Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » mån aug 22, 2005 11:28

Matt skrev:Deadwood säsong 3 kommer inte förräns 2006 :(

Det är väl ingen nyhet, eller?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » mån aug 22, 2005 17:27

Precis sett avsnitt 1-2 av Showtimes nya serie "barbershop". 2 bra serier från dem på en och samma säsong. :eek:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis aug 23, 2005 1:31

I morgon ska jag i skolan så jag måste sova, men jag vill inte stänga av Big Brother! Klockan är ju bara 15.40 där... Ja, jag erkänner, jag prenimurerar på Big Brother Live 24/7 Feed!
Om jag går upp tidigt imorgon har dom inte gått och lagt sig ännu så då hinner jag se lite!
Jag är beroende!

Just det, jag skulle skriva om Stargate Atlantis 2x06 innan jag helt glömmer bort det:
Damn, jag längtar alltid efter att dom ska hitta ZPM's och nu hittade dom något som kunnde vara en oändlig kraftkälla?! Fantastiskt! Men jag känner självklart på mig att något skulle gå fel, inget kan någosin gå bra utan att förstörelse ska slå till.
Men när Rodney verkligen lovade att det skulle fungera trodde jag på honom. Fan jag blev besviken när dom inte lyckades...
Anledningen att jag inte gillar Elizabeth like mycket som jag skulle kunna göra är att hon alltid ifrågasätter saker så jobbigt. Som när hon ville stoppa Rodney från att försöka igen. Jag älskade Mitch Pileggi när han stödjade Rodney's idé. Sen att det hela misslyckades spelade ingen roll, om dom aldrig försökt hade om inte förlorat minndre i alla fall.

Jag gillade Jason Momoa's sidohandling också. Det var coolt att få veta lite mer om honom. Även om jag inte stödjer hans dödande av den där mannen (jag tror fast på att man skall låta den man dödar veta vem man är, och att han skall veta att han skall dö och lida så lång tid som möjligt), men det var coolt och oväntat. Jag tyckte att något lurt var på gång när han agerade så allvarligt när hans komis sa att skurmannen levde, men jag trodde inte att han bara skulle skjuta honom!

Jag saknar Ford! Han var så cool! Och dom avsnitten han var med den här säsongen var sååå bra! Jag hoppas att dom hinner ta upp jakten på honom innan sommaravslutningen!

Stargate SG-1 9x06:
Jag tyckte att även detta var ett mycket bra avsnitt. Jag skulle bara vilja att dom tog striden till skurkarna istället för att bara vänta.
Jag hade faktiskt saknat Carter även om jag inte riktigt velat erkänna det. Hon passar bättre in i gruppen än Claudia Black.
Claudia Black var rolig i början, men sen dess har jag tröttnat på henne ganska mycket och sedan börjat uppskatta henne lite igen, så det kan nog vara bra om hon är borta i en annan galax i några avsnitt eller så, för död kan hon väl inte vara...
Nya chefen Beau är cool. Synd att hans snygga doktor-dotter inte var med i avsnittet. Henne gillar jag.
Cameron Mitchell är cool också. Han är ingen Jack, men han är rolig på ett annat sätt. Han är liksom ungefär "den normala killen i gänget", vilket gör honom rolig.
Jag saknar verkligen Jonas Quinn... Bara ett avsnitt sen han var en regular är inte rättvist! Han var så skön! Jag älskar när det är många karaktärer, deras "vem har sagt att det behöver vara 4 personer i ett SG-team" förra säsongen sög. Missförstå inte, det är var alltid kul med avsnitt då gänget fick klara sig utan Jack (och hela säsong 8 var ju i stort sätt det), men att missa chansen att bringa in en ny karaktär är ett misstag enligt mig. Jag lovar, vem som helst hade gjort mig glad. Jonas ett bra alternativ (han skulle kunna jobba på SGC den här säsongen när new guy leder SG1) eller Colin Cunningham (som man inte heller sett på för länge!) eller vem som helst! Bästa förslaget är dock Bra'tac! Honom älskar jag. Han är typ min favorit i serien. Eller varför inte ta in Chaka (Daniel's Unas kompis) som en del i teamet. Det hade varit kul.

