonger av Buffy så av mig får de lite tillgivenhet (vet inte vad det betyder men det lät bra ;) ).
SVT säger du, det låter lite annorlunda. De brukar väl inte direkt sända den sortens serier, eller...?
2-3 miljoner tittare tycker jag låter helt okej iaf, de är ju inte förfärligt dåligt...

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 23:24

2-3 miljoner i USA brukar räknas som väldigt dåligt, tyvärr.

SVT har andra liknande serier, Dead Like Me t ex, och de har visat MSCL en gång i tiden.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons aug 24, 2005 11:36

Från TV Guide:
Ausiello: You know that much-talked-about love note that Joss Whedon posted about his new fave show, Veronica Mars? Well, I hear he followed that up with a personal e-mail to exec producer Rob Thomas in which he, well, gushed some more. It apparently made Rob's week.

Så trevligt, och man kan ju alltid hoppas att det leder till något bra. Ett VM-avsnitt av Joss vore inte fel...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » ons aug 24, 2005 18:41

CheeseGuy skrev:Från TV Guide:
Ausiello: You know that much-talked-about love note that Joss Whedon posted about his new fave show, Veronica Mars? Well, I hear he followed that up with a personal e-mail to exec producer Rob Thomas in which he, well, gushed some more. It apparently made Rob's week.

Så trevligt, och man kan ju alltid hoppas att det leder till något bra. Ett VM-avsnitt av Joss vore inte fel...

*intalar mig själv att inte få för stora förhoppningar* Inte hoppas, inte hoppas...

Men gud vad kul det skulle vara!! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » ons aug 24, 2005 21:50

Illyria skrev:2-3 miljoner i USA brukar räknas som väldigt dåligt, tyvärr.

SVT har andra liknande serier, Dead Like Me t ex, och de har visat MSCL en gång i tiden.

Okej, vad synd. Vad brukar räknas som bra då? 4-5 milj?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons aug 24, 2005 21:57

Det ska väl snarare upp mot 10 miljoner för att anses som bra? Jag vet inte riktigt och det beror väl lite på vilken kanal det gäller också, hur stora de är.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor aug 25, 2005 22:00

Lord of the Bling-avsnittet som jag tyckte var något svagt första gången jag såg det var mycket bättre nu. Inte det bästa CotW men det är inget svagt avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor aug 25, 2005 22:02

Jag vill minnas att Lord of the Bling har flera bra Logan-scener som lyfter avsnittet. Tycker inte att det är det sämsta (är rankat sist på tv.com), men nere i botten nånstans. Fortfarande bra dock.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor aug 25, 2005 22:09

Det är bra Logan-scener, också med Veronica och Keith och flashbacksen. Det är ett av de mindre bra avsnitten jämfört med resten av säsongen men det är som sagt fortfarande bra. Gillade det mer nu än tidigare, omtittar är nyttiga :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor aug 25, 2005 23:12

Jepp, omtittar har aldrig dödat nån. :) Måste ta och sätta igång med en S1-omtitt snart. Bara lite över en månad kvar!! Iiih... Blir inte hela S1 dock. Eller jag kanske sparar omtitten till DVD-releasen förresten.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor aug 25, 2005 23:41

Hos upn.com kan man just nu se en MAD-preview med ca 2 sekunder från S2 (ser det ut som). Dessutom ser det ut som ett nytt promofoto. Logan tycks inta nån sorts arkaisk b-boy stance. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » fre aug 26, 2005 6:52

AKS skrev:Hos upn.com kan man just nu se en MAD-preview med ca 2 sekunder från S2 (ser det ut som). Dessutom ser det ut som ett nytt promofoto. Logan tycks inta nån sorts arkaisk b-boy stance. :)

Logan är Veronica's vän eller? Han som Blir upphängd på en stolpe av Weivel.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » fre aug 26, 2005 8:01

Nej, Logan är den rike killen vars pappa är skådespelare.

Förresten så är nog inte promobilden ny. Hoppas dock verkligen att de tar nya promofoton som inte är från avsnitten. Skulle vara trist om det blev som med Buffy S7, tror jag det var, då inga nya promofoton togs.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre aug 26, 2005 11:18

Resultaten från Kristins omröstningar på Eonline (Tater Pops 2005)

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/A ... 50826.html

Breakout Star, Female: Go Kristen! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav CheeseGuy » fre aug 26, 2005 11:33

Tinwiel skrev:Resultaten från Kristins omröstningar på Eonline (Tater Pops 2005)

T o m jag blir lite upprörd över en del av vinnarna där... Kul (och välförtjänt) för Kristen, dock.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » fre aug 26, 2005 11:43

CheeseGuy skrev:
Tinwiel skrev:Resultaten från Kristins omröstningar på Eonline (Tater Pops 2005)

T o m jag blir lite upprörd över en del av vinnarna där... Kul (och välförtjänt) för Kristen, dock.

Jo, jag kan ju inte säga att jag höll med om alla vinnare...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » fre aug 26, 2005 11:54

Ett antal konstiga vinnare där, men det gick rätt bra för VM ändå. Kristen vann nästan "Favorite Drama Mama" också, bara en procent bakom Frances Conroy från Six Feet Under.

Förstår mig minst på vinsten i "Biggest Tearjerker" och sen "Best Drama King". Helt fel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » fre aug 26, 2005 12:42

Illyria skrev:Ett antal konstiga vinnare där, men det gick rätt bra för VM ändå. Kristen vann nästan "Favorite Drama Mama" också, bara en procent bakom Frances Conroy från Six Feet Under.

Förstår mig minst på vinsten i "Biggest Tearjerker" och sen "Best Drama King". Helt fel.

Jag tycker Frances Conroy var helt rätt. Drama king tycker jag Dennis Leary är bäst. (ot i vm tråden. sorry)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film