Nu är jag trött och vet inte längre vad jag tänker... Jag måste dock säga att jag saknar Apophis. Han var bästa skurken. Jag ville så gärna se honom igen, men i förra säsongsfinalen då man fick se honom så var magin borta, han hade skägg!!! Min Apophis var förstörd... Då kunde jag till slut acceptera att han var borta.
En av dom största misstagen dom gjort i Stargate var att inte låta Teal'c ha kvar sitt skägg han hade i början av säsong 6. Jag blev så glad då, och tyckte att han var grymmare än någonsin! Jag har inget emot han hår, men jag föredrar skägget. Både och hade varit idealt.
Något jag fortfarande har svårt att acceptera är att Martouf dog (visserligen många säsonger sedan, men det var en sån otroligt onödig död att jag skrek av ilska när det hände) och Jacob då! Snacka om onödig död! Jag älskade honom också.
Stargate har nog rekordet i att döda gästkaraktärer medan huvudkaraktärerna lever vidare (eller om dom dör så återuppstår dom flera gånger).
Isatället för att använda en karaktärs död som en cool dramatisk sorglig men meningsfull död, så dör dom typ av sjukdomar och av olyckor och sånt (vilket är ganska coolt egentligen).

Jag är verkligen glad att replicators är döda. Snacka om jobbig fiende som aldrig ville försvinna! Man trodde dom var döda... och så kom dom tillbaka. Man trodde dom var döda... och så kom dom tillbaka igen! men nu är dom väl döda.

nu är jag tröööött....
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis aug 23, 2005 1:41

LWes skrev:I morgon ska jag i skolan så jag måste sova, men jag vill inte stänga av Big Brother! Klockan är ju bara 15.40 där... Ja, jag erkänner, jag prenimurerar på Big Brother Live 24/7 Feed!
Om jag går upp tidigt imorgon har dom inte gått och lagt sig ännu så då hinner jag se lite!
Jag är beroende!

Sympati...skall också gå upp imorgon tidigt. Första dagen på tre månader nästan.

Angående ditt BB beroende:

LOL :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tis aug 23, 2005 1:44

Har dem senaste dagarna sett Survivor säsong 7 Panama. Favorit nummer 1 är givetvis Rupert, hur skön som helst, att han skulle åka kändes som ett faktum men ändå blev jag bedrövad. Sen Jon, ett kapitel för sig, fattar inte hur man kan med att ljuga ihop att sin mormor/farmor har dött. Känns ju helt absurt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » tis aug 23, 2005 9:56

Ännu ett bra Weeds-avsnitt. Det är förstås inte värt att ens bli pissat på av DLM men showtime försöker iaf göra mig glad.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis aug 23, 2005 11:43

Tob skrev:Har dem senaste dagarna sett Survivor säsong 7 Panama. Favorit nummer 1 är givetvis Rupert, hur skön som helst, att han skulle åka kändes som ett faktum men ändå blev jag bedrövad. Sen Jon, ett kapitel för sig, fattar inte hur man kan med att ljuga ihop att sin mormor/farmor har dött. Känns ju helt absurt.

Bra gjort!
Ja Rupert är bäst!
Johnny Fairplay är rolig!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis aug 23, 2005 13:37

LWes skrev:
Tob skrev:Har dem senaste dagarna sett Survivor säsong 7 Panama. Favorit nummer 1 är givetvis Rupert, hur skön som helst, att han skulle åka kändes som ett faktum men ändå blev jag bedrövad. Sen Jon, ett kapitel för sig, fattar inte hur man kan med att ljuga ihop att sin mormor/farmor har dött. Känns ju helt absurt.

Bra gjort!
Ja Rupert är bäst!
Johnny Fairplay är rolig!

Har två final avsnitt kvar. Vinner Johnny fairplay, vilket jag inte tror, så suckar jag bara djupt. Hejar nog litegrann på Sandra tror jag. Mest för att hon höll ihop med Rupert. Rupert är fantastisk...han regerar ju och snor varje scen trots att han bara sitter i juryn.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » tis aug 23, 2005 21:13

Ny svensk dramaserie har precis börjat. Storyn verkar nog så intressant, frågan är väl bara hur utförandet blir. Har inga större förhoppningar, men ska åtminstone se piloten.

Kommissionen
21.00-22.30 Avsnitt 1 av 12: Det händer inte här. Sveriges statsminister hälsar världens mäktigaste män och kvinnor välkomna till Stockholm när det händer. Stora delar av centrala Stockholm slits sönder av en gigantisk explosion. Lena Lagerfelt, för detta justitieminister och personlig vän med statsminister Rolf G. Johansson följer med när man försöker samla vad som återstår av regeringen i skyddsrum långt nere i berget. Man vet ingenting om vad som har hänt, det finns ingen planering för den här typen av händelser och framför allt: Är det här bara den första av flera attacker?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis aug 23, 2005 22:04

Glorificus:
En timme in och jag gillar skarpt. Välgjort, som man kan vänta sig av en produktion från SVT Drama, och jag är oerhört svag för upplägget. Fejkdokumentärstil om någonting som inte har hänt, men som har stor inverkan på världen. Dessutom gillar jag den multimediala biten, dagliga uppdateringar och allt vad det var på SVT:s hemsida. Den statliga televisionen har lagt ner energi i det här. Mycket trevligt.

Rakt upp i min gränd och, som sagt, välgjort. Jag är ombord för resten.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav qarlsson » tis aug 23, 2005 23:10

Kommissionen

Ja det här kan ta sig. En lovande start och givetvis påkostat på ett sätt som bara SVT klarar av att ro iland bland de svenska kanalerna. Nästan absurt packat av kända namn och ansikten samt ett tema som aktualiserats ytterligare i och med senaste tidens bombdåd i London. Som sagt, en lovande start, med hopp om att det blir bättre.

Oavsett om det nu var oskyldiga på planet eller ej så var beslutet bara fel fel fel. Tillstånd att avfyra missiler? Hell yeah. Take the fucker out. Med tanke på omständigheterna.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tis aug 23, 2005 23:19

qarlsson skrev:Kommissionen

Flickvännen satt och slökollade på det men jag tyckte det var så pinsamt att jag tvingade henne att byta till sportkanalen (och jag hatar idrott över allt annat på den här himlakroppen), dessutom satt jag med ryggen mot TV:n. Terroristfilmer på svenska... ryyysss...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » tis aug 23, 2005 23:25

Det är posers fel, men på ett trevligt sätt. Jag knarkar Two Guys and a Girl och äter glass. Livet blir nog inte bättre än så här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis aug 23, 2005 23:51

noike skrev:Det är posers fel, men på ett trevligt sätt. Jag knarkar Two Guys and a Girl och äter glass. Livet blir nog inte bättre än så här.

Berg and Sharon! And Johnny! And Irene! AND PETE!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » ons aug 24, 2005 0:25

Yog-Sothoth skrev:
qarlsson skrev:Kommissionen

Flickvännen satt och slökollade på det men jag tyckte det var så pinsamt att jag tvingade henne att byta till sportkanalen (och jag hatar idrott över allt annat på den här himlakroppen), dessutom satt jag med ryggen mot TV:n. Terroristfilmer på svenska... ryyysss...

Därför att ingen kroppsdel kan göra en sådan rättvis bedömning av TV-program som ryggen?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » ons aug 24, 2005 0:36

noike skrev:Det är posers fel, men på ett trevligt sätt. Jag knarkar Two Guys and a Girl och äter glass. Livet blir nog inte bättre än så här.

Vänta nu här, kollar du på tgg ?

Im happy.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » ons aug 24, 2005 1:23

poser skrev:

Vänta nu här, kollar du på tgg ?

Im happy.

Jag också. Fast utan glassen. Jag hade ingen glass hemma. Det gör mig lite ledsen.

Fast sen fortsätter jag kolla på serien och skrattar tills kroppen spricker, och då är det nog tur att man inte har för mycket glass i magen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » ons aug 24, 2005 17:52

August 9, 2005: Jane Joins Jake in Progress
Jane Espenson has joined the writing/producing team of the ABC comedy Jake in Progress. The second season of the sitcom, starring John Stamos, is expected to return to ABC's schedule midseason in 2006.

http://www.janeespenson.com/news.html#jake

Någon som sett serien?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » ons aug 24, 2005 17:57

Off skrev:Någon som sett serien?

ja
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons aug 24, 2005 18:06

LWes skrev:

ja

Ooooooooooook. Är den så dålig som jag tror då?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons aug 24, 2005 19:22

Jag såg de första två avsnitten av Jake in Progress. Inte alls min typ av show. Typisk sitcom, inget speciellt. Förutom att John Stamos ser bättre ut ju äldre han blir. Känns som att JE hamnat på en show som inte är värd henne.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons aug 24, 2005 19:32

Off skrev:
LWes skrev:

ja

Ooooooooooook. Är den så dålig som jag tror då?

Jag såg hela första säsongen. Jag tyckte den var okej, men inte så jättebra. En del saker var dock riktigt roliga.
Jag var faktiskt övertygad om att den skulle läggas ner och blev sen väldigt förvånad över att se den på höstschemat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons aug 24, 2005 19:45

När man tittar på säsong två av Two Guys and a Girl, är det knäppt att utbrista i ett högt "oh captain, my captain" när Nathan Fillion kommer in i avsnittet?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons aug 24, 2005 19:53

noike skrev:När man tittar på säsong två av Two Guys and a Girl, är det knäppt att utbrista i ett högt "oh captain, my captain" när Nathan Fillion kommer in i avsnittet?

Det beror på vilken serie man såg först. Jag sa "Hette han Johnny?".
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav dizzy » ons aug 24, 2005 21:32

Tyckte tyvärr att Fillion var tråkig i Two Guys and a Girl, men det var förstås före Firefly. Men serien var ju underbar, åtminstone i början.

Tillfällighet att ni tar upp den nu precis som canal+ visar Traylor Howards första avsnitt av Monk? Har inte sett henne på ett tag :)
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav poser » ons aug 24, 2005 21:47

Traylor, you got to love that name.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » ons aug 24, 2005 21:53

dizzy skrev:Tyckte tyvärr att Fillion var tråkig i Two Guys and a Girl, men det var förstås före Firefly. Men serien var ju underbar, åtminstone i början.

I början? Serien blev ju bara bättre och bättre.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » ons aug 24, 2005 22:06

AKS skrev:Känns som att JE hamnat på en show som inte är värd henne.

Ja, det här var ju lite märkligt. Men Jane har ju jobbat med sitcoms tidigare, så hon kanske... saknar det? Pfft. Hon kanske blev erbjuden en hög lön. Eller känner någon som jobbar där. Hur som helst är det synd att det tydligen inte blivit något av hennes eget pilotmanus (Utopia)... Hon skulle lämna in det till FOX i november förra året... :(
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » ons aug 24, 2005 22:18

dizzy skrev:Tyckte tyvärr att Fillion var tråkig i Two Guys and a Girl, men det var förstås före Firefly. Men serien var ju underbar, åtminstone i början.

Tillfällighet att ni tar upp den nu precis som canal+ visar Traylor Howards första avsnitt av Monk? Har inte sett henne på ett tag :)

Man saknar verkligen David Ogden Stiers, men annars blir serien precis som Off skev bättre och bättre.

Och Monk blev skräp efter första säsongen när de började superfokusera sig på Monks nojor istället för att leverera en fungerande handling, eller ens fungerande karaktärsutvecklingar. Så det var en ren tillfällighet. Jag har inte ens Canal+ längre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav dizzy » ons aug 24, 2005 22:46

Off skrev:Serien blev ju bara bättre och bättre.

Njaee, kan inte hålla med. Inte så att jag tyckte det blev någon stor försämring eller så, serien var definitivt bra hela tiden.

noike:
Ang. Monk, håller med om att den tappade en del i s2 precis så som du säger. Har dock gillat s3 än så länge och tänker fortsätta se hur de går vidare nu utan Sharona/Bitty Schram.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